много се спори кой тип двигател - дизеловия или бензиновия е по-надежден. И двата типа си имат привърженици до край и заклети врагове
Кой е по-надежден?
Кой е по-надежден?
Здравейте колеги,
много се спори кой тип двигател - дизеловия или бензиновия е по-надежден. И двата типа си имат привърженици до край и заклети врагове
И всеки за себе си е прав. Искам да питам за мнението ви по един специфичен аспект на дизела. Като настанат есенните и зимни наводнения по улиците не рядко се виждат коли закъсали в средата на локвите или малко след тях. Преди години и аз карах един бензинов сеат ибиза(на базата на фиат уно) при който а си минал през локва а си останал в нея. И после няма палене докато не изсъхне.Така и не разбрах откъде е проблема. Та в такива случаи много често се изтъква че на дизел това не може да се случи защото няма какво да се навлажни и затова няма как да спре дизеловия двигател. Съгласен съм с това що се касае за класическите дизели като този на голф или пасат преди тди. Но доколкото знам от това което съм чел по-съвремените дизелови двигатели имат електроника, както по дизел-помпата така и на самите дюзи, които са с електронно управление. Поне това четох за комънрейл системата - налягането пред дюзата е постоянно а се регулира момента и продължителността на отваряне на дюзата, която е с пиезо елемент. Логично звучи щом има електроника системата да е много по-уязвима при наличие на влага т.е. и дизела може да закъса в локвата. Та как мислите, новите дизели, въпреки по-съвършенната си конструкция не са ли станали всъщото време и по-уязвими?
много се спори кой тип двигател - дизеловия или бензиновия е по-надежден. И двата типа си имат привърженици до край и заклети врагове
По принцип колкото по-проста като устройство е една система, толкова е по-надеждна. Новите двигатели са значително по-сложни от старите и вероятността някъде нещо да се случи е доста по-голяма. Проблемът е, че в повечето от случаите дефектите могат да се открият само в специализирани сервизи / със съответното оборудване, информация, данни и т.н. / и клиентът се превръща в постоянен "кръводарител "
Иначе дизелът е по-надежден определено според мен 
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Хахахахаха - Дидо, ти като един друг умник в един друг форум, дето каза, че дизелите палели по-лесно от бензиновите зимата, щото нямали свещи, делко и т.н.
БЕНЗИНОВИЯТ двигател е по-надежден много ясно:
1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
...... и още, и още... Спрете с тия ТРАКТОРИ!
БЕНЗИНОВИЯТ двигател е по-надежден много ясно:
1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
...... и още, и още... Спрете с тия ТРАКТОРИ!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5092
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Vento написа:1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
1. Не съм съгласен че е по-прост конструктивно от дизела. Какво има повече дизела от бензиновия двигател?????
2. Да но пък дизела работи на много по-ниски обороти и при правилна експлоатация има много по-дълъг живот от бензиновия. Освен това по-високото налягане не е проблем - всичко си е пресметнато.
3. Какво му е на принципа на работа. Дизела е хубав защото няма карборатори и т.н. и 100 неща за настройки и диагностика.
4. Е тука съм 100% съгласен с тебе.
Най важното е на какво ще попаднеш. Аз мойто Голфе 1.6Д го взех преди 5 годинки и няма почти никакви грижи, не съм пипал помпи, центровки и т.н. Харчи 5 - 5.5 градско /сега зимата нещо се вдигна разхода - 6 и нещо/. Тракторче си е ама нали не ходя пеша и ми върши работа.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
niksisoft написа:Vento написа:1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
1. Не съм съгласен че е по-прост конструктивно от дизела. Какво има повече дизела от бензиновия двигател?????
2. Да но пък дизела работи на много по-ниски обороти и при правилна експлоатация има много по-дълъг живот от бензиновия. Освен това по-високото налягане не е проблем - всичко си е пресметнато.
3. Какво му е на принципа на работа. Дизела е хубав защото няма карборатори и т.н. и 100 неща за настройки и диагностика.
4. Е тука съм 100% съгласен с тебе.
Най важното е на какво ще попаднеш. Аз мойто Голфе 1.6Д го взех преди 5 годинки и няма почти никакви грижи, не съм пипал помпи, центровки и т.н. Харчи 5 - 5.5 градско /сега зимата нещо се вдигна разхода - 6 и нещо/. Тракторче си е ама нали не ходя пеша и ми върши работа.
Нещо сте в грешка! Термодинамично не е възможно кпд-то на Ото (степен на компресия 10-12) дори да се изравни с това на Дизел (степен на компресия 20-30). КПД-то на големи дизели стига дори до 40-50%.
Vento написа:Хахахахаха -
БЕНЗИНОВИЯТ двигател е по-надежден много ясно:
1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
...... и още, и още... Спрете с тия ТРАКТОРИ!
С уговорката, че говорим за двигатели, които са в съвременните масови автомобили, отговарям по точки :
1. Пълна глупост, ако вземеш предвид и всички спомагателни системи - за справка погледни в техническите раздели за какво става въпрос - безкрайни проблеми на всякакви бензинови коли и съвсем малко за дизели
2. Материалите за моторите са съобразени с това и не случайно товарните камиони си изкарват по няколкостотин хиляди км
3. Кво значи гаден - аз сега да го съжалявам ли тоя мотор
4. Едно време в учебника по физика пишеше КПД 20-25% при бензина и 35% при дизела. Сега не знам как е, но защо ли тогава дизелите са по-икономични ?
5. За някое Ферари ли говорим или за масовите коли ? Вижте януарския брой на АутоБилд - една статия за това как новото дизелово / серийно / БМВ издухва бензиновите.
Та това за "тракторите"
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Toledo написа:Vento написа:Хахахахаха -
БЕНЗИНОВИЯТ двигател е по-надежден много ясно:
1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
...... и още, и още... Спрете с тия ТРАКТОРИ!
С уговорката, че говорим за двигатели, които са в съвременните масови автомобили, отговарям по точки :
1. Пълна глупост, ако вземеш предвид и всички спомагателни системи - за справка погледни в техническите раздели за какво става въпрос - безкрайни проблеми на всякакви бензинови коли и съвсем малко за дизели
2. Материалите за моторите са съобразени с това и не случайно товарните камиони си изкарват по няколкостотин хиляди км
3. Кво значи гаден - аз сега да го съжалявам ли тоя мотор
4. Едно време в учебника по физика пишеше КПД 20-25% при бензина и 35% при дизела. Сега не знам как е, но защо ли тогава дизелите са по-икономични ?
5. За някое Ферари ли говорим или за масовите коли ? Вижте януарския брой на АутоБилд - една статия за това как новото дизелово / серийно / БМВ издухва бензиновите.
Та това за "тракторите"И понеже темата беше за надежността - погледнете отново техническите консултации. Направо се кефя, че от 12г. не знам кво е тва карбуратор, клапи, инжекциони, ЕКУ-та, компове, датчици за кво ли не, ламбди, режими и т.н.
Vento греши и по точка 3
Впръскването при common rail и tdi става на порции и плавното и управляемо горене е вече факт.
по мой сведения КПД-то на дизелите е много по-голямо от това на бензините(не говорим за мощност, а за КПД, има голяма разлика).
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
niksisoft - ти гледаш от твоята камбанария... Твоя Голф няма жив конструктор, за малко по-модерни говорих.
- "Какво има повече дизела от бензиновия двигател?" - ГНП, хич не е малко...
- "работи на много по-ниски обороти" - налягането си е налягане - на всякакви обороти!
- "Какво му е на принципа на работа" - ами нищо - докато при бензиновоя се запалва сместа от иска, при дизела се самовзривява на ВСЕКИ един оборот.
Toledo - това за развалянето е тъпо и необосновано, няма да го коментирам! Всички коли се развалят, ако не се поддържат правилно!
- Товарните камиони изкарват и по милиони КМ, но там е друго! Ти виждал ли си оборотомер на камион? Зеленото му е от 1000 до 1500 оборота, а след 2000 почва червеното!
- Ако не го съжаляваш и го шпориш като бензинов, скоро ще си обясниш какво значи "гаден";
- КПД-то го разглеждате само от гледна точка на вход гориво - изход мощност! НО ТО НЕ Е САМО ТОВА!
- Съвременните дизели "издухват" бензиновите именно поради факта, че са напънати на границата на издръжливостта си, понеже в световен мащаб вече се залага много по-кратък живот... Ако един бензинов е толкова напънат, колкото един съвременен дизел... ще може да кара в рали-шампионатите!
- "Направо се кефя, че от 12г. не знам кво е тва карбуратор, клапи, инжекциони, ЕКУ-та, компове, датчици за кво ли не, ламбди" - ами личи си, че си проспал последните 12г. Повярвай ми, в съвременните дизели всичко това (без карб, на негово място има ГНП) го има и е МНОГО по-сложно!
Yossarian не греша, колкото и да е контролирано горенето, при дизела ВИНАГИ е на САМОВЗРИВЯВАНЕ!!! Докато не му спожат свещи...
За КПД-то съм писал по-горе... Мога и пак да го обясня, ако трябва!
- "Какво има повече дизела от бензиновия двигател?" - ГНП, хич не е малко...
- "работи на много по-ниски обороти" - налягането си е налягане - на всякакви обороти!
- "Какво му е на принципа на работа" - ами нищо - докато при бензиновоя се запалва сместа от иска, при дизела се самовзривява на ВСЕКИ един оборот.
Toledo - това за развалянето е тъпо и необосновано, няма да го коментирам! Всички коли се развалят, ако не се поддържат правилно!
- Товарните камиони изкарват и по милиони КМ, но там е друго! Ти виждал ли си оборотомер на камион? Зеленото му е от 1000 до 1500 оборота, а след 2000 почва червеното!
- Ако не го съжаляваш и го шпориш като бензинов, скоро ще си обясниш какво значи "гаден";
- КПД-то го разглеждате само от гледна точка на вход гориво - изход мощност! НО ТО НЕ Е САМО ТОВА!
- Съвременните дизели "издухват" бензиновите именно поради факта, че са напънати на границата на издръжливостта си, понеже в световен мащаб вече се залага много по-кратък живот... Ако един бензинов е толкова напънат, колкото един съвременен дизел... ще може да кара в рали-шампионатите!
- "Направо се кефя, че от 12г. не знам кво е тва карбуратор, клапи, инжекциони, ЕКУ-та, компове, датчици за кво ли не, ламбди" - ами личи си, че си проспал последните 12г. Повярвай ми, в съвременните дизели всичко това (без карб, на негово място има ГНП) го има и е МНОГО по-сложно!
Yossarian не греша, колкото и да е контролирано горенето, при дизела ВИНАГИ е на САМОВЗРИВЯВАНЕ!!! Докато не му спожат свещи...
За КПД-то съм писал по-горе... Мога и пак да го обясня, ако трябва!
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
niksisoft - ти гледаш от твоята камбанария... Твоя Голф няма жив конструктор, за малко по-модерни говорих.
- "Какво има повече дизела от бензиновия двигател?" - ГНП, подсилен стартер, ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ
, хич не е малко...
- "работи на много по-ниски обороти" - налягането си е налягане - на всякакви обороти!
- "Какво му е на принципа на работа" - ами нищо - докато при бензиновоя се запалва сместа от иска, при дизела се самовзривява на ВСЕКИ един оборот.
Toledo - това за развалянето е тъпо и необосновано, няма да го коментирам! Всички коли се развалят, ако не се поддържат правилно!
- Товарните камиони изкарват и по милиони КМ, но там е друго! Ти виждал ли си оборотомер на камион? Зеленото му е от 1000 до 1500 оборота, а след 2000 почва червеното!
- Ако не го съжаляваш и го шпориш като бензинов, скоро ще си обясниш какво значи "гаден";
- КПД-то го разглеждате само от гледна точка на вход гориво - изход мощност! НО ТО НЕ Е САМО ТОВА!
- Съвременните дизели "издухват" бензиновите именно поради факта, че са напънати на границата на издръжливостта си, понеже в световен мащаб вече се залага много по-кратък живот... Ако един бензинов е толкова напънат, колкото един съвременен дизел... ще може да кара в рали-шампионатите!
- "Направо се кефя, че от 12г. не знам кво е тва карбуратор, клапи, инжекциони, ЕКУ-та, компове, датчици за кво ли не, ламбди" - ами личи си, че си проспал последните 12г. Повярвай ми, в съвременните дизели всичко това (без карб, на негово място има ГНП) го има и е МНОГО по-сложно!
Yossarian не греша, колкото и да е контролирано горенето, при дизела ВИНАГИ е на САМОВЗРИВЯВАНЕ!!! Докато не му спожат свещи...
За КПД-то съм писал по-горе... Мога и пак да го обясня, ако трябва!
И още нещо - ако сега се купува нова кола от магазина, която ще се кара 120-150.000км и ще се продаде, излиза по-евтино да е бензин, защото:
1. Дизелът е доста по-скъп като нов;
2. Консумативите му са доста по-скъпи, понякога и в пъти. И са повече!
3. Интервалите му на сервиз са по-кратки;
4. Хубавата нафта е колкото бензина;
Всичко това се избива като разход след около 150.000км от разликата в разходите за гориво. СМЯТАЛ СЪМ ГО!
- "Какво има повече дизела от бензиновия двигател?" - ГНП, подсилен стартер, ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ
, хич не е малко...
- "работи на много по-ниски обороти" - налягането си е налягане - на всякакви обороти!
- "Какво му е на принципа на работа" - ами нищо - докато при бензиновоя се запалва сместа от иска, при дизела се самовзривява на ВСЕКИ един оборот.
Toledo - това за развалянето е тъпо и необосновано, няма да го коментирам! Всички коли се развалят, ако не се поддържат правилно!
- Товарните камиони изкарват и по милиони КМ, но там е друго! Ти виждал ли си оборотомер на камион? Зеленото му е от 1000 до 1500 оборота, а след 2000 почва червеното!
- Ако не го съжаляваш и го шпориш като бензинов, скоро ще си обясниш какво значи "гаден";
- КПД-то го разглеждате само от гледна точка на вход гориво - изход мощност! НО ТО НЕ Е САМО ТОВА!
- Съвременните дизели "издухват" бензиновите именно поради факта, че са напънати на границата на издръжливостта си, понеже в световен мащаб вече се залага много по-кратък живот... Ако един бензинов е толкова напънат, колкото един съвременен дизел... ще може да кара в рали-шампионатите!
- "Направо се кефя, че от 12г. не знам кво е тва карбуратор, клапи, инжекциони, ЕКУ-та, компове, датчици за кво ли не, ламбди" - ами личи си, че си проспал последните 12г. Повярвай ми, в съвременните дизели всичко това (без карб, на негово място има ГНП) го има и е МНОГО по-сложно!
Yossarian не греша, колкото и да е контролирано горенето, при дизела ВИНАГИ е на САМОВЗРИВЯВАНЕ!!! Докато не му спожат свещи...
За КПД-то съм писал по-горе... Мога и пак да го обясня, ако трябва!
И още нещо - ако сега се купува нова кола от магазина, която ще се кара 120-150.000км и ще се продаде, излиза по-евтино да е бензин, защото:
1. Дизелът е доста по-скъп като нов;
2. Консумативите му са доста по-скъпи, понякога и в пъти. И са повече!
3. Интервалите му на сервиз са по-кратки;
4. Хубавата нафта е колкото бензина;
Всичко това се избива като разход след около 150.000км от разликата в разходите за гориво. СМЯТАЛ СЪМ ГО!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5092
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Vento написа:niksisoft - ти гледаш от твоята камбанария...
- "Какво има повече дизела от бензиновия двигател?" - ГНП, подсилен стартер, ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ, хич не е малко...
- "работи на много по-ниски обороти" - налягането си е налягане - на всякакви обороти!
- "Какво му е на принципа на работа" - ами нищо - докато при бензиновоя се запалва сместа от иска, при дизела се самовзривява на ВСЕКИ един оборот.
Е да ама бензина: карбуратор /дето в общия случай си е проблематична част/, делко, свещи.....
Верно е че налягането си е налягане, но според мене хората са си го сметнали и блока е подсилен достатъчно.
А за принципа на работа, не виждам какво лошо има в това че се самовъзпламенява.
За другото съм съгласен че за нова кола е трудно да избиеш парите от това че е малко по-ефтина нафтата и е по-икономична колата. Но за по-стара кола мисля че не може да се сравняват разход 10-11/100 бензин и разход 6-6.5/100 нафта.
И накрая като заключение мисля следното:
Ако се взима кола за да ти върши работа, която ще се кара много - ДИЗЕЛ.
Ако е само за да се возиш и няма да минаваш по 100 км на ден - БЕНЗИН.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Ники - повтарям - спри да гледаш от твоята камбанария и мисли за модерните дизели! Щото като го махнеш тоя, няма да си търсиш пак Голф 2 Д предполагам?!
А както казах, ГНП-то е достатъчно сложно - по-сложно от карбуратор... Да не говорим за новите системи common-rail, Pumpe-Duse и т.н.
И какво искаш да кажеш с това, че са го сметнали - дизеловите блокови и глави се правят от други материали, не като бензиновите! Това НЕ Е вярно... В механотехникумите има цяла науки "Металознание", Теория за уморяване на материалите и т.н.
Щом самовзривяването не те плаши - ОК, мен не ме радва!
И какво искаш да кажеш с това, че са го сметнали - дизеловите блокови и глави се правят от други материали, не като бензиновите! Това НЕ Е вярно... В механотехникумите има цяла науки "Металознание", Теория за уморяване на материалите и т.н.
Щом самовзривяването не те плаши - ОК, мен не ме радва!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта
