Да свалям ли акумулатора през зимата при по-дълъг престой ?
Да свалям ли акумулатора през зимата при по-дълъг престой ?
Колеги, едно въпросче. Ако не карам колата 2-3 седмици през зимата не е ли по-добре да сваля и прибера акумулатора на по-топло ???
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Основното правило е винаги акумулатора да е добре зареден,така е по-устойчив на минусови температури.Не казвам нищо за плътност на електролита,защото почти всички съвременни акумулатори са запечатани.Ако наистина не караш колата толкова дълго време е добре да го свалиш,обаче пък после като го лсгаш трябва да чакаш да загрее на място т.е. да включи перката,за да си сигурен,че компютърът се е препрограмирал,обаче ако правиш това при -20C ми е интересно след колко време ще стане.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Ами трябва да поработи на място няколко минути мотора, и аз така съм чел, било е добре за екуто
пък дали е вярно, нека компетентните колеги се изкажат. А иначе ако акумулатора ти е нов и силен, няма смисъл за 3 седмици да го сваляш. Зимно време съм оставял кола 2 месеца и пак си запали без проблем (сигурно си е до акумулатор
)


- Miki
- Мнения: 1035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Да свалям ли акумулатора през зимата при по-дълъг престо
Red_Jetta написа:съхранение при по-висока температура увеличава хим.-процесите които водят до саморазреждане на акумулатора. оптимална температура за съхранение на зареден акуму... е малко над 0 градуса
вариант 1 - зареди го добре и го остави на колата!
Драги зрители имаме участник познал верния отговор.

Аз бих добавил само - припалвай колата през 3-4 дни за по 10-тина минути - няма да ти изхарчи кой знае колко гориво.
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
При някои от ремонтите по колата се изисква сваляне на една от клемите на акумулатора. Това е нормална процедура и не е проблем за ЕКУ и другата електроника в автомобила, ако остане за известно време без акумулатор.
При някои модели след поставяне на акумулатора първоначално ЕКУ работи по аварийна програма и постепенно актуализара настройките си. Което също не е проблем. Разбира се, радио, CD, касетофони, електронни часовници и т.н. ще трябва отново да се настроят.
Както правилно отбелязаха колеги - акумулатор се съхранява в заредено състояние в проветриво помещение при температура около 0 градуса. Само ще добавя, че ако това съхранение ще е по-продължително - полезно е веднъж в месеца да се дозарежда акумулатора с подходящо зарядно устройство.
Хубаво е, преди да се монтира отново в автомобила за експлоатация да се премести в по-топло помещение за няколко часа. Това ще улесни пуска на студен двигател при отрицателни температури.
При някои модели след поставяне на акумулатора първоначално ЕКУ работи по аварийна програма и постепенно актуализара настройките си. Което също не е проблем. Разбира се, радио, CD, касетофони, електронни часовници и т.н. ще трябва отново да се настроят.
Както правилно отбелязаха колеги - акумулатор се съхранява в заредено състояние в проветриво помещение при температура около 0 градуса. Само ще добавя, че ако това съхранение ще е по-продължително - полезно е веднъж в месеца да се дозарежда акумулатора с подходящо зарядно устройство.
Хубаво е, преди да се монтира отново в автомобила за експлоатация да се премести в по-топло помещение за няколко часа. Това ще улесни пуска на студен двигател при отрицателни температури.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта