48-годишният американски инженер Рон Патрик, доктор по машиностроене на университета в Станфорд е голям фен на тунингованите и хот-род автомобилите. В Щатите има много като него, но никой няма в гаража си турбореактивен Volkswagen Beetle. Рон е създал творението си сам в собствения си гараж за четири години, като е използвал доста компактен турбореактивен двигател - масата му е едва 136 килогарама. Това е позволило да не се преработва ходовата част на колата. Двигателят е от вертолет - General Electric Т T58-8F, но с известни модификации, направени от инженера.
За да го вкара в не особенно обемистия фолксваген Рон е трябвало да реши маса проблеми, като голяма част от тях е преодолял с помощта на персоналния си компютър - здравината на купето, системата за закрепване на двигателя в него, устойчивостта на температура на детайлите и доста други.
Наистина 1035 "коня" добавка към стандартния мотор на "костенурката" съвсем не са шега работа. Изобретателят твърди, че едва ли ще се осмели някога да изпробва фолксвагена при максимална мощност на двигателя, защото за разлика от самия мотор, всичко останало в колата си е останало серийно изпълнение.
"Напрвих колата за да се зарадвам самия себе си, както и приятелите си, а не да утрепам някого" - благоразумно споделя Рон, след като е направил поредният пробег до максимално определената от него скорост за конструкцията от 225 км/ч. Колата е истински магнит за публиката, а за създаването на този "сладкиш за душата" Рон е похарчил около 250 000 долара. Според изобретателя много повече го радва ревът на двигателя и огнения му факел, отколкото скоростните качества на машината.
Интересен е подходът на Рон към това какъв автомобил да избере за пресъздаване на идеята си. Посетил е редица дилъри с пълноразмерен макет на двигателя от картон, отварял задните врати на най-различни хечбеци и комбита, сгъвал задните седалки и напъхвал макета. Може би и заради донякъде подобната си на вертолет форма, конкурсът спечелил новият бръмбар на Фолксваген /Volkswagen New Beetle/. Освен това и със стърчащото сопло на двигателя отзад колата си е направо убиец.
Въздухът за двигателя се взима директно от салона на колата през специалне мрежа за да не се дръпне в него нещо ненужно. В този автомобил едва ли някога ще се види муха, комар или друга летяща гадинка, а при пълна газ е необходимо да се отворят всички прозорци и люка на покрива, за да достига въздухът. Малко е "духовито" наистина, защото при пълна тяга двигателят гълта по пет кубически метра въздух на секунда.
Рон обикновенно кара колата си с оригиналния двигател, което му дава основание да заявява, че притежава единственият в света легален за използване по обществените пътища реактивен автомобил, който с пълно право може да носи още титлата хибриден.
На Рон явно не му стига прерабтката на собствения му автомобил, но се е загледал и в скутера Honda на жена си. Тя явно не е от плашливите, защото се оплакала на мъжа си от това, че моторчето е бавничко. Повече от логичен е отговорът на твореца - "Тогава ще го направим реактивно!" и нацепил на моторетката два малки турбореактивни мотора JFS 100. Всеки от тях е с маса по 23 кила, което идва малко множко на малкия двуколесник. Този проект още не е довършен, защото изобретателят експериментира с балон за сгъстен въздух за пускането на двигателите в работа, което ще му позволи да се откаже от тежкия стартер и необходимият за него акумулатор.
Илюстрации: ronpatrickstuff.com
http://auto-press.net/index.php?cat=29&sub=1760
1035 реактивни "коня" за бръмбара на Volkswagen
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта