Колеги, много от нас правят по нещо, но в "нашия свят" има и малко правила - кое-къде-колко и как. Преди време писах статия в списание Автокласика и дизаин по този повод. За тези които не го знаят и не са го чели ви "пействам" това дето го надрасках там. Интересно ми е да чуя и вашите мнения независимо, че теченията в air cooled са и в water cooled са идентични!
Собствениците на “въздушния” VW са интересна група хора, за някои те са вехтошари, други ги смятат за романтици, а има и такива, които ги мислят за направо за луди. За тези хора, любимият автомобил отдавна не е просто средство за предвижване, той се е превърнал в неизменна част от живота им, ТОЙ - VW е станал за тях начин на живот.
Те са хора с различни професии, от различни социални прослойки, но обединяващото ги е техните нестандартни разбирания за живота, техният девиз е “Лош човек, който кара “VW-костенурка няма!”, те продължават да твърдят, че “Старото е безценно, а новото със съмнително качество”. Всички тях ги свързва идеализма и романтизма на отминалото време, жаждата да бъдат различни от общата маса возила. Не напразно първият автомобил, което всяко малко дете се научава да разпознава е именно тъй наречената “Костенурка” (този прякор на колата се използва само в България), в другите държави по света закачливо я наричат..... бръмбар, калинка , Кefer, фуска... и т.н.. Всеки собственик на подобна колата е тръгнал по различен път, едни я притежават по- наследство, други я купуват обрасла в трънаци от някои заден двор, от недоверчив дядо и след дълги разговори, преговори, пазарлъци и разпитване същият този дядо го продава. Той се разделя с любимата си кола, неговата първа любов (както той сам казва, ако жена му не е наблизо) много по –трудно от колкото би дал ръката на вече отдавна порасналата си внучка. Е има и такива, които предпочитат да си купят готов автомобил, но те не са много. Всички те са обединени от една лудост или магия, която не може да се обясни, страст зародила се в средата на 30-те г., минала теста на Втората световна война, завладяла света през 50-те, издигната в култ през 60-те и превърнала се в легенда в наши дни.
Не е лишено от логика и тезата, че притежанието на такъв автомобил е може би това е и най-евтиният начин да се докоснеш до творение на най-големият конструктор на 20 век –Д-р. Д-р. Фердинант Порше.
За всички “Фолксвагенджии” създателят на Фолксваген Д-р. Д-р. Фердинанд Порше е свещен човек. Гений на инженерството и автомобилен разработчик, способен да разработи автомобил на надеждност и простота, както също и високо скоростен и технологичен автомобил.
Когато в края на своя живот Фердинанд Порше посещава Wolfsburg и видял VW в монтажните цехове на завода и голямото число Бръмбари да пътуват по Аутобана, той започва да вика през сълзи от радост. Неговата мечта бе станала действителност.
Порше умира на 30-ти Януари 1951 на възраст 75 г. без да предполага, че е създал най-голямата автомобилна легенда.
“Фолксваген” е единствения ретро-автомобил в света, който може да бъде възстановяван в различни стилови направления, без да загуби своята стойност и красота :
CLASIC – автомобила е в оригинален вид, така както е слязъл от поточната линия във Wolfsburg;
CALIFORNIA LOOK – най-популярния стил в света, познат от средата на 60-те г. на миналия век. “Фолксваген”-ът се доближава изцяло до “HOT ROD” – стила, максимално изчистен от всякакви лайсни, броните /ако въобще ги има/ могат да са и в цвета на колата, допуска се монтаж на по-удобни седалки и волани с различни размери, използват се и тунинг части на първата фирма в света предлагаща и нещо “по-така” за “Фолксваген” – EMPI. Двигателят /Тип 1/ се боядисва в различни цветове, като често се и форсира;
OLD SCHOOL – “Старата школа” познат от средата на 60-те г. на миналия век се характеризира с наличието на много хром и “екстри” за модела. Задължително е и оцветяването /в различен от основния цвят на купето/ на панела между предния и задния калник. Двигателите /Тип 1/ се преработват и често достигат и до 2500 см.3, монтират се и спортни – филтри, колянов и разпределителен вал, 4 карбуратора, спортна изпускателна система;
GERMAN LOOK – “убиеца на Порше-та” се заражда като стил в ранните 90 г. на миналия век, в автомобила с подчертан “рейсинг вид” се вграждат спирачки, джанти арматурни прибори, волани и всичко каквото може да се сложи от Порше. Двигателят, в повечето случаи Тип 4, т.е. блок от късните модели на Порше 356, 901/911/, Фолксваген-Порше 914/4 използван и в късния Транспортер е форсиран често с над 200 к.с.
ЕURO LOOK – “Френско изглеждащият” стил се заражда в средата на 90 г. на миналия век, характеризира с изчистени линии използваща най-доброто от всички стилове, върху които различни дизайнери и художници “изливат” своя талант, т.е. автомобилът е изрисуван по всякакъв начин;
RAT LOOK – “мърляв като плъх” така трябва да изглежда любимата кола, ако сте решили да е в този стил, придобиващ популярност в началото на 21 век. Често собствениците прибягват до различни методи за да погрознят колата, тя трябва да изглежда максимално зле, а ако има и лишеи от плесен по нея / в повечето случаи изкуствено поставен/ е най-добре.
Това в общи линии е най-важното, което трябва да знае собственика на “Фолксваген” преди да пристъпи към реставрационни действия по своята кола. НАЙ-ВАЖНОТО – в изключение на “CLASIC “ стила на всички коли окачването /на предницата или изцяло/ се снижава към земята, най-често с 2,5 инча или около 5 см. В случаите, когато само предницата е свалена ниско, то Вие членувате в клуб “NOSE DOWN”
Стилове в VW модата
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Стилове в VW модата
Последна промяна от asentm на Сря 17 ное 2004 18:06, променено общо 4 пъти.
- gti
- Мнения: 1793
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
- Автомобил: MK4 R32
- Двигател: BFH 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Прати ми ги на мейла deanborisov@abv.bg аз ще ги кача 

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта