Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Вто 18 яну 2011 16:23


С интерес прочетох цялата тема...но ми стана интересно...споменавате че при скорост на 40км.ч EDS-а не работи....при мен няма да забравя един пат влязох в един завой със скорост около 60-70км/ч и в завоя дадох повече гас и EDS-a почна да чегърта...а и на прав очастък на заледено с над 50км/ч като дам гас си чегърта.... следователно работи и над тази скорост :да:




Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Нед 27 ное 2011 16:04


:012: EDS/EDl - системата поне при мен работи и при по висока скорост ...По темата със затъването на едната гума - Лятото бях спрял колата на плажа ( едната гума беше на асвалта а другата пропадна в пясъка....Зад мен по същия начин спря един приятел с Голф 3 ! Направихме си плажа и се качихме по колите...Дадох малко газ и EDS-а се влючи веднага (чу се тракането като от ABS ) и колата излезна без проблем.Колегата с 3-ката не можа да помръдне и пропадна още повече. EDS/EDL - е една много полезна система :012: :да:


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот policevidin » Пон 05 дек 2011 22:44


kat007 написа::012: EDS/EDl - системата поне при мен работи и при по висока скорост ...По темата със затъването на едната гума - Лятото бях спрял колата на плажа ( едната гума беше на асвалта а другата пропадна в пясъка....Зад мен по същия начин спря един приятел с Голф 3 ! Направихме си плажа и се качихме по колите...Дадох малко газ и EDS-а се влючи веднага (чу се тракането като от ABS ) и колата излезна без проблем.Колегата с 3-ката не можа да помръдне и пропадна още повече. EDS/EDL - е една много полезна система :012: :да:

Ами да прав си за това че над 40км работи. И аз си правих опити с колата миналата зима и противно на писаното в нета, при мен с 80км на лед превърти ли някоя гума ЕДС-а сработва. В завой подам си повече газ (в момента с този двигател) веднака започва да бръмчи. Подкрепям мнението ти че ЕДЛ-а е полезна с-ма.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот StrEagle » Вто 06 дек 2011 11:08


Аз пък да ви кажа, че ако запалите при движение с 1-2км/ч но върху неравен терен (в моя случай пресичане на жп линия) ще ви излязат грешки на ABS i ЕDS-а. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Нед 11 дек 2011 17:40


mhihi Възможно е :roll:


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Вто 27 дек 2011 12:53


Ето нагледно как работи при мен 8)! Помага изключително много !

Последна промяна от kat007 на Вто 27 дек 2011 13:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот feikot » Вто 27 дек 2011 12:57


Нещо не го усещам да работи при мен,не знам защо ?


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Вто 27 дек 2011 17:43


Странно...при теб трябва да се усеща ( имаш го и на 4-рите гуми ) Пробвай я навънка докато имавсе оше сняг...дай по разко газ и трябва да чуеш ABS помпата да жужи :beer


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Andonov » Сря 28 дек 2011 7:52


Най-лесният начин за проба в това време е - спирате по много голям наклон (по който почти няма възможност да се качите) и след това потегляте без да давате газ. ще чуете идеално сработването на АБС-а на всяко колело


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Пет 30 дек 2011 16:38


feikot написа:Нещо не го усещам да работи при мен,не знам защо ?


Какво стана колега...пробва ли го ? :roll:


Потребителски аватар
BeckoTDI
Мнения: 1486
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
Двигател: BPE-ABK-AAZ
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот BeckoTDI » Вто 17 яну 2012 12:02


Чуването на тракането от АБС-а е от ASR, а не EDL.

Anti-Slip Regulation контролира приплъзването на колелата, чрез прилагане на спирачно усилие за да спре боксуването на колелото.

EDL заключва диференциала и боксуват 2-те колела, а не само едното.


Понеже сега е зима по Витоша съм засядал с няколко БМВ-та с отворени диференциали и само едното колело боксува. Точно тук при VW/Audi се намесва EDL, като заключва диференциала и силата се предава към 2-те колела, още по-добре ако има и ASR да контролира приплъзването и да се потегли.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Andonov » Вто 17 яну 2012 12:14


BeckoTDI написа:Чуването на тракането от АБС-а е от ASR, а не EDL.

Anti-Slip Regulation контролира приплъзването на колелата, чрез прилагане на спирачно усилие за да спре боксуването на колелото.

EDL заключва диференциала и боксуват 2-те колела, а не само едното.


Понеже сега е зима по Витоша съм засядал с няколко БМВ-та с отворени диференциали и само едното колело боксува. Точно тук при VW/Audi се намесва EDL, като заключва диференциала и силата се предава към 2-те колела, още по-добре ако има и ASR да контролира приплъзването и да се потегли.


Много грешиш, Веско. EDL-то се изпълнява същото като ASR-a, само че не ти ограничава мощността. В кутията няма електроника че да блокира диференциала, поради което със спирачките се постига този ефект, сработвайки с много по-голяма честота. ESP-то контролира преплъзването.

ASR-а и ESP-то са изключени при теста и звука се чува пак.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот feikot » Вто 17 яну 2012 13:16


Ами аз не чувам това въпросното тракане,хрупане,пръхтене и пр. Нямам грешки по тази инсталация,а и проблем с проходимостта не съм видял :dontknow:


Потребителски аватар
BeckoTDI
Мнения: 1486
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
Двигател: BPE-ABK-AAZ
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот BeckoTDI » Вто 17 яну 2012 13:57


Искаш да кажеш, че като вземе да боксува едното колело, спирачките го блокират за да се прехвърли момент към другото? Спряла кола на лед, потегля с малко повече газ, превъртa дясното колело, спирачките го блокират, прехвърля се момент на лявото. Това е ясно, но така пак е отворен диференциала и превърта само ляво/дясно.


Аз не твърдя, че съм прав, но точно за това коментирам в темата, за да ми се изясни системата, че ми стана интересна наскоро.


На лепенката на багажника имам обозначение, че имам EDL.
Влезнах в един голям лед и спрях. При опит да потегля колата почва да върти гуми на място, но не усещам нито АБС, нито тресене, нито чукане нищо. Оставям я на първа да си върти слизам и гледам, че и двете гуми въртят едновременно (заключен диференциал), докато при бмв-тата с отворен, само едната гума върти на място, преди и с голфа като съм оставал на лед, само едната гума е въртяла(отворен диференциал). Точно за това мисля, че диференциала се заключва и почват да въртят и двете гуми :roll:


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот judasss » Вто 17 яну 2012 16:41


То на помпата би трябвало да пише АБС + ЕДЛ :?:

На корадото много ясно ми се усеща като причука ЕДЛ а ... :!:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта