http://dnes.dir.bg/2006/05/19/news192792.html
19 май 2006 / News.dir. bg
Силовият агрегат на VW се нареди на първо място с 250 точки, изпреварвайки всички нови предложения, представени на световната автомобилна сцена през тази година.
Международната награда “Двигател на годината” (International Engine of the Year Award) се присъжда ежегодно от жури от автожурналисти от 29 държави. Конкурсът се организира от „UKIP Медия и събития” – най-голямата английска група от издания за автомобилни технологии (ukintpress.com). Двигателят е 1,4 литров и е създаден по новата технология TSI (Torque Strong Twincharger – система за двойно нагнетяване). Той представлява FSI двигател с директно впръскване на горивото с два турбокомпресора – единия механичен, а другия задвижван от отработените газове. Те са свързани последователно, като при ниски обороти работи механичният компресор, осигуряващ равномерно нарастваща мощност още при старта, а при високи обороти от изгорелите газове се задвижва другият. Благодарение на това максималната мощност на двигателя е впечатляваща – 170 конски сили. В същото време средният разходна гориво е изключително нисък – 7,2 л/100 км. В резултат 1,4-литровият двигател притежава мощността на 2,3-литров агрегат, а разходът на гориво е с 20% по-нисък. Скоростната кутия е шестстепенна, механична. FSI агрегатът с директно впръскване осигурява високо сгъстяване с коефициент на компресия 10:1, докато механичният гарантира ниския разход на гориво. Ускорението от 0 до 100 км е 7,9 сек. На българския пазар TSI моторът се предлага при моделите Golf, Golf GT и Golf Plus.
