Имаше няколко теми за това как да караме по икономично но аз искам да задам малко по-различен въпрос.
Кой начин за шофиране е най-полезен(вреден) за двигателя?
Има хора (един от които съм аз) които си мислят, че ако държат двигателя на по-ниски обороти пестят ресурса му. Аз в града най-често минавам на по-висока предавка след като съм достигнал 2200-2400 оборота разбира се ако не качвам някой баир. И други хора привърженици на идеята че при ниски обороти (в общия случай под 1800-2000) двигателя се износва повече.
За да няма излишни спорове нека да се абстрахираме от баирите и си представим че всички градове са равнини.
Вариант1: потегляме на първа, при 2500 об/мин сменяме на втора предавка, оборотите падат на 1500 ускоряваме до 2200 минаваме на трета ускоряваме още малко до 2100 - 2200 об. скоростта вече е > 50км. ч включваме на четвърта оборотите са ~1400-1500 и се движим константно с 5х км/ч
Вариант2: потегляме на първа при ~3500 минаваме на втора ускоряваме до 3000 об/мин. скоростта вече е ~50км.ч и продължаваме движнието така или евентуално минаваме на трета и държим на >2000 оборота
Разхода на гориво го оставете на страна. Въпроса е кога ще си износваме по малко двигателя.
Скоростите и предавателните числа са долу-горе валидни за повечето бензинови VW-та с двигатели 1,6 и 1,8.
Мисля че долу-горе успях да обясня какво имам в предвид.
Правилна експлоатация на двигателя
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
теоретично при вариант 1 за да изминеш Х километра мотора ще направи по малко оборота като абсолютна стойност - по малко износване. башка че ще изгори по-малко.
има едно фндаментално правилно относно износването на мотора - едно студено палене го износва колкото 200км движение на загрял двигател.
например големите камиони (ТИР) се движат непрекъснато при температура на ДВГ +/-90градуса, при 90км/ч са на някви смешни 1300 оборота и моторите им изкарват по милион и половина километра без ремонт.
да обобщя - това което убива мотора не са оборотите а ниската работна температура
има едно фндаментално правилно относно износването на мотора - едно студено палене го износва колкото 200км движение на загрял двигател.
например големите камиони (ТИР) се движат непрекъснато при температура на ДВГ +/-90градуса, при 90км/ч са на някви смешни 1300 оборота и моторите им изкарват по милион и половина километра без ремонт.
да обобщя - това което убива мотора не са оборотите а ниската работна температура
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Аз съм чел някъде, вече не помня къде, че не е полезно да се кара многоточкова инжекция студен на ниски обороти. Пишеше, че е по-добре да запалиш и да не се тътриш с 1000-1500 оборота, а с 2500-3000. Идеята е, че при ниски обороти и студен двигател, част от бензина попада в картера и е кофти за маслото ...
По принцип карам градско около 3000 оборота и смярам, че така е ОК. Старото голфче след 3 години в ръцете ми и такова каране, го продадох на един колега, който го кара вече година и полвина и е минал над 70 000 км и ходил на диагностика - казали му, че мотора е чук
Скоро ми се налага да сменям гарнитура на главата - буталата и мотора като цяло изглеждаше като нов, независимо, че по общо мнение на приятели, съм й взимал здравето на колата
Предпочитам да инвестирам $$$ в качествени консумативи (масла, антифриз, спирачна течнист и т.н.) отколкото да разчитам, че карайки бавно всичко ще е ОК.
По принцип карам градско около 3000 оборота и смярам, че така е ОК. Старото голфче след 3 години в ръцете ми и такова каране, го продадох на един колега, който го кара вече година и полвина и е минал над 70 000 км и ходил на диагностика - казали му, че мотора е чук

Скоро ми се налага да сменям гарнитура на главата - буталата и мотора като цяло изглеждаше като нов, независимо, че по общо мнение на приятели, съм й взимал здравето на колата

Предпочитам да инвестирам $$$ в качествени консумативи (масла, антифриз, спирачна течнист и т.н.) отколкото да разчитам, че карайки бавно всичко ще е ОК.
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
E каква е разликата между 1500 и 2500 оборота? То все тая... Според мен първия вариант е по-добър, стига колата да не се тормози на 1500 оборота. При мен например когато не бързам, първа - 2000 и сменям, падат на 1500, втора - 2000 и сменям, падат пак на 1500... и така същевременно превключвам бавно скростите, щото когато ги ръчкам бързо, си личи, че се озорва кутията и не ще да превключва както трябва. За пасата не е никакъв проблем да се движи с 50 на 5-та, като оборотите му тогава са 1500-1600. 

- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
И аз както каза колегата musura залагам на качественото масло и смяната му навреме 7000-8000км както и на температурата на мотора,но само го изчаквам да подмине 70-80 градуса и го почвам
Изобщо не го жаля само да загрее,и си мисля че точно тези две работи са най важни за запазването на един мотор а не толкова оборотите
п.п А за прекаленото каране на много ниски обороти съм чувал само лоши работи 



- buFka
- Мнения: 3315
- Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: на Герена
- Контакти:
VW_FEN написа:E каква е разликата между 1500 и 2500 оборота? То все тая... Според мен първия вариант е по-добър, стига колата да не се тормози на 1500 оборота. При мен например когато не бързам, първа - 2000 и сменям, падат на 1500, втора - 2000 и сменям, падат пак на 1500... и така същевременно превключвам бавно скростите, щото когато ги ръчкам бързо, си личи, че се озорва кутията и не ще да превключва както трябва. За пасата не е никакъв проблем да се движи с 50 на 5-та, като оборотите му тогава са 1500-1600.
и аз правя нещо подобно...
първа до 2000-2200, сменям
втора от 1400 до 2200 и пак сменям
трета от 1400 до 2200 и пак сменям
и четвърта си седи на 1400 и си карам с 50км/ч
при такова каране не мисля че колата се тормози...ама да кажат експертите които повече разбират. да не забравяме също кой какво кара, аз съм с 1.4 мотор....според мен това играе значителна роля.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Както каза колегата nii (аз подкрепям неговото мнение ) за един двигател най-вредно е да се кара студен.Главно мазането при по ниски работни температури не е оптимално и това спомага за по-бързото износване.Също градското каране на къси разстояния с чести стартирания.Когато се пали двигателя в първия момент той се върти без да има значително маслено налягане ( помпата още не е заработила както трябва ) и това също го износва ( да не говориме пък за студен старт при -15 градуса)
Аз лично моята кола я карам различно.Понякога превключвам на 2000-2500, но понякога и при 6000 ( зависи от настроението ).
Безспорно колите, които се движат повече извънградско имат доста по-дълъг живот на двигателите.
Замислял съм се на въпроса: Защо такситата издържат толкова много километри, като се движат 90% градско??? Отговора според мен е: Защото двигателите им почти не изстиват и винаги са си около нормална работна температура.
Съгласен съм и с musuraВажно е всички консумативи да са качествени.Това доста удължава живота на един двигател.
Аз лично моята кола я карам различно.Понякога превключвам на 2000-2500, но понякога и при 6000 ( зависи от настроението ).
Безспорно колите, които се движат повече извънградско имат доста по-дълъг живот на двигателите.
Замислял съм се на въпроса: Защо такситата издържат толкова много километри, като се движат 90% градско??? Отговора според мен е: Защото двигателите им почти не изстиват и винаги са си около нормална работна температура.
Съгласен съм и с musuraВажно е всички консумативи да са качествени.Това доста удължава живота на един двигател.
- asskoGTI
- Мнения: 778
- Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
а според мене тоя въпрос с оборотките - кое как влияе на живота на двг е доста относително,щото при различните двигатели има различни дребни,но значителни фактори.пример на musura е доста добър,ама и аз искам да спомена че един студен дизел,един студен бенз. 16ка и един студен турбо мотор се карат доста различно с оглед запазване на здравето му 

- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Двигателя си има оптимални обороти, и обикновено точно при тези обороти е максималния въртящ момент. При дизелите, те са около 2400, при бензините - около 3500-4000 (зависи от двигателя). Така че е хубаво да се държи в този диапазон, +/_ 500 оборота. Когато обаче мотора не е е загрял, е хубаво да се кара на по-ниски обороти. Например при студен двигател на БМВ, червеният сектор му започва след 3500 оборота, говорим за БЕНЗИН! След това, със загряването на мотора, червеното малко по малко изчезва, докато си застане както е нормално след 6500 оборота.
Общо взето оборотите, в които двигателят има максимален въртящ момент, са хем най-икономични, хем и двигателя се чувства най-добре в тях.
Общо взето оборотите, в които двигателят има максимален въртящ момент, са хем най-икономични, хем и двигателя се чувства най-добре в тях.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта