Фолксваген Голф/Венто/Бора/VW/Volkswagen/Golf/Vento/Bora
Автор Ивайло Лаков
История на модела
8/91 Представяне на Голф ІІІ, конструирани 4 834 800 автомобила
1/92 Представяне на модела седан Венто
9/93 Кабрио, 1.9 TDI с 90 к.с., комби версия с пет врати Вариант
3/96 Нови мотори: TDI с 110 к.с. и 1.6 литров бензинов с 100 к.с.
9/96 ABS серийно за всички варианти
9/97 Представяне на Голф ІV. Мотори: 1.4 литров с 60 или 75 к.с., 1.6 литров с 100 к.с., 1.8 литров с 90 или 125 к.с., 1.8 турбобензин с 150 к.с., 2.3 литров VR5 с 150 к.с. Дизел: 1.9 SDI с 64 к.с., турбодизел 1.9 TDI с 75, 90 или 110 к.с.
3/98 Кабриото е преработено. Оптически Голф ІV, технически Голф ІІІ
7/98 Версия 4Motion с електронно управление на задвижването на четирите колела
9/98 Нова версия седан Бора
1/99 4Motion версия и при Бора. Допълнителни мотори: 2.0 литров бензинов с 115 к.с., 2.8 V6 с 204 к.с.
4/99 Нови комби версии Вариант за Голф и Бора
1/00 1.6 литровит мотор вече 105 к.с., 1.9 TDI и с 115 к.с.
9/00 Нов 1.9 литров турбодизел с директно впръскване помпа-дюза с 100 или 150 к.с.
3/01 1.9 TDI и с 130 к.с.
1/02 Бензинов мотор с директно впръскване 1.6 FSI с 110 к.с.
8/02 Модел RS 32 с 241 к.с., V6 мотор, задвижване на четирите колела
9/03 Представяне на ГолфV

"Аз харесвам Голф" - този популярен рекламен слоган беше потвърден от над 21 милиона купувачи от 74 г. до наши дни. От представянето на първата генерация на модела до сега това е най-продаваният автомобил във и от Германия.
Голф ІІІ беше заместен от следващото поколение след шестгодишно производство 91-97 г., но и до днес представлява сравнително модерен автомобил. Ценовите равнища на пазара втора ръка говорят недвусмислено за предпочитанията и търсенето на купувачите. Сравними конкуренти от други марки се търгуват на далеч по-изгодни цени. Въпреки че както Голф ІІІ, така и Голф ІV не са на челни места в класациите, според честотата на повредите. Според германската служба за пътна помощ ADAC (жълтите ангели) и двата модела са в средата на таблицата. При това бензиновите мотори са по-надеждни от любимите дизели. Четвъртата генерация на Голф е по-солидна и натъпкана с модни атрибути, на от гледна точка на вътрешните мерки и размери Тройката е по-напред.
Голф ІІІ се предлагаше с девет бензинови и четири дизелови мотора, с предно или с предаване на четирите колела, с две, с четири или с пет врати, във версии хечбек, седан (Венто) и комби (Вариант). За феновете на свежия въздух имаше и кабрио.
Гамата на моторите започва от скромните 60 и стига до 190 коня, мобилизирани в топ-модела VR6 Syncro. От техническа гледна точка са препоръчителни всички мотори. Решението зависи основно от разходите за поддръжка, които се качват заедно с мощността. Дори най-малкият 1.4 литров мотор тегли добре в зоната на ниските обороти и който няма пртенции към някакво извънредно ускорение е чудесно моторизиран дори с него. Моделите на Голф, Венто и Вариант, които разполагат с климатик обаче е най-добре да са с мотор от 1.8 литра нагоре.

При Голф ІV базовият мотор разполага с класическите 75 коня. Границата на удоволствието е при 100 к.с. Легендарното означение GTI вече почти не играе роля. Вероятно защото при Голф ІІІ предишната пъргавина беше изгубена. Спортната версия R 32 с 241 к.с., представена през август 02 г., трябва да задоволява нуждите на любителите на технологични оргии.
Настройките на шасито на Голфа са отлични, независимо от броя на конските сили. Комфортът е отличен и в по-евтините версии. Удобните седалки са типични за Голф, въпреки че с годините започват да се клатят. Ако се абстрахираме от шумовете, предизвикани от съпротивлението на вятъра, в купето е тихо (въпреки че TDI реват доста силно). Пространството е достатъчно, макар че Голф ІV е по-тесен при задната седалка и багажника от своя предшественик. Който все пак държи особено на багажника се ориентира към седан версиите Венто или Бора. Комби моделите Вариант са особено търсени за семеен автомобил.

От гледна точка на сигурността водещата роля на VW започва от есента на 92 година, когато стартира продължаващата и до днес еърбег-офанзива. Страничните еърбегове се появиха 95-та, а сериен за всички модели ABS имаше от 96-та. В Глоф ІV има серийно ESP от средата на 99-та.
Голфът се слави с голяма стабилност в запазването на стойността си. Въпреки огромното предлагане цените си остават високи в сравнение с конкурентните марки и модели, макар че търговците в повечето случаи са готови на преговори. Ако не държите особено много на комбинацията "TDI - комби - климатик - черен цвят" няма да се наложи да търсите дълго. Важно е да се внимава в подробностите - например една Бора Вариант е по-добре оборудвана от Голф Вариант и често пъти струва по-малко. Пазенето на високата цена се отнася само за "нормално" моторизираните модели. Всичко, което се казва VR6, GTI, 4motion и т.н. се сгромолясва бързо в цената, което може да означава и голямо удоволствие от карането на поносима цена.
_China.jpg)
Най-често срещани повреди
Мотор: скъсани ангренажни ремъци (TDI), счупени ролки на ремъците, скъсани горивни и водни маркучи
Електрика: многобройни случаи на дефектни електрически стъкла (до 5/01)
Обратни повиквания в сервизите на компанията: много, главен спирачен цилиндър (98 г.), колани и закопчаване на коланите (99 г.), през 2001, 2002, 2003 за спирачки, еърбега за мястото до водача и колбите на TDI.