Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот feikot » Вто 17 яну 2012 20:27


Повечето са с ЕДЛ,а даже и на един приятел пасата 1/1 с моя,вкара се в една пряспа и като се мъчеше да излезе му въртяха само предна и задна лява,няма блокировки няма нищо




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Andonov » Сря 18 яну 2012 8:56




pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот pavel_andreev » Сря 18 яну 2012 19:10


След доста време ползване мога да кажа, че системата е много неефективна при потегляне от място. Спирачното усилие върху буксуващото колело е за милисекунди и ако другото е стъпило върху сняг или лед не може да направи нищо (то получава въртящ момент също за милисекунди). Има някакво положително действие ако се движим по заснежен път с скорости над 15-20 км./ч или другото колело е на много сух участък. За съжаление това не е истинска блокировка на диференциала.


Потребителски аватар
mvangelov
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 27 апр 2009 11:27
Автомобил: MK3
Двигател: 2E
Местоположение: sofia

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот mvangelov » Сря 18 яну 2012 19:20


и при мен на бангията на помпати пише АБС/ЕДС но явно разликата е голяма в годините на производство на колите


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот radotom » Чет 26 яну 2012 22:40


Днес за първи път усетих реалната работа на EDS-a ми.
Вероятно и друг път е включвал, но аз едва преди 2 години разбрах, че имам такова чудо, тааа...
Определено мога да дам висока оценка на комбинацията читави гуми (Yokohama W.Drive) + EDS! :banana
Май бях единствения с лека кола на паркинга, който не се възползва от лопатите за сняг, любезно предоставени от ръководството на фирмата, където работя mhihi


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Andonov » Пет 27 яну 2012 7:51


pavel_andreev написа:След доста време ползване мога да кажа, че системата е много неефективна при потегляне от място. Спирачното усилие върху буксуващото колело е за милисекунди и ако другото е стъпило върху сняг или лед не може да направи нищо (то получава въртящ момент също за милисекунди). Има някакво положително действие ако се движим по заснежен път с скорости над 15-20 км./ч или другото колело е на много сух участък. За съжаление това не е истинска блокировка на диференциала.


Не съм съгласен, както и много други ще го кажат.

Системата е МНОГО ефективна при потегляне. Работи точно до 40км/ч при предно предаване.

Макар и да върши почти същото като ASR-a (като изключим че не редуцира мощността) снощи след тестове разбрах, че специфичният "хъркащ" звук е само от EDL. При ASR-a няма такъв звук. При сработване на ESP-то звука е както при EDL-то.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот pavel_andreev » Пет 27 яну 2012 8:31


Системата е ефикасна ако колата се е в някакво движение - например по третокласни пътища при което пътя е "стеснен" от почистването и едното колело е почти постоянно стъпило върху сняг, а другото почти винаги е върху асфалт. Никакв шанс за помагане при стъпване и с двете колела върху сняг/лед или върху пясък или при "окопаване" (затъване) на някое от колелата. Нищо не "хърка" защото никаква механика не се включва - просто за около 200 милисекунди се задействат спирачките на боксуващото колело. Това дори не е видимо (не можете да видите, че другото колело прави оборот или част от него) ! Ако на някой автомобил има механичен блокаж на диференциала - нещата са съвсем други. И с ASR няма нищо общо - ASR сваля оборотите на буксуващото колело - бори се със всяко приплъзване. За ESP-то да не говорим - то спира задното ляво или дясно колело и рядко и предното за да може автомобила да завие (като шейна и спуснат крак от едната страна). Никакви хъркания и шумове освен от триене на гуми.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Andonov » Пет 27 яну 2012 9:10


Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.

Това "хъркане" което се чува пак казвам се чува САМО при СРАБОТВАНЕТО на EDL-то или ESP-то.

ВИНАГИ тези системи контролират автомобила със спиране на дадено колело, но "хъркането" не се чува от спирачките а от САМИЯ ABS блок. Ако беше от колелата щеше да се чува и при сработването на ASR-а.

А ESP-то спира задно или предно колело в зависимост от това, дали колата недозавива или презавива. Може да прочетеш линка ми от VW по-горе.

И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Пет 27 яну 2012 9:49


Andonov написа:Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.

Това "хъркане" което се чува пак казвам се чува САМО при СРАБОТВАНЕТО на EDL-то или ESP-то.

ВИНАГИ тези системи контролират автомобила със спиране на дадено колело, но "хъркането" не се чува от спирачките а от САМИЯ ABS блок. Ако беше от колелата щеше да се чува и при сработването на ASR-а.

А ESP-то спира задно или предно колело в зависимост от това, дали колата недозавива или презавива. Може да прочетеш линка ми от VW по-горе.

И нека пишат по темата колеги тествали гореспоменатите системи, а не само чули от някой си.


Колега напълно си прав ! Точно така е :да: При мен тия дни EDS/EDL Много ми помогна !!! Чува се едно хъркане от помпата и боксуващото колело почва да насича и колата варви без проблем ...вчера за пореден път видях че има голям ефект...имаше задръстване в един лек баир и много сняг и лед отдоло ...колите без никакви блокажи просто бяха на авариини и си боксуваха без да помраднат...а тези които имаха такава системка ( вече нз дали и ASR и ЕSP ) си качихме баира без проблем :да: Такаче който казва че не помагало значи не е карал такава кола !!!


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот feikot » Пет 27 яну 2012 10:16


Andonov написа:Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.



При 4motion работи до 80 км/ч


Потребителски аватар
kat007
Мнения: 471
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 21:46
Автомобил: VW Golf IV GTI
Двигател: 1.8T AGU
Местоположение: София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот kat007 » Пет 27 яну 2012 10:26


feikot написа:
Andonov написа:Системата не напразно е направена да работи до 40км/ч. Никой не говори за механика.



При 4motion работи до 80 км/ч


При мен също работи до 80 км/ч :roll: ...незнам какъв е тоя мит че работи до 40 км/ч !!!


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Andonov » Пет 27 яну 2012 10:37




Електронната блокировка на диференциала дава възможност за равномерно и комфортно потегляне по пътища с различен горен слой, с различен коефициент на сцепление. Ако едно колело превърти, тогава електронната блокировка на диференциала го спира нарочно и с това се грижи за пренасяне на усилието към колелото с по-добро сцепление. Електронната блокировка на диференциала намалява износването на гумите и действа до около 40 км/ч (4МОТІОN: до около 80 км/ч). Тя е съставна част на електронната стабилизираща програма (ESP) и на системата за регулиране на приплъзванe на задвижването(ASR).


Вие четете ли предните постове или само си чешите пръстите по клавиатурите. scare

Аз лично съм го тествал на моя голф и след 40км/ч няма "хъркане", т.е. не работи, а само продължава да си мига ASR-a.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 27 яну 2012 15:44


неефективно друг път, излизам от всякъде все едно някой ме тегли, пасата ми преди в такива ситуации просто си боксуваше и само на клатене излизаше, сега си даваш равномерно газ и просто се движиш, чува се точно хъркане както като се плъзнат колелата на ABS и тропка педала. Веднъж ти прехвърля движението на "силното" колело, после създалите се тласъци придават ефекта на ниската скорост на висока предавка, притриса и захапва в един момент. Окомплектована кола с ESP , ABS , EDL при скоростно шофиране и по заледени пътища е несравним кеф да се управлява.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот Andonov » Пет 27 яну 2012 15:51


DoH_KuXoT написа:неефективно друг път, излизам от всякъде все едно някой ме тегли, пасата ми преди в такива ситуации просто си боксуваше и само на клатене излизаше, сега си даваш равномерно газ и просто се движиш, чува се точно хъркане както като се плъзнат колелата на ABS и тропка педала. Веднъж ти прехвърля движението на "силното" колело, после създалите се тласъци придават ефекта на ниската скорост на висока предавка, притриса и захапва в един момент. Окомплектована кола с ESP , ABS , EDL при скоростно шофиране и по заледени пътища е несравним кеф да се управлява.


:да:
И всяко следващо поколение на тези системи е доста по-добре разработено (различава се от към начин на сработване и от там по-голяма ефективност) от предходното.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Въпроси за електронния блокаж на диференциала EDL

Мнениеот feikot » Пет 27 яну 2012 16:01


DoH_KuXoT написа:неефективно друг път, излизам от всякъде все едно някой ме тегли, пасата ми преди в такива ситуации просто си боксуваше и само на клатене излизаше, сега си даваш равномерно газ и просто се движиш, чува се точно хъркане както като се плъзнат колелата на ABS и тропка педала. Веднъж ти прехвърля движението на "силното" колело, после създалите се тласъци придават ефекта на ниската скорост на висока предавка, притриса и захапва в един момент. Окомплектована кола с ESP , ABS , EDL при скоростно шофиране и по заледени пътища е несравним кеф да се управлява.


+Торсен от следващо поколение ;)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта