Здравейте колеги, карам Пасат'95, АЕК двигател, пълен инжекцион (виждал съм Голф 3-ка със същия двигател). Цените на бензина напоследък ме карат да се замисля сериозно за минаване на газ. Изчетох къде какво намерих в нашия форум, а и в други специализирани по въпроса форуми, но единно мнение за типа газова на пълен инжекцион няма. Естествено всеки веднага препоръчва газов инжекцион, но (ясно защо) ако ще слагам ще е обикновенна. Въпросът, който не мога да реша е трябва или не да се слагат емулатори на дюзите и на ламбдата? В един сервиз ми казват може и без тях, не ти трябват, в друг - за дюзите е задължително, в трети и двата емулатора ти трябват. А това са доста допълнителни грешни левчета. Въпросът ми към членовете на клуба е: има ли някой с такъв двигател с газова уредба? Как стои въпроса с натрупваните грешки в ЕКУ-то? Просто ми трябва някой с такъв двигател обективно да ми каже върви или не върви този двигател на газ за да знам какво да правя.
Чао и благодаря.
1.6/101к.с. на газ?
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами Б4, аз съм с такъв двигател и сложих газова щото не се издържа с тоя бенз. При мен до сега нищо не натрупва като грешка.... може и да натрупва ама не знам в кво се изразява това
, обаче хората сложиха емулатори на дюзите и на ламбдата. Вървежа на колата не се промени, а разхода е 10/100 независимо къде карам, щото извънградско до сега съм карал само със 150, тъй че тва не е показателно.

- evgenyh
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: BSE 2005
- Местоположение: София
и аз съм с подобен мотор - AFT и не мисля да слагам газ. Просто всеизвестно е, че на пълен инжекцион и на мотори с повече електроника не е добре да се слага газ, това е. Имам приятел с BMW Е36 320 на което сложи газ за над 1000лв. само уредбата и след няколко месеца я свали...
Не знам, ти си решаваш, според мен не е удачно, но винаги има НО!!! ако ти я сложат като хората може и да е добре
и дано да е така разбира се 
Не знам, ти си решаваш, според мен не е удачно, но винаги има НО!!! ако ти я сложат като хората може и да е добре


- evgenyh
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: BSE 2005
- Местоположение: София
relaxxx написа:Ma evgenyh, естествено че е всеизвестно, че на пълен инжекцион не е добре да се слага газова, ама като минавам по 100 км. на ден как да го плащам тоя бенз, айде само това ми обясни и ще се разберем. Б4 моя двигател също е АЕК.......
Тоя проблем май го имаме всички, за съжаление, но ако трябва да сложиш свестна уредба си приготвяш м/у 1500 и 2000 с работата и то става безмислено, с обикновенна последствията и сумата за ремонта след това на този мотор може да са такива, че просто не ми се мисли...
...ако продължава така просто ще сменя колата с по малка

- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами не знам, просто за да я караш обикновена газова, сичко по колата трябва да е 6. Редовна проверка на тоците, смяна на свещите, абе да я поддържаш много, като се видим на някоя сбирка щи дам да покараш мойта да видим дали ще усетиш че е на газ!!! Разлика според мен има само в максималната скорост и в ускоряването над 5000 оборота 

-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
1000 лв
100о лв може да е т.нар газов инжекцион.
Обикновенна газова уредба също може да се сложи на такъв мотор и почти на всеки пълен инжекцион от тия години.
Със всички емулатори и т.н. не е повече от 600лв.
А разликата в горивото е повече от двойна, дори и 1000лв се изплащат за 10000 км.
Обикновенна газова уредба също може да се сложи на такъв мотор и почти на всеки пълен инжекцион от тия години.
Със всички емулатори и т.н. не е повече от 600лв.
А разликата в горивото е повече от двойна, дори и 1000лв се изплащат за 10000 км.
Здравейте колеги, за да завърша темата която повдигнах ще карам направо – във вторник на инжекциона сложих газ. Най-обикновена газова Ловато с цилиндрична бутилка 35литра (такава аз поисках) за 430 лева!
Имах много страхове и предубеждения какво да избера (сами виждате колко "за" и "против" са мненията за газ на пълен инжекцион). В един момент обаче Лукойл с неговите цени на бензина ме принуди да действам.
От няколкото препоръчани майстори/сервизи чисто субективно избрах един и до момента не съжалявам.
Цена на уредба – супер (като се имат предвид алтернативите).
Монтаж – не само много добре направен, но и е съгласно Ловато (бях намерил в нета начина на монтаж препоръчан от Ловато за Пасат с 1.6/101к.с.).
Работа на двигателя – за сега не виждам разлика. Малките обороти и на бензин и на газ са железни 850 об/мин, както е по книга. При включване на климатика също няма разлика – бензин/газ 880 об/мин. Колата пали винаги на бензин и при форсиране над 2000 об/мин автоматично преминава на газ. Ключето за избиране вида гориво като при всички има положение само бензин. Новото е, че има е един допълнителен бутон, който позволява колата да се пали и кара само на газ без да се преминава през бензина.
Динамика на автомобила – има леко падане на мощността, но се свиква. Просто променяш малко стила на каране.
Разход – ами още е рано да кажа. Първия път не я заредих до горе защото така искаха момчетата в сервиза. Сега мисля, че трябва да направя няколко цикъла пълни до горе-карай до спиране-отново пълни и чак тогава да хващам калкулатора. Надявам се разхода да е в рамките на 11-12 литра газ.
Това, от което най-много се притеснявах - гърмежите в смукателния колектор - го няма (чукам на дърво така да е и за в бъдеще). Няма да повярвате, но на колата няма монтирани емулатори! Майсторите твърдят, че за този двигател нямало нужда. Първо се възпротивих, но после си казах, че ако нещо не работи както трябва емулатори винаги мога допълнително да сложа.
Не съм проверявал с тестер за натрупани грешки в ЕКУ-то. Сигурно ще отчете нещо, но засега на работата на двигателя не се отразява - пали от раз на бензин, работи стабилно и на бензин и на газ. Какво повече да искам?
Остава потенциалната опасност от запичане на дюзите, но това е риск който не може да се избегне дори да сложиш и газов инжекцион за 1800 лева. Смятам да слагам по-голяма концентрация миещи добавки в бензина, като някаква превантивна мярка пък дано ни се размине
Ами това е от мен. Благодаря за всички мнения и съвети. Успех на всички.
Имах много страхове и предубеждения какво да избера (сами виждате колко "за" и "против" са мненията за газ на пълен инжекцион). В един момент обаче Лукойл с неговите цени на бензина ме принуди да действам.
От няколкото препоръчани майстори/сервизи чисто субективно избрах един и до момента не съжалявам.
Цена на уредба – супер (като се имат предвид алтернативите).
Монтаж – не само много добре направен, но и е съгласно Ловато (бях намерил в нета начина на монтаж препоръчан от Ловато за Пасат с 1.6/101к.с.).
Работа на двигателя – за сега не виждам разлика. Малките обороти и на бензин и на газ са железни 850 об/мин, както е по книга. При включване на климатика също няма разлика – бензин/газ 880 об/мин. Колата пали винаги на бензин и при форсиране над 2000 об/мин автоматично преминава на газ. Ключето за избиране вида гориво като при всички има положение само бензин. Новото е, че има е един допълнителен бутон, който позволява колата да се пали и кара само на газ без да се преминава през бензина.
Динамика на автомобила – има леко падане на мощността, но се свиква. Просто променяш малко стила на каране.
Разход – ами още е рано да кажа. Първия път не я заредих до горе защото така искаха момчетата в сервиза. Сега мисля, че трябва да направя няколко цикъла пълни до горе-карай до спиране-отново пълни и чак тогава да хващам калкулатора. Надявам се разхода да е в рамките на 11-12 литра газ.
Това, от което най-много се притеснявах - гърмежите в смукателния колектор - го няма (чукам на дърво така да е и за в бъдеще). Няма да повярвате, но на колата няма монтирани емулатори! Майсторите твърдят, че за този двигател нямало нужда. Първо се възпротивих, но после си казах, че ако нещо не работи както трябва емулатори винаги мога допълнително да сложа.
Не съм проверявал с тестер за натрупани грешки в ЕКУ-то. Сигурно ще отчете нещо, но засега на работата на двигателя не се отразява - пали от раз на бензин, работи стабилно и на бензин и на газ. Какво повече да искам?
Остава потенциалната опасност от запичане на дюзите, но това е риск който не може да се избегне дори да сложиш и газов инжекцион за 1800 лева. Смятам да слагам по-голяма концентрация миещи добавки в бензина, като някаква превантивна мярка пък дано ни се размине

Ами това е от мен. Благодаря за всички мнения и съвети. Успех на всички.
Крис, трябва да ти призная, че не мога да намеря линка. В някакъв форум бях попаднал случайно на него и даже мисля, че save-нах снимките и схемата (имаше ел.схема на монтаж). Обаче сега не мога да открия нищо. В РС-то обаче намерих файл в .pdf формат на Ланди-Ренцо за монтаж на Голф и Пасат 1.6/101. Като гледам монтажа е същия като при Ловато. Ако искаш дай мейл да ти ги пратя (не знам как мога да ги постна по друг начин). Ще приложа и снимка на монтираната Ловато на моя Пасат за сравнение.
А на този чешки сайт www.gpl.cz има ел схеми на Ловато и монтаж на Шкода Фелиция/Октавия. Предполагам, че може да ти свърши някаква работа, двигателя е VW в крайна сметка.
Съжалявам, че не мога напълно да отговоря на молбата ти. Успех.
А на този чешки сайт www.gpl.cz има ел схеми на Ловато и монтаж на Шкода Фелиция/Октавия. Предполагам, че може да ти свърши някаква работа, двигателя е VW в крайна сметка.
Съжалявам, че не мога напълно да отговоря на молбата ти. Успех.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
B4/101 написа:В РС-то обаче намерих файл в .pdf формат на Ланди-Ренцо за монтаж на Голф и Пасат 1.6/101. Като гледам монтажа е същия като при Ловато. Ако искаш дай мейл да ти ги пратя (не знам как мога да ги постна по друг начин). Ще приложа и снимка на монтираната Ловато на моя Пасат за сравнение.
А на този чешки сайт www.gpl.cz има ел схеми на Ловато и монтаж на Шкода Фелиция/Октавия. Предполагам, че може да ти свърши някаква работа, двигателя е VW в крайна сметка.
Съжалявам, че не мога напълно да отговоря на молбата ти. Успех.
е-mail : kris11@abv.bg
Благодаря за инфото много.Ще се ровичкам из чешкият сайт за проверя нама ли писано за смукателните колектори.
При теб какви са ? Ако са пластмасови не те ли е страхот детонация и сцепване на колекторите?
При мен са пластмасови /тъпа история/. Такива има слагани на Октавии 96 г.
ОК, довечера ще ти пратя каквото имам по въпрса (файловете са в домашното РС).
Идеята за гърмежи в смукателните колектори хич не ме кефи, но поне за сега не съм регистрирал такива. Малко успокоение е, че моите са метални и няма да се спукат ако гръмне. В клуба АГУ в dir.bg някой беше писал, че на пластмасовите колектори слагали освен една голяма "кихалка", но и четири допълнителни на всяка част от колектора към цилиндрите. Газаджийте сигурно са по-наясно. Просто трябва да попаднеш на подходящия майстор.
Идеята за гърмежи в смукателните колектори хич не ме кефи, но поне за сега не съм регистрирал такива. Малко успокоение е, че моите са метални и няма да се спукат ако гръмне. В клуба АГУ в dir.bg някой беше писал, че на пластмасовите колектори слагали освен една голяма "кихалка", но и четири допълнителни на всяка част от колектора към цилиндрите. Газаджийте сигурно са по-наясно. Просто трябва да попаднеш на подходящия майстор.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта