Двигател TSI

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2212
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот Каспър » Чет 17 мар 2022 11:02


Питането ми е свързано с това мнение, което гласи че е хубаво да се прави профилактично, не струва много, което за мен означава че не е и толкова сложно.
A_L_E_X написа:...
Не виждам смисъл това да ти е основна проверка, най-малкото защото почистването е хубаво да го правиш профилактично през интервал от км или през няколко години и не струва много ( по спомен май 60лв ми взеха за това, правих го със смяна на вериги).


Vlad777 написа:Нека не се отклоняваме от темата. Сигурен съм, че двигателят на Опел не е същия като на VW. Темата е за TSI двигателите на VAG.

Да, двигателя на Опел е различен, но начина на работа и нагарите не са по-различни от тези при TSI.
Сложността на проверка / почистване / цената за това може да са различни, но това не ме бърка особено.
По-скоро се интересувам колко често е хубаво да се проверява и къде в София се справят кадърно.




Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател TSI

Мнениеот beboyan » Сря 23 мар 2022 22:52


Здравейте, за двигател 1.4 TSI CZEA, 150кс, 2017, пасат, може ли да препоръчате точната алтернатива на свещи от NGK. Оригиналните са БОШ с номер 04Е 905 612 C.
За NGK намирам NGK 93231 Platinum. Има и NGK V-Line, но кои са по-добри? Не намирам да има от серията Iridium на NGK.

Втори въпрос: Има ли комплект на INA с водна помпа, ремък и ролки за същия двигател?

Поздрави


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот dmitko » Пет 01 апр 2022 17:29


beboyan написа:Здравейте, за двигател 1.4 TSI CZEA, 150кс, 2017, пасат, може ли да препоръчате точната алтернатива на свещи от NGK. Оригиналните са БОШ с номер 04Е 905 612 C.
За NGK намирам NGK 93231 Platinum. Има и NGK V-Line, но кои са по-добри? Не намирам да има от серията Iridium на NGK.
Втори въпрос: Има ли комплект на INA с водна помпа, ремък и ролки за същия двигател?
Поздрави


Здравей, моите свещи ги смениха в Елбатрон с NGK, не помня точно какви, но смяната им съгласно VW трябва да се извършва на всеки 60000км нищо, че за тези свещи които сложиха пише, че се сменят на 120000км. Аз лично не бих рискувал с втория вариант, цената на една свещ беше около 28-30лв. Така, че по мое лично мнение няма защо да се "изхвърляш" за някакви супер свещи :wink
По втория въпрос само искам да уточня, ако не си запознат, че водната помпа на този двигател е на отделен независим ремък, който върти само нея. Може да го смениш когато искаш или когато водната помпа протече - по руски форуми съм чел, че това обикновенно става някъде около 7та - 8та година (за км не знам).
Понеже питаш за ролки и ремък на INA, надявам се да не е ангренажен, защото ангренажния на този двигател 1.4ACT - CZEA в България може да бъде сменен само в официалното представителство на марката (Порше София Юг - за София), т.като се изисква специален инструмент (електроника) за настройка на двигателя (валовете) при смяната, който за съжаление към момента нито един частен сервиз не е закупил (заради цената и правата). Смяната на последното с две ролки и труд излиза около 780лв в Порше.
Надявам се да съм ти бил полезен.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Двигател TSI

Мнениеот jordan17772 » Пет 01 апр 2022 20:44


Някой може ли да даде мнение за една грешка, която ме преследва от както купих колата преди 2 години. Двигателя е EA888 GEN1 2.0 TSI CAWB 200Ps 2009 в Passat Variant B6. Грешката е
001056 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 176855 km
Time Indication: 0
Date: 2063.14.31
Time: 12:06:07

Freeze Frame:
RPM: 2312 /min
Load: 18.4 %
Speed: 62.0 km/h
Temperature: 98.0°C
Temperature: 30.0°C
Absolute Pres.: 960.0 mbar
Voltage: 13.843 V

Колата не гори фрапиращо масло. Сменям маслото на 7000км, като го държа на максимум и съм доливал около 700ml.

Сменени са дросел ОЕМ VDO 800лв, дебитомер ОЕМ 450лв, 4 свещи ОЕМ 200лв, 4 Бoбини ОЕМ 600лв 07K 905 715 G, Ламбда сонда Бош 150лв. По двигателя имах прословутия проблем с картерна вентилация (масления сепаратор с над 7 ревизии и подобрения) и духнал семеринг на колянов вал към скоростната кутия. Направих ремонта във VW В.Търново. Ремонта излезе 1100лв само с оригинални части и крепежи. Нямам никакви мисфайъри. Колата я усещам леко мудна на първа при потегляне, но мине ли 3000 оборота пълни обортимера. Вериги, балансиращи валове и водна помпа са сменяни с оригинални във VW Дрезден Германия преди 48к км, когато колата е била на 132 хил.км. Имам два катализатора - един груб веднага след топлата част на турбото и един фин след ламбда сондата. Моя двигател напук на всякаква логика е с 1 сонда. Тя е хем регулираща сместа на горене, хем диагностична за качеството на изгорелите газове. Не съм с 2 сонди. Съмнявам се дали проблема наистина може да е катализатора, но ако беше затлачен колата нямаше да върви толкова добре и да пълни километража. За оригинален катализатор във VW VAG 3C0254504HX ми обявиха цена 4700лв, което ме депресира. Имам дългосрочно обучение на компютъра спрямо сондата за малко по-бедна смес и предполагам излизайки от параметрите ми набива автоматично P0420. За да е бедна сместа ще рече, че сондата чете повече кислород в изпускателния тракт отколкото се очаква. Двигателя няма грам течеове на флуиди и е аптека. Нямам пробиви в меката връзка след първия катализатор и не губя газове, които да не минават през сондата. За да е бедна сместа двигателя трябва да засмуква от някъде повече въздух, който не е отчетен от дебитомера и е след него. Не знам какво да правя вече и тая грешка ме побърква. Дайте съвети. Грешката съм забелязал, че се записва в компютъра и не излиза веднага. Примерно караш 300км няма я, а тя е записана на 200км и при следващите паления излиза на чек.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Двигател TSI

Мнениеот ssssl » Пет 01 апр 2022 23:42


До колкото знам, сместа обеднява от нагар по дюзите.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Двигател TSI

Мнениеот jordan17772 » Съб 02 апр 2022 19:37


С някаква химия дали може да се повлияе на нагара или да мисля за направо нови дюзи? За моя двигател не са толкова скъпи. Мисля, че това им е номера: 06H906036G Голяма играчка е свалянето на смукателния колектор и това ще надуе цената на подмяната вероятно :scare3 .


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Двигател TSI

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 03 апр 2022 7:02


Казват, че дюзите за директно впръскване се сменяват на 80-100 хил км..., пък и катализаторът бил ефективен до около тези километри, после спирал да бъде толкова ефективен и вероятно сондата го хваща вече като заминал си, колкото и малко масло да гори колата


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот владислав » Пон 04 апр 2022 18:54


Здравей, това гледал ли си го cam follower 2.0 tsi уж имат проблеми с него. На 176 х.км ли е пасата?


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Двигател TSI

Мнениеот jordan17772 » Пон 04 апр 2022 19:38


владислав написа:Здравей, това гледал ли си го cam follower 2.0 tsi уж имат проблеми с него. На 176 х.км ли е пасата?

Не, вече е на 182хиляди. Моята помпа за високо налягане с усъвършенствана спрямо ЕА113 и follower е с ролков лагер.
cam follower.png
cam follower.png (59.32 KиБ) Видяна 3168 пъти


Ако имах проблеми с помпата щях да имам адски детонации и двигателя да тресе яко, а той цъка като швейцарски часовник :neutral .


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател TSI

Мнениеот beboyan » Пет 08 апр 2022 21:51


Поръчах си NGK 93231 Platinum от Германия по 7.40 евро на свещ. Обаче в сравнение с оригиналната на Бош 04Е 905 612 C, NGK е видимо по-дълга с 2 мм. Това означава ли, че няма да е подходяща?

20220408_174500.jpg


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2394
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот StS » Съб 09 апр 2022 11:01


Свещите трябва задължително да бъдат според каталожния оригинален номер на VW, най-добре оригинални. Ако не може то поне да отговарят 100% на изискванията...

...с 2мм разлика нещо не е както трябва, но това се базира на лично мнение.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател TSI

Мнениеот beboyan » Вто 12 апр 2022 0:29


Попаднах на това интересно видео: https://www.youtube.com/watch?v=8wa0044qInM


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Двигател TSI

Мнениеот kalin09 » Вто 12 апр 2022 8:41


А със какво е интересно?


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигател TSI

Мнениеот beboyan » Чет 14 апр 2022 22:48


kalin09 написа:А със какво е интересно?

:mhihi прав си


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот stefan4o » Пет 15 апр 2022 7:32


На мен ми се струва, че не е по-дълга свещта. Поне така ми се вижда от снимката. Не си ги сложил наравно.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта