Поредна тема за масло и вискОзитет

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Поредна тема за масло и вискОзитет

Мнениеот DAXC » Вто 17 апр 2007 14:08


До сега във форума се твърдеше, че ако се кара с гъсто мало, при първоначално палене повдигачите тракат, а когато се кара с рядко тогава този проблем го няма. Сигурно има някаква логика. Но се замислете, ако маслото е по-рядко то когато се изгаси двигателя, то по-бързо изтича от повдигачите и обратно, ако се ползва по-гъсто то когато се изгаси двигателя, по-гъстото масло по-бавно изтича. Това го твърдя от лично наблюдение. На един познат сеата когато го палеше сутрин тракаше като дизел до като не загрее. Реши да направи експеримент и когато стана време за смяна на маслото, той наля гъсто- не си спомянм с какъв вискОзитет, но беше по-гъсто от 15-40. В сервиза го гледаха странно, но така вече 2-ра година си кара колата с такова масло и няма да се чуе да трака. Двигателя си работи нормално и няма никакъв проблем с него.

Последна промяна от DAXC на Вто 17 апр 2007 17:54, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10079
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Вто 17 апр 2007 14:13


До този извод се стигна и в една от хилядите теми по този въпрос. Мързи ме търся линк, но накратко: беше нещо от рода по-гъстото масло уплътнява по-добре повдигача и се образува някакъв балон вътре и т.н. Абе непоня много добре, но извода беше: по-гъсто, по-нетрака.



П.С. сега ще писне някой за търсачката, ама нормално :lol:


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 17 апр 2007 17:53


СМАЗОЧНИ МАСЛА
Нефтени или синтетични течности за смазване на триещи се части. Главни качествени показатели: вискОзитет, устойчивост на окисление, температура на втвърдяване и пламна температура. Биват машинни, трансмисионни, индустриални и др.

Приемам критиката и веднага ще коригирам.

Последна промяна от DAXC на Вто 17 апр 2007 18:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Вто 17 апр 2007 18:39


Я кажете за скоростната кутия. Има ли смисъл от синтетика?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 17 апр 2007 18:40


Cherepaha написа:Я кажете за скоростната кутия. Има ли смисъл от синтетика?


Мисля, че при нас (VW) e задължителна :idea:


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 17 апр 2007 19:26


Някой има ли си на идея, колко най-гъсто масло може да се налива на ФВ-те ( за бензиновите двигатели ) ?
За човека който споменах в началото, налива българско масло, не М10Д, а следващото по гъстота- 15-нещо си. Сменя го на 5000 км.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Вто 17 апр 2007 19:36


колега, може да се налива ВСЯКАКВО масло във ВСЕКИ двигател. зависи обаче от едно нещо - каква цел преследваш!
:офф познавам човек, който имаше Варшава и караше ТИР. нафта бол, ама пустата варшава бензинова. след "постепенна адаптация" колата започна да си харчи смес от нафта и бензин в пропорция 50:50. е, двигателя не работеше както трябва, ама човека беше доволен!


Потребителски аватар
vvauto
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vvauto » Сря 18 апр 2007 22:19


За най-добра работа на двигателя, маслото трябва да се сменя на всеки изминати 10 - 12 хиляди километра, като по този начин се удължава максимално живота на мотора, независимо от вида на избраното масло - едносезонно или всесезонно.

За новите автомобили се препоръчват синтетични масла с индекс 5W40 или полусинтетични с индекс 10W40.

За двигатели на автомобили от 7 год. нагоре е добре да се ползва 15W40.

Подходящите масла за тежкотоварни, селскостопански машини, автобуси и возила с голям обем на двигателя са едносезонния тип М10D (отговарящо на стандарт SAE 30), М16D (SAE 40) или M20D (SAE 50).

TIR-ове и селскостопанска техника ползват тип 20W50.

Стандарти!

SAE 30 - M10D, SAE 40 M16D, SAE 50 M20D

Едносезонни масла за средно високооборотни дизелови стандартни и с турбо впръскване двигатели, работещи при много тежки условия.
Отговарят на спецификация API SF/CD-4

15W40

Всесезонно масло за бензинови двигатели, вклучително инжекционните, тези с турбо впръскване или с катализатор. При повечето марки имат почистващи, антиизносващи и антикорозионни качества, осигуряващи постоянна компресия и намалява разхода на гориво.
Отговаря на спецификация API SF/CD-4

20W50 SUPER

Широкоспектърно всесезонно масло, подходящо за дизелови и бензинови двигатели. Смазва и предпазва двигателя от окисление и ръжда, почиства го, тъй като повечето производители включват в състава му високопочистващи и разпръскващи съставки.

20W50

Висококачествено широкоспектърно всесезонно масло, подходящо за дизелови и бензинови двигатели. Отговаря на спецификация API SF/CD-4

ХИДРАВЛИЧНИ ТЕЧНОСТИ ISO 32, 46, 68

Висококачествени хидравлични масла, скпециално произведени и обогатени с антиизносващи, антиокисляващи, антикорозионни, антипенещи се. Подходящо е за двигатели работещи при изключително натоварване. Осигуряват пълна защита на хидравличната и циркулационната система.


Потребителски аватар
vvauto
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vvauto » Сря 18 апр 2007 22:21


Изисквания за качество и стандартите

(БДС, DIN, ISO, ASTM, ГОСТ и др.) или общоприети спецификации, издавани от международни организации - API (Американски нефтен институт), ССМС (Комитет на автомобилостроителите на Общия пазар) и др.

В случаите, когато минералните масла не отговарят на определени изисквания, в смазочната техникасе използва и синтетика. Тя е с много по-добри нискотемпературни, вискозитетно-температурни свойства и висока термоокислителна стабилност. Тези масла обаче струват скъпо.

Най-разпространената вискозитетна класификация на моторните масла е тази на Сдружението на автомобилните инженери в САЩ, обозначавана като SAE. При зимните масла, носещи цифрово означение плюс буквата W, се регламентират три показателя:
минимален кинематичен вискозитет при 100 градуса С, максимален динамичен вискозитет при отрицателни температури и гранична температура на изпомпване.

Летните числа по SAE се очначават само с цифри - 20, 30 40 и т.н. С увеличаване на числото нараства и вискозитета на маслото.

Всесезонните масла съгласно SAE се означават с двойни номера, разделени с буквата W. Например: SAE 20W се тълкува, че всесезонното масло, при ниски температури се изравнява по вискозитет със зимното масло SAE 20W, а при 100 градуса по Целзий, е равностойно по вискозитет на маслото SAE 40. В България през зимата за по-голяма част от автомобилите, че и тракторите най-подходящия вискозитетен клас е SAE 10W40, 15W40 и 15W50. За да се постигне по-добра икономичност на автомобилите, в последно време се увеличава броят на конструкциите, при които се използват маслата SAE 10W и SAE 10W50.

Сравняването на българската вискозитетна класификация и тази по SAE показва, че марките: 6W, 8W, 10, 16 И 20 по БДС съответстват на 20W, 20, 30, 40 и 50 по SAE.
Означението на българските всесезонни масла е по подобие на означенията по SAE. Например: 5W16 показва всесезонно масло, което при отрицателни температури е равностойно на зимното 5W, а при високи градуси - на лятното 16. Ако се направи съпоставка по БДС и SAE, маслото 5W16 съответства на 15W40.


Потребителски аватар
vvauto
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 18 апр 2007 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vvauto » Сря 18 апр 2007 22:22


пробега на маслото и смяната зависят от следните фактори:

1. Препоръките на производителя на двигателя - вида на маслото; вискозитетен клас и прочее;

2. Дали се кара повече градско или извънградско. Не може да се сравнява карането на такси в градки условия с карането на ТИР по международните пътища и да се говори че и двете коли трябва да си сменят маслото при едни и същи километри;

3. Качеството на горивото - това, че някоя вносна марка препоръчва удължен пробег не значи че в БГ този пробег е гарантиран;

4. Стила на каране на шофьора;

5. Техническата изправност на автомобила;

6. В крайна сметка - какво карате - не толкова като възраст колкото като тип. Новите ТИР-камиони са проектирани за свръхдълги пробези, но те са с компютърна оптимизация на работата на двигателя и трансмисията и т.н.

Та мисълта ми е да не се подхожда с балтията когато се говори за смяната на маслото


Потребителски аватар
borracho
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот borracho » Нед 22 апр 2007 14:54


кажете нещо за марката MORRIS 15W-40 такова ми наляха вчера майстора каза че е добро, някой има ли впечатления


Потребителски аватар
tekion
Мнения: 281
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 8:25
Автомобил: Meriva
Двигател: 2006
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Мнениеот tekion » Сря 23 юли 2008 9:48


borracho написа:кажете нещо за марката MORRIS 15W-40 такова ми наляха вчера майстора каза че е добро, някой има ли впечатления

С такова съм от около година и съм много доволен, даже вече е за смяна и пак ще съм с MORRIS :twisted:


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kristinobal » Сря 23 юли 2008 12:46


И какъв е извода, с по гъсто масло повече или помалко тракат повдигачите сутрин.
Според мен би трябвало да тракат по малко, маслото студено е по гъсто и помпата по бързо ще вдигне налягане, нали и затова налягането на маслото се мери при загрял двигател понеже маслото става по рядко и налягането пада.
На автомобила от аватара ми има манометър за маслота и е много показателно сутрин какво е налягането и като загрее в някой чукар.


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lozan67 » Пет 01 авг 2008 18:42


Сутрешното тракане на повдигачите се дължи главно на скапани маслени филтри. На повечето им се скапва възвратния клапан и изпразват магистралата в картера.. Като случа на филтър сутрин притракват за 1-2 сек. Ако е некое менте стига и до 10-15 сек. За мене лично твърденията на майсторите за вискозитета на маслото са пълна глупост, Като карах с Мотул 15-50 след един час в задръстванията тракаше като дизел. Минах на Тотал 10-40 стана като добре запазен дизел. Минах на SPX на Моторекс и се укроти. Вече минах 10 000 с Моторекса и даже по-малко го бута. Та истината е да попаднеш на готино масло и филтър. Лошото е че от едно и също място си купувам еднакви филтри, които се държат по-коренно различен начин.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 01 авг 2008 19:40


lozan67 написа:Сутрешното тракане на повдигачите се дължи главно на скапани маслени филтри. На повечето им се скапва възвратния клапан и изпразват магистралата в картера.. Като случа на филтър сутрин притракват за 1-2 сек. Ако е некое менте стига и до 10-15 сек. За мене лично твърденията на майсторите за вискозитета на маслото са пълна глупост, Като карах с Мотул 15-50 след един час в задръстванията тракаше като дизел. Минах на Тотал 10-40 стана като добре запазен дизел. Минах на SPX на Моторекс и се укроти. Вече минах 10 000 с Моторекса и даже по-малко го бута. Та истината е да попаднеш на готино масло и филтър. Лошото е че от едно и също място си купувам еднакви филтри, които се държат по-коренно различен начин.

Ето при тези филтри няма различен начин !!! :bowdown
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... subpage=02



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта