Въпрос за горива

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Въпрос за горива

Мнениеот LiRiX » Съб 20 дек 2008 11:09


Ако дублирам някоя тема, предварително се извинявам. Не успях да намеря това което търсех.

Та значи тук гледам http://www.lukoil.bg/2_compl-rafin.htm
Има два вида нафта. С 0.001%S (това S сигорно е сяра?) и 0.005%S.

Каква им е разликата? Тази с по-ниското съдържание е по-скъпа.

По-екологична ли е или е за по-екстремни минусови температури?




Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Съб 20 дек 2008 11:19


във всяко гориво има сяра , по добре е да е по ниско съдържанието , понеже при студен двигател , димните газове са под точката на росата, и сярата буквално си става на сярна киселина, коята прави от изпускателната уредба дроб сърма (с течение на годинките разбира се ) , а да не говорим че корозират и цилиндри клапани и глава ...


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kimif2008 » Съб 20 дек 2008 12:05


freestyler911 написа:във всяко гориво има сяра , по добре е да е по ниско съдържанието , понеже при студен двигател , димните газове са под точката на росата, и сярата буквално си става на сярна киселина, коята прави от изпускателната уредба дроб сърма (с течение на годинките разбира се ) , а да не говорим че корозират и цилиндри клапани и глава ...
:kef: :kef: :kef:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Съб 20 дек 2008 14:06


вива ТУ-София :lol: (м*мицата ми ще се разплаче докато го завърша) :horror:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 20 дек 2008 21:49


Нож с 2 остриета, градски.
От едната страна, екология, и "опазване" на двигателя и всичко около него. Обаче, от друга страна, се оказва че като няма сяра в горивото (или поне е минерално с изкуствено намалено съдържание), няма кой да смазва частите преди цилиндъра - така че пак си скапваш двигателя (ама го разбираш когато вече е късно). Ама ти е кеф че не си замърсявал :wink:
Подобен беше и проблема с биодизела - защо сега никой не говори за него, и не налага да се кара с такова гориво ? :wink:


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Съб 20 дек 2008 21:56


Биодизела е обречен още от идеята - всичките му източници са наземни. От там моментално ще скочат в пъти цените на сумати храни, които се преработват на биодизел. Освен това за да се захрани някакъв сериозен процент коли с биодизел трябват огромни територии от обработваема земя.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2398
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот StS » Нед 21 дек 2008 10:34


theultimate написа:Биодизела е обречен още от идеята - всичките му източници са наземни. От там моментално ще скочат в пъти цените на сумати храни, които се преработват на биодизел. Освен това за да се захрани някакъв сериозен процент коли с биодизел трябват огромни територии от обработваема земя.


Да де ама това го остановиха малко късно...умните глави.. :wink:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Нед 21 дек 2008 10:42


gr_kanev написа:Нож с 2 остриета, градски.
От едната страна, екология, и "опазване" на двигателя и всичко около него. Обаче, от друга страна, се оказва че като няма сяра в горивото (или поне е минерално с изкуствено намалено съдържание), няма кой да смазва частите преди цилиндъра - така че пак си скапваш двигателя (ама го разбираш когато вече е късно). Ама ти е кеф че не си замърсявал :wink:
Подобен беше и проблема с биодизела - защо сега никой не говори за него, и не налага да се кара с такова гориво ? :wink:



Kолегата, незнам какво общо има сярата със смазването , та и със смазването преди горивната камера..... някъде по горивопровода ли ? или дюзите се смазват със сяра .... нелогично


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 21 дек 2008 18:37


freestyler911 написа:Kолегата, незнам какво общо има сярата със смазването , та и със смазването преди горивната камера..... някъде по горивопровода ли ? или дюзите се смазват със сяра .... нелогично

Ами като не знаеш, вземи се поинтересувай, прочети. Никой не се е родил научен. А това, че някой не знае за нещо, съвсем не значи, че то не съществува.
Примерите с горивопровода и дюзите наистина са нелогични, но може да се замислиш за други лочини (и отговорни) места за смазване. :wink:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Нед 21 дек 2008 22:27


и все пак сярата не смазва ниииииииииииищо , ама нищо!!!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Нед 21 дек 2008 23:56


freestyler911 написа:и все пак сярата не смазва ниииииииииииищо , ама нищо!!!


От една страна, колкото е по-ниско нивото на сяра в горивото, толкова е по-добре за двигатея и толкова по-добре за маслото, (качествата на маслото се запазват за по-дълъг пробег, както и двигателя, особено по-новите), разбира се, толкова са и по-малко вредните емисии. От друга страна (доколко поне аз съм чел) сярата е нещото, което смазва елементите на горивната помпата, тоест, колко е по-ниско нивото на сярата, толкова по-лошо се смазва горивната помпа (това лесно може да се компенсира с добавки, поне аз така правя).

Де'т се вика, пълно щастие няма, ако е добре за едното, ще е зле за другото и накрая все ние сме прецакани :roll:

Ако съм в грешка, някой да ме поправи :)


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Мнениеот LiRiX » Пон 22 дек 2008 13:24


Благодаря Ви :обичам ви

Но сега като гледам никоя бензиностанция не се хвали, че продава нафта с по-ниско съдържание на сяра. Май всички блъскат 0.005%.

Това със сярата отдавна го има сигурно? Защо Лукойл сега го пуснаха :079:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Пон 22 дек 2008 17:56


... не отдавна колега .... винаги го е имало , още от времето на баба ми и твоята също.... просто във всяко гориво има процент сяра ...


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Вто 23 дек 2008 9:05


Изискване на ЕС е след 01.01.2009 във всички странии членки да се продава гориво от стандарта Евро 5 (Сяра 0.01). Затова Лукойл го пуска сега, след 10 дни не би трябвало да предлагат Евро 4 нафта (Сяра 0.05)


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 23 дек 2008 9:33


Ванката го обясни достаъчно ясно

Последна промяна от R@do на Вто 23 дек 2008 9:43, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта