Въпрос за износване на цилиндър при работа без гориво ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Въпрос за износване на цилиндър при работа без гориво ?

Мнениеот juli76 » Съб 05 юли 2008 16:11


Интересува ме може ли да се износи един от цилиндрите в 5 цилиндров TDI мотор ако няма подаване на гориво към него и така се кара няколко стотин км.Може ли освен цилиндъра респективно сегментите това да натовари и биелните лагери или коляновия вал при положение че е нарушен баланса на мотора и са се появили вибраций в определени обороти.Въпроса ми е по скоро теоритичен но ми се случи подобно нещо и за това питам има ли опасност или не ? :)




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 05 юли 2008 16:47


не мисля...
:roll:


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Въпрос за износване на цилиндър при работа без гориво ?

Мнениеот red rider » Съб 05 юли 2008 17:00


juli76 написа:Интересува ме може ли да се износи един от цилиндрите в 5 цилиндров TDI мотор ако няма подаване на гориво към него и така се кара няколко стотин км.Може ли освен цилиндъра респективно сегментите това да натовари и биелните лагери или коляновия вал при положение че е нарушен баланса на мотора и са се появили вибраций в определени обороти.Въпроса ми е по скоро теоритичен но ми се случи подобно нещо и за това питам има ли опасност или не ? :)


За този ТДИ не знам но аз съм се прибирал от софия до русе с ланчата на три цилиндъра . Едната дюза се беше спекла , не съм имал проблем след смяната и , но без едната дюза мотора беше ужасно нестабилен .


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 05 юли 2008 17:09


И от мен НЕ.
Ако мотора е бензинов и няма искра тогава заминава.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Съб 05 юли 2008 17:35


andonov написа:И от мен НЕ.
Ако мотора е бензинов и няма искра тогава заминава.


я пак?


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот boyan.chav » Съб 05 юли 2008 19:01


andonov написа:Ако мотора е бензинов и няма искра тогава заминава.

Не мисля, че е така :)


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 05 юли 2008 19:04


стига мазителната система да е в ред ,няма как да се прецака ризата в блока;въобще го забрави този слу4аи :wink:


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Съб 05 юли 2008 19:23


Скъса се тръбичката от помпата към едната дюза и то в 3 през ноща а нафтата се лееше като от фонтан всичко се омаза в двигателното. :? Не ме питайте как съм се оправил в тъмницата хубаво че спрях на една бензиностанция и там успях да сплескам тръбичката от към помпата и въпреки че в последствие пак изби успях да свърша работа и да се прибера. :) Смятам че не съм загубил много нафта от това.Ще видя проблема може да е в дюзата внезапно да е запекала и от там налягането да е избило в най-слабата точка !?Интересното в случая че дори на 4 цилиндъра мотора работеше учудващо добре и общо взето нямаше голяма загуба на мощност,само едно леко претрисане в определени обороти.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 05 юли 2008 20:09


5тия цилиндър играе най много балансираща роля в 5ака.
ако го няма-не е фатално. дори и някой от 1234 да го няма-5ия го балансира.
нормално е това за което говориш.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Съб 05 юли 2008 22:11


За няколко стотин километра нема проблем.....макар теоретично не е добре.....при нестабилна работа особено на дизел (по-масивни елементи,едрогабаритни и т.н) в коляновия вал се появяват разни сили и вала може да се посучи ако е системно...а и още нещо нафтата при впръскване допълнително маже сигментите но за няколко стотин километра това може и изобщо да не се споменава...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 05 юли 2008 22:15


Ronin, пич, ако наистина не си сигурен в това което ще кажеш-по добре не го казвай...
как по точно нафтата маже?
знаеш ли в кой момент се впръсква нафтата и как изобщо работи дизела?
защо дизела няма запалителни свещи-помисли върху това...
и още-какво представлява центровката на дизела след като няма запалителни свещи-и върху това също... :wink:


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Съб 05 юли 2008 22:21


Теоретично казах ...маже....специалност ДВГ образование....брат...тъпо звучи по горното но е факт...точно с теб бих поспорил ....


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Съб 05 юли 2008 22:30


vaskoto1 написа:как по точно нафтата маже?

маже, маже....
вместо масло се ползва.
бензина също маже,
ама газта не смазва!
който кара на газ фърга матора щото нЕма смазване.
и антифриза смазва също ама други неща.

още urban legends да ти разказвам ли?
mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Съб 05 юли 2008 22:37


Верно газта обаче не отмива масления слой по цилиндъра за разлика от бензина при такта сгъстяване и това има положителен ефект... :wink: Газта не маже леглото на смукателния клапан и по често прегарят леглата и клапаните (Ужким)...само легенди....


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 05 юли 2008 23:02


Не искам да споря относно горния ми пост,но някой ако иска да се убеди в това,което писах да си извади едната лула и да кара известно време и да си премери компресията на същия цилиндър - преди и след това.След това да пише.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта