Здравейте, на 1.4 тси с АСТ водната помпа на колко време се сменя по предписание, някъде ми се върти в главата, че гледах на 120 к.км?
Задължително ли се сменя с ангренажния ремък или може самостоятелно?
Двигател TSI
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Двигател TSI
Е тя помпата е от другата страна на мотора - няма касателство с ангренажа.
- beboyan
- Мнения: 303
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двигател TSI
Благодаря, значи си я сменям на 120 к.км. Взех си комплект на Continental водна помпа, ремъци, болтове, гарнитура за 116 евро от Германия. И ще подменя Г13 с Г12 ево с промивка и ново казанче, въпреки, че засега с Г13 нямам забележки нито към цвета, нито пък намалява - на 111 к.км.
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Двигател TSI
А всъщност нужен ли е преход от Г13 към Г12 ево при казанче без силика от завода, че миналата година го смених моя с Равенол С13 и в последствие се зачетох за г12 ево (1,4 TSI 122)
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигател TSI
G13 без силика експлоатационният му срок е 3 години ,със силика 5 години.G13 има глицерин в него ....разкарай тоя боклук,поръчай си от ATO24 Glysantin G65 който е G12EVO и по същество е разработка на BASF по искане на VAG.
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Двигател TSI
мерси
- tonkogtd
- Мнения: 295
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Двигател TSI
Здравейте!
Става въпрос за ФВ Поло 5 ГТИ фейслифт 1.8TSI 141 kw. 192 коня,EA888 3-та генерация.Мотора с два реда дюзи ли е(MPI+FSI),с верига или ремък ?
Става въпрос за ФВ Поло 5 ГТИ фейслифт 1.8TSI 141 kw. 192 коня,EA888 3-та генерация.Мотора с два реда дюзи ли е(MPI+FSI),с верига или ремък ?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7822
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Всички са с верига. За MPI дюзи, трябва да се провери по кода на мотора. Повечето версии до 200кс, имат MPI поне до 2021г.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигател TSI
С 8 са - 4 MPI в колектора и 4 на рейката
Re: Двигател TSI
Здравейте отново. Както се казва, май се наиграх като си купих Seat-a. :( От няма и месец съм собственик на Seat Leon 1.4 TSI, 122 к.с., 2014 г. Автомобилът е обслужен от предишния собственик на в края на март тази година. Колата върви чудесно, обаче и при мен го има масовият проблем с разход на масло, който се прояви стабилно на извънградско каране. Знам, че тези двигатели си харчат "по default", обаче не мисля, че чак толкова е нормално. За десетина дни изминах около 1300 км и се наложи да доливам 5-6 пъти, защото ми светва чекът (като сипвам всеки път по малко, примерно по 150 мл., защото ме е страх да не прекаля). Преди да тръгна да се прибирам от морето, проверих с щеката, маслото беше на средата между min и max. Долях пак мъничко и ми светна пак чек след примерно 500 км. Чета някъде, че по книжки пишело, че нормата е до 1л. на 1000 км. Аз не мога да хвана реално колко съм доляла, защото наследих от предишния собственик туба от 5л. с някакво количество масло вътре. Сега мисля да долея на макс и да следя колко км ще измина. Моля, дайте ми наставления.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигател TSI
Първо ,отиди и си обслужи колата с масло по спецификация VW 504/507 визкозитет 5W30 ,може и с VW 511 ако се търси визкозитет 5W40 .Желателно е маслото да е читаво Ravenol,Shell,Fuchs,Amsoil...и т.н.Второ като караш по магистрала не я гони повече от 110-120 ,маслото трябва да е на ниво 2/3 ...мери се 10-15 минути след загасяне на колата ,на равно място .
Re: Двигател TSI
Благодаря за отговора. Винаги проверявам маслото на сутринта преди тръгване, когато колата е седяла цяла нощ и на равно място, разбира се. В книжката обаче четох, че преди проверка двигателят трябва да се запали и да поработи на място малко. Така ли правите и вие? Маслото, което доливам е Castrol EDGE Titanium 5W-30, то ми е наследено от предишния собственик и знам, че не трябва да се смесват, затова слагам от него. За какво ми е тази кола ако ще карам по магистралата със 110-120? Притесненията са ми да не ме остави изведнъж на пътя.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигател TSI
Мерите маслото неправилно !Castrol -а много колеги /а също/ не го харесваме .В България има ограничение на скоростта :) ,но идеята е не се поучаваме де ,а да се види дали сегашното масло се е справяло със задачата си в големите жеги и високо натоварване при магистрално каране .Въпроса е дали е малкия дявол или трябва да се търси причината двигателя ,няма да ви хареса втория вариант .
Re: Двигател TSI
Ивайло Димов написа:Мерите маслото неправилно !Castrol -а много колеги /а също/ не го харесваме .В България има ограничение на скоростта :) ,но идеята е не се поучаваме де ,а да се види дали сегашното масло се е справяло със задачата си в големите жеги и високо натоварване при магистрално каране .Въпроса е дали е малкия дявол или трябва да се търси причината двигателя ,няма да ви хареса втория вариант .
Да, де, карам по правилата с ограничението от 140 км/ч. Да не говорим, че с тоя трафик към и от морето доста пъти бяхме и в задръстване, та особено в неделя си карах първа-втора доста време. Благодаря за наставленията, ще обслужа колата и ще следя вече маслото, както си е описано от производителя. Дано е малкият дявол и не стане всичко паприкаш. Колата я купих от познат, на когото имах доверие, ама като го питах налагало ли се е да долива масло, той ми отговори, че не е доливал, което аз не го вярвам вече. Отново благодаря и ако имате други напътствия, ще се радвам да ги споделите. До момента нищо не съм пипала по колата, защото я взех преди седмици, за да идем с нея на море. Общо взето само я прехвърлихме, минах през КАТ и на следващата седмица трябваше да пътуваме.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигател TSI
А защо си е носил туба след като не е доливал ;) Както и да е ,вашия познат малко ви е послъгал .Препоръчвам да се обслужите колата и смяна на масло на 7-8 000 км .Тези двигатели са капризни,държат високи температури и маслените им сегменти се задръстват с нагар ....и си носите туба ,доливате .Накрая ви писва и отваряте двг за ремонт ,олеквате с 3-4 хил лева според щетите .Псувате късмета си и "познатия"
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта