тесни, широки или нормални гуми за през зимата?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
galin_krastev
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 10 авг 2008 20:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

тесни, широки или нормални гуми за през зимата?

Мнениеот galin_krastev » Нед 30 ное 2008 1:01


Конкретният въпрос ми иска решение, но немога да стигна до него;
Различните мнения ме объркват и затова се колебая какви да избера;
Моите размисли ме карат да предпочета заводските заложби;
Тълкуване:
1.тесните гуми според мен са удачни за порене при по голяма снежна покривка, като там се наблюдава по-малко съпротивление;всякаква друга настилка като: (улегнал сняг,студен асвалт,киша,лед и др.)е негативен вариант;
2.Широките гуми - голямо съпротивление при не улегнала снежна покривка и по-голям разход на гориво;при всякаква друга настилка се изтъкват предимства;
3.Нормалните гуми - средно положение между двете горни тълкувания;

Всичко казано трябва да крепи тезата "стъбилност на пътя при зимният период", като се има предвид че настилката може да преобладава от сух-мокър-лед-снежен асвалт както и с голяма температурна разлика;

Въпросът ми касае личният автомобил, които за случая са два:
1.VW Golf III 2.8 VR6 1995g.(гума 205х50х15 ) само го използвам за извънградски пътувания;
2.Nissan Micra 1.5D 1999g. (гума 155х70х13) само за градско ползване;

На нисана съм си сложил гуми с размер 145х80х13 зимни,защото тези ги имах като налични и несъм правил инвестиция за тях;
Основният ми проблем е голфа защото той не е имал никога зимна гума;
След проверка за гума при размер 205х50х15 на марка Yokohama AVS Winter V901 получих цена 170лв. за 1бр.
Мога да си позволя да инвестирам до 1000лв. за 4гуми, но все пак искам избора ми да е правилен и затова ми излиза този въпрос с гумите;
Въпроса мога много бързо да го реша като спра голфа зимният период, но въпроса искам да си го реша в двете насоки;
Който е прочел всичко това предполагам че ме е разбрал;
Благодаря предварително за всяко мнение;
Един въпросителен знак в заглавието е достатъчен
прочети правилата
mod edit: batmilko




Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Нед 30 ное 2008 1:11


Ако се колебаеш с какви гуми имаш по-добро сцепление на сняг загледай се във WRC с какви тесни гуми карат в такива условия.
По-тясната гума има по-добра проходимост на сняг понеже се прилага по-вече натиск като тегло на кв.см.
Лично мнение.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Нед 30 ное 2008 1:11


Със зимни 15-ки не съм карал, но съм останал с впечатление че най разпространения размер е 185/55 R15, а и е препоръчан от производителя :wink:


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Нед 30 ное 2008 1:47


Колкото е по-тясна гумата зимно време толкова по-добре.Зимата не се развиват такива скорости,че да ти трябва много голяма стабилност на колата.Е неможеш и да сложиш 145 на пасат,но в нормалните граници не е проблем.Основния проблем на големите коли,на които не може да се слагат тясни гуми идва точно от това.Изключение правят джиповете,но те за това са 4х4.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 30 ное 2008 7:02


всеки производител на автомобили "предписва" препоръчителен размер зимни и летни гуми за съответния модел - хубаво е тези размери да се спазват. Примерно на моята кола и дават летни 235/40ZR18 и зимни 205/55R16. На стикерите по вратите ги пише като зимните са с индекс M+S (Mud+Snow).
Ако няма стикер, може да използваш оригиналния размер на гуми, който производителя слага и с помощта на калкулатор за гуми (има го във всяка гумаджийска страница в интернет) да определиш по-тесни и по-високи гуми за зимата. Конкретно за Golf-a мисля, че под 185/XXR14 не трябва да падаш, защото все пак колата тежи определени килограми, които гумите понасят. За Micra-та мисля, че можеш да запазиш размера и за зимни гуми.
Примера на колегата с WRC автомобилите е неуместен, защото гумите, които те използват са изцяло пригодени за рали. Те са снабдени със шипове изцяло. Карал съм с такива гуми Група N рали автомобил и искам да ти кажа, че при ниски скорости тези гуми изобщо не държат. В градски условия е абсурд да караш с такива. Засилиш ли се със скорости над 100 км обаче колата стои учудващо стабилна по снежни пътища. В нормални условия обаче в голяма част от времето през зимата реално не се кара на сняг или лед, затова тестовете на автомобилни гуми влиза и поведение на сухо и мокро. Тесни гуми на сухо и мокро биха те подвели неминуемо.


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Нед 30 ное 2008 9:15


Влади това със WRC'то го дадох като пример само да види широчината на гумата, а не да търси баш такива гуми и то с шипове. А иначе ти си го обяснил ясно :wink:


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот apchih » Нед 30 ное 2008 9:34


На задвижващите колела нещо по - тясно, а на задните по - широко. Хем проходима, хем стабилна на завоите ... или е глупаво? :)


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 30 ное 2008 10:06


apchih написа:На задвижващите колела нещо по - тясно, а на задните по - широко. Хем проходима, хем стабилна на завоите ... или е глупаво? :)

ako задвижващите и управлеми колела са тесни, в завоя те ще те подведат, и няма значение че задницата ти е "стабилна" :wink:


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Нед 30 ное 2008 10:13


marianchev написа:По-тясната гума има по-добра проходимост на сняг понеже се прилага по-вече натиск като тегло на кв.см.
Лично мнение.

Не е въпрос на лично мнение,а на закони на физиката.
Иначе си прав-по тясна.


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Нед 30 ное 2008 10:59


Лятото карам с 185/65/14,
а зимата с 175/70/14.


Потребителски аватар
StanTheMan
Мнения: 211
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
Автомобил:
Двигател: AFT
Местоположение: Смолян; София
Контакти:

Re: ??? тесни, широки или нормални гуми за през зимата ???

Мнениеот StanTheMan » Нед 30 ное 2008 12:18


galin_krastev написа:...
1.тесните гуми според мен са удачни за порене при по голяма снежна покривка, като там се наблюдава по-малко съпротивление;всякаква друга настилка като: (улегнал сняг,студен асвалт,киша,лед и др.)е негативен вариант;

Определено не съм съгласен за: улегнал сняг, киша и лед! Тясната гума е по-добра от по-широката и за трите повърхности!
Малко физика: Формулата (опростена и на по-достъпен език :wink: ) за сиалата на триене е f=-kx (k-коефициент на триене зависещ от природата на триещите се повърхности, x-силата, с която се притискат двете триещи се повърхности) Някой да вижда във формулата да участва площ? :wink:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 30 ное 2008 12:41


1-во, широчината на гумата зависи от класа на колата.

2-ро, аз предпочитам един цолаж надолу, съчетано с един размер по-тесни зимни гуми главно, защото цената им е по-приемлива и като се вземе предвид, че реално в БГ зимните условия са 3 месеца, от които само месец и половина, в най-лошия случай може да има сняг, и като взема предвид, че се движа по главни и магистрални пътища, които трудно остават заснежени за повече от два дена, а така също и ограничавам скоростта, невиждам смисъл от големи инвестиции в нови зимни гуми, които реално погледнато трудно мога за изтъркам, в рамките на 4 ~ 5 години, понеже през зимните месеци Декември, Януари, не правя километри.

3-то, поради тази причина си купувам втора ръка зимни гуми, на хубави марки с грайфер 5 ~ 6мм на максимум 3 ~ 4 години. В случай, че ми се наложи пътуване. Карам 2 ~ 3 сезона и хвърлям, и въобще не ми пука :) .


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: ??? тесни, широки или нормални гуми за през зимата ???

Мнениеот andro_ » Нед 30 ное 2008 15:23


StanTheMan написа:Малко физика: Формулата (опростена и на по-достъпен език :wink: ) за сиалата на триене е f=-kx (k-коефициент на триене зависещ от природата на триещите се повърхности, x-силата, с която се притискат двете триещи се повърхности) Някой да вижда във формулата да участва площ? :wink:

Площта е включена в X-а.
Помисли и може да измислиш защо.
Физика...


Потребителски аватар
StanTheMan
Мнения: 211
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
Автомобил:
Двигател: AFT
Местоположение: Смолян; София
Контакти:

Re: ??? тесни, широки или нормални гуми за през зимата ???

Мнениеот StanTheMan » Нед 30 ное 2008 16:16


andro_ написа:
StanTheMan написа:Малко физика: Формулата (опростена и на по-достъпен език :wink: ) за сиалата на триене е f=-kx (k-коефициент на триене зависещ от природата на триещите се повърхности, x-силата, с която се притискат двете триещи се повърхности) Някой да вижда във формулата да участва площ? :wink:

Площта е включена в X-а.
Помисли и може да измислиш защо.
Физика...

Ами... няма какво да го мисля - то е измислено отдавна, чичко Кулон се е погрижил за това :wink:
И все пак, ако говорим за триене при плъзгане - в определени (доста широки) граници не зависи!
Ако говорим за триене при търкаляне отиваме в една друга наклонена равнина и трябва да намесим едни ротационни моменти и какви ли не още неща и до никаде няма да стигнем чатейки :)
Всеки е достатъчно грамотен, може да се порови из дебелите книги или из интернет и да си отговори сам на много въпроси 8)
Ето нещо на достъпен език, което не изчерпва напълно въпроса, но все пак е нещо: :wink:
http://shu-bg.net/share/prepodavateli/1 ... 181754.pdf


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 30 ное 2008 16:49


Ти много навътре го задълбаваш...
Начи...колкото по-малка е площта на гумата (сиреч колкото е по-тясна),при константно тегло на колата,то налягането на гумата върху настилката,демек силата на притискане,за всеки квадратен см площ е по-голяма.
Туй то.

Мои лично изводи:
Ако там,където шофирате има много сняг - по-тесни гуми,за да могат да ровят до асфалта.Иначе ако няма много сняг - може и по-широчки.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта