Поредна тема за масло и вискОзитет
Поредна тема за масло и вискОзитет
До сега във форума се твърдеше, че ако се кара с гъсто мало, при първоначално палене повдигачите тракат, а когато се кара с рядко тогава този проблем го няма. Сигурно има някаква логика. Но се замислете, ако маслото е по-рядко то когато се изгаси двигателя, то по-бързо изтича от повдигачите и обратно, ако се ползва по-гъсто то когато се изгаси двигателя, по-гъстото масло по-бавно изтича. Това го твърдя от лично наблюдение. На един познат сеата когато го палеше сутрин тракаше като дизел до като не загрее. Реши да направи експеримент и когато стана време за смяна на маслото, той наля гъсто- не си спомянм с какъв вискОзитет, но беше по-гъсто от 15-40. В сервиза го гледаха странно, но така вече 2-ра година си кара колата с такова масло и няма да се чуе да трака. Двигателя си работи нормално и няма никакъв проблем с него.
Последна промяна от DAXC на Вто 17 апр 2007 17:54, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10080
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
До този извод се стигна и в една от хилядите теми по този въпрос. Мързи ме търся линк, но накратко: беше нещо от рода по-гъстото масло уплътнява по-добре повдигача и се образува някакъв балон вътре и т.н. Абе непоня много добре, но извода беше: по-гъсто, по-нетрака.
П.С. сега ще писне някой за търсачката, ама нормално
П.С. сега ще писне някой за търсачката, ама нормално

СМАЗОЧНИ МАСЛА
Нефтени или синтетични течности за смазване на триещи се части. Главни качествени показатели: вискОзитет, устойчивост на окисление, температура на втвърдяване и пламна температура. Биват машинни, трансмисионни, индустриални и др.
Приемам критиката и веднага ще коригирам.
Нефтени или синтетични течности за смазване на триещи се части. Главни качествени показатели: вискОзитет, устойчивост на окисление, температура на втвърдяване и пламна температура. Биват машинни, трансмисионни, индустриални и др.
Приемам критиката и веднага ще коригирам.
Последна промяна от DAXC на Вто 17 апр 2007 18:36, променено общо 1 път.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3970
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
колега, може да се налива ВСЯКАКВО масло във ВСЕКИ двигател. зависи обаче от едно нещо - каква цел преследваш!
познавам човек, който имаше Варшава и караше ТИР. нафта бол, ама пустата варшава бензинова. след "постепенна адаптация" колата започна да си харчи смес от нафта и бензин в пропорция 50:50. е, двигателя не работеше както трябва, ама човека беше доволен!

- vvauto
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 18 апр 2007 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За най-добра работа на двигателя, маслото трябва да се сменя на всеки изминати 10 - 12 хиляди километра, като по този начин се удължава максимално живота на мотора, независимо от вида на избраното масло - едносезонно или всесезонно.
За новите автомобили се препоръчват синтетични масла с индекс 5W40 или полусинтетични с индекс 10W40.
За двигатели на автомобили от 7 год. нагоре е добре да се ползва 15W40.
Подходящите масла за тежкотоварни, селскостопански машини, автобуси и возила с голям обем на двигателя са едносезонния тип М10D (отговарящо на стандарт SAE 30), М16D (SAE 40) или M20D (SAE 50).
TIR-ове и селскостопанска техника ползват тип 20W50.
Стандарти!
SAE 30 - M10D, SAE 40 M16D, SAE 50 M20D
Едносезонни масла за средно високооборотни дизелови стандартни и с турбо впръскване двигатели, работещи при много тежки условия.
Отговарят на спецификация API SF/CD-4
15W40
Всесезонно масло за бензинови двигатели, вклучително инжекционните, тези с турбо впръскване или с катализатор. При повечето марки имат почистващи, антиизносващи и антикорозионни качества, осигуряващи постоянна компресия и намалява разхода на гориво.
Отговаря на спецификация API SF/CD-4
20W50 SUPER
Широкоспектърно всесезонно масло, подходящо за дизелови и бензинови двигатели. Смазва и предпазва двигателя от окисление и ръжда, почиства го, тъй като повечето производители включват в състава му високопочистващи и разпръскващи съставки.
20W50
Висококачествено широкоспектърно всесезонно масло, подходящо за дизелови и бензинови двигатели. Отговаря на спецификация API SF/CD-4
ХИДРАВЛИЧНИ ТЕЧНОСТИ ISO 32, 46, 68
Висококачествени хидравлични масла, скпециално произведени и обогатени с антиизносващи, антиокисляващи, антикорозионни, антипенещи се. Подходящо е за двигатели работещи при изключително натоварване. Осигуряват пълна защита на хидравличната и циркулационната система.
За новите автомобили се препоръчват синтетични масла с индекс 5W40 или полусинтетични с индекс 10W40.
За двигатели на автомобили от 7 год. нагоре е добре да се ползва 15W40.
Подходящите масла за тежкотоварни, селскостопански машини, автобуси и возила с голям обем на двигателя са едносезонния тип М10D (отговарящо на стандарт SAE 30), М16D (SAE 40) или M20D (SAE 50).
TIR-ове и селскостопанска техника ползват тип 20W50.
Стандарти!
SAE 30 - M10D, SAE 40 M16D, SAE 50 M20D
Едносезонни масла за средно високооборотни дизелови стандартни и с турбо впръскване двигатели, работещи при много тежки условия.
Отговарят на спецификация API SF/CD-4
15W40
Всесезонно масло за бензинови двигатели, вклучително инжекционните, тези с турбо впръскване или с катализатор. При повечето марки имат почистващи, антиизносващи и антикорозионни качества, осигуряващи постоянна компресия и намалява разхода на гориво.
Отговаря на спецификация API SF/CD-4
20W50 SUPER
Широкоспектърно всесезонно масло, подходящо за дизелови и бензинови двигатели. Смазва и предпазва двигателя от окисление и ръжда, почиства го, тъй като повечето производители включват в състава му високопочистващи и разпръскващи съставки.
20W50
Висококачествено широкоспектърно всесезонно масло, подходящо за дизелови и бензинови двигатели. Отговаря на спецификация API SF/CD-4
ХИДРАВЛИЧНИ ТЕЧНОСТИ ISO 32, 46, 68
Висококачествени хидравлични масла, скпециално произведени и обогатени с антиизносващи, антиокисляващи, антикорозионни, антипенещи се. Подходящо е за двигатели работещи при изключително натоварване. Осигуряват пълна защита на хидравличната и циркулационната система.
- vvauto
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 18 апр 2007 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Изисквания за качество и стандартите
(БДС, DIN, ISO, ASTM, ГОСТ и др.) или общоприети спецификации, издавани от международни организации - API (Американски нефтен институт), ССМС (Комитет на автомобилостроителите на Общия пазар) и др.
В случаите, когато минералните масла не отговарят на определени изисквания, в смазочната техникасе използва и синтетика. Тя е с много по-добри нискотемпературни, вискозитетно-температурни свойства и висока термоокислителна стабилност. Тези масла обаче струват скъпо.
Най-разпространената вискозитетна класификация на моторните масла е тази на Сдружението на автомобилните инженери в САЩ, обозначавана като SAE. При зимните масла, носещи цифрово означение плюс буквата W, се регламентират три показателя:
минимален кинематичен вискозитет при 100 градуса С, максимален динамичен вискозитет при отрицателни температури и гранична температура на изпомпване.
Летните числа по SAE се очначават само с цифри - 20, 30 40 и т.н. С увеличаване на числото нараства и вискозитета на маслото.
Всесезонните масла съгласно SAE се означават с двойни номера, разделени с буквата W. Например: SAE 20W се тълкува, че всесезонното масло, при ниски температури се изравнява по вискозитет със зимното масло SAE 20W, а при 100 градуса по Целзий, е равностойно по вискозитет на маслото SAE 40. В България през зимата за по-голяма част от автомобилите, че и тракторите най-подходящия вискозитетен клас е SAE 10W40, 15W40 и 15W50. За да се постигне по-добра икономичност на автомобилите, в последно време се увеличава броят на конструкциите, при които се използват маслата SAE 10W и SAE 10W50.
Сравняването на българската вискозитетна класификация и тази по SAE показва, че марките: 6W, 8W, 10, 16 И 20 по БДС съответстват на 20W, 20, 30, 40 и 50 по SAE.
Означението на българските всесезонни масла е по подобие на означенията по SAE. Например: 5W16 показва всесезонно масло, което при отрицателни температури е равностойно на зимното 5W, а при високи градуси - на лятното 16. Ако се направи съпоставка по БДС и SAE, маслото 5W16 съответства на 15W40.
(БДС, DIN, ISO, ASTM, ГОСТ и др.) или общоприети спецификации, издавани от международни организации - API (Американски нефтен институт), ССМС (Комитет на автомобилостроителите на Общия пазар) и др.
В случаите, когато минералните масла не отговарят на определени изисквания, в смазочната техникасе използва и синтетика. Тя е с много по-добри нискотемпературни, вискозитетно-температурни свойства и висока термоокислителна стабилност. Тези масла обаче струват скъпо.
Най-разпространената вискозитетна класификация на моторните масла е тази на Сдружението на автомобилните инженери в САЩ, обозначавана като SAE. При зимните масла, носещи цифрово означение плюс буквата W, се регламентират три показателя:
минимален кинематичен вискозитет при 100 градуса С, максимален динамичен вискозитет при отрицателни температури и гранична температура на изпомпване.
Летните числа по SAE се очначават само с цифри - 20, 30 40 и т.н. С увеличаване на числото нараства и вискозитета на маслото.
Всесезонните масла съгласно SAE се означават с двойни номера, разделени с буквата W. Например: SAE 20W се тълкува, че всесезонното масло, при ниски температури се изравнява по вискозитет със зимното масло SAE 20W, а при 100 градуса по Целзий, е равностойно по вискозитет на маслото SAE 40. В България през зимата за по-голяма част от автомобилите, че и тракторите най-подходящия вискозитетен клас е SAE 10W40, 15W40 и 15W50. За да се постигне по-добра икономичност на автомобилите, в последно време се увеличава броят на конструкциите, при които се използват маслата SAE 10W и SAE 10W50.
Сравняването на българската вискозитетна класификация и тази по SAE показва, че марките: 6W, 8W, 10, 16 И 20 по БДС съответстват на 20W, 20, 30, 40 и 50 по SAE.
Означението на българските всесезонни масла е по подобие на означенията по SAE. Например: 5W16 показва всесезонно масло, което при отрицателни температури е равностойно на зимното 5W, а при високи градуси - на лятното 16. Ако се направи съпоставка по БДС и SAE, маслото 5W16 съответства на 15W40.
- vvauto
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 18 апр 2007 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
пробега на маслото и смяната зависят от следните фактори:
1. Препоръките на производителя на двигателя - вида на маслото; вискозитетен клас и прочее;
2. Дали се кара повече градско или извънградско. Не може да се сравнява карането на такси в градки условия с карането на ТИР по международните пътища и да се говори че и двете коли трябва да си сменят маслото при едни и същи километри;
3. Качеството на горивото - това, че някоя вносна марка препоръчва удължен пробег не значи че в БГ този пробег е гарантиран;
4. Стила на каране на шофьора;
5. Техническата изправност на автомобила;
6. В крайна сметка - какво карате - не толкова като възраст колкото като тип. Новите ТИР-камиони са проектирани за свръхдълги пробези, но те са с компютърна оптимизация на работата на двигателя и трансмисията и т.н.
Та мисълта ми е да не се подхожда с балтията когато се говори за смяната на маслото
1. Препоръките на производителя на двигателя - вида на маслото; вискозитетен клас и прочее;
2. Дали се кара повече градско или извънградско. Не може да се сравнява карането на такси в градки условия с карането на ТИР по международните пътища и да се говори че и двете коли трябва да си сменят маслото при едни и същи километри;
3. Качеството на горивото - това, че някоя вносна марка препоръчва удължен пробег не значи че в БГ този пробег е гарантиран;
4. Стила на каране на шофьора;
5. Техническата изправност на автомобила;
6. В крайна сметка - какво карате - не толкова като възраст колкото като тип. Новите ТИР-камиони са проектирани за свръхдълги пробези, но те са с компютърна оптимизация на работата на двигателя и трансмисията и т.н.
Та мисълта ми е да не се подхожда с балтията когато се говори за смяната на маслото
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И какъв е извода, с по гъсто масло повече или помалко тракат повдигачите сутрин.
Според мен би трябвало да тракат по малко, маслото студено е по гъсто и помпата по бързо ще вдигне налягане, нали и затова налягането на маслото се мери при загрял двигател понеже маслото става по рядко и налягането пада.
На автомобила от аватара ми има манометър за маслота и е много показателно сутрин какво е налягането и като загрее в някой чукар.
Според мен би трябвало да тракат по малко, маслото студено е по гъсто и помпата по бързо ще вдигне налягане, нали и затова налягането на маслото се мери при загрял двигател понеже маслото става по рядко и налягането пада.
На автомобила от аватара ми има манометър за маслота и е много показателно сутрин какво е налягането и като загрее в някой чукар.
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Сутрешното тракане на повдигачите се дължи главно на скапани маслени филтри. На повечето им се скапва възвратния клапан и изпразват магистралата в картера.. Като случа на филтър сутрин притракват за 1-2 сек. Ако е некое менте стига и до 10-15 сек. За мене лично твърденията на майсторите за вискозитета на маслото са пълна глупост, Като карах с Мотул 15-50 след един час в задръстванията тракаше като дизел. Минах на Тотал 10-40 стана като добре запазен дизел. Минах на SPX на Моторекс и се укроти. Вече минах 10 000 с Моторекса и даже по-малко го бута. Та истината е да попаднеш на готино масло и филтър. Лошото е че от едно и също място си купувам еднакви филтри, които се държат по-коренно различен начин.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
lozan67 написа:Сутрешното тракане на повдигачите се дължи главно на скапани маслени филтри. На повечето им се скапва възвратния клапан и изпразват магистралата в картера.. Като случа на филтър сутрин притракват за 1-2 сек. Ако е некое менте стига и до 10-15 сек. За мене лично твърденията на майсторите за вискозитета на маслото са пълна глупост, Като карах с Мотул 15-50 след един час в задръстванията тракаше като дизел. Минах на Тотал 10-40 стана като добре запазен дизел. Минах на SPX на Моторекс и се укроти. Вече минах 10 000 с Моторекса и даже по-малко го бута. Та истината е да попаднеш на готино масло и филтър. Лошото е че от едно и също място си купувам еднакви филтри, които се държат по-коренно различен начин.
Ето при тези филтри няма различен начин !!!

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... subpage=02
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта