Г2 - 300 000 км и 16 години

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Г2 - 300 000 км и 16 години

Мнениеот M4r1qn » Пон 10 дек 2007 0:59


Мтакаааааа - 300 000 км на Г2, ЦЛ, РП-мотор, тъмно сив металик с 4/5 врати, производство далечната 1991, от които последните 50 000 км са мои. Ел. регулиране на фаровете, шибидах, подгряване на седалки, халогени, АГУ, централно, аларма. Купих го случайно преди почти 3 години за 2 500 лв. Мой познат го продаваше и аз го предложих на тоз и на оня и в крайна сметка продадох Кадет-а и го купих аз. Почти нищо не знаех за ФВ.
ДВГ - Като за начало смених съединител – Закс – 200 лв + 70лв за труд. После смених гумички на клапаните - Гьотце 21 лв и гарнитурата на капака – и тя 20 лв + 20 лв труд. От тогава забравих за разход на масло. Не доливам – лятото е с Мотул 15/50, а сега е с Опел 10/40. На 250к км сменен термостат – Вернет 16 лв. Смених пластмасовия тройник на охлаждащата течност на 270к км – стои отпред па ДВГ и на него са темп. датчици. На 290к км се подгонихме с една астра и при 7000 оборота по оборотомер на 3-та, това е около 140 км, се гръмна тръба за охлаждаща течност - много атрактивно изпуших. Има теч на охлаждаща течност от радиатора но за сега се правя че не го виждам – в месеца доливам около 200-300 мл. На 270к км Никси ми смени радиаторчето на парното и сега е Африка в колата – с труда около 60 лв. Два пъти сменен антифриз - Лукойл, маслото на 8-9к км заедно с филтъра, въздушен филтър се сменя на 5к км. Почуква някой повдигач – не ме притеснява за сега. С 4-ма души екипаж + багаж на 5-та - 175 км/час на газ – 4500 оборота по оборотомер. Заменен катализатор с тръба 20 лв – на 280к км, на 285к км сменено задно гърне с двуцевка на АСПО – 70 лв. Разход на горива. АГУ – Волтран вакуумен изпарител газ 11,5-12 градско 7,5 – 8,5 извънградско. На бензин нямам представа колко е.
Ходова част – на 250к км смених къси накрайници МУУГ – 20 лв + 10лв труд + 25лв реглаж. Те изкараха около 20к км и ги смених с турски АС Метал – 16 + 10 + 25. Тампони на заден мост сменени на 260к км – 80лв с труда. На 285к км предни амортесьори Билщайн маслени + прашници + шок тампони и тампони на макферсон, а задните са Закс маслени + шок тампони + прашници – маншони от рейка на Опел. Всичко това + реглаж предница – 420 лв. Тропат каренцата на пръта на волана, но е поносимо и не мисля да ги правя за сега.
Спирачки - На 250к км – спирачна помпа, жила на ръчна спирачка, мъркучетата на предните апарати – 100 лв + 30 лв труд – на 260к км – предни накладки АТЕ – 35 лв, задни АТЕ – и те толкова. При смяната на тампоните на задния мост смених и спирачните мъркучета – 15 лв. 295к км – накладки Текстар + дискове Зимерман – 95 лв с труда. Спирачна течност сменена 2 пъти – сега е с Тексако ДОТ 4. По едно време си бях въобразил, че колата не спира. След посещение на майстор диагнозата бе – Карай си по често Голфа и по малко новата служебна кола и сперачките ще се оправят. Направих едно почистване на задните апарати и сега спира отлично.
Ел. Инсталация – ами правила е проблеми само когато съм пипал някаде :D . На 250к км смяна на стъпков мотор – БОШ 140 лв и ламбда сонда – не помня марката 75 лв. На 260к км се получи оксидирала писта в ЕКУ – диагностиката и отстраняването на проблема ми струваше 120 лв и 50л бензин – симптома бе отваряне на дюзата на макс и буквално изливане на всичкия бензин в цилиндрите. В момента диагностиката показва „ленива” ламбда и грешка „2122” – датчик за позицията на дроселната клапа. За целта зимно време слагам реле на захранването на ЕКУ за да трие грешки и нямам проблеми с паленето на бензин. През лятото махам релелто и на негово място на цокъла слагам бушон 7,5А. Направих нова инсталация за фаровете и за халогените с релета и захранване от акумолатора – свети страхотно – около 30 лв за материали.
Гуми и джанти – Като го взех беше с 4 зимни. От Метро взех 2 бр Майлстон 175/70/13 – най отвратителните гуми които съм карал – 120 лв двете. След смяната на амортесьрите колата продължи да се люлее и проради тази причина се обурудвах с 4 бр АТС Къп от колегата Бени бързия – продаде ми прави без заварки джанти за 210 лв, които не бяха толкова прави, а едната бе заварявана, но тук аз съм си виновен, че му се доверих. От колега от тунинг форума взех 4 бр 185/55/15 Мишелин Енерджи за 150 лв и О! Чудо – колата не се люлее, спира, завива и друса. За тази зима взимайки предвид цените на 15 цоловите гуми си закупих 4 джанти 14 цола от Г3 от Доктора от Асеновград и 4 нови 175/65/14 Унироял МС Плюс Нордик от центрове за гуми Диана – всичко това за 340 лв.
Ин- и Екстериор – при едно лошо паркиране си счупих предана броня – 50 лв с мигачите. Сложих си странични мигачи в калниците – 3,5 лв. От колега си взех крило за 5-тата врата, ама така го сложих, че чак ме е срам. От Никси взих табло с оборотомер и МФА. Километража излезе счупен и Никси най-коректно отстрани повредата за негова сметка. От колегата Нова взех 2 фара с ел. регулиране Сатурнус – 50 лв. При една лека катастрофа счупих сщипките на единия. Сложих си стария Бош. Тази зима си измих горещите фарове със студена вода и ми се спукаха стъклата. Последва едно безуспешно търсене на стъкла от форумаили от магазин. Закупих нови Депо – 44 лв – за сега светят отлично. Мама им дръпнатоочна :shock преместили отвора на габарита върху рефлектора с 90 градуса и не е възможно да си монтирам регулиращите механизми, тъй като отвора се пада точно под тях и фасунките на габаритите опират в ел. двигателчетата. Сега е без ел. регулиране. Ако си пробия нови отвори за габаритите и залепя старите ще стане. Радио JVC МП3 – 180 лв. Колони във вратите, в таблото и на задната кора. За тенекиите – има тук там следи от градушка и го е понахапала ръждата – поянянат се специфичните за Голф след 1989 кръгли язви по вратите. Всяко лято се почистват с третират с различни препарати и бои но борбата не е успешна. Общо положението с тенекиите е добро.
Изводи и заключения - много здрав автомобил. Никъде не ме е изоставял. Евтин за подръжка :) . За съжаление – морално остарял :cry: .




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 10 дек 2007 8:25


Изводи и заключения - много здрав автомобил. Никъде не ме е изоставял. Евтин за подръжка Smile . За съжаление – морално остарял Crying or Very sad .

Ами то колега има горе долу 3 вида собственици на автомобили :
1 Само кара - нищо не бара - мама му стара :wink:
2 Толкава бара , че няма време да кара ....
3 Нормално кара, нормално бара .... :D
важното е към кои се причисляваш ( мислено ) :D


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пон 10 дек 2007 9:14


Браво колега !!! :bowdown
Само незнам как ги запомни всичките тея неща :shock


Потребителски аватар
biostrong
Мнения: 771
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот biostrong » Пон 10 дек 2007 11:43


аз съм от вторите - ми кво да прая сааамо барам :twisted:


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Пон 10 дек 2007 12:08


Много як пост !


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Пон 10 дек 2007 16:38


Допълнително:
ДВГ – при покупката сменени ролка и ремъци, и на 295к км ролка Ина + ремъци Гейтц – 26лв + 10лв труд. Масло скоростна кутия на 290к км АЦ Делко 10 лв на литър. Палец, капачка, свещи АЦ Делко, кабели на 250к км. На 295к км палец и капачка Додуко + свещи НЖК – 60 лв. На 270к км изтрещя вентилатора на радиатора – 60 лв Топран.
Ел. инсталация – Направих мост от стоповете към силовите за мъгла на задните светлини с диод за да не връща + като включа силовите. Задната чистачка работи на по кратки от нормалното интервали. На 280к км се счупи засечката за вкл. на дълги светлини която се намира зад волана. Залепих го с момент и до момента работи нормално. На 275к км смених паяка на контактния ключ - 20 лв.
Спирачки: Направих реглаж на 280к км на кантара на задните спирачки след прочетен пост във форума– ефекта е осезаем.
Интериор: Скъса се въжето на задна лява врата на прозореца – не съм го ремонтирал. След изследване на дрънчащите детайли в купето забелязах че най вече дрънчат прозорците. От времето уплътненията са се сплескали и стъклото дрънчи – сгънах на 3 ката велурен плат на дебелина 2 см и го подпъхнах между прозореца и кората – за мое удобство там има един жлеб в който влиза плата. Прозореца в момента е притиснат към външната част на вратата, не дрънчи и не пропуска вода във вратата. Направих го на двете предни врати, за задните не е останало време. Таблото – мърда тропа лопа. Имам идея да захвана от вътрешната страна на таблото детайл който да се държи в двата болта на таблото и да го притиска – дали ще е винкел или тръба няма значение, но не съм го осъществил.


Потребителски аватар
Shtukata
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 29 ное 2005 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Столицата
Контакти:

Мнениеот Shtukata » Пон 10 дек 2007 17:02


Хвала на такива като теб :!:
И аз от моя голф съм много доволен!
Пожелавам ти още толкова да изкара без да го правиш :wink:
П.С. И моя е на ~300000 :)


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 10 дек 2007 18:05


Въобще не смятам разходи. А и както и да ги смятам - всичко, в сравнение с разходите за гориво (~35000km/година ~ 4000лв, като се има предвид, че колата е доста икономична) си е смешно :lol:
Като се развали нещо - купувам, сменям и карам :wink:


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Пон 10 дек 2007 19:48


тук ли ще е мястото да попишем кой какво е сменял!на мен една страница няма да ми стигне!а иначе като пари + покупка досега към7000лв. :wink:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 11 дек 2007 14:54


Че списъка със сменени резервни части е доста обширен, а уж е здрава кола :shock . 300 000км са нищо за 1 кола.
Тази кола явно не е въобще поддържана и ще е като таралеж в гащите.
"След изследване на дрънчащите детайли в купето забелязах че най вече дрънчат прозорците. От времето уплътненията са се сплескали и стъклото дрънчи – сгънах на 3 ката велурен плат на дебелина 2 см и го подпъхнах между прозореца и кората – за мое удобство там има един жлеб в който влиза плата. Прозореца в момента е притиснат към външната част на вратата, не дрънчи и не пропуска вода във вратата. Направих го на двете предни врати, за задните не е останало време. Таблото – мърда тропа лопа."
Тази кола блъскана ли е?? Ако да провери сходимостта и на 2 та моста и дали яде гуми скоропостижно?


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Вто 11 дек 2007 16:41


абе за 50 000 баяяяяяяяяяяяяяяяя пари си налял в нея. е поне според мен. както каза колегата по-горе, 300 000 не са нищо, но аз мисля, че това важи основно за двигателя. трябва да искара поне 450 000 без сериозен ремонт, да не кажа никакъв. поне ладата, която навремето взехме нова изкара толкова и без нищо, ама наистина нищо да сменим по двг освен консумативи- кабели, свещи, капачка. дори маслото не сменяхме след някакви определени километри и си я карахме по 50 000 с едно масло:)
така де, 50 000 не са много


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 11 дек 2007 17:09


извинявам се за спама, но колегата M4r1qn ако иска мога да му покажа голф 2 синхро с GU мотор на 732 000 км :wink: внесен е през 2000г. на 251 000км и всичките останали са навъртяни в България :wink: до към 600 - 650 000 км харчеше някъде до към 0.5 л. масло на 1000км, но сега нещата стоят далеч по-различно :lol: мотора НЕ Е отварян тук в България и още си се кара САМО на бензин и до момента веднъж му е сменяван съединителя(не помня на какви км :oops: ), два пъти комплект амортисьори със всичките му екстри и 7 пъти тампоните на носачите :wink: шарнирите и накрайниците са сменявани по 5 пъти :lol: ремъци и масла не броя, щото няма смисъл :lol:
айде смятайте сега :lol:

п.п. колата се кара 95% от жена :lol:


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Вто 11 дек 2007 17:24


Аз съм сменил доста по-малко работи на моята двойка за 51 000 км, а колата е общо на 337 000 км. А по двигателя само подгревни свещи.


Потребителски аватар
M4r1qn
Мнения: 619
Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
Автомобил:
Двигател: C5 X7
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот M4r1qn » Вто 11 дек 2007 22:07


към колегата крис11: не колега, колата няма сериозни удари, сходимоста на двата моста е чудесна - "не яде" гуми. Покажи ми Г2 с "пласмасово" табло което не мърда и скърца. Или може би твоята е перфектна. А след 8 години каране в София как да е.

към колегата пакумба: масло на 50к км!?! и казваш - грижили сте се за тази кола?

към колегата владко г40 - не казвам че изминатите км са много - казвам какво съм сменил по нея. също така казвам че на колата си мога да разчитам.

не знам защо на някои колеги моя пост звучи самохвално.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 11 дек 2007 22:20


M4r1qn написа:към колегата крис11: не колега, колата няма сериозни удари, сходимоста на двата моста е чудесна - "не яде" гуми. Покажи ми Г2 с "пласмасово" табло което не мърда и скърца. Или може би твоята е перфектна. .


06.01.2003 по таван :wink:
Сега са Г3 АЕЕ и 155 2,0лTs/продава се и се търси Пасс B4 ADY или по-нов но не В 5/
Re: таблото не скърцаще и не беше напукано - вчера го дадох на колега за 20 лв :wink: Оф пардон не беше пластмасово.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта