Двигател TSI

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Outfeed
Мнения: 204
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 14:34
Автомобил: VW EOS
Двигател: TSI
Местоположение: Враца

Re: Двигател TSI

Мнениеот Outfeed » Нед 21 юни 2020 14:25


Колеги, искам да попитам какви добавки ползвате за този тип двигател? И колко (един,два) пъти годишно?
Вече почти два месеца откакто карам 1.4TSI (160к.с) и ми е интересно какво да се насоча да взема с цел поддръжка на двигателя.
Най-лесно е да взема първата, която ми попадне за бензинов двигател за изчистване на нагар по клапани и т.н., но предполагам има специфика тук. Та затова да попитам преди това :)




Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот mukot » Нед 21 юни 2020 20:21


Моят опит и мнението на опитни хора е не да се слагат добавки за поддръжка /за бензин, масло/ а да се сменя по-често маслото и то да бъде оригиналното. Препоръката е за около 300 моточаса. Умножават се по средната скорост от бордкомпютъра и се получават километрите. Например 50 км./час средна скорост х 300 моточаса - 15 000 км. смяна. Ако маслото се прегре над 110 и особено над 120 градуса трябва да се смени след това. Успех в поддръжката на мотора.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот dobrin » Нед 21 юни 2020 22:16


Това само за ТСИ ли важи? Защото на предния ми Пасат (2.0 ТДИ, 177 к.с.) доста често, особено лятото при високи температури и магистрално каране, съм надвишавал 120 градуса. Може би не за дълго, но съм виждал дори 129 градуса един път. А реално проблеми с двигателя не съм имал, сменях на 15 хиляди километра и никога не го гореше.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот nii » Пон 22 юни 2020 13:04


От добавките ползвам инцидентно на STP injector cleaner с цел превенция.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1526
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Двигател TSI

Мнениеот Кайзен » Пон 22 юни 2020 18:08


mukot написа:Моят опит и мнението на опитни хора е не да се слагат добавки за поддръжка /за бензин, масло/ а да се сменя по-често маслото и то да бъде оригиналното. Препоръката е за около 300 моточаса.

В този дух - моя опит, прочетени стотици анализи на употребявани масла и видяни десетки снимки на отворени двигатели показват, че използването на правилните и целенасочени добавки в горивото и маслото имат полезно влияние. Никога оригинално масло, а добри алтернативи с одобрение VW 504/507 и макс. 250м.ч.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот PzKpfW » Пон 22 юни 2020 20:34


Outfeed написа:Колеги, искам да попитам какви добавки ползвате за този тип двигател? И колко (един,два) пъти годишно?
Вече почти два месеца откакто карам 1.4TSI (160к.с) и ми е интересно какво да се насоча да взема с цел поддръжка на двигателя.
Най-лесно е да взема първата, която ми попадне за бензинов двигател за изчистване на нагар по клапани и т.н., но предполагам има специфика тук. Та затова да попитам преди това :)


Съвременните масла, предназначени за двигатели от Евро-4 нагоре имат много силни миещи свойства и са специално произведени така, че да не правят отлагания. Бензиновите двигатели с директно впръскване са податливи на смолисти отлагания по смукателните клапани, защото оттам минава въздух, примесен с малко картерни газове и няма бензин, който постоянно да отмива натрупванията. Именно това е наложило новия стандарт 504.00. Използвайки правилното масло по спецификация 504.00 ще ти гарантира чисти клапани и минимум износване в двигателя. Хубаво би било да се сипва добавка в горивото, която да има мазилни качества и в същото време да не е вредна за катализатора. И най-вече трябва да обръщаш внимание на слабите места на този двигател като верига, обтегач и т.н. и да не пестиш от обслужване.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1526
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Двигател TSI

Мнениеот Кайзен » Вто 23 юни 2020 8:24


Няма такова нещо, като "гаранция за чисти клапани".
Ето клапани на 95 000км при използвано оригинално масло стандарт 504.00:
Изображение
И инжектора:
Изображение

След почистване:
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот netizen » Вто 23 юни 2020 8:59


Такива снимки имаш ли на Gen3 мотор с двата реда дюзи ? Питането ми е дали има ефект от MPI дюзите за да няма нагари.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигател TSI

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 23 юни 2020 9:50


Познат прави следната щуротия, махаше катализатора, вкарваше една игла със сплескан връх за да пулверизира, след дебитомера , пълнеше си казанчето за чистачки с медицински спирт, маркуча от моторчето на чистачките към иглата . Излизаше на магистралата към Пловдив и до Вакарел на люти обороти на 3-4-та скорост пръскаше с чистачките леки порции, зад автомобила ставаха кълбета черно - жълт дим. Изчаква малко и пак пръска. Обратно към София повтаря процедурата и връзва катализатора обратно. Не сме правли снимки, но съм гледал с камера за телефон от Али експрес дето влиза по такива кухини и има светодиод на върха, разликата беше точно като на снимките на колегата Кайзен. Това се повтаряше 1-2 пъти в годината или на всеки 20хил км грубо.


Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Двигател TSI

Мнениеот Purvolet » Чет 02 юли 2020 9:56


Здравейте. Някой може ли да каже нещо за TSI моторите при Голф 7 и по специално 1.4 TSI ? Имат ли някакви по - сериозни болежки - голям разход на масло или други кусури съществуващи при някои от предишните им двигатели. Знам, че при тях проблемната верига на предшествениците е заменена с ремък, което предполагам, че може да се отбележи като плюс.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Двигател TSI

Мнениеот bahyr » Чет 02 юли 2020 19:37




Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Двигател TSI

Мнениеот Purvolet » Пет 03 юли 2020 8:57


Благодаря, колега!


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател TSI

Мнениеот beboyan » Сря 08 юли 2020 12:08


Аз слагам в маслото добавка на Xenum керамично естерна. А на всеки резервоар с бензин слагам на Speedtec на Лики Моли (вземам по 4 когато са на промоция в метро по 15лв едната).


Потребителски аватар
dobcho7992
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 05 окт 2010 11:02
Автомобил: Golf 7 TSI
Двигател: CMBA 2014
Местоположение: varna

Re: Двигател TSI

Мнениеот dobcho7992 » Сря 29 юли 2020 20:24


Колеги някой да е правил турбо на Голф 7 122 коня. По точно имам проблем с акуатора разбит е механично клапана. Поне засега такава е диагнозата.


DRAGSTER
Мнения: 87
Регистриран на: Вто 09 дек 2008 18:26
Автомобил: Jetta
Двигател: CABD
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот DRAGSTER » Чет 30 юли 2020 14:06


Колега, не можеш ли да си купиш актуатор? Аз преди време се съмнявах в моя, но с двиг. 160к.с. и бях намерил нов. Хубаво, че не купих, защото се оказа въздушна клапа.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 157 госта