Привет колеги,
Знам че темата е разисквана вече в миналото, но времената се менят, а заедно с тях и технологиите.
Та предвид въвеждането на Старт-стоп системата променя ли се как трябва да бъде положението на скоростният лост при престой на светофар например?
Мен например Старт-стоп системата изключително много ме дразни и я изключвам моментално (за сега ръчно, изчаквам си модула все още).
Опасенията ми са, че ако автомобилът е проектиран да работи при наличието на подобна система, а тя е спряна, трябва ли да се оставя на D при изчакване или е по-добре да се премине към N?
Какво ви е мнението по въпроса?
Поздрави!
Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.
Не виждам причина да местиш лоста на неутрална позиция. Дръж си го на директ и като светне зелено махаш крака от спирачката и натискаш газта. Какво ще си играеш да мести от Д на Н и обратно. Пък ако искаш го прави, но не виждам смисъл. В случая старт- стопа не влияе на скоростната кутия, за да ги правиш тези упражнения. Противна е тая измишльотина и затова първото, което направих на сегашния ми Мерцедес, е да я изключа софтуерно. Моят Б8 беше със 7 скоростна кутия и съм я карал по същия начин, по който карах и ДСГ6 в Пасат Б6.
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.
Няма да износиш съединителите ако това те притеснява. DSG-то по принцип трябва да освобождава съединителя стига да си натиснал спирачката.
Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.
Traytor написа:Няма да износиш съединителите ако това те притеснява. DSG-то по принцип трябва да освобождава съединителя стига да си натиснал спирачката.
Това ми беше идеята, дали го освобождава и след въвеждане на Старт-стоп системата. Тоест дали се набляга основно тя да съхранява кутия и прочие и след изключването и да има проблем при позиция D в престой.
- Traytor
- Мнения: 1828
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.
Старт стопа не е за да пази кутията, а е изискване за евро стандартите, трябва да го имат колите с евро5+, не се разчита на проектира колата с идеята това да ти съхранява компоненти.
- Steels
- Мнения: 417
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.
В началото и аз, като взех моята точно това се чудих и попаднах на това видео. https://www.youtube.com/watch?v=9xcyOJHUGk0&t. На кратно, дали ще ходих на N,P или D, кутията знае, че като си на D в покой тя изключва съединителят. Независимо че на N, може да падат оборотите, това няма никакво отношение към съединителите.
Re: Правилно положение на DSG 7 ст. при изчакване на светофар и пр.
Steels написа:В началото и аз, като взех моята точно това се чудих и попаднах на това видео. https://www.youtube.com/watch?v=9xcyOJHUGk0&t. На кратно, дали ще ходих на N,P или D, кутията знае, че като си на D в покой тя изключва съединителят. Независимо че на N, може да падат оборотите, това няма никакво отношение към съединителите.
Екстра експеримент, мерси колега!
Доста видеа изгледах по темата, чак се учудвам, че алгоритъма не ми го е предложил


Благодаря!
Поздрави!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: videlin85 и 32 госта