Летни разсъждения-Антифриз или Вода?!

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Летни разсъждения-Антифриз или Вода?!

Мнениеот radotom » Нед 11 юни 2006 17:51


Предвид настъпващото лято и евентуалните повишавания (от кога ли?) на температурите, ще ми се да поразискваме една темичка: какво да исползваме във VW-тата.
Преди годинки, когато антифриза беше млад (и трудно достъпен за простолюдието) и повечето коли бяха Жигули и Москвич, се говореше, че не е проблем да се сложи антифриз, но трябва да се увеличи радиатора, или да се намали диаметъра на шайбата на водната помпа, или... все от тоя род, защото антифриза има по-малка топлопоемнст от водата и съответно по-лошо охлажда. Сега нашите колици на всички им пише G11, демек, пригодени са за работа с антифриз, и въпреки всичко, ей сега, като ползвах търсачката, ми искочиха ПОНЕ 60-70 теми с въпрос" Помощ Прегря.."
За това и ми се ще да споделя някои мои разсъждения, а ще се радвам и на допълненията (и поправките) на останалите вас


Предимства и недостатъци на АНТИФРИЗА:
Предимства:
Машините ни са пригодени за него
Съдържа добавки, намаляващи корозията и смазващи водната помпа
И да си толкова склерозирал че да го забравиш есента, все ще оцелееш някак през зимата
Недостатъци:
По-нисък поплинен капацитет
По-скъпо
В Бг къде е гаранцията, че не е някаква гнусна киселина... или друга гадост?!?

Предимства и недостатъци на ВОДАТА
Предимства:
По-добър топлинен капацитет
По-ниска цена (не говоря за чешмяна, а за дестилирана)
Е, и да е менте(т.е. от чешмата) поне не разяжда гумените съединения
Недостатъци:
Не съдържа присадки и подобрители
Ако я забравите и през зимата... ми сорри, майна, аз предупредих!
Може да предизвика корозия по металните части

И айде да си поспамя малко в собственната тема: Аз в момента карам на вода, със съвсем малко (около 0.5 л) антифриз в нея. Почти съм убеден, че от това като излезна на магистралата, температурата ми пада на около 70-75 градуса.
"А дали е така... Кой. Кой ще ми каже.." /В. Кеца/




Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 11 юни 2006 18:04


аз си карам постоянно на антифриз.......
а и не ми е ясно защо ти е да ти пада темп. на 70 градуса, кото оптималната температура за двигатела е 90?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 11 юни 2006 18:10


Каквото и да налееш термостата определя работната температура, ако всичко друго е ок.
Без да се впускам в разсъждения за нашите коли само дейонизирана вода и антифриз просто за такава охлаждаща смес са проектирани.


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Летни разсъждения-Антифриз или Вода?!

Мнениеот jerrry » Нед 11 юни 2006 18:11


radotom написа:...Предимства и недостатъци на ВОДАТА...

Може да предизвика корозия по металнитe части...


вода - никога!
за да не сменяте после скъпо струващи части от охладителната система.
от опит: 3 години каране с вода лятото(и сигурно доста и преди това)-главата на мотора се беше разяла от корозията на места в резултат на което изтънява и се пука :shock
и после-нова!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19708
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 11 юни 2006 18:14


L&R написа:Каквото и да налееш термостата определя работната температура, ако всичко друго е ок.
Без да се впускам в разсъждения за нашите коли само дейонизирана вода и антифриз просто за такава охлаждаща смес са проектирани.

Така е, но нали ако почне да прегрява, като по-поплоемка, се очаква водата да може по-добре да отведе температурата от двигателя?
Говоря за случаите при много високи температури на въздуха, когато много хора се оплакват, че им прегрява в градско, а на практика всичко си им е наред (уж)
В отговор на Jerry: Аз до скоро (1 месец) бях с антифриз винаги. Челосването на блока ми се наложи ВЪПРЕКИ това!


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 11 юни 2006 18:20


прегряването се дължи на неисправност в охладителната система :idea: , а не в охладителната течност.

ПС е ако сипеш боза, сигурно ще е малко кофти.... :lol: :lol:


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 11 юни 2006 18:31


както написаха колегите тези коли са проектирани за работа с антифриз, а това че на магистралата температурата ти пада на 70 - 75 градуса е от термостата омекнала му е пружината и плаче за нов. :lol:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Нед 11 юни 2006 18:37


Ludia написа: е ако сипеш боза, сигурно ще е малко кофти.... :lol: :lol:

не напротив. ако имаш теч ще го запуши. :wink:

10 лв е литър антифриз концентрат.за какво въобще се дискутира това?


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 11 юни 2006 19:09


....смазващи водната помпа


Това е пълна заблуда!


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 11 юни 2006 19:12


Добре де... как са коеф на разширение на водата и сместа от антифриз и вода?
Също така на колко градуса започва да ври дестилираната вода? Ако и тя е на 100 при достигането на тази температура няма ли да си тръгне половината през капачката на разширителния съд под формата на пара?


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 11 юни 2006 19:18


Антифриза има по-висока точка на кипене от водата и от всяка гледна точка 100% е по-добре за автомобила да е с антифриз, отколкото с вода!
Ако на някой му загрява колата - причината не е в антифриза!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 11 юни 2006 19:37


Само антифриз.Антифриза има по добри топлоотнемащи свойства, не причинява корозия (ако е качествен разбирасе и според предписанията на производителя), смазочни свойства.

Muncho - охладителната система е като тенджера под налягане и никога няма да заври антифриза при 100 градуса.

Карането с вода може да причини само лоши последствия.Най вероятната последица е корозия на охладителната система.Ако водата е "твърда" може да се натрупа котлен камък в двигателя и охлаждането ще се влоши доста.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Нед 11 юни 2006 19:40


По бензиностанциите няма концентрат .... имам в предвид истински :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 11 юни 2006 19:43


Аз дадох по 9лв. за литър - Valvolin


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 11 юни 2006 19:44


bobcho написа:Само антифриз.Антифриза има по добри топлоотнемащи свойства, не причинява корозия (ако е качествен разбирасе и според предписанията на производителя), смазочни свойства.

Muncho - охладителната система е като тенджера под налягане и никога няма да заври антифриза при 100 градуса.

Карането с вода може да причини само лоши последствия.Най вероятната последица е корозия на охладителната система.Ако водата е "твърда" може да се натрупа котлен камък в двигателя и охлаждането ще се влоши доста.

Нали се обсъждаше точно това в една тема - колко е налягането в охладителната система.. и май се оказа че е от 1.2 до 1.6 атмосфери и след това изпуска клапанът в капачката.
Та не знам до какво налягане качва 6 литра вода при 100+ градуса ( в най-лошия случай ).



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта