Катализатор?!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Катализатор?!

Мнениеот Kozunak » Вто 31 май 2005 22:31


какво мислите по въпроса.да го махам ли и има ли смисъл?!ще се промени ли звука?!ще се отпуши ли колата?!на негово място мисля да сложа гърне не права тръба...мерси за мненията




Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Вто 31 май 2005 22:33


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 12:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 31 май 2005 22:33


мисля, че се увеличава мощноста с 2-3 кс ако го няма, но ако сложиш гърне може и да няма такъв ефект, но определено ако ти е заминал, няма смисъл да го държиш


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Вто 31 май 2005 23:03


musura написа:мисля, че се увеличава мощноста с 2-3 кс ако го няма, но ако сложиш гърне може и да няма такъв ефект, но определено ако ти е заминал, няма смисъл да го държиш


как да разбера дали е заминал че съм малко неук?!е ако сложа тръба няма ли да има яко пърпорене.колко ще ми струва +- операцията и къде да я направя някой има ли впечатления от добри майстори по отношение на изпускателната уредба.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 31 май 2005 23:29


Ами и аз не съм разбирач :) при мен колата започна да не върви както трябва на високи обороти, на ниски си беше ОК. отидох при един прятел със сервиз и той като погледна за кво иде реч - каза ми, че катализатора се е разпаднал направо и беше запушил тръбите - след интервенцията - извадиха му всички боклуци и после пак монтираха външната част (стана нещо като празно гърне ) звука на колата леко се промени, стана по-метален, но това си го усещах само аз. За тези които незнаеха, че съм правил по колата, неразпознаваха, че има нещо различно. Иначе ми направи впечатление, че мощноста й се е повишила (на колата де), но тя все пак преди това беше със запушен ауспух и после ми се стори като самолет :)


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 01 юни 2005 8:29


Задължително трябва да го махнеш.
2. обикновенно не се запушват отворите /видимо/ и не можеш да прецениш на око. При стратеенето му изчезват химичните му свойства.
3. Така или иначе от него няма смисъл и затова не виждам причина да се колебаеш дори и да е нов :lol: :lol:
4. Няма смисъл в пвечето случаи от резонаторно гърне -може само да избушиш керамиката му . И на двете ми коли съм се спрял на този вариант и съм много доволен.
5. Признак е ако мирише на сяра.

Действито му за пречистване се свежда до следната глупост:
Катализатора е като гьрне (на вьншен вид) само че има дапьлнителен кожух с дупки(като решето за да се охлажда по добре щото доста се загрява.
Вьтре има "керамична пита" с много финни трьбички които минават по цялото и продьлжение и са покрити с фин слой от някакьв благороден метал (платина или нещо друго) който май се явява катализатор на химична реакция при която разните там вьглеводороди (ли са) се разграждат на по прости вещества които не са толкова токсични ( СО2 и вода).
И запушването му се получава от некачесвен бензин или такьв който сьдьржа олово, от неизгорял бензин(ако запалителната система или нещо по инжекциона не е наред, или от масло(ако има горене над допустимите граници на такова.Сьщо така и от преексплоатация.


Потребителски аватар
GTIteam
Мнения: 410
Регистриран на: Нед 19 дек 2004 23:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GTIteam » Сря 01 юни 2005 8:36


Аз си сложих наскоро резонатор вместо катализатор и шума на крайното гърне се промени доста - боботеше ми средно, а сега доста повече но приятно, а не дразнещо:)
Определено мога да кажа че колата ми тръгна повече.
Ами като замине катализатора колата започва да върви по-малко и се чупа едно тропане отдолу понякога (при мене беше така)
Процедурата ми струваше 50лв всичко


Потребителски аватар
Dodi_Dogg
Мнения: 420
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dodi_Dogg » Сря 01 юни 2005 8:39


При мене беше същото, избуших катализатора понеже дран4е6е, но се полу4и много гаден метален звук, 4е даже и от високи обороти по4ва да пука и отидох в Младост при един 4овек и е мноо добър с гърнетата. Махна ми катализатора и ми сложи оригинално резонансно гърне на VW. Недей само да ходи6 при арабите 4е слагат скапани (ефтини) гърнета, (а и не само те). Само оригинално. Струваше ми 70 кинта, 4е трябва6е да ми местят и ламбда сондата на това гърне.Дават и една година гаранция.Ако има нещо ми се обади и 6е те заведа или 6е ти обесня каде да отиде6.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Сря 01 юни 2005 8:51


spam hmmmm почти всяка седмица някой пуска тема за катализатор


Потребителски аватар
davidbros
Мнения: 192
Регистриран на: Пон 26 юли 2004 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот davidbros » Сря 01 юни 2005 8:53


Dodi_dog написа:При мене беше същото, избуших катализатора понеже дран4е6е, но се полу4и много гаден метален звук, 4е даже и от високи обороти по4ва да пука и отидох в Младост при един 4овек и е мноо добър с гърнетата. Махна ми катализатора и ми сложи оригинално резонансно гърне на VW. Недей само да ходи6 при арабите 4е слагат скапани (ефтини) гърнета, (а и не само те). Само оригинално. Струваше ми 70 кинта, 4е трябва6е да ми местят и ламбда сондата на това гърне.Дават и една година гаранция.Ако има нещо ми се обади и 6е те заведа или 6е ти обесня каде да отиде6.


Колега, дай повече инфо за майстора, че таз процедура и на мен ми предстои. :lol:


Потребителски аватар
Dodi_Dogg
Мнения: 420
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dodi_Dogg » Сря 01 юни 2005 9:05


Майстор4ето се намира на новия път за Младост 2, като спуска6 от Дървеница. Пада се от дясната страна. Има едно 4ове4е пред сервиза направено от гърнета. Ба4кат от 9ч. Мисля 4е без Неделя. А събота само до обяд но не съм 100% сигура. Не му знам оба4е то4ния адрес


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Сря 01 юни 2005 9:56


georgipass написа:spam hmmmm почти всяка седмица някой пуска тема за катализатор


извинявам се после чак се усетх и пробвах с търсачката и открих доста информация.


Майстор4ето се намира на новия път за Младост 2, като спуска6 от Дървеница. Пада се от дясната страна. Има едно 4ове4е пред сервиза направено от гърнета. Ба4кат от 9ч. Мисля 4е без Неделя. А събота само до обяд но не съм 100% сигура. Не му знам оба4е то4ния адрес



благодаря ти колега както и на всички останали за полезната информация.както винаги сте на линия. bowdown


didko
Мнения: 188
Регистриран на: Пет 05 ное 2004 13:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот didko » Сря 01 юни 2005 13:16


А по какво се познава дали катализатора на един дизелов двигател си е заминал?


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Чет 02 юни 2005 8:16


Колата не върви както преди. Започва да губи мощност и ако баира на Витиня си го взимал на 5-та сега включваш 4-та и даже 3-та. Първо си сменяш горивния филтър и ако не се оправи махаш катализатора. Ако е на фланци с къси траби режеш болтовете и го сваляш, отиваш на пароструйка и го измиват хубаво. Купуваш си нови болтове от Юнитрейд за по 0.20лв единия горе долу и пак го слагаш. Ако е с дълги траби го режеш и на негово място слагапш тръба. При дизела няма смисъл от гърне защтото няма никаква разлика в звука. Като махнеш катализатора и настъшиш колата ще видиш каква чернилка излиза отзад докато се продуха.
Никак не е хубаво да се кара със запушен катализатор, защото газовете се връщат в турбото и му ... мамата


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 03 юни 2005 8:52


да ви кажа зимата на 2003 брах доста ядове с тоя катализатор.Колата( 1,6ТД-1V мотор)губи мощност бучи като трактор и като си пусна обдухването на стъклото в купето става лов на лисици.Реших,че гарнитурата на генерацията е за смяна.Купувам и айде в сервиз.Почнаха пичовете да откачат тръбите и един се шашка"К,во е т,ва бе пич?"сочейки гърнето на катализатора.Докато му обясня гордо за джаджата нашия с флекса резна гърненцето и ми се стъжни,обаче като видях,че слънце не се види от нийде ми олекна на душата.Сложиха нова гарнитура и тръба на мястото на катализатора и.... няма такова УСКОРЕНИЕ вярно 2-3 дена всеки можеше да разбере къде живея по пушека ама пък си върнах радостта от живота.Окачих на стената пак иконата на хер Рудолф Дизел и всеки ден молитви все повече хора да намерят просветлението на тази гениална технология!!!!МАХАЙТЕ ВСИЧКИ КАТАЛИЗАТОРИ!!!Ама не знам на бензиновите и на ТДИ дали няма няк,ви датчици и да се прецака работата на двигателя!!!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта