Полезно инфо Volkswagen Group

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Полезно инфо Volkswagen Group

Мнениеот CellNet ™ » Нед 02 апр 2006 20:56


Полезно инфо Volkswagen Group

Volkswagen Group включва следните автомобилни марки: Volkswagen Division, Audi, Skoda, Volkswagen Commercial Vehicles, Bugatti, Rols-Royce/Bentley /марката Rols-Royce трябва да се върне на BMW през 2003 г./, Lamborghini /управлявана от Audi/, Bentley. Седалището на фирмата е във Волфсбург, Германия. Дивизията Фолксваген дава 65% от общите продажби на групата и е най-големият “играч” в нея. Оригинално е лансирана през 1936 г. като институция, която трябва да осигури по личната идея на Адолф Хитлер малка и функционална кола за германския народ /Gesellschaft fur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens GmbH/. През 1934 г. по покана на Хитлер е привлечен австрийският конструктор д-р Фердинанд Порше, който предлага на диктатора автомобил за по-малко от 1000 райхсмарки, което е половината от цената на най-евтината тогава кола производство на Опел. Първият прототип е завършен през 1936 г. и има четирицилиндров боксер с въздушно охлаждане и ходов обем 985 куб.см. Роден е прочутитят “бръмбар”. След войната фирмата е възстановена под ръководството на британския офицер майор Айвън Хирст и през 1946 г. са произведени 10 000 автомобила с двигател 1131 куб.см. Първият немски директор на фирмата, назначен от майора е банкерския син Хайнрих Нордхоф, който още от началото започва да работи върху сериозна експортна програма. Бръмбарът завоюва Америка и почти половината от производството отива за огромния й пазар.
През 50-е години са създадени първите задгранични филиали – в Бразилия, Австралия, Франция и Америка. През същата декада компанията става публична – 60% от акциите са на борсата, 40% остават за локалните и федерални власти. През декември 1961 г. производството достига обща цифра от 5 милиона броя, а годишното производство минимум един милион. През 1971 г. годишното производство достига рекордната цифра от два милиона автомобила. През февруари 1972 г. е бит рекорда на Форд модел Т – произведени са 15 007 034 бръмбара. Последният автомобил от модела е произведен в Германия през април 1979 г., а цифрата на произведените автомобили надхвърла 20 милиона.
Следващият изключително успешен автомобил на фирмата, който очаква наскоро пето поколение е Голф, дело на прочутия италиански дизайнер Джуджаро, направил немски автомобил надминал наскоро производствения рекорд на прочутия си предшественик.
Компанията има стремителен възход и изключително сериозна експанзия през последното десетилетие под ръководството на д-р Фердинанд Пиех.
Групата Фолксваген е произвела 5 161 188 автомобила през 2000-а година, което е с 6,2% в повече от 1999 г.
Управител на групировката в момента е Берндт Пишетсридер.
Официален вносител на автомобилите фолксваген у нас е фирма Порше БГ ЕООД



Порше БГ - Вносител на Фолксваген за България




Бизнес Парк София
Младос 4, бл. 10, ет. 1, офис 105
1715 София / България
Тел.: +359 2 9769 844
Факс: +359 2 9769 845
Е-мейл: office@porschebulgaria.bg





Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Мнениеот CellNet ™ » Пон 03 апр 2006 16:04


Фолксваген Голф/Венто/Бора/VW/Volkswagen/Golf/Vento/Bora
Автор Ивайло Лаков


История на модела


8/91 Представяне на Голф ІІІ, конструирани 4 834 800 автомобила

1/92 Представяне на модела седан Венто

9/93 Кабрио, 1.9 TDI с 90 к.с., комби версия с пет врати Вариант

3/96 Нови мотори: TDI с 110 к.с. и 1.6 литров бензинов с 100 к.с.

9/96 ABS серийно за всички варианти

9/97 Представяне на Голф ІV. Мотори: 1.4 литров с 60 или 75 к.с., 1.6 литров с 100 к.с., 1.8 литров с 90 или 125 к.с., 1.8 турбобензин с 150 к.с., 2.3 литров VR5 с 150 к.с. Дизел: 1.9 SDI с 64 к.с., турбодизел 1.9 TDI с 75, 90 или 110 к.с.

3/98 Кабриото е преработено. Оптически Голф ІV, технически Голф ІІІ

7/98 Версия 4Motion с електронно управление на задвижването на четирите колела

9/98 Нова версия седан Бора

1/99 4Motion версия и при Бора. Допълнителни мотори: 2.0 литров бензинов с 115 к.с., 2.8 V6 с 204 к.с.

4/99 Нови комби версии Вариант за Голф и Бора

1/00 1.6 литровит мотор вече 105 к.с., 1.9 TDI и с 115 к.с.

9/00 Нов 1.9 литров турбодизел с директно впръскване помпа-дюза с 100 или 150 к.с.

3/01 1.9 TDI и с 130 к.с.

1/02 Бензинов мотор с директно впръскване 1.6 FSI с 110 к.с.

8/02 Модел RS 32 с 241 к.с., V6 мотор, задвижване на четирите колела

9/03 Представяне на ГолфV

Изображение



"Аз харесвам Голф" - този популярен рекламен слоган беше потвърден от над 21 милиона купувачи от 74 г. до наши дни. От представянето на първата генерация на модела до сега това е най-продаваният автомобил във и от Германия.

Голф ІІІ беше заместен от следващото поколение след шестгодишно производство 91-97 г., но и до днес представлява сравнително модерен автомобил. Ценовите равнища на пазара втора ръка говорят недвусмислено за предпочитанията и търсенето на купувачите. Сравними конкуренти от други марки се търгуват на далеч по-изгодни цени. Въпреки че както Голф ІІІ, така и Голф ІV не са на челни места в класациите, според честотата на повредите. Според германската служба за пътна помощ ADAC (жълтите ангели) и двата модела са в средата на таблицата. При това бензиновите мотори са по-надеждни от любимите дизели. Четвъртата генерация на Голф е по-солидна и натъпкана с модни атрибути, на от гледна точка на вътрешните мерки и размери Тройката е по-напред.

Голф ІІІ се предлагаше с девет бензинови и четири дизелови мотора, с предно или с предаване на четирите колела, с две, с четири или с пет врати, във версии хечбек, седан (Венто) и комби (Вариант). За феновете на свежия въздух имаше и кабрио.

Гамата на моторите започва от скромните 60 и стига до 190 коня, мобилизирани в топ-модела VR6 Syncro. От техническа гледна точка са препоръчителни всички мотори. Решението зависи основно от разходите за поддръжка, които се качват заедно с мощността. Дори най-малкият 1.4 литров мотор тегли добре в зоната на ниските обороти и който няма пртенции към някакво извънредно ускорение е чудесно моторизиран дори с него. Моделите на Голф, Венто и Вариант, които разполагат с климатик обаче е най-добре да са с мотор от 1.8 литра нагоре.


Изображение



При Голф ІV базовият мотор разполага с класическите 75 коня. Границата на удоволствието е при 100 к.с. Легендарното означение GTI вече почти не играе роля. Вероятно защото при Голф ІІІ предишната пъргавина беше изгубена. Спортната версия R 32 с 241 к.с., представена през август 02 г., трябва да задоволява нуждите на любителите на технологични оргии.

Настройките на шасито на Голфа са отлични, независимо от броя на конските сили. Комфортът е отличен и в по-евтините версии. Удобните седалки са типични за Голф, въпреки че с годините започват да се клатят. Ако се абстрахираме от шумовете, предизвикани от съпротивлението на вятъра, в купето е тихо (въпреки че TDI реват доста силно). Пространството е достатъчно, макар че Голф ІV е по-тесен при задната седалка и багажника от своя предшественик. Който все пак държи особено на багажника се ориентира към седан версиите Венто или Бора. Комби моделите Вариант са особено търсени за семеен автомобил.


Изображение



От гледна точка на сигурността водещата роля на VW започва от есента на 92 година, когато стартира продължаващата и до днес еърбег-офанзива. Страничните еърбегове се появиха 95-та, а сериен за всички модели ABS имаше от 96-та. В Глоф ІV има серийно ESP от средата на 99-та.

Голфът се слави с голяма стабилност в запазването на стойността си. Въпреки огромното предлагане цените си остават високи в сравнение с конкурентните марки и модели, макар че търговците в повечето случаи са готови на преговори. Ако не държите особено много на комбинацията "TDI - комби - климатик - черен цвят" няма да се наложи да търсите дълго. Важно е да се внимава в подробностите - например една Бора Вариант е по-добре оборудвана от Голф Вариант и често пъти струва по-малко. Пазенето на високата цена се отнася само за "нормално" моторизираните модели. Всичко, което се казва VR6, GTI, 4motion и т.н. се сгромолясва бързо в цената, което може да означава и голямо удоволствие от карането на поносима цена.

Изображение



Най-често срещани повреди

Мотор: скъсани ангренажни ремъци (TDI), счупени ролки на ремъците, скъсани горивни и водни маркучи

Електрика: многобройни случаи на дефектни електрически стъкла (до 5/01)

Обратни повиквания в сервизите на компанията: много, главен спирачен цилиндър (98 г.), колани и закопчаване на коланите (99 г.), през 2001, 2002, 2003 за спирачки, еърбега за мястото до водача и колбите на TDI.






Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта