Степените на климатика променят ли натоварването на двг-то ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Степените на климатика променят ли натоварването на двг-то ?

Мнениеот webdude » Сря 04 юни 2008 15:06


Различните степени (1,2,3,4) на климатика променят ли натоварването на двигателя и респективно разхода на гориво ?




Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Сря 04 юни 2008 15:22


Да, на 100 км ще има 15 грама разлика в горивото


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Сря 04 юни 2008 16:04


при климатроник не съм сигурен, но при чист климатик не. променя се само силата на духане на вентилатора, а компресора си работи с еднакво натоварване върху двигателя. е, теоритично самите степени на ветилатора товарят допълнително, ама тва не се усеща


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Сря 04 юни 2008 16:28


pakumba написа:при климатроник не съм сигурен, но при чист климатик не. променя се само силата на духане на вентилатора,


Защо тогава, като включа моя климатик се, в първия момент се променя звука на двигателя?


Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Сря 04 юни 2008 16:49


Вероятно защото ти падат оборотите, логично нали?


Потребителски аватар
kamo
Мнения: 164
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamo » Сря 04 юни 2008 16:50


Ами защото се включва компресора и натоварва двигателя. Нали?


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Сря 04 юни 2008 17:12


Понеже компресора има съединител и се чудех просто дали тези степени на вентилатора по някакъв начин не контролират колко студ да произвежда климатика и респективно да влияе върху разхода ...


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Сря 04 юни 2008 18:36


компресора или работи или не няма 2 положения.


Потребителски аватар
Stefanoz
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 04 яну 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Stefanoz » Сря 04 юни 2008 18:43


Да ползвам темата на колегата:Кога е най-добре да се пусне климатика?Когато колата е на място или в движение?И до колко обороти е най-добре.Благодаря предварително :wink:


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Сря 04 юни 2008 18:44


pakumba написа:компресора или работи или не няма 2 положения.


Ок тва исках да знам ...


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 04 юни 2008 18:49


webdude написа:Понеже компресора има съединител и се чудех просто дали тези степени на вентилатора по някакъв начин не контролират колко студ да произвежда климатика и респективно да влияе върху разхода ...


Не. Охлаждането е едно и също, само силата на вентилатора се променя за да вкарва повече или по-малко студен въздух в купето.

Да ти отговоря на първият въпрос, дали има разлика в натоварването и разхода: На теория има защото на вентилатора му трябва повече ток и съответно динамото натоварва двигателя малко повече но на практика разликата е толкова нищожна че няма никакво значение.


Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Сря 04 юни 2008 19:43


Stefanoz написа:Да ползвам темата на колегата:Кога е най-добре да се пусне климатика?Когато колата е на място или в движение?И до колко обороти е най-добре.Благодаря предварително :wink:


Най-добре е да се включва на място или до 2000 оборота. :!: Защото след това има опасност от чупене на ролки(поне такива са ми спомените) на компресора. Това ми го е казвал човек който се занимава от много време с това само не съм сигурен дали ролки или нещо друго...

P.s. Откакто ми го каза избягвам да го пускам на 2000 оборота.. Като съм на магистрала изключвам от скорост и тогава го включвам ;)


Потребителски аватар
katcko
Мнения: 591
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 23:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот katcko » Сря 04 юни 2008 20:07


колегата oSViRePql е прав,климата се вкл.след като се запали колата и най-много до 2000об.!


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Сря 04 юни 2008 20:17


pakumba написа:компресора или работи или не няма 2 положения.


Колега евала за бисера :)


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re ...

Мнениеот Mega » Сря 04 юни 2008 20:45


oSViRePql написа:
Stefanoz написа:Да ползвам темата на колегата:Кога е най-добре да се пусне климатика?Когато колата е на място или в движение?И до колко обороти е най-добре.Благодаря предварително :wink:


Най-добре е да се включва на място или до 2000 оборота. :!: Защото след това има опасност от чупене на ролки(поне такива са ми спомените) на компресора. Това ми го е казвал човек който се занимава от много време с това само не съм сигурен дали ролки или нещо друго...

P.s. Откакто ми го каза избягвам да го пускам на 2000 оборота.. Като съм на магистрала изключвам от скорост и тогава го включвам ;)



В това няма логика! Като имаш климатроник той сам определя кога да пусне компресора и кога да го спре, без да се съобразява дали си до 2000 оборота или не! Единствено се ръководи от това колко налягане му е нужно в системата за да задържи зададената температура в купето!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта