Правилна експлоатация на двигателя

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Правилна експлоатация на двигателя

Мнениеот Flatmo » Чет 22 юни 2006 21:32


Имаше няколко теми за това как да караме по икономично но аз искам да задам малко по-различен въпрос.
Кой начин за шофиране е най-полезен(вреден) за двигателя?
Има хора (един от които съм аз) които си мислят, че ако държат двигателя на по-ниски обороти пестят ресурса му. Аз в града най-често минавам на по-висока предавка след като съм достигнал 2200-2400 оборота разбира се ако не качвам някой баир. И други хора привърженици на идеята че при ниски обороти (в общия случай под 1800-2000) двигателя се износва повече.
За да няма излишни спорове нека да се абстрахираме от баирите и си представим че всички градове са равнини.
Вариант1: потегляме на първа, при 2500 об/мин сменяме на втора предавка, оборотите падат на 1500 ускоряваме до 2200 минаваме на трета ускоряваме още малко до 2100 - 2200 об. скоростта вече е > 50км. ч включваме на четвърта оборотите са ~1400-1500 и се движим константно с 5х км/ч
Вариант2: потегляме на първа при ~3500 минаваме на втора ускоряваме до 3000 об/мин. скоростта вече е ~50км.ч и продължаваме движнието така или евентуално минаваме на трета и държим на >2000 оборота
Разхода на гориво го оставете на страна. Въпроса е кога ще си износваме по малко двигателя.
Скоростите и предавателните числа са долу-горе валидни за повечето бензинови VW-та с двигатели 1,6 и 1,8.
Мисля че долу-горе успях да обясня какво имам в предвид.




Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Чет 22 юни 2006 22:08


теоретично при вариант 1 за да изминеш Х километра мотора ще направи по малко оборота като абсолютна стойност - по малко износване. башка че ще изгори по-малко.

има едно фндаментално правилно относно износването на мотора - едно студено палене го износва колкото 200км движение на загрял двигател.

например големите камиони (ТИР) се движат непрекъснато при температура на ДВГ +/-90градуса, при 90км/ч са на някви смешни 1300 оборота и моторите им изкарват по милион и половина километра без ремонт.

да обобщя - това което убива мотора не са оборотите а ниската работна температура


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 22 юни 2006 22:09


Аз съм чел някъде, вече не помня къде, че не е полезно да се кара многоточкова инжекция студен на ниски обороти. Пишеше, че е по-добре да запалиш и да не се тътриш с 1000-1500 оборота, а с 2500-3000. Идеята е, че при ниски обороти и студен двигател, част от бензина попада в картера и е кофти за маслото ...

По принцип карам градско около 3000 оборота и смярам, че така е ОК. Старото голфче след 3 години в ръцете ми и такова каране, го продадох на един колега, който го кара вече година и полвина и е минал над 70 000 км и ходил на диагностика - казали му, че мотора е чук :)

Скоро ми се налага да сменям гарнитура на главата - буталата и мотора като цяло изглеждаше като нов, независимо, че по общо мнение на приятели, съм й взимал здравето на колата :)

Предпочитам да инвестирам $$$ в качествени консумативи (масла, антифриз, спирачна течнист и т.н.) отколкото да разчитам, че карайки бавно всичко ще е ОК.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Чет 22 юни 2006 22:09


Според мен най добрите обороти за бензинов двг са от 2000 до към 3-3500.Има го и фактора работна температура които е най важния за износването му.При ниски обороти циркулацията на охладителна течност намалява,налягането на маслото също,така си мисля аз.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 22 юни 2006 22:16


E каква е разликата между 1500 и 2500 оборота? То все тая... Според мен първия вариант е по-добър, стига колата да не се тормози на 1500 оборота. При мен например когато не бързам, първа - 2000 и сменям, падат на 1500, втора - 2000 и сменям, падат пак на 1500... и така същевременно превключвам бавно скростите, щото когато ги ръчкам бързо, си личи, че се озорва кутията и не ще да превключва както трябва. За пасата не е никакъв проблем да се движи с 50 на 5-та, като оборотите му тогава са 1500-1600. :D


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Чет 22 юни 2006 22:38


И аз както каза колегата musura залагам на качественото масло и смяната му навреме 7000-8000км както и на температурата на мотора,но само го изчаквам да подмине 70-80 градуса и го почвам :drive Изобщо не го жаля само да загрее,и си мисля че точно тези две работи са най важни за запазването на един мотор а не толкова оборотите :wink: п.п А за прекаленото каране на много ниски обороти съм чувал само лоши работи :roll:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 22 юни 2006 22:49


VW_FEN написа:E каква е разликата между 1500 и 2500 оборота? То все тая... Според мен първия вариант е по-добър, стига колата да не се тормози на 1500 оборота. При мен например когато не бързам, първа - 2000 и сменям, падат на 1500, втора - 2000 и сменям, падат пак на 1500... и така същевременно превключвам бавно скростите, щото когато ги ръчкам бързо, си личи, че се озорва кутията и не ще да превключва както трябва. За пасата не е никакъв проблем да се движи с 50 на 5-та, като оборотите му тогава са 1500-1600. :D


и аз правя нещо подобно...

първа до 2000-2200, сменям
втора от 1400 до 2200 и пак сменям
трета от 1400 до 2200 и пак сменям
и четвърта си седи на 1400 и си карам с 50км/ч

при такова каране не мисля че колата се тормози...ама да кажат експертите които повече разбират. да не забравяме също кой какво кара, аз съм с 1.4 мотор....според мен това играе значителна роля.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 23 юни 2006 0:02


Както каза колегата nii (аз подкрепям неговото мнение ) за един двигател най-вредно е да се кара студен.Главно мазането при по ниски работни температури не е оптимално и това спомага за по-бързото износване.Също градското каране на къси разстояния с чести стартирания.Когато се пали двигателя в първия момент той се върти без да има значително маслено налягане ( помпата още не е заработила както трябва ) и това също го износва ( да не говориме пък за студен старт при -15 градуса)

Аз лично моята кола я карам различно.Понякога превключвам на 2000-2500, но понякога и при 6000 ( зависи от настроението ).

Безспорно колите, които се движат повече извънградско имат доста по-дълъг живот на двигателите.

Замислял съм се на въпроса: Защо такситата издържат толкова много километри, като се движат 90% градско??? Отговора според мен е: Защото двигателите им почти не изстиват и винаги са си около нормална работна температура.
Съгласен съм и с musuraВажно е всички консумативи да са качествени.Това доста удължава живота на един двигател.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 23 юни 2006 0:06


Карам като мародер.. и поддържам каквото трябва според немците...
Колата както и жената иска здрава ръка /мале ако види жената ша ми смени маслото.. през носа/


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 23 юни 2006 0:11


Само гассссссс.Ко0лкото е по студена толкова по добре върви и по бързо загрява.Мазането се споменава по горе,но не му се обръща достатъчно внимание.При по високи обороти има по добро мазане на мотора.При по добро мазане по ниско износване.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пет 23 юни 2006 0:12


Аз я пазя като изчакам да загрее до 90 градуса и после карам с високи, ниски обороти - както ми е настроението. Следя редовно маслото да не е под-половината.


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Пет 23 юни 2006 1:03


а според мене тоя въпрос с оборотките - кое как влияе на живота на двг е доста относително,щото при различните двигатели има различни дребни,но значителни фактори.пример на musura е доста добър,ама и аз искам да спомена че един студен дизел,един студен бенз. 16ка и един студен турбо мотор се карат доста различно с оглед запазване на здравето му :idea:


Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Пет 23 юни 2006 1:08


правилната експлотация е едно мн добре подбрано масло,с което да си се кара постоянно,не да се сменя с друго на всеки 5 или 10хил. КМ


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 23 юни 2006 10:27


Двигателя си има оптимални обороти, и обикновено точно при тези обороти е максималния въртящ момент. При дизелите, те са около 2400, при бензините - около 3500-4000 (зависи от двигателя). Така че е хубаво да се държи в този диапазон, +/_ 500 оборота. Когато обаче мотора не е е загрял, е хубаво да се кара на по-ниски обороти. Например при студен двигател на БМВ, червеният сектор му започва след 3500 оборота, говорим за БЕНЗИН! След това, със загряването на мотора, червеното малко по малко изчезва, докато си застане както е нормално след 6500 оборота.

Общо взето оборотите, в които двигателят има максимален въртящ момент, са хем най-икономични, хем и двигателя се чувства най-добре в тях.


Потребителски аватар
kiril_p
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Сливница
Контакти:

Мнениеот kiril_p » Пет 23 юни 2006 12:36


Какво съм установил аз - двигателя се чувства най-добре ако се кара често на дълги разстояния, при относително постоянни обороти. От 2500 до 4000. След изминаване на такъв пробег(примерно 200 км и нагоре) колата направо се отпушва и върви като луда.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта