точно 2мм е по-дълга, но получих следния мейл от NGK:
"93231 is the suitable spark plug for your vehicle according to our database.
You can proceed using it."
Двигател TSI
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Двигател TSI
Здравейте колеги.
Харесъл съм един тигуан 2013 2.0 тси мотор 211кс CCZB мотор.
Може ли малко информация дали шанса да се натреса на филма с горенвтп ма масло енголям ,при този двигател. И евентуално колко пари излизат новите бутала със сегменти.
Благодаря предварително.
Харесъл съм един тигуан 2013 2.0 тси мотор 211кс CCZB мотор.
Може ли малко информация дали шанса да се натреса на филма с горенвтп ма масло енголям ,при този двигател. И евентуално колко пари излизат новите бутала със сегменти.
Благодаря предварително.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
Да, общо взето ти е гарантиран ребилда, ако вече не е правен. По актуалните цени на всичко, 4-5К.
- jordan17772
- Мнения: 668
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Двигател TSI
Сложи и нови вериги и водна помпа и стана тя 8к лева
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Двигател TSI
Значи ако няма 100% доказуемост ,че не е оправян мотора да не се занимавам
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Чет 06 юни 2019 13:39
- Автомобил: Фолксваген Тигуан
- Двигател: Бензин 2013
- Контакти:
Re: Двигател TSI
Моят Тигуан е май същия.....2013 година, 2.0, само, че не 211, а 200 к.с. Търся колеги със същия за обмяна на опит. Хубав ден!
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Двигател TSI
Твоя как е с маслото ?
Иначе говорих със собственика на автомобила ,той не е сменял бутала и горяла около 1л на 10хил. Била от швейцария внос преди 5 години. Ако е от швейцария предполагам по вин ще излезне дали има ревизия мотора.
Тези 4-5к са частите или части + труд.
Иначе говорих със собственика на автомобила ,той не е сменял бутала и горяла около 1л на 10хил. Била от швейцария внос преди 5 години. Ако е от швейцария предполагам по вин ще излезне дали има ревизия мотора.
Тези 4-5к са частите или части + труд.
- jordan17772
- Мнения: 668
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Двигател TSI
Най-скъпото нещо са буталата с биелите и биелните болтове. Не можеш да смениш само бутала, защото ревизираните вървят с биели имащи по-големи отвори за болтове. Оем частите скочиха с 20% последната година. Само те са ти около 4 бона ОЕМ. Ако гори 1л/10000км не е нищо. Да не е само 1л за 1000км
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Двигател TSI
Ясно значи евентуално ще се търси вин номер за проверка ,дали има нещо правено. Има ли колега от форума който може да провери или трябва само във vw да стане това?
Иначе вече го играх тоя филм с минито на жената и затова не ми се занимава вече. Макар че всичко сам си правих...
Иначе това е тигуана https://m.mobile.bg/details/21647196424728649
Иначе вече го играх тоя филм с минито на жената и затова не ми се занимава вече. Макар че всичко сам си правих...
Иначе това е тигуана https://m.mobile.bg/details/21647196424728649
- jordan17772
- Мнения: 668
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Двигател TSI
Има омасляване по капака на валовете. Това омасляване се разнася навсякъде по двигателя. Най-големия проблем е ако стигне досег с уплътнителя на водната помпа. Разяжда го и помпата теква. Слагаш нова, след 10к километра пак теква докато не си оправиш маслените течове. А една водна помпа за този двигател е 600лв и върви със зъбен ремък. Ако неглижираш течовете от антифриз на помпата се разяждат зъбите на самия ремък и стават на пихтия. Със смяната на помпата се препоръчва смяна на антифриза - ще ти трябват 8 бутилки G12 EVO G 12E 050 A2, виолетов. На тия километри ~ 180k се сменя ангренажната верига, ако не е правено по-рано. Самата смяна с ОЕМ такава е около и над 3 бона. Щом е на 180к и иде ред за 4-то обслужване на скоростна кутия. Той е на всеки 60к км с ОЕМ масло+филтър и на 30к с афтърмаркет масло. Няма 4моушън и това според мен е минус. Тигуаните возят твърдо за да са устойчиви в завои и това може да те подразни. Иначе външно тоя кенди уайт цвят радва много
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Двигател TSI
Явно бялото ме е омаяло :d без 4х4 направо търсенето продължава ...
Сега прегледах снимките пише 4 мотион до дсг лоста ,би трябвало да е 4х4 нали?
Сега прегледах снимките пише 4 мотион до дсг лоста ,би трябвало да е 4х4 нали?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Двигател TSI
4motion си е колата. Не са чак толкова скъпи частите. Подобрените бутала са Kolbenschmidt и не се водят ОЕ. На ЕА888 Gen 1, актуална цена за вериги + работа е 1800лв по сервизите. При този Gen 2, е горе долу същото. Така че, в 4-5К можеш да се вместиш със всичко. Но си е занимавка и ако тези 5К ги няма отстъпени в цената, въобще не бих се занимавал.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Двигател TSI
Утре ще ходя в vw с vin номера да видим има ли нещо ,ако е бял лист а2 то ще върви още ясно е.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Двигател TSI
4+ години карам TSI gen2 (CCZA) в Октавия 2, та ще споделя личен опит подплътен с проучване преди да закупя автомобила. Не помня да има записи за ребилд на мотора в сервизната книжка от Швейцария, предният собственик също не е ребилдвал.
Проблема най-вече се дължи на огромните сервизни интервали, качеството на горивото, начина на експлоатиране и не до там оптималното решение на сегмента отговарящ за маслото. Има огромно количество информация, няма да се задълбаваме. Накратко :
Маслото изгаря, защото сегмента отговарящ за снемането му от цилиндрите е закоксован/задръстен и маслото не може да се оттече и остава да изгаря в горивната камера.
Предпоставките за закоксоване на сегмента са - кофти масло, голям сервизен интервал, кофти гориво, кофти изгаряне на горивната смес.
Проблемните мотори се произвеждат между 2008-2013, ако за 10+ години този 'огромен' проблем не се е появил, може би той не е толкова масов или е бил решен.
Винаги има шанс да попаднете на преден собственик, който просто е карал и е доубил мотора, било той и ремонтиран. В идеалния случай предният собственик е карал лично колата поне няколко години, защото проблема с горенето на масло не може да се отлага до безкрай.
- Моторите определено са капризни и не търпят компромиси с масло и гориво.
- Всякакви проблеми и регулярни обслужвания също трябва да се правят своевременно. Мантрата "ще кара още" води до солени ремонти след това.
- Изгореното масло убива катализатора, образува още нагари и прецаква маслото още по-бързо. Моторите са с маслени помпи с променлива производителност, което в комбинация с кофти масло е предпоставка за 'кофти ремонти' - балансиращите валове имат 'решетка за маслото', лагерната опора около вала също има 'решетка' за маслото.
Косвен признак е, но ако човек е карал автомобила няколко години , то вероятността да се 'удари джакпота' е доста по-ниска. Винаги има вероятност и обратното , да е карал колата години с една/две смени на масло.
Моторите изискват минимум 95 октанов бензин, като препоръчителния е 98+. Изписано е на капачката на резервоара.
Маслото трябва да е наистина качествено, като моят личен избор е само и единствено PAO масла (Ravenol/Extreme) с интервал на смяна 200 моточаса. Премиум PAO масла по стандарт 504 изкарват спокойно и 250 моточаса, но туба масло и филтър са на цената на резервоар гориво.
Малко за цените:
Докато проучвах въпроса също срещах цифри между 4-5к лв, но нямам пряк опит и всичко зависи от 'майстора', кой кого ще натовари с цената на частите и така.
Един алтернативен начин е замяната на буталата с ковани и модифицирани такива на JE Pistons. Комплекта 4 бутала, сегменти и пръсти беше около 800 евро в Германия. Като имат различни модификации и не се налага смяна на биели, може да остане заводската степен на сгъстяване CR (9.6) или модификация с 9.1. Размера на масло отделителния сегмент е с 1мм по-голям от дори модифицираните версии, с няколко повече дупки за оттичане с по-голям диаметър.
Колбеншмит буталата са най-разпространеният начин, при съпоставима цена не виждам кой и защо би предпочел този вариант пред JE.
Смяна на веригИ (включая лагерна опора) 1650лв с 2г гаранция (по оферта от Еуротек).
3к за вериги е едно силно изнасилване с цифрите, но свободен пазар .. всеки гаражен майстор е свободен да иска два пъти над дилър, който предлага и 2г гаранция за работа и частите.
Към момента Октито е на 13г и 263к км. (с Revo@240hp 400nm)
За 4те години и 33к км (2г ковид и 2ра кола ..) съм доволен от колата и мотора в частност. 5л туба винаги стига. Мотора е отлично балансиран и супер еластичен. За любителите на тунинга е също добра платформа, лесно стига 340кс с к04. При 4х4 има повече смисъл, 200+ кс на предно е малко безсмислено на кола с нормални гуми (тествано с PC6, F1 Asym 5 18").
Като цяло приятен мотор с нормален апетит спрямо вашето каране, задръствания и тн. , който не търпи отлагания за грижите по него. Горивото и маслото също трябва да са 'premium', ако искате да ви служи.
Проблема най-вече се дължи на огромните сервизни интервали, качеството на горивото, начина на експлоатиране и не до там оптималното решение на сегмента отговарящ за маслото. Има огромно количество информация, няма да се задълбаваме. Накратко :
Маслото изгаря, защото сегмента отговарящ за снемането му от цилиндрите е закоксован/задръстен и маслото не може да се оттече и остава да изгаря в горивната камера.
Предпоставките за закоксоване на сегмента са - кофти масло, голям сервизен интервал, кофти гориво, кофти изгаряне на горивната смес.
Проблемните мотори се произвеждат между 2008-2013, ако за 10+ години този 'огромен' проблем не се е появил, може би той не е толкова масов или е бил решен.
Винаги има шанс да попаднете на преден собственик, който просто е карал и е доубил мотора, било той и ремонтиран. В идеалния случай предният собственик е карал лично колата поне няколко години, защото проблема с горенето на масло не може да се отлага до безкрай.
- Моторите определено са капризни и не търпят компромиси с масло и гориво.
- Всякакви проблеми и регулярни обслужвания също трябва да се правят своевременно. Мантрата "ще кара още" води до солени ремонти след това.
- Изгореното масло убива катализатора, образува още нагари и прецаква маслото още по-бързо. Моторите са с маслени помпи с променлива производителност, което в комбинация с кофти масло е предпоставка за 'кофти ремонти' - балансиращите валове имат 'решетка за маслото', лагерната опора около вала също има 'решетка' за маслото.
Косвен признак е, но ако човек е карал автомобила няколко години , то вероятността да се 'удари джакпота' е доста по-ниска. Винаги има вероятност и обратното , да е карал колата години с една/две смени на масло.
Моторите изискват минимум 95 октанов бензин, като препоръчителния е 98+. Изписано е на капачката на резервоара.
Маслото трябва да е наистина качествено, като моят личен избор е само и единствено PAO масла (Ravenol/Extreme) с интервал на смяна 200 моточаса. Премиум PAO масла по стандарт 504 изкарват спокойно и 250 моточаса, но туба масло и филтър са на цената на резервоар гориво.
Малко за цените:
Докато проучвах въпроса също срещах цифри между 4-5к лв, но нямам пряк опит и всичко зависи от 'майстора', кой кого ще натовари с цената на частите и така.
Един алтернативен начин е замяната на буталата с ковани и модифицирани такива на JE Pistons. Комплекта 4 бутала, сегменти и пръсти беше около 800 евро в Германия. Като имат различни модификации и не се налага смяна на биели, може да остане заводската степен на сгъстяване CR (9.6) или модификация с 9.1. Размера на масло отделителния сегмент е с 1мм по-голям от дори модифицираните версии, с няколко повече дупки за оттичане с по-голям диаметър.
Колбеншмит буталата са най-разпространеният начин, при съпоставима цена не виждам кой и защо би предпочел този вариант пред JE.
Смяна на веригИ (включая лагерна опора) 1650лв с 2г гаранция (по оферта от Еуротек).
3к за вериги е едно силно изнасилване с цифрите, но свободен пазар .. всеки гаражен майстор е свободен да иска два пъти над дилър, който предлага и 2г гаранция за работа и частите.
Към момента Октито е на 13г и 263к км. (с Revo@240hp 400nm)
За 4те години и 33к км (2г ковид и 2ра кола ..) съм доволен от колата и мотора в частност. 5л туба винаги стига. Мотора е отлично балансиран и супер еластичен. За любителите на тунинга е също добра платформа, лесно стига 340кс с к04. При 4х4 има повече смисъл, 200+ кс на предно е малко безсмислено на кола с нормални гуми (тествано с PC6, F1 Asym 5 18").
Като цяло приятен мотор с нормален апетит спрямо вашето каране, задръствания и тн. , който не търпи отлагания за грижите по него. Горивото и маслото също трябва да са 'premium', ако искате да ви служи.
Последна промяна от A_L_E_X на Сря 04 май 2022 19:58, променено общо 1 път.
Re: Двигател TSI
A_L_E_X написа: Като имат различни модификации и не се налага смяна на биели, може да остане заводската компресия (9.6) или модификация с 9.1.
Компресия и степен на сгъстяване са много различни неща. Разваля впечатлението от останалата информация.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 167 госта