Колеги, искам да попитам какви добавки ползвате за този тип двигател? И колко (един,два) пъти годишно?
Вече почти два месеца откакто карам 1.4TSI (160к.с) и ми е интересно какво да се насоча да взема с цел поддръжка на двигателя.
Най-лесно е да взема първата, която ми попадне за бензинов двигател за изчистване на нагар по клапани и т.н., но предполагам има специфика тук. Та затова да попитам преди това :)
Двигател TSI
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Моят опит и мнението на опитни хора е не да се слагат добавки за поддръжка /за бензин, масло/ а да се сменя по-често маслото и то да бъде оригиналното. Препоръката е за около 300 моточаса. Умножават се по средната скорост от бордкомпютъра и се получават километрите. Например 50 км./час средна скорост х 300 моточаса - 15 000 км. смяна. Ако маслото се прегре над 110 и особено над 120 градуса трябва да се смени след това. Успех в поддръжката на мотора.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Това само за ТСИ ли важи? Защото на предния ми Пасат (2.0 ТДИ, 177 к.с.) доста често, особено лятото при високи температури и магистрално каране, съм надвишавал 120 градуса. Може би не за дълго, но съм виждал дори 129 градуса един път. А реално проблеми с двигателя не съм имал, сменях на 15 хиляди километра и никога не го гореше.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Двигател TSI
От добавките ползвам инцидентно на STP injector cleaner с цел превенция.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Двигател TSI
mukot написа:Моят опит и мнението на опитни хора е не да се слагат добавки за поддръжка /за бензин, масло/ а да се сменя по-често маслото и то да бъде оригиналното. Препоръката е за около 300 моточаса.
В този дух - моя опит, прочетени стотици анализи на употребявани масла и видяни десетки снимки на отворени двигатели показват, че използването на правилните и целенасочени добавки в горивото и маслото имат полезно влияние. Никога оригинално масло, а добри алтернативи с одобрение VW 504/507 и макс. 250м.ч.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Outfeed написа:Колеги, искам да попитам какви добавки ползвате за този тип двигател? И колко (един,два) пъти годишно?
Вече почти два месеца откакто карам 1.4TSI (160к.с) и ми е интересно какво да се насоча да взема с цел поддръжка на двигателя.
Най-лесно е да взема първата, която ми попадне за бензинов двигател за изчистване на нагар по клапани и т.н., но предполагам има специфика тук. Та затова да попитам преди това :)
Съвременните масла, предназначени за двигатели от Евро-4 нагоре имат много силни миещи свойства и са специално произведени така, че да не правят отлагания. Бензиновите двигатели с директно впръскване са податливи на смолисти отлагания по смукателните клапани, защото оттам минава въздух, примесен с малко картерни газове и няма бензин, който постоянно да отмива натрупванията. Именно това е наложило новия стандарт 504.00. Използвайки правилното масло по спецификация 504.00 ще ти гарантира чисти клапани и минимум износване в двигателя. Хубаво би било да се сипва добавка в горивото, която да има мазилни качества и в същото време да не е вредна за катализатора. И най-вече трябва да обръщаш внимание на слабите места на този двигател като верига, обтегач и т.н. и да не пестиш от обслужване.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Двигател TSI
Няма такова нещо, като "гаранция за чисти клапани".
Ето клапани на 95 000км при използвано оригинално масло стандарт 504.00:
И инжектора:
След почистване:
Ето клапани на 95 000км при използвано оригинално масло стандарт 504.00:
И инжектора:
След почистване:
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Такива снимки имаш ли на Gen3 мотор с двата реда дюзи ? Питането ми е дали има ефект от MPI дюзите за да няма нагари.
Re: Двигател TSI
Познат прави следната щуротия, махаше катализатора, вкарваше една игла със сплескан връх за да пулверизира, след дебитомера , пълнеше си казанчето за чистачки с медицински спирт, маркуча от моторчето на чистачките към иглата . Излизаше на магистралата към Пловдив и до Вакарел на люти обороти на 3-4-та скорост пръскаше с чистачките леки порции, зад автомобила ставаха кълбета черно - жълт дим. Изчаква малко и пак пръска. Обратно към София повтаря процедурата и връзва катализатора обратно. Не сме правли снимки, но съм гледал с камера за телефон от Али експрес дето влиза по такива кухини и има светодиод на върха, разликата беше точно като на снимките на колегата Кайзен. Това се повтаряше 1-2 пъти в годината или на всеки 20хил км грубо.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Двигател TSI
Здравейте. Някой може ли да каже нещо за TSI моторите при Голф 7 и по специално 1.4 TSI ? Имат ли някакви по - сериозни болежки - голям разход на масло или други кусури съществуващи при някои от предишните им двигатели. Знам, че при тях проблемната верига на предшествениците е заменена с ремък, което предполагам, че може да се отбележи като плюс.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Двигател TSI
Благодаря, колега!
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател TSI
Аз слагам в маслото добавка на Xenum керамично естерна. А на всеки резервоар с бензин слагам на Speedtec на Лики Моли (вземам по 4 когато са на промоция в метро по 15лв едната).
- dobcho7992
- Мнения: 45
- Регистриран на: Вто 05 окт 2010 11:02
- Автомобил: Golf 7 TSI
- Двигател: CMBA 2014
- Местоположение: varna
Re: Двигател TSI
Колеги някой да е правил турбо на Голф 7 122 коня. По точно имам проблем с акуатора разбит е механично клапана. Поне засега такава е диагнозата.
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Вто 09 дек 2008 18:26
- Автомобил: Jetta
- Двигател: CABD
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Колега, не можеш ли да си купиш актуатор? Аз преди време се съмнявах в моя, но с двиг. 160к.с. и бях намерил нов. Хубаво, че не купих, защото се оказа въздушна клапа.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 152 госта