Вчера видях обява в дира, че един човек продава (1.25лв/л).
Говорих с него по телефона и ми каза, че нямало проблеми да се ползва за леки коли.
Правел го от отпадачно олио и си имал сертификат от лаборатория за качеството.
От предишната тема изчетох всичките линкове но тъка и не ми стана ясно дали може дирекно да се сипва в колата и да се кара. Там имаше и някакви врътки с горивния филтър и гумените уплатнения.
Има ли вече някой да кара с това олио, та да светне малко невежите как е точно на практика.
Пак за биодизела.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Ами така като гледам май ти ще си първия
И ще чакаме отзиви.
Според мен обаче цена от 1.25 за литър е мноооооого висока за нещо което се прави от "отпадачно олио"
При тази цена предпочитам да си наливам по 1.60 от бензиностанцията и да си нямам грижи.
Ако реши да продава под 80 стотинки може и да се замисля ...

И ще чакаме отзиви.
Според мен обаче цена от 1.25 за литър е мноооооого висока за нещо което се прави от "отпадачно олио"

При тази цена предпочитам да си наливам по 1.60 от бензиностанцията и да си нямам грижи.
Ако реши да продава под 80 стотинки може и да се замисля ...
- StreetThug16V
- Мнения: 434
- Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Писах преди време във форума на БМВ и го пействам директно:
Това, което съм видял като резултат, е че след продължителна експлоатация с биодизел, нагара в горивната камера и най-вече по главите на клапаните се увеличава неимоверно много - разглобения двигател не прилича на нищо. Оттам намалява пълненето и съответно мощността, но става дума все пак за продължителна упортеба. Опасност за помпата няма ако биодизела е качесвен. Ако не е достатъчно качествен, поради големия си вискозитет налягането в помпения елемент при студен старт става прекалено голямо и той става на парчета. В по-късните модели помпи са взети предвид тези проблеми и те вече могат да работят с биодизел.
Проблеми може да има през студените месеци, защото горивото е малко по-вискозно и "температрата му на замръзване" е малко по-висока - оттам проблеми с напълването на помпата докато загрее
Има чести случаи и на запушване от нагар на част от отворите на разпръсквача поради коксуване на горивото - това при директно впръскване и многоотворов разпръсквач, при вихрокамерни дизелови двигатели няма как да се получи заради щифта на иглата и големия отвор, който се почиства непрекъснато.
С една дума, мисля си че не е подходящ, особено ако човек го е грижа за двигателя, защото гаранцията за качеството на горивото колкото и сертификати да има, ми се струва малко спорна...
Това, което съм видял като резултат, е че след продължителна експлоатация с биодизел, нагара в горивната камера и най-вече по главите на клапаните се увеличава неимоверно много - разглобения двигател не прилича на нищо. Оттам намалява пълненето и съответно мощността, но става дума все пак за продължителна упортеба. Опасност за помпата няма ако биодизела е качесвен. Ако не е достатъчно качествен, поради големия си вискозитет налягането в помпения елемент при студен старт става прекалено голямо и той става на парчета. В по-късните модели помпи са взети предвид тези проблеми и те вече могат да работят с биодизел.
Проблеми може да има през студените месеци, защото горивото е малко по-вискозно и "температрата му на замръзване" е малко по-висока - оттам проблеми с напълването на помпата докато загрее
Има чести случаи и на запушване от нагар на част от отворите на разпръсквача поради коксуване на горивото - това при директно впръскване и многоотворов разпръсквач, при вихрокамерни дизелови двигатели няма как да се получи заради щифта на иглата и големия отвор, който се почиства непрекъснато.
С една дума, мисля си че не е подходящ, особено ако човек го е грижа за двигателя, защото гаранцията за качеството на горивото колкото и сертификати да има, ми се струва малко спорна...
StreetThug16V написа:Само да добавя че от биодизел до пречистено олио има известна разлика![]()
А иначе с олио няма да имаш никакви проблеми докато не дойде зимата.
За биодизела се отнася тоя проблем с уплътненията, не за олиото.
Пак не четете! Точно обратното. проблема с олиото е по-голям. Биодизела се получава при трансестерификация на олиото. Има 2 теми по 10 страници и пак си пишете глупости. Точно олиото разтваря уплътненията. Някой да е виждал биодизел наистина? колко е течен и колко голяма разлика има с обикновеното олио. Карам вече 5000 км с Б100 следя си всички капризни детайли по колата. За момента се движи страхотно , работи също така и харчи под 5/100. няма и помен от някаква интервенция по двигателя. Пробвал съм и от Темпо и от други места.
Това което Postman е написал, сигурно е така. Аз се престраших и пробвах. Всички проблеми се появяват след продължително каране. (няколко десетки хиляди км) на доста места пише че новите двигатели са доста по пригодени за биодизел. Мен лично много ми харесва как работи колата, а и фкта че отзад не излиза никакъв дим страшно ме радва.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта