Моделът е събрал екстрите на "Фаетон" и "Шкода"
Сцяла година закъснение "Фолксваген" пуска на пазара шестото поколение от култовия "Пасат". Публиката ще види за първи път новия седан на 11 март. През август ще бъде представено и комбито. Шестото издание на автомобила с "ветрово" име е абсолютно нова кола с изцяло променено разположение на задвижващия тракт. Моторът е разположен напречно. За повечето потребители без особени технически интереси е важно, че пътниците ще разполагат с малко повече пространство в интериора, което ще ги компенсира за леко увеличената спрямо предишната версия цена. Луксозният модел "Фаетон", който така и не се оказа печелившо мероприятие, е допринесъл много за повишаване на лукса на "Пасат". Дизайнерски заемки от него могат да се открият в интериора на автомобила от среден клас, в който пътниците се сблъскват с безпрецедентен лукс. Според компанията "Пасат" е нараснал със 7,4 см на ширина и с 6,2 см на дължина, като вече достига 4,77 м. Той е станал с половин метър по-дълъг от първия "Пасат", появил се в далечната 1973 г. Това увеличение го приближава до размерите на "Шкода Съпърб", която всъщност е удължена версия на досегашния "Пасат". От чешката кола е взета и идеята за поставяне на чадър в специална конзола в облицовката на вратата. На пръв поглед нищо впечатляващо, но подобни решения се оказват много практични. Куп подобни идеи могат да бъдат открити в багажника и по арматурното табло. По подобие на по-големия събрат Ауди А6 в салона на "Пасат" няма лост за ръчната спирачка. Тя се активира с помощта на електромотор чрез лекото натискане на нарочен бутон. При подаване на газ спирачката автоматично се изключва, като улеснява неумелите шофьори при потегляне по наклон. В листата с екстрите могат да бъдат открити и специална аудиоуредба с мощност от 600 вата, вграден мобилен телефон с безжична "блутуут връзка", система за активно поддържане на дистанцията с радарен сензор и климатична инсталация със специално насочени въздушни потоци, която не духа в лицата на пътниците. Именно подобни екстри са директно заимствани от "Фаетон" и говорят за силните амбиции на "Фолксваген" да запази стабилните си позиции в този автомобилен клас. В базовото оборудване на колата ще се включат доста екстри, като за електрическите стъкла няма да се доплаща. Най-малкият мотор ще бъде бензинов и ще разполога с 1,6-литров работен обем и доста скромните 102 к. с. Той ще бъде последван по йерахичната стълбица от по-мощните модерни бензинови агрегати с директно впръскване FSI с мощност съответно 115, 150 и 200 к. с., които ще са обзаведени с шестстепенна механична и шестстепенни автоматични скоростни кутии. С такива ще разполага и каймакът в гамата - 3,2-литровият 6-цилиндров мотор FSI с мощност от 250 к. с. Три ще са засега предложенията от дизеловата страна - съответно 105, 125 и 170 к. с. Двата по-мощни ще разпологат с новата скоростна кутия с два съединителя от типа DSG. Автомобилът ще бъде оборудван със системи за сигурност от съвсем ново поколение. Към тях се причислява системата за електронна стабилизация, която може да "усеща" склонността на тегленото ремарке към занасяне и да прилага интеревенция върху управлението на двигателя и спирачките, за да го балансира. С абсолютно същите ситеми ще бъде оборудвана и комби версията, която на германския пазар оформя 80% от продажбите.
"Бора" излиза на пазара наесен Още една особено важна премиера е подготвил "Фолксваген" през тази година и тя се нарича "Бора". Вариантът на "Голф" във вид седан е особено важен за компанията, защото определя най-съществения дял продажби отвъд океана. За разлика от "Голф", на чиято база се прави, седанът смени няколко имена през годините, докато се установи на "Бора". Първоначално бе "Джета", а после - "Венто". Отпред "Бора" силно наподобява фасона на "Голф", въпреки хромираните лайсни на решетката. Срещу 4770-те милиметра дължина на "Пасат" се изправят цели 4580 от страна на "Бора", а разликата във височина е едва 1 см. През септември автомобилът ще може да бъде открит при дилърите в Германия, а за Америка ще заминава в специална версия с нов 2,5-литров петцилиндров двигател с мощност от 150 к. с. и ще продължи да носи името "Джета". В Европа ще бъдат предлагани следните мотори:
--------------------------------------------------------------------------------
Бензин
1,6 102 к. с.
1,6 FSI 115 к. с.
2,0 FSI 150 к. с.
2,0 FSI Turbo 200 к. с.
Дизел
1,9 TDI 105 к. с.
2,0 TDI 140 к. с.
Новият "Пасат" залага на лукса
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта