Колата ми е SEAT Ibiza SDI 1999 внос от Италия закупена преди 6 месеца, обслужена вече и беше ред за проверка на антифриза. Оригинален - G12 червен, по-точно виолетов при гледане през него. В книжката пише, че този точно антифриз не се сменя и е зареден за целия срок на използуване на колата. Тъй като не е ясно като какъв трябва да е антифриза в Италия, т.е. доколко разреден теста се налага. Източих 50мл и в бурканче. За сравнение източих и от джипката си, която карам вече 4 година с ЛЕНА жълт антифриз в друго бурканче. Разреден 1:1 за -38 градуса по етикет. Не съм имал проблем с него, а миналата зима две на два пъти сутрин си беше под -20! Измерване с термометър приставка на FLUKE 80T-150 и съответния цифров уред. Бум в камерата на хладилника, замразяване 4 от 5. На сутринта оглед и замерване. G12 си беше течност със малки и малко на брой бели снежинки вътре при температура -30!

Отлично за 6 г. антифриз от тази ...Италия! Обаче нашият жълтурко замесен от мен преди 6 месеца по всички предписания си беше компактна маса. Верно термометъра влиза лесно вътре, но не се стича. Температура -28 -- -28,5 и не пада. Изваждам бурканите. След час G12 си беше течност с -4 а жълтуркото поомекна но на -15. Чак след 2 часа и той стана на течност. Оказва се че наистина има качествени химикали заредени преди 6..7 години, които остават такива и други чисто нови ама .айна. Как ми се щеше това да го направя с продавания сега в Юнитрейд G12 Плюс за тест, ама не ми се дават 17 лв. А беше интиресно дали ни лъжат.
