Казуса който ме вълнува е по скоро теоритичен.Става дума за двигател който се използва в широка гама автомобили от марките Фолксваген,Ауди и Сеат,за Шкодите не зная.
Въпроса е следния:Двигателя подхарчва масло.Не много,но повече от нормалното.По принцип за този тип двигатели се твърди,че подхарчват масло но този подхарчва повечко.(Иде реч за 20-клапанов турбо бензинов мотор)
Всеки казва:"гумички на клапани или сегменти" да се отвори и ще видиме.За мен обаче не е без значение кое от двете е защото в единия от случайте може да се мине с ремонт 300-500лв.(гумички на клапани),а в другия случай цената варира около 2000(при условие,че за около 1000могат да ми донесат цял мотор от Австрия)
Свалих свещите и установих,че всичките са равномерно зацапани(черни)от което правя извод,че вероятно са гумички на клапаните защото когато се прецакват сагменти обикновенно се прецакват на един,два или максимум три цилиндара(най често вътрешните поради по лошо охлаждане)
Чудесно разбирам,че най ясна представа се добива когато се отвори двигателя,но хитроста се състои в това да изясня точната причината преди да предприема някакви действия.По горе обясних причините.
Ще се радвам да чуя конкретни размисли по горния казус.
Благодаря ви
Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
може и турбото да дърпа масло... извади марку4а и погледни има ли масло вътре
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Пропуснах да спомена че турбото е сменено с ново преди два месеца.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Мериш компресия. Ако има слаб цилиндър в отвора на свещта капваш малко масълце и пак мериш. Ако слабия цилиндър вдигне компресията си за сегменти. Ако са гумички - припушва сутрин при първо палене(тук може и да бъркам).
Няма евтин и скъп вариант
Има само скъп
Ако сега отвориш и смениш гумички и затвориш, но до година падне компресия на някой цилиндър и трябва да сменяш сегменти, какво правиш? Вярно скъп е този ремонт, но знаеш на какво разчиташ под капака
За 1000 ще ти донесат цял мотор, но каква е гаранцията, че той ще е по-различен от твоя и няма да го отвориш след 10к.
Няма евтин и скъп вариант



- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Аз неможах да разбера само как смяната на гумичките на клапаните ти ще стане 500 лева? Ако има масло по резбата на свещите, гумичките са ти заминали, ако не се сменят правилно - пак ще гори масло. А и забравих да попитам, колко е този разход на масло толкова голям... колко горе долу на 1000км? 

- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
ами смятаи клапани гуми4ки вода4и пасване на клапаните гарнитура всмукателни колектори гарнитура изпускателни колектори гарнитура за капака на клапаните гарнитура на главата семеринга на разпределителен вал 6лаиф болтове за главата и труд трябва да си приготви 500лв а някои работи може и да не се сменят заиси в какво састояние са
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Колегата е написал смяна на гумички, не "основен ремонт на глава"!! За какво и е на тази глава да и се сменят клапаните, пък за водачите да не говорим.. той все още не е казал колко гори на 1000 км, но една смяна на гумички (за което не на всички коли се налага да се сваля главата даже) не би трябвало да струва повече от 100-тина, 150 лева с материалите. Има толкова много причини да гори масло, че ремонта на главата би трябвало да е доста назад в класацията. Колега, успех с ремонтите и да кажеш какъв е бил проблема.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
За Голф 2 водачи и гумички са 36 лв.
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Значи да направя няколко уточнения:Кода на двигателя е АЕВ.Това е 1.8 турбо-бензинов двигател с по 5 клапана на цилиндър на около 190 000.Смяната на гумички би могла да се извърши без да се сваля главата като се снемат свещите и разпределителните валове и цилиндрите се надуват с компресор и се държат под налягане докато трае смяната.Най-приличната цена за това нещо която съм намерил е окол 300лв.
Ако се свали главата ремонт по клапаните е почти сигурен защото са тънки като цигари,но тогава цената надскача 600-700лв.
Колкото до разхода на масло:той е от порядъка на 300-400 грама на 1000км.градско каране.
Има масло по резбите на свещите но нещо не ми е ясно какво сочи това?На стария ми Пасат имаше масло по резбите и след като му бях извършил капитален ремонт на главата,и не харчеше грам.
Ако се свали главата ремонт по клапаните е почти сигурен защото са тънки като цигари,но тогава цената надскача 600-700лв.
Колкото до разхода на масло:той е от порядъка на 300-400 грама на 1000км.градско каране.
Има масло по резбите на свещите но нещо не ми е ясно какво сочи това?На стария ми Пасат имаше масло по резбите и след като му бях извършил капитален ремонт на главата,и не харчеше грам.
Последна промяна от siem на Съб 13 юни 2009 13:27, променено общо 1 път.
- fly_free
- Мнения: 479
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
- Автомобил: т5
- Двигател: вrr
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Колега понеже това основно внасям и продавам мога да ти дам инфо за цени на части на вносител.
Труд на сервиз не мога да коментирам.
Гумички 1бр Елринг около 2 лв, гарнитура глава Elring около 60 лв, сегменти Prima около 30 лв на цилиндър.
Нормата за разход на този двигател е около 150 гр на 1000 км.
Двигател втора употреба само от кола на която и знаеш километрите иначе си е котка в чувал.Ти си имаш такъв на колата.
От теорията износени сегменти се проверяват с компресия при положение че е малка като сипнеш масло и се увеличи значи е това.
На пазара е пълно с масла менте така че и това има значение.На моя кола която харчеше масло сипах масло Ксенум със карбонова добавка и намали разхода.
Труд на сервиз не мога да коментирам.
Гумички 1бр Елринг около 2 лв, гарнитура глава Elring около 60 лв, сегменти Prima около 30 лв на цилиндър.
Нормата за разход на този двигател е около 150 гр на 1000 км.
Двигател втора употреба само от кола на която и знаеш километрите иначе си е котка в чувал.Ти си имаш такъв на колата.
От теорията износени сегменти се проверяват с компресия при положение че е малка като сипнеш масло и се увеличи значи е това.
На пазара е пълно с масла менте така че и това има значение.На моя кола която харчеше масло сипах масло Ксенум със карбонова добавка и намали разхода.
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Благодаря колега за инфото,ще го имам предвид ако ми потрябват части.
Чисто теоретично когато имаме доказано наличие на масло в цилиндрите било поради износени гумички било поради повреден или счупен маслообиращ сегмент,цялата тая работа с меренето на компресията ми се струва доста повърхносна-в смисъл,че меренето по начало няма да даде верни стойности защото така или иначе има масло в цилиндрите(без да е нужно да се досипва)
Чисто теоретично когато имаме доказано наличие на масло в цилиндрите било поради износени гумички било поради повреден или счупен маслообиращ сегмент,цялата тая работа с меренето на компресията ми се струва доста повърхносна-в смисъл,че меренето по начало няма да даде верни стойности защото така или иначе има масло в цилиндрите(без да е нужно да се досипва)
- bbboiko2004
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
а защо гумичките трябва да се сменят като се подава налягане в цилиндрите, какво му е по специалното на този двигател та да не може да се сменят както обикновенно става, демек без налягане да се подава 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
Сигурен ли си че не е от турбото макар и да е сменено - според мен го погледни щото е лесно.Гумичките и аз не разбрах що толкова струват
Ако е така напарво отваряй за да не стане 300 лева на вятъра.

- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
само за информация сегментите за голф 3 гти са 55лв на цилиндар аз сега смених гуми4ките вода4ите и някоя друга гарнитура сялата работа ми излезна 103лв сас отстъпката като за труд пари несам давал досега ми горе6е 4л масло на 10 000 надявам се да спре да гори ако пак гори масло 6те я отворя за сегменти жертвам само гарнитура на главата тя е 38лв елринг с отстъпка ина4и е 55лв някои имал ли е подобен проблем вазможно ли е да гори 4л масло от гуми4ки износжане на цилиндрите няма.извинявам се на колегата 4е му ползвам темата
маслото е 10w40 без зна4ение от марката все го гори

-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: Теоретичен въпрос към специалистите по двигатели
колега,и моя двигател е 2е и гори толкова 15w40
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: radotom и 53 госта