Един съвет за идващото лято.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Един съвет за идващото лято.

Мнениеот paco » Пет 28 апр 2006 10:41


Става въпрос за това, че повечето от нас карат коли на по 10-15години и повече. След толкова време ако на автомобила не му е сменян водния радиятор (поради някакъв проблем) на дъното се отлагат "гадости" подобни на тиня. На моя Голф а и на много други датчика за перката се намира ниско долу и се оказва в един момент , че той спира да работи или включва по-късно заради тези отлаганя а иначе е наред. Ефекта е....знаете....перката не включва и колата държи висока температура.

Решението е да се свали радиатора и да се промие на водоструйка.
Лесно е и отнема не повече от 30мин, но спестрва куп неприятности в жегите особенно като се кара градско.

Поздрави.

РАСО




Потребителски аватар
kotse_botse
Спортист - антипияница
Мнения: 2123
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kotse_botse » Пет 28 апр 2006 10:46


Вчера като че ли ми се случи точно това. Докато чаках в поредното задръстване, перката в един момент сякаш забрави да се включи и стрелката за температурата мина 100...
ама като съм зле и не знам как да направя това почистване, за което говориш... :banghead:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Пет 28 апр 2006 10:57


Става въпрос само за колите на който датчика за перката на радиятора.

Лесно е :wink:
1.Отваряш капачката на разщирителния съд.
2.Изтачаш антифриза като разкачаш долния маркуч на водния
радиятор.
3.Сваляш и горния маркуч.
4.Сваляш вентилатора барбар с ламаринения щит около него от
болтчетата в края му.
5. На предната маска над радиятора развиваш двете болтчета дето
държат реперите (държачите на радиятора) и ги вадиш и тях.

Сега вече радиятора е освободен от всякъде и може да се извади като се наклони към мотора.

РАСО


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 28 апр 2006 11:48


Добра идея, оня ден ходих да видя едно приятелче със сервиз и правеше точно същата процедура на един Пасат.При пасата обаче всичко се беше събрало в радиаторчето за парното, маркучите не можеха да се стиснат от окиси(ръжди).


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пет 28 апр 2006 19:50


А на 1.9 ТДИ работи нормално на 80 градуса,във задръстваниятя стига 92,не повече-НОРМАЛНО ЛИ Е за дизел.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Пет 28 апр 2006 19:59


а някой ще препоръча ли и промиване на охладителната система с някакъв препарат?
аз лично мойта я промивах-
1)сипах препарата/не помня как се казваше/
2)после по указание - колата работи на празен ход 10-15 мин.
3)източих всичката гад
4)налива се вода- хладка!/дори с един дебел маркуч и яко стуя оставих малко докато беше разкачена връзката под радиатора да промива/
5)работи малко с водата
6)източих и водата
7)антифриз и дестилирана вода в отношение за около -30 град.
8 )обезвъждушаване

доста образно го написах...ако някой има корекции да сподели ;)


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Пет 28 апр 2006 20:01


идеята ми беше след промивка и преди наливането на нов антифриз - да се свали радиатора и да се промие :)


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Пет 28 апр 2006 21:24


Да, това е мноо добра идея, и мноо полезна, от личен опит го споделям


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 28 апр 2006 21:56


също така има файда да се "напръска" качествено радиатора с пароструйка - по външната повърхност на питата се наслагват прахоляци и мухи които затрудняват топлообмена. на всяка автомивка могат да го направят (евенуално се сваля решетката) и има приличен ефект (личен опит)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 28 апр 2006 23:31


Макар да има лееека вероятност да го разпердушинят...


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Съб 29 апр 2006 7:38


виждал съм как става на Г3 1.8 - ако се прави внимателно от 50-60см не се разпердушинва, но изтичат 2 тона чернилка и радиатора лъсва. после държеше малко по-ниска температура и перката се включваше по-рядко


Genesis
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Genesis » Нед 30 апр 2006 16:51


А за какво ви е да сваляте радятора? Сваляш маркучите и надуваш с маркуча от чешмата.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Нед 30 апр 2006 21:24


Genesis написа:А за какво ви е да сваляте радятора? Сваляш маркучите и надуваш с маркуча от чешмата.

аз така направих :) но меже би е по-добре да се свали радиатора и да се пообърне малко


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Пон 01 май 2006 8:49


SMEL написа:А на 1.9 ТДИ работи нормално на 80 градуса,във задръстваниятя стига 92,не повече-НОРМАЛНО ЛИ Е за дизел.

И при мен е така :wink: само дето аз съм с AAZ мотор.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта