Степените на климатика променят ли натоварването на двг-то ?
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Степените на климатика променят ли натоварването на двг-то ?
Различните степени (1,2,3,4) на климатика променят ли натоварването на двигателя и респективно разхода на гориво ?
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
webdude написа:Понеже компресора има съединител и се чудех просто дали тези степени на вентилатора по някакъв начин не контролират колко студ да произвежда климатика и респективно да влияе върху разхода ...
Не. Охлаждането е едно и също, само силата на вентилатора се променя за да вкарва повече или по-малко студен въздух в купето.
Да ти отговоря на първият въпрос, дали има разлика в натоварването и разхода: На теория има защото на вентилатора му трябва повече ток и съответно динамото натоварва двигателя малко повече но на практика разликата е толкова нищожна че няма никакво значение.
- oSViRePql
- Мнения: 1735
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Stefanoz написа:Да ползвам темата на колегата:Кога е най-добре да се пусне климатика?Когато колата е на място или в движение?И до колко обороти е най-добре.Благодаря предварително
Най-добре е да се включва на място или до 2000 оборота.

P.s. Откакто ми го каза избягвам да го пускам на 2000 оборота.. Като съм на магистрала изключвам от скорост и тогава го включвам

- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Re ...
oSViRePql написа:Stefanoz написа:Да ползвам темата на колегата:Кога е най-добре да се пусне климатика?Когато колата е на място или в движение?И до колко обороти е най-добре.Благодаря предварително
Най-добре е да се включва на място или до 2000 оборота.Защото след това има опасност от чупене на ролки(поне такива са ми спомените) на компресора. Това ми го е казвал човек който се занимава от много време с това само не съм сигурен дали ролки или нещо друго...
P.s. Откакто ми го каза избягвам да го пускам на 2000 оборота.. Като съм на магистрала изключвам от скорост и тогава го включвам
В това няма логика! Като имаш климатроник той сам определя кога да пусне компресора и кога да го спре, без да се съобразява дали си до 2000 оборота или не! Единствено се ръководи от това колко налягане му е нужно в системата за да задържи зададената температура в купето!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта