Колеги предлагам да пуснем една темичка за наближ.зимичка.
Колеги предлагам да пуснем една темичка за наближ.зимичка.
Можем да споделим интересни неща за хубави примерно зимни гуми,масла антифризи и т.н.
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Миналата година си купих български антифриз, директно от производителя. В състоянието в което е издържа без да замръзне до -15, очъден попитах продавача защо е така. Той ме ми отговори това което съм написал в предишния ми пост, и ми показа на гърба на тубата че има графика със съотношенията, колко вода да слагаме спрямо желаната температура на замръзване. Кривата не беше права!
- chukov
- Мнения: 165
- Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дряново
- Контакти:
Идеята е много добра
Ще си позволя да развия въпроса за зимните гуми.
Първо
Задължително е да сложим (разбира се ако имаме финансовата възможност за това) 4 зиимни гуми, а не 2.
Въпреки, че от икономическа гледна точка изглежда логично, поставянето само на две зимни гуми на задвижващите колела на автомобила носи сериозни рискове.
При спиране, тежестта на автомобила се пренася на предната ос и автомобилите със задно предаване трябва да разчитат на чудо - оставените с летни гуми предни колела да спрат на сняг. При автомобилите с предно предаване пък, разликата в инерцията от успешното спиране на зимните гуми на предните колела и летните гуми на задните ще доведе до значителна нестабилност на автомобила и сериозен риск от неконтролируемо занасяне. Така че всичко друго освен четири зимни гуми е компромис, криещ сериозни рискове.
Второ
Как да направим най-правилен подбор на зимната гума.
Съществуват зимни гуми с различна форма, състав и големина на протектора, разработени за различни пътни условия. Поставянето на шипове няма да коментирам, тъй като в България е забранено използването им по пътищата.
Необходимо е да направим трезва преценка при какви пътни условия ще караме автомобила си в по-голямата част от времето. Например пътните условия в Пловдив, Бургас, Варна са коренно различни от тези в Смолян, Троян и изобщо регионите, в които в по-голяма част от зимата пътищата са затрупани от сняг, в много случаи и неразривани.
Пример за гуми, която е разработена за тежки зимни условия : PIRELLI Winter Carving, Gislaved NordFrost 3 - това са гуми с дълбок, силно набразден протектор и изключително мек каучук. При натиск на гумата върху снега, меките и набраздени части от протектора се разтварят и буквално "захапват" снега. Недостатъкът на тези гуми е, че ако се използват дълго време на незаснежен (мокър) или сух път, лесно се износват. Освен това при влизане в завой с по-висока скорост на незаснежен път, протекторът (разсечен на многобройни дълбоки парчета) буквално се подгъва в долния си край и създава усещането за нестабилност на автомобила.
Тоест, ако пътните условия, в които ще управляваме автомобила си в по-голяма част от времето са тежки, то това е верният избор.
За разринати, мокри и често сухи зимни пътища (каквито са пътищата в голяма част от южна България) са по-удачни зимните гуми, които не са с дълбоко набразден и нарязан протектор. По-износоустойчиви са. Подходящи са за хора, които изминават ежедневно големи разстояния по магистралите. По-стабилни са при високи скорости (скоростни индекси H, V):
Такива гуми са например: Yokohama AWS Winter, Kumho KW17. Те са съответно и с по-високи скоростни индекси (H, V).
Точната преценка на пътните условия ще ни помогне да направим разумния и ефективен избор на зимни гуми.
Като идеален вариант за условията в България (неразринати пътища, многобройни дупки) предлагам LASSA SNOWAYS II Plus, с много здрав каркас, подобрен състав за по-добро представяне на мокър път. Гума от среден клас (не скъпа).
Но нека всеки избере своята марка и модел сам.
Направете смяната със зимните гуми по-навреме, тъй като освен, че един рано паднал сняг може да ви изненада неприятно на пътя, то неприятна ще бъде и изненадата от цените на зимните гуми тогава, когато всички се струпат да купуват и сменят и търсенето надвиши предлагането. Тогава започва т.нар. "гумаджийска жътва".
Затова - сменете гумите навреме. Старите, изтрити зимни гуми, сменете с нови за да си спестим неколкократно по-големите разходи по ремонта на блъснатия поради подхлъзване и занасяне автомобил.
Обърнете сериозно внимание на годината на производство - DOT-символа върху гумата. Гумите да са произведени по възможност тази година или поне миналата, но не и по-стари.
Например DOT, който завършва с цифри 2306 показва, че гумата е произведена 23-та седмица от 2006 година.
Очевиден белег, че гумата е стара е когато изглижда избленяла и пожълтяла. Каучукът вече е загубил безвъзвратно основните си свойства.
Успех колеги.
Ще си позволя да развия въпроса за зимните гуми.
Първо
Задължително е да сложим (разбира се ако имаме финансовата възможност за това) 4 зиимни гуми, а не 2.
Въпреки, че от икономическа гледна точка изглежда логично, поставянето само на две зимни гуми на задвижващите колела на автомобила носи сериозни рискове.
При спиране, тежестта на автомобила се пренася на предната ос и автомобилите със задно предаване трябва да разчитат на чудо - оставените с летни гуми предни колела да спрат на сняг. При автомобилите с предно предаване пък, разликата в инерцията от успешното спиране на зимните гуми на предните колела и летните гуми на задните ще доведе до значителна нестабилност на автомобила и сериозен риск от неконтролируемо занасяне. Така че всичко друго освен четири зимни гуми е компромис, криещ сериозни рискове.
Второ
Как да направим най-правилен подбор на зимната гума.
Съществуват зимни гуми с различна форма, състав и големина на протектора, разработени за различни пътни условия. Поставянето на шипове няма да коментирам, тъй като в България е забранено използването им по пътищата.
Необходимо е да направим трезва преценка при какви пътни условия ще караме автомобила си в по-голямата част от времето. Например пътните условия в Пловдив, Бургас, Варна са коренно различни от тези в Смолян, Троян и изобщо регионите, в които в по-голяма част от зимата пътищата са затрупани от сняг, в много случаи и неразривани.
Пример за гуми, която е разработена за тежки зимни условия : PIRELLI Winter Carving, Gislaved NordFrost 3 - това са гуми с дълбок, силно набразден протектор и изключително мек каучук. При натиск на гумата върху снега, меките и набраздени части от протектора се разтварят и буквално "захапват" снега. Недостатъкът на тези гуми е, че ако се използват дълго време на незаснежен (мокър) или сух път, лесно се износват. Освен това при влизане в завой с по-висока скорост на незаснежен път, протекторът (разсечен на многобройни дълбоки парчета) буквално се подгъва в долния си край и създава усещането за нестабилност на автомобила.
Тоест, ако пътните условия, в които ще управляваме автомобила си в по-голяма част от времето са тежки, то това е верният избор.

За разринати, мокри и често сухи зимни пътища (каквито са пътищата в голяма част от южна България) са по-удачни зимните гуми, които не са с дълбоко набразден и нарязан протектор. По-износоустойчиви са. Подходящи са за хора, които изминават ежедневно големи разстояния по магистралите. По-стабилни са при високи скорости (скоростни индекси H, V):
Такива гуми са например: Yokohama AWS Winter, Kumho KW17. Те са съответно и с по-високи скоростни индекси (H, V).

Точната преценка на пътните условия ще ни помогне да направим разумния и ефективен избор на зимни гуми.
Като идеален вариант за условията в България (неразринати пътища, многобройни дупки) предлагам LASSA SNOWAYS II Plus, с много здрав каркас, подобрен състав за по-добро представяне на мокър път. Гума от среден клас (не скъпа).

Но нека всеки избере своята марка и модел сам.
Направете смяната със зимните гуми по-навреме, тъй като освен, че един рано паднал сняг може да ви изненада неприятно на пътя, то неприятна ще бъде и изненадата от цените на зимните гуми тогава, когато всички се струпат да купуват и сменят и търсенето надвиши предлагането. Тогава започва т.нар. "гумаджийска жътва".
Затова - сменете гумите навреме. Старите, изтрити зимни гуми, сменете с нови за да си спестим неколкократно по-големите разходи по ремонта на блъснатия поради подхлъзване и занасяне автомобил.
Обърнете сериозно внимание на годината на производство - DOT-символа върху гумата. Гумите да са произведени по възможност тази година или поне миналата, но не и по-стари.
Например DOT, който завършва с цифри 2306 показва, че гумата е произведена 23-та седмица от 2006 година.
Очевиден белег, че гумата е стара е когато изглижда избленяла и пожълтяла. Каучукът вече е загубил безвъзвратно основните си свойства.
Успех колеги.
- MitkoKK
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря 27 сеп 2006 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Antifriz
За антифриза.За София - има в горубляне една фирма дето го произвежда ,аз карам само с него до момента не съм имал проблеми. А и цената си я бива 8 лв=3 литра концентрат= 6 литра смес.Повечето събираме около 6-6,5 литра а според температурната му графика на етикета при съотношение 1:1 е за минус 30....
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Сега-попитах за антифриза,защото знам,че VW са малко капризни в това отношение.Аз имам нещо червеникаво в охладителната система
,антифриз е,но не знам на колко градуса замръзва и съм решил да го сменя.Относно това,което се продава по бензиностанциите-купувал съм на Приста антифриз (син на цвят),наливах на стария Форд,ама на тази не ми се рискува да налея каквото и да е.Ако някой знае,откъде да намеря червена течност (не вино!) да казва. 


- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
За антифриза гледайте да отговаря за вашия двигател G11,... G12.
Пише го до разширителния съд.
Цвета е подробност.
Общо взето имаше много хубави постове и статии по тези въпроси.
А като гледам и раздела , зимата само за голфовете ли ще настъпва или като цяло
.
Пише го до разширителния съд.
Цвета е подробност.
Общо взето имаше много хубави постове и статии по тези въпроси.
А като гледам и раздела , зимата само за голфовете ли ще настъпва или като цяло

Последна промяна от L&R на Чет 28 сеп 2006 22:14, променено общо 1 път.
- Стиви Джи
- Мнения: 1987
- Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Antifriz
MitkoKK написа:За антифриза.За София - има в горубляне една фирма дето го произвежда ,аз карам само с него до момента не съм имал проблеми. А и цената си я бива 8 лв=3 литра концентрат= 6 литра смес.Повечето събираме около 6-6,5 литра а според температурната му графика на етикета при съотношение 1:1 е за минус 30....
От тях съм ползвал течност за чистачки. Антифриз не посмях.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
andro_v написа:Сега-попитах за антифриза,защото знам,че VW са малко капризни в това отношение.Аз имам нещо червеникаво в охладителната система,антифриз е,но не знам на колко градуса замръзва и съм решил да го сменя.Относно това,което се продава по бензиностанциите-купувал съм на Приста антифриз (син на цвят),наливах на стария Форд,ама на тази не ми се рискува да налея каквото и да е.Ако някой знае,откъде да намеря червена течност (не вино!) да казва.
антифризът на твоята кола е G12, аз си купих 1,5 литра концентрат от юнитрейд за 18 лева, а в ауто+ е към 15 лева.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта