От няколко месеца ми правеше впечатление, че Туарега ми има проблем със страртовия ток, след като не съм го карал няколко дни (случваше се да не го карам до 5 дни и да седи в гаража). При завъртане на ключа въртеше много мудно и малко по-дълго от обикновенното. След като запали и работи няколко минути и го изгася и пак опитам да запаля, пали енергично и от раз. Реших, че е от акомулатора. Смених го но ситуацията не се промени особенно. Реших да сложа по мощен и купих още един нов с повече ah и стартов ток. Пак нямаше особенна промяна. Накрая ми писна и закарах колата в сервиза. След 24 часа престой и доста тестове, не бяха остановили какъв е проблема. На следващия ден майсторът еладжия разглоби корите под волана и стигна до основния сноб кабели. И там имаше изненада!!! Черната кутийка от снимките. Както виждате работи със СИМ карта, има процесор и т.н. Беше вързана към кабелите на запалването и има две антени. Вътре имаше батерия, която беше сдала багажа и явно устройството работеше само на акомулатора. Вътре беше с белгийска СИМ карта на Ориндж и затова постоянно е търсело мрежа. Обърнете внимание, че на СИМ картата има нарисувани някакви сървърчета, които си говорят, което ме навежда на мисълта, че не е обикновенна карта за гласови разговори. Предполагам, че това е устройство, което ако ти откраднат колата му звъниш и колата спира на място. Предполагам, че вътре има и GPS. След отстраняванато му нямам проблем с токовете.
Някой виждал ли е такова нещо и ме интересува дали може да се подкара в България?
Колата е купувана от Белгия от първи собствени, който явно я е оборудвал с тази джаджа и нишо не ни е казал за нея.
PS Използвам възможността да израза голямата си тъга, защото продадох Туарега

и сега друг му се кефи. Повярвайте ми беше страхотен.







