Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
MiroH
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 21 апр 2025 18:44
Автомобил: Passat B8
Двигател: DFGA

Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Мнениеот MiroH » Съб 31 май 2025 18:58


Привет колеги,
Знам че темата е разисквана вече в миналото, но времената се менят, а заедно с тях и технологиите.
Та предвид въвеждането на Старт-стоп системата променя ли се как трябва да бъде положението на скоростният лост при престой на светофар например?
Мен например Старт-стоп системата изключително много ме дразни и я изключвам моментално (за сега ръчно, изчаквам си модула все още).
Опасенията ми са, че ако автомобилът е проектиран да работи при наличието на подобна система, а тя е спряна, трябва ли да се оставя на D при изчакване или е по-добре да се премине към N?
Какво ви е мнението по въпроса?
Поздрави!




zdravkop64
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V 6

Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Мнениеот zdravkop64 » Съб 31 май 2025 20:35


Не виждам причина да местиш лоста на неутрална позиция. Дръж си го на директ и като светне зелено махаш крака от спирачката и натискаш газта. Какво ще си играеш да мести от Д на Н и обратно. Пък ако искаш го прави, но не виждам смисъл. В случая старт- стопа не влияе на скоростната кутия, за да ги правиш тези упражнения. Противна е тая измишльотина и затова първото, което направих на сегашния ми Мерцедес, е да я изключа софтуерно. Моят Б8 беше със 7 скоростна кутия и съм я карал по същия начин, по който карах и ДСГ6 в Пасат Б6.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1828
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Мнениеот Traytor » Съб 31 май 2025 21:13


Няма да износиш съединителите ако това те притеснява. DSG-то по принцип трябва да освобождава съединителя стига да си натиснал спирачката.


Потребителски аватар
MiroH
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 21 апр 2025 18:44
Автомобил: Passat B8
Двигател: DFGA

Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Мнениеот MiroH » Нед 01 юни 2025 6:48


Traytor написа:Няма да износиш съединителите ако това те притеснява. DSG-то по принцип трябва да освобождава съединителя стига да си натиснал спирачката.


Това ми беше идеята, дали го освобождава и след въвеждане на Старт-стоп системата. Тоест дали се набляга основно тя да съхранява кутия и прочие и след изключването и да има проблем при позиция D в престой.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1828
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Мнениеот Traytor » Нед 01 юни 2025 7:27


Старт стопа не е за да пази кутията, а е изискване за евро стандартите, трябва да го имат колите с евро5+, не се разчита на проектира колата с идеята това да ти съхранява компоненти.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Мнениеот Steels » Нед 01 юни 2025 9:39


В началото и аз, като взех моята точно това се чудих и попаднах на това видео. https://www.youtube.com/watch?v=9xcyOJHUGk0&t. На кратно, дали ще ходих на N,P или D, кутията знае, че като си на D в покой тя изключва съединителят. Независимо че на N, може да падат оборотите, това няма никакво отношение към съединителите.


Потребителски аватар
MiroH
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 21 апр 2025 18:44
Автомобил: Passat B8
Двигател: DFGA

Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.

Мнениеот MiroH » Пон 02 юни 2025 5:34


Steels написа:В началото и аз, като взех моята точно това се чудих и попаднах на това видео. https://www.youtube.com/watch?v=9xcyOJHUGk0&t. На кратно, дали ще ходих на N,P или D, кутията знае, че като си на D в покой тя изключва съединителят. Независимо че на N, може да падат оборотите, това няма никакво отношение към съединителите.


Екстра експеримент, мерси колега!
Доста видеа изгледах по темата, чак се учудвам, че алгоритъма не ми го е предложил :gruebel :confused .
Благодаря!
Поздрави!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: videlin85 и 32 госта