Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот pavel_andreev » Съб 28 яну 2012 10:32


Andonov написа:И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.


Уважаеми колега,
Аз съм този, който започна тази тема през август 2009 г. Започнах я защото в Интернет сайта на WV и брошурите всичко е много хубаво и логично, но на практика не се получава това. Доста трудно някой може да каже, че информацията ми е само от "чуване". Това ми е четвъртия Пасат. Повода да за започна беше затъване с едното колело на пясък. Нямаше никаква видима реакция от тази система. След като се рових по разни немски, холански и австралийски форуми (в БГ тогава нямаше много адекватни мнения) разбрах това, което съм и написал - интервенция за милисекунди. Междувременно смених автомобила - отново с нов този път Б7. Ами в сегашните снегове и ледове положението е същото - помага но не много. Редовно затъвам и буксувам пред гаража на наклон от около 5 градуса. НЯМА ВИДИМО ПРЕВЪРТАНЕ НА ДРУГОТО КОЛЕЛО ! Това което виждам от всички които твърдите, че работи много добре е че сте със сравнително малки и леки коли.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот radotom » Съб 28 яну 2012 12:53


pavel_andreev написа:... че сте със сравнително малки и леки коли.

По-скоро със стари! mhihi mhihi
При мен блокирането на едното колело е видимо (когато го бях вдигнал, за да гледам кой от двата лагера шуми (оказа се заден)), чуваше се и тракането на ABS-системата.
Същото тракане го чувах и онзи ден, а и се усещаше как колата претреперва. Даже единия път ми загасна, че изпуснах газта mhihi
За сметка на това твоя АБС със огроооомна сигурност е много по-ефективен от моя
Така, де! Няма пълно щастие! :042:


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 28 яну 2012 13:16


feikot написа:
DoH_KuXoT написа:неефективно друг път, излизам от всякъде все едно някой ме тегли, пасата ми преди в такива ситуации просто си боксуваше и само на клатене излизаше, сега си даваш равномерно газ и просто се движиш, чува се точно хъркане както като се плъзнат колелата на ABS и тропка педала. Веднъж ти прехвърля движението на "силното" колело, после създалите се тласъци придават ефекта на ниската скорост на висока предавка, притриса и захапва в един момент. Окомплектована кола с ESP , ABS , EDL при скоростно шофиране и по заледени пътища е несравним кеф да се управлява.


+Торсен от следващо поколение ;)

може ли малко инфо, че не схващам в какъв смисъл го използвате , явно имам пропуски :beer


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот bnick » Съб 28 яну 2012 21:46


И аз никакво хъркане не чувам, нито усещам някакви вибрации. Забелязах нещо друго, при окопани две предни гуми, включвам първа, отпускам съединителя, не подавам газ и гумите не се въртят. Системата ги блокира :shock . С изключение на този момент, при който се борих около 30мин да изкарам колата от пряспа и отдолу лед, почти винаги съм тръгвал на първа без никаква газ, колата си отлепва сама :beer


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот policevidin » Нед 29 яну 2012 11:50


Да попитам и аз нещо шот при мен нещо не е като хората.
Колкото и да превъертат предните гуми ЕДЛ не се пуска, грешки няма, правелно са свързани датчиците, трабичките също и сега идва и най-интереснити:
Засилвам се, дърпам ръчна, колата започва да се върти и съче и какво да видиш
АБС помпата бръмчи :063: Да имам ESP на моята Баба Г3 93г несъм чувал за такъв модел освен някои да ме е издебнал докато спя и да ми е поставил АБС/ЕСП :063: .Сега сериозно Аномалията се получава не само като я завъртя на ръчна, помпата съм я чъвал и в завой когато има неравности и колата подскача. Аз си го обеснявам така: Поневе имам съмнения че нещо в АБС-а не е кат хората и няма значение дали е натиснат педала на спирачките или не С ВАГ-КОМ като го гледам индикира постоянно "1" което значи че е натиснат педала. Стоп машинката си работи правелно. Незнам само ЛАМПАТА на АБС-а Каква роля играе ??? и с нея и без нея АБС-а си работи, а вътре има някви елементи.


Потребителски аватар
voodoo1101
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:33
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0-2E
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот voodoo1101 » Вто 07 фев 2012 18:38


policevidin написа:Да попитам и аз нещо шот при мен нещо не е като хората.
Колкото и да превъертат предните гуми ЕДЛ не се пуска, грешки няма, правелно са свързани датчиците, трабичките също и сега идва и най-интереснити:
Засилвам се, дърпам ръчна, колата започва да се върти и съче и какво да видиш
АБС помпата бръмчи :063: Да имам ESP на моята Баба Г3 93г несъм чувал за такъв модел освен някои да ме е издебнал докато спя и да ми е поставил АБС/ЕСП :063: .Сега сериозно Аномалията се получава не само като я завъртя на ръчна, помпата съм я чъвал и в завой когато има неравности и колата подскача. Аз си го обеснявам така: Поневе имам съмнения че нещо в АБС-а не е кат хората и няма значение дали е натиснат педала на спирачките или не С ВАГ-КОМ като го гледам индикира постоянно "1" което значи че е натиснат педала. Стоп машинката си работи правелно. Незнам само ЛАМПАТА на АБС-а Каква роля играе ??? и с нея и без нея АБС-а си работи, а вътре има някви елементи.



Колега и при мен се чува бръмчене от помпата,когато дръпна ръчна колата е голф 3 97-ма АЕЕ мотор какво значи това :?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот policevidin » Вто 07 фев 2012 20:30


voodoo1101 написа:
policevidin написа:Да попитам и аз нещо шот при мен нещо не е като хората.
Колкото и да превъертат предните гуми ЕДЛ не се пуска, грешки няма, правелно са свързани датчиците, трабичките също и сега идва и най-интереснити:
Засилвам се, дърпам ръчна, колата започва да се върти и съче и какво да видиш
АБС помпата бръмчи :063: Да имам ESP на моята Баба Г3 93г несъм чувал за такъв модел освен някои да ме е издебнал докато спя и да ми е поставил АБС/ЕСП :063: .Сега сериозно Аномалията се получава не само като я завъртя на ръчна, помпата съм я чъвал и в завой когато има неравности и колата подскача. Аз си го обеснявам така: Поневе имам съмнения че нещо в АБС-а не е кат хората и няма значение дали е натиснат педала на спирачките или не С ВАГ-КОМ като го гледам индикира постоянно "1" което значи че е натиснат педала. Стоп машинката си работи правелно. Незнам само ЛАМПАТА на АБС-а Каква роля играе ??? и с нея и без нея АБС-а си работи, а вътре има някви елементи.



Колега и при мен се чува бръмчене от помпата,когато дръпна ръчна колата е голф 3 97-ма АЕЕ мотор какво значи това :?
Най-вероятно нищо не значи, пробвах го на още 2 коли с подобе АБС МК20 и работи по същият начин. При мен беше друг проблема (с ЕДЛ/С функцията) но дори и след поправянети му пак го има момента с рячната и АБС-а.

viewtopic.php?f=5&t=310185


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Чет 09 фев 2012 23:38


pavel_andreev написа:
Andonov написа:И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.


Уважаеми колега,
Аз съм този, който започна тази тема през август 2009 г. Започнах я защото в Интернет сайта на WV и брошурите всичко е много хубаво и логично, но на практика не се получава това. Доста трудно някой може да каже, че информацията ми е само от "чуване". Това ми е четвъртия Пасат. Повода да за започна беше затъване с едното колело на пясък. Нямаше никаква видима реакция от тази система. След като се рових по разни немски, холански и австралийски форуми (в БГ тогава нямаше много адекватни мнения) разбрах това, което съм и написал - интервенция за милисекунди. Междувременно смених автомобила - отново с нов този път Б7. Ами в сегашните снегове и ледове положението е същото - помага но не много. Редовно затъвам и буксувам пред гаража на наклон от около 5 градуса. НЯМА ВИДИМО ПРЕВЪРТАНЕ НА ДРУГОТО КОЛЕЛО ! Това което виждам от всички които твърдите, че работи много добре е че сте със сравнително малки и леки коли.


Колега...при мен превъртането на другото колело..т.е. блокажа е доста видим !



Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот hooligan_sk » Пет 10 фев 2012 23:08


pavel_andreev написа:
Andonov написа:И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.


Уважаеми колега,
Аз съм този, който започна тази тема през август 2009 г. Започнах я защото в Интернет сайта на WV и брошурите всичко е много хубаво и логично, но на практика не се получава това. Доста трудно някой може да каже, че информацията ми е само от "чуване". Това ми е четвъртия Пасат. Повода да за започна беше затъване с едното колело на пясък. Нямаше никаква видима реакция от тази система. След като се рових по разни немски, холански и австралийски форуми (в БГ тогава нямаше много адекватни мнения) разбрах това, което съм и написал - интервенция за милисекунди. Междувременно смених автомобила - отново с нов този път Б7. Ами в сегашните снегове и ледове положението е същото - помага но не много. Редовно затъвам и буксувам пред гаража на наклон от около 5 градуса. НЯМА ВИДИМО ПРЕВЪРТАНЕ НА ДРУГОТО КОЛЕЛО ! Това което виждам от всички които твърдите, че работи много добре е че сте със сравнително малки и леки коли.


Не е до масата, до ръчните скорости е. Шкодата ми има перфектно работещ блокаж и минавам навсякъде. Но ако беше автомат пак щеше се да се окопае на някой места. Просто с ръчните скорости подаваш мощност на точни тласъци и люлееш колата като стане напечено. Вършиш повече работа от електрониката :да:


rendaka
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: nigeria

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот rendaka » Съб 11 фев 2012 14:35


Някой обърна ли внимание на клипа за симетрично и несиметрично 4х4? Субару, Тойота и Пасат? Значи там ще видите най-добре.Тойотата я няма никаква, Пасата се клатушка наляво надясно, само Субаруто тръгна на една гума със сцепление. Е това е то. Явно немците още не са го доклатили това EDL, EDS, японците са го направили по-добре.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот radotom » Съб 11 фев 2012 14:55


Ще трябва доста да се почака, докато света види читава електроника, направена от немец! mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kossis » Чет 28 авг 2014 14:59


В крайна сметка АСР, ЕСП, и ЕДЛ са системи които се допълват.

Тоест първо е бил АСР-система помагаща само за тръгване на хлъзгава настилка-играе го електронен блокаж на преден диф чрез спирачката, после се доразвива в ЕСП- тя вече помага и при високи скорости над 40 км-бие спирачки на определено колело и вкарва колата в пътя при конфликтни ситуации-недозавиване при рязка смяна на посоката на хлъзгаво или пък изкачане на непредвидено препядствие и тнт и накрая на Возилата с 4х4-оборудвани с торсени, халдекси и виско съединители, се появява тоя ЕДЛ (тракшън)- същото нещо като ЕСП ама за 4-те колела-заключва и двата отворени дифа-преден/заден и колата копа яко.

Еми аз това мисля че правят всички тези 3 буквени системи базирани на старата АБС модулна система- разработена за авиацията и пътническите самолети много отдавна.

Защо на Ауди А4-Куатро- брато го завзе, няма лампа на таблото за тоя ЕДЛ ?

Защо Пасат 5.5-4Моушън е с два ауспуха отзад ?

Аудито е с един, а са 1:1 като системи с Пасата. Торсен и 2 отворени дифа +ЕДЛ за цвят !


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Dagestan » Вто 02 сеп 2014 20:27


Мойта кола има само ABS и EDL. EDL-а няма лампи по таблото, при проблем с него би трябвало да свети лампата на ABS-a. При неизправен ABS, EDL-а не работи. Екстрата я има записана на бележката при резервната гума - 1AH.
Доколкото знам, EDL-а няма нищо общо с реален блокаж, просто при превъртане на едната гума, се прилага спирачно усилие, за да се прехвърли въртящия момент към другата.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kossis » Сря 03 сеп 2014 12:45


1АН :th_up Има го и брато !

Да - това е Електронно спирачков блокаж- най евтин и практичен, после има и с пруинудително механично блокиране чрез вакуум, хидравлика или електромагнит и тнт. И накрая торсена- самоблокиращ се. Понеже оскъпява, практиката е да се слага само като среден диф. Виж при спортните модели и по скъпите офф-роуд машини се монтира и като заден.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот feikot » Сря 03 сеп 2014 15:47


И преден :Mr Green Fun Делта интеграле :screwy



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта