:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Volkswagen Golf ІІІ - безспорният лидер . . .

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Volkswagen Golf ІІІ - безспорният лидер . . .

Мнениеот pacoboy » Вто 08 авг 2006 8:48


Шампионите рано или късно също излизат в заслужена пенсия. След седем успешни години, през които бяха продадени над два милиона Volkswagen Golf ІІІ, лидерът в компактния клас за деветдесетте години предаде щафетата на наследника си. Което в никакъв случай не означава, че скоро ще изчезне от пътищата на света. Именно сега, когато цените са вече по-нормални, третото поколение Volkswagen Golf ще заеме полагащото му се първо място сред автомобилите втора ръка. Успехът тук е гарантиран, защото както никой друг автомобил Volkswagen Golf обединява прекрасните си технически качества с комфорта на много по-скъпи модели. Над всичко това стои имиджът на автомобил за бедни и богати, който единствено може да бъде сравнен с другата легенда Volkswagen - "бръмбара", познат по-добре у нас като "костенурка". При цялата еуфория обаче не бива да се забравят известните трудности през първите две години на производството. Разбира се, детските болести, които спохождат всички модели, отдавна са отстранени, но купувачите на коли втора ръка трябва да ги имат предвид при покупка. Въпреки че годината на производство на Volkswagen Golf ІІІ може да бъде установена единствено по номера на шасито.
За разлика от предшественика му през целите седем години на производство освен основни дребни детайли като брони и джанти не е променено нищо по каросерията и интериора. Именно заради редица дребни, но неприятни начални дефекти Volkswagen Golf ІІІ от първите си години заема само средно място в класацията на германските технически служби за годишната проверка. Най-недоволни са собствениците от потракващия и пропускащ вода подвижен покрив. Следват го критики към недостатъчно добре уплътнени ("изпотяващи" се) фарове и предни мигачи. След 60-70 хил. км пробег също както при предшественика - Volkswagen Golf ІІ, при моделите с две врати започват да тракат седалките и трудно се регулират. А резервната част - дребен пластмасов детайл, струва само няколко германски марки. Малко грижи трябва да се отделят за доопъване на ремъка на алтернатора, който започва да вие злокобно. Елементарен реглаж ще оправи трудно включващия лост на скоростите, няколко грама грес на жилото ще улеснят значително работата на амбреажа. Ако "чуете" мъркащи звуци от областта на резервоара, не се безпокойте - това е бензиновата помпа, която се "успокоява" с нов горивен филтър. Датчикът на горивото в резервоара с времето също става неточен. Вместо да дадете 120 марки за нов е достатъчен прецизен реглаж от опитен, "запознат" с проблема майстор. Електрическата инсталация е много сигурна. Ако не смятаме началните дефекти с контактния ключ и прогорелия бушон (80 ампера) при дизелите, произвеждани до 1994 г. Скърцащите предни спирачки са забравени след фабричната подмяна на накладките през януари 1992 г. Ако двигателят на вашия Volkswagen Golf ІІІ, независимо от мотора, започне да работи нестабилно на празен ход, уникалното "лекарство" са комплект нови запалителни свещи. След пробег над 100 000 км уплътненията на двигателя и скоростната кутия започват бавно, но сигурно да пропускат по малко масло. През първите няколко месеца след старта на дизела с турбо и директно впръскване на горивото (TDi) често се чуваха оплаквания от дефекти на гумения ангренажен ремък. На същия модел на точно определено място се къса ауспухната тръба. Нямаше да е толкова приятно, ако тя не се продаваше в комплект с дизеловия катализатор - детайл, струващ над 1000 DM.
Всички двигатели, монтирани във Volkswagen Golf ІІІ, са изключително механично здрави и изминават без особени ремонти неколкостотин хиляди километра. За по-непретенциозните шофьори е достатъчен базовият, 1.4-литров двигател със скромните си 60 к.с. Удоволствието от карането на Volkswagen Golf ІІІ започва обаче от по-мощния - 75 к.с., 1600-кубиков двигател. Максимална скорост от 190 км/час достига обаче 1800.кубиковата машина с 90 к.с. Двулитровите агрегати със 115 или 150 к.с. - 16-клапановият вариант, са само за спортни души. Истинският маниак на тема Volkswagen Golf кара естествено модела с V-образен шестцилиндров двигател - 2,8 литра, мощност 174 к.с.
Специално внимание особено за българските условия заслужават дизеловите двигатели на Volkswagen Golf ІІІ. Дори най-маломощният дизел с 64 к.с. от ходов обем 1900 куб. см е изключително еластичен, спокоен и най-вече икономичен. Турбото, монтирано на същия мотор, повишава мощността на 75 к.с. Най-икономичен е топдизелът на концерна - 1,9 TDi с мощност 90 или 110 к.с. Единствената критика тук е към сравнително високите децибели на празен ход сред първото завъртане на студения двигател.
Volkswagen Golf е образец в класа си за поведение по пътя. Остри завои, планински пътища, тежки зимни условия не са проблем за германския майстор. За сравнително скромното междуосие возията е по френски комфортна, сервото на волана - леко и прецизно. Багажникът, без да е много голям, е изключително функционален и лесен за товарене. За маниаците на тема обем се препоръчва събратът на Golf - Volkswagen Vento, чието багажно отделение със своите 550 л съперничи на големите модели на Mercedes.
Сега, четири години след премиерата на наследника Volkswagen Golf ІV е значително по-лесно и най-вече по-евтино да се купи германският шампион. В крайна сметка независимо от модификацията, на която попадате, имате възможност да притежавате един наистина прекрасен автомобил. За колко дълго, у нас зависи твърде много от автоджамбазите...
Историята
Септември 1991 г. Представяне на новия модел Volkswagen Golf ІІІ: хечбек с три и пет врати, четири- и шестцилиндрови двигатели с мощност 60 до 174 к.с.
Януари 1992 г. Премиера на лимузината Volkswagen Vento / Volkswagen Golf с багажник.
Декември 1992 г. Модел "синхро" със задвижване на четири колела, монтират се въздушни спасителни възглавници за шофьора и спътника срещу заплащане 1200 DM.
Март 1993 г. За първи път се появява Volkswagen Golf Variant (комби), премиера на Volkswagen Golf Cabrio.
Ноември 1993 г. Предлага се супермодерният дизелов двигател с турбо и директно впръскване на горивото TDi - 90 к.с.
Септември 1995 г. Серийно се монтират въздушни възглавници - "еърбег" за водач и спътник.
Март 1996 г. Двигател TDi с мощност 110 к.с.
Октомври 1996 г. Серийно се предлага ABS - електронно антиблокиращо устройство на спирачките.




Потребителски аватар
Kalinn
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Golf IV TDI GTI - 2002
Двигател: ARL
Местоположение: Карлово

Мнениеот Kalinn » Сря 09 авг 2006 16:22


Каде го чете това?



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта