Двигател TSI

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
StS
Мнения: 2390
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот StS » Пет 31 юли 2020 17:05


Кайзен написа:
mukot написа:Моят опит и мнението на опитни хора е не да се слагат добавки за поддръжка /за бензин, масло/ а да се сменя по-често маслото и то да бъде оригиналното. Препоръката е за около 300 моточаса.

В този дух - моя опит, прочетени стотици анализи на употребявани масла и видяни десетки снимки на отворени двигатели показват, че използването на правилните и целенасочени добавки в горивото и маслото имат полезно влияние. Никога оригинално масло, а добри алтернативи с одобрение VW 504/507 и макс. 250м.ч.



Ще си позволя да се включа -

Напълно подкрепям горното и мога да добавя следните /лични/ наблюдения -

1. Вискозитет - 0W40 но задължително с VW 504/507 одобрението е ключа към бараката, но и колкото по-широко е xx W xx толкова по-качествено е маслото в общия случай.
2. Доста масла съм изгледал но ще си позволя да спомена - Мотул...дано не е реклама. "Оригинално" не бих препоръчал ... ама това е от мен.
3. Смяната е добре да се случи и не по-късно от 12-18 месеца до 250/300 м.ч. около Април/Май месец - зимата се получава конденз и д.р фактори.
4. Добавки - НЕ!




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот Vlad777 » Пет 31 юли 2020 19:28


Значи аз 250 моточаса ги правя сигурно за около 6000 км градско каране - 4 месеца. Това означава да сменям маслото 3 пъти в годината.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот tdi fen » Пет 31 юли 2020 22:44


според максимум 10 к км при само градско 8к


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Двигател TSI

Мнениеот Кайзен » Съб 01 авг 2020 8:38


StS написа:1. Вискозитет - 0W40 но задължително с VW 504/507 одобрението е ключа към бараката, но и колкото по-широко е xx W xx толкова по-качествено е маслото в общия случай.
Това не е така, а точно обратното колкото по-тясно е xx W xx толкова по-качествено е маслото. От реологична гледна точка най-добри са 5W20 и 10W30. За климата в България 5W30 и 5W40 са достатъчни.
StS написа:2. Доста масла съм изгледал но ще си позволя да спомена - Мотул...дано не е реклама. "Оригинално" не бих препоръчал ... ама това е от мен.
Колкото и пъти да съм посягал към Мотул - толкова пъти съм оставал разочарован.
StS написа:3. Смяната е добре да се случи и не по-късно от 12-18 месеца до 250/300 м.ч. около Април/Май месец - зимата се получава конденз и д.р фактори.
Никога над 250 м.ч. Толкова е нормалния живот на масло с VW 504/507. Другите имат още по-кратък живот.
StS написа:4. Добавки - НЕ!
Когато знаеш как да подбереш маслото и добавките към режима и стила на каране - се получава неочаквано добра комбинация.
Vlad777 написа:Значи аз 250 моточаса ги правя сигурно за около 6000 км градско каране - 4 месеца. Това означава да сменям маслото 3 пъти в годината.
Ако искаш да си запазиш двигателя по-дълго време в кондиция, то трябва да го сменяш толкова често. Ако смяташ да караш от нова до 200 000км и да сменяш колата, тогава към средата или края на употреба ще имаш разход на масло от спекли сегменти и много замърсен двигател.


lafcheto
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 02 юни 2014 10:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигател TSI

Мнениеот lafcheto » Съб 01 авг 2020 17:34


Кайзен написа:
StS написа:1. Вискозитет - 0W40 но задължително с VW 504/507 одобрението е ключа към бараката, но и колкото по-широко е xx W xx толкова по-качествено е маслото в общия случай.
Това не е така, а точно обратното колкото по-тясно е xx W xx толкова по-качествено е маслото. От реологична гледна точка най-добри са 5W20 и 10W30. За климата в България 5W30 и 5W40 са достатъчни.
StS написа:2. Доста масла съм изгледал но ще си позволя да спомена - Мотул...дано не е реклама. "Оригинално" не бих препоръчал ... ама това е от мен.
Колкото и пъти да съм посягал към Мотул - толкова пъти съм оставал разочарован.
StS написа:3. Смяната е добре да се случи и не по-късно от 12-18 месеца до 250/300 м.ч. около Април/Май месец - зимата се получава конденз и д.р фактори.
Никога над 250 м.ч. Толкова е нормалния живот на масло с VW 504/507. Другите имат още по-кратък живот.
StS написа:4. Добавки - НЕ!
Когато знаеш как да подбереш маслото и добавките към режима и стила на каране - се получава неочаквано добра комбинация.
Vlad777 написа:Значи аз 250 моточаса ги правя сигурно за около 6000 км градско каране - 4 месеца. Това означава да сменям маслото 3 пъти в годината.
Ако искаш да си запазиш двигателя по-дълго време в кондиция, то трябва да го сменяш толкова често. Ако смяташ да караш от нова до 200 000км и да сменяш колата, тогава към средата или края на употреба ще имаш разход на масло от спекли сегменти и много замърсен двигател.



Демек ако съм разбрал правилно всичко, в моя случай чисто ново Caddy 1.4TSI 131к.с, независимо от препопърките на сервиза първата смяна да е на две години или 30 000 ( аз мислех на 15 000 да го направя ) е редно да го сменя тази година като съм вече на 8000 и след морето ще съм на около 10 000 септември месец?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Двигател TSI

Мнениеот Кайзен » Съб 01 авг 2020 17:48


Не зная какъв ти е случая, но ако маслото ти е на 250м.ч. и имаш намерение да ползваш автомобила дълго време, то според мен (и много специалисти) е време за смяна.


nikname
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
Автомобил: vw golf mk5 2006
Двигател: 1_6i BSE
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот nikname » Съб 01 авг 2020 18:00


Само едно пояснение-масло 0w40 с допуск 504/507 мисля че няма/или аз не съм срещал поне/ако греша поправете ме.
502/505 живота му приключва около 250м.ч.
504/507 не е проблем да се кара и до 350м.ч.
И за двата допуска не е проблем и до 15000х.км изкарт,но ако 80-90% е магистрално каране.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот tdi fen » Съб 01 авг 2020 18:36


карат и по 15к км, но след толкова мазителноста е на 50 % от разни тестове


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Двигател TSI

Мнениеот Кайзен » Съб 01 авг 2020 19:04


nikname написа:502/505 живота му приключва около 250м.ч.
504/507 не е проблем да се кара и до 350м.ч.

Имаш ли доказателстава? На базата на много анализи на употребявани масла, мога да кажа, че няма 504/507, което да може да издържи повече от 270-280м.ч. В маслото е попаднало толкова количество вода и био-съставка, че вискозитета му е пропаднал под изискването на ACEA.
За 502/505 пък въобще не може да става дума за над 200м.ч.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 317
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот mukot » Съб 01 авг 2020 19:41


За съжаление Кайзен е прав и при градско каране 300 м.ч. се правят за 6-7 000 км. - средената скорост е 20-25 км./час. Проблемът на магистралата пък е, че при по-тежък десен крак лятото с натоварена кола и климатик температурата на маслото може да достигне 120 градуса, след което е желателно да се смени поради загуба на качества. Това още повече важи за новите масла 0W-20, които оригинални са вече производство на Шел, а не на Кастрол, както беше 5W-30. :neutral


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1512
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Двигател TSI

Мнениеот Кайзен » Съб 01 авг 2020 20:30


Към днешна дата Shell превъзхожда Castrol в производството на масла. Имат както по-добри базови масла, така и използват по-добър пакет с добавки.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Двигател TSI

Мнениеот samo_pechka » Нед 02 авг 2020 22:16


Ще си позоволя тук да похваля колегата Кайзен. Каквото е написал по-горе за вискозитета , за смените, е вярно. Моля не карайте дълго с дадено масло, градското хептен съсипва маслото, оттам -мотора ( и джоба) . Тия ЛЛ схеми ги забравете, ако искате безпроблемност.


Потребителски аватар
Djaniko0o
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 23 ное 2012 20:28
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: AHF+ 98
Местоположение: Някъде около Варна

Re: Двигател TSI

Мнениеот Djaniko0o » Пет 18 сеп 2020 20:47


Здравейте, колеги! Спрял съм се на EA113, тоест старият мотор. Интересува ме и той ли има проблем с горенето на масло като при EA888 или не? Знам за филма, в който мога да се вкарам с помпата, но ще гледам за Пул-а (cam follower-a), също така ще отиде в порше за диагностика и преглед преди да я купя, но ме интересуваше дали някой може да миии даде реално мнение в момента съм с 1.9 TDI като поддръжка дали се различава много този мотор като цена и също така ме интересува толкова ли много гори, всеки вика ламя, ламя, пък по данни в интернет четох, че го дават 6 извънграда ръчка, аз гледам за ръчка и ще се кара седмицата около 500км извънграда как мислите? :scare3


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот hooligan_sk » Пет 18 сеп 2020 20:51


EA113 за мен е по-здравия мотор, основно защото не е такава жертва на екологията. Типичен проблем с разхода на маслото няма, което разбира се не означава, че един малтретиран екземпляр не може да ти харчи масло. :th_up


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Двигател TSI

Мнениеот simo7 » Съб 19 сеп 2020 8:42


Здравейте,доста изчетох и в шкода форум и общо за двигателите .Харесал съм си една Шкода октавия 1.4 ТСИ 150кс-2015г.Питането ми е за двигателят какви са му болежките ,сравнително нова година е който има наблюдиния да сподели.На 60000км реални е колата,тук е купувана и обслужвана в Еуротек.Ръчна скоростн кутия.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта