комутатор - що е то?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
warrior
Мнения: 471
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

комутатор - що е то?

Мнениеот warrior » Вто 16 ное 2004 9:13


Здравейте,
някой може ли да ми обясни какво е това комутатор и къде се намира? а как изглежда и какво по дяволите прави? обясниха ми че ми бил заминал моя и новия бил 70 лева, та се зачудих да поогледам моргите...




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 16 ное 2004 9:39


комутатора се намира под пластмасата пред предното стъкло върху ЕКУ-то/в твоя случай/.представлява черна кутийка с алуминиева основа и букса с кабели.
не ми се обяснява нашироко функцията му ,но той е основното звено в системата на запалване. :wink:
в 99% от случаите когато комутатора се скапе то е от раз и завинаги.

дай инфо какво прави колата и защо са ти сложили тази диагноза?


Потребителски аватар
warrior
Мнения: 471
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот warrior » Вто 16 ное 2004 9:43


когато се опитваш да запалиш пали и като пуснеш ключа все едно я гасиш. отвреме на време като даваш контакт таблото не светва. мислех че е пружина на ключа, ама казват че е това нещо. в момента паля като връщам на ръка ключа до едно положение ~1 см назад след точката в която пали колата.
п.с. дали е добра идея да се купува на старо?


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 16 ное 2004 9:49


в контактния ключ ти е проблема.
спомням си,че някъде и преди беше писал за проблем с контактния ключ!нещо с потъркване и пр.което ме озадачи доста!

комутатор на старо е по метода на пробата или работи или не!


Потребителски аватар
warrior
Мнения: 471
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот warrior » Вто 16 ное 2004 9:51


GOLFER написа:в контактния ключ ти е проблема.
спомням си,че някъде и преди беше писал за проблем с контактния ключ!нещо с потъркване и пр.което ме озадачи доста!

писах. с времето проблема се задълбочи до това положение сега...
поне никой освен мен не успява да запали колата - супер защита срещу кражба, мани-мани.


Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Аз имах подобен проблем и го разреших ето така:

Мнениеот CellNet ™ » Нед 21 ное 2004 20:45


Проблема беше:
Когато вкараш ключа има ток и ти свети таблото, ама като го завъртиш из4езват тоците и ни6то не свети а стартера си върти.
Голям зор видях докато открия от какво не пали колата.

Решението:
Отидох в един сервиз и ми казаха 4е проблема е в контактната клема.
Въпросната клема струвала около
25 - 30 лв / ментето /
и 52 лв / оригинална / за Г3 .
Попитах разни познати каква е разликата между двете клеми и те ми казаха 4е разликата е вътре в самите пъпки на клемата т.е. на оригинала са по здрави и няма да ти се наложи да я сменяш скоро.
Смяната струва 20 лв. /ама на г3 е пълен ужас така 4е си струва/.

Сега вече я смених и нямам никакви ядове.
Ако се интересуваш 6те ти дам координати на магазина за часта
и на сервиза кадето 6те ти я сменят.
Дано съм ти помогнал :)))

Последна промяна от CellNet ™ на Нед 21 ное 2004 21:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Нед 21 ное 2004 21:29


Имах същия проблем като твоя, нещеше да пали,и трябваше да и бая като на малко дете. Смених клемата на контактния ключ и сега е пушка!!!
Ако ти е комутатора ще е точно както каза GOLFER- отраз и завинаги :lol: :lol: :lol:


Slick
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 17 ное 2004 16:22
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Slick » Сря 24 ное 2004 13:40


да нямаш ампула ?? един вид имобилайзер ? преди слагаха такива точно при ключа и като врътнеш - се активира от магнита който е в кожено калъфче на закачен на клочовете - ефекта е същия


Потребителски аватар
warrior
Мнения: 471
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот warrior » Чет 25 ное 2004 9:43


Slick написа:да нямаш ампула ?? един вид имобилайзер ? преди слагаха такива точно при ключа и като врътнеш - се активира от магнита който е в кожено калъфче на закачен на клочовете - ефекта е същия


не.

някой може ли да ми даде техническа схема на клемореда? мисля да се пробвам с малко помощ да го сменям довечера (виж продължението в тема сервизи)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта