Някой може ли да каже дали в агрегата на клиамтроника има някакво масло и ако агрегата е подменен трабва ли да се долива и сменя масло (ако има такова де)?
Въпроса ми е по скоро от любопитство и се отнася и към фолксваген и към другите марки коли!
Агрегат на климатроника?
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Естествено, че има масло (все пак вътре има триещи се части ).Маслото се "върти" заедно с фреона из цялата система на климатроника.
Зависи каква е колата и какъв е фреона.За всеки вид фреон си има и определен вид масло.Ново масло е малко скъпичко, но от него ти зависи живота на системата.Ако е сменяван компресора преди да се зареди с фреон задължително се проверява дали има масло (има си пробка на него).Ако не е сигурно колко е маслото, най-добре е да се източи старото и да се налее ново според предписанията на производителя.
ПП: В АутоДата има данни ако те интересува напиши за каква кола - двигател и година и ще проверя.
Зависи каква е колата и какъв е фреона.За всеки вид фреон си има и определен вид масло.Ново масло е малко скъпичко, но от него ти зависи живота на системата.Ако е сменяван компресора преди да се зареди с фреон задължително се проверява дали има масло (има си пробка на него).Ако не е сигурно колко е маслото, най-добре е да се източи старото и да се налее ново според предписанията на производителя.
ПП: В АутоДата има данни ако те интересува напиши за каква кола - двигател и година и ще проверя.
Значи тука искам малка корекция да направя. Не цялото количество масло се движи в системата. Понеже маслото и фреона се разтварят взаимно, а и компресора е обемна машина (бутална, винтова, ротационна), просто при работата си, компресора увлича маслото и го разкарва в системата. Но както споменах това е малка част, голяма част си седи в компресорчето, и си маже валовете, биелите и бутало-цилиндър (ако говорим за бутален компресор).
За жалост на компресорчетата на колите няма нивопоказателно стъкло на картера за да може да се наблюдава нивото на маслото по време на работа. Затова производителя предписва количеството, което е съобразено с гореспоменатото явление, така че в компресора да остане масло за да го маже. Иначе се сещаме какво става с него
На въпроса дали трябва трябва да се долива или нещо такова, отговора е НЕ. Когато си сменял компресор, той трябва да е предварително зареден с масло. Вярно че в системата е останало малко от предния, ама не е фатално. И другото което е, малко ще е трудно да се долива масло, но не е невъзможно
Пък и колко ще е необходимо не може да се прецени, ако решим да правим това.
Може на някой да има пробка за да се определи нивото на маслото, но това се прави предварително, ако вече е монтиран, системата е пълна с фреон, и не можеш да развиваш пробката и да гледаш колко е маслото
На въпроса за смяна на масло и фреон. Фреона по принцип не се сменя (да се източи стария и да се напълни със нов от същия модел), няма смисъл, той не се износва, нито амортизира, нито каквото и да било. Когато си търсих да купувам кола, попаднах на една където климатика беше изпуснал и собственика ми обясни че трябва да сменям фреона всяка година. Така било правилно
И аз го попитах, а когато караш с нормално надути гуми, примерно 6 месеца, сменяш ли им въздуха вътре?
Принципно компресорите си работят с оригиналното масло до края на дните си. При положение че системата си работи нормално, не говорим в случаите на попадане на влага в системата или пресичане на маслото по някаква друга причина. Не е необходимо маслото да се сменя регулярно както на двигателя, а също и фреона. С две думи: РАБОТИ ЛИ - НЕ ГО ПИПАЙ
За жалост на компресорчетата на колите няма нивопоказателно стъкло на картера за да може да се наблюдава нивото на маслото по време на работа. Затова производителя предписва количеството, което е съобразено с гореспоменатото явление, така че в компресора да остане масло за да го маже. Иначе се сещаме какво става с него

На въпроса дали трябва трябва да се долива или нещо такова, отговора е НЕ. Когато си сменял компресор, той трябва да е предварително зареден с масло. Вярно че в системата е останало малко от предния, ама не е фатално. И другото което е, малко ще е трудно да се долива масло, но не е невъзможно

Пък и колко ще е необходимо не може да се прецени, ако решим да правим това.
Може на някой да има пробка за да се определи нивото на маслото, но това се прави предварително, ако вече е монтиран, системата е пълна с фреон, и не можеш да развиваш пробката и да гледаш колко е маслото

На въпроса за смяна на масло и фреон. Фреона по принцип не се сменя (да се източи стария и да се напълни със нов от същия модел), няма смисъл, той не се износва, нито амортизира, нито каквото и да било. Когато си търсих да купувам кола, попаднах на една където климатика беше изпуснал и собственика ми обясни че трябва да сменям фреона всяка година. Така било правилно

Принципно компресорите си работят с оригиналното масло до края на дните си. При положение че системата си работи нормално, не говорим в случаите на попадане на влага в системата или пресичане на маслото по някаква друга причина. Не е необходимо маслото да се сменя регулярно както на двигателя, а също и фреона. С две думи: РАБОТИ ЛИ - НЕ ГО ПИПАЙ
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта