Някой има ли днешен брой на Труд/24часа? Слушах днес по Дарик радио коментираха някаква статия от тези два весника за драстичен скок в цените на новите автомобили след влизането ни в ЕU.
Ако някой я е чел моля да ни сведе съдаржанието.
Мита на новите автомобили след влизането ни в ЕU
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13542
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
В ТРуд а няма статия
Мога да копна : от http://www.clubalfaromeo.com :
Цялата статия във вестник "24 Часа" от 23.09.2006.
Според вносителите на нови автомобили базовата цена на новите автомобили ще скочи между 15 и 20 процента заради изисквания на Европейския съюз новите коли да имат сертификат Евро 4,2 въздушни възглавници и спирачна система с АБС.При не спазване на изискването за Евро 4,ЕС налага глоби от 30 млн. евро нагоре.Това се отнася и за товарните коли и автобуси.Това означава че поне в началото новите модели на Лада и някой марки китайски автомобили няма да могат да се продават в БГ.
Специалистите предричат срив на пазара за нови автомобили заради тези изисквания.Причината е и в предстоящото поевтиняване на употребяваните возила,които няма да се облагат с ДДС и АКЦИЗ(това последното дано наистина да стане Very Happy ).Подобно било и положението в Полша след приемането и в ЕС.
Според същите тези специалисти единствения изход е правителството да признава купуването на кола за разход на фирмите и да се връща ДДС-то.
Какво е вашето мнение дали наистина ще стане така или всичко това ще бъде "побългарено" с цел държавата да продължи да прибира огромни суми от вноса на автомобили втора употреба.
Абе няма черни Голфчета в гаража да си сменя аватара.
Мога да копна : от http://www.clubalfaromeo.com :
Цялата статия във вестник "24 Часа" от 23.09.2006.
Според вносителите на нови автомобили базовата цена на новите автомобили ще скочи между 15 и 20 процента заради изисквания на Европейския съюз новите коли да имат сертификат Евро 4,2 въздушни възглавници и спирачна система с АБС.При не спазване на изискването за Евро 4,ЕС налага глоби от 30 млн. евро нагоре.Това се отнася и за товарните коли и автобуси.Това означава че поне в началото новите модели на Лада и някой марки китайски автомобили няма да могат да се продават в БГ.
Специалистите предричат срив на пазара за нови автомобили заради тези изисквания.Причината е и в предстоящото поевтиняване на употребяваните возила,които няма да се облагат с ДДС и АКЦИЗ(това последното дано наистина да стане Very Happy ).Подобно било и положението в Полша след приемането и в ЕС.
Според същите тези специалисти единствения изход е правителството да признава купуването на кола за разход на фирмите и да се връща ДДС-то.
Какво е вашето мнение дали наистина ще стане така или всичко това ще бъде "побългарено" с цел държавата да продължи да прибира огромни суми от вноса на автомобили втора употреба.
Абе няма черни Голфчета в гаража да си сменя аватара.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
според това което се е случило в Полша и Унгария - цените на нови коли са скочили, най-малкото за да се изравнят с тези в останалите европейски страни. Понеже е отпаднало повторното плащане на ДДС при внос на второупотребни автомобили, вноса им се е увеличил драстично, като в резултат, през първите две години на членство продавбите на нови автомобили са намаляли с 30% на година, като през третата година са започнали да нарастват отново, на база увеличените доходи на хората.
Предполагам, че ни очаква абсолютно същият сценарий
Предполагам, че ни очаква абсолютно същият сценарий

Нали в Европа има доста хора, които си карат новите коли, нови модели по 30-40К км и след това (по едни или други причини) ги обявяват за продажба.
Та питам се следното: Човек ако си купи такава кола, нов внос, която ще се води че е закупена на старо, която ще е почти нова, ще отговаря на изискванията на ЕС, дали ще е на далавера, т.е. да се спести това ДДС.
Или понятието "кола на старо" при нов внос важи за доста по-възрастни автомобили?
Та питам се следното: Човек ако си купи такава кола, нов внос, която ще се води че е закупена на старо, която ще е почти нова, ще отговаря на изискванията на ЕС, дали ще е на далавера, т.е. да се спести това ДДС.
Или понятието "кола на старо" при нов внос важи за доста по-възрастни автомобили?
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
kind написа:Нали в Европа има доста хора, които си карат новите коли, нови модели по 30-40К км и след това (по едни или други причини) ги обявяват за продажба.
Та питам се следното: Човек ако си купи такава кола, нов внос, която ще се води че е закупена на старо, която ще е почти нова, ще отговаря на изискванията на ЕС, дали ще е на далавера, т.е. да се спести това ДДС.
Или понятието "кола на старо" при нов внос важи за доста по-възрастни автомобили?
Предполагам че за кола на старо ще продължава да се води такава която е на поне 6-месеца от датата на първоначална регистрация. Но имайки предвид жаждата за пари у власт имащите може срока да скочи на 1 година.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта