Как е правилния начин за смяна на горивен филтър ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
vwmotor
Мнения: 33
Регистриран на: Пет 17 ное 2006 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско

Как е правилния начин за смяна на горивен филтър ?

Мнениеот vwmotor » Сря 29 ное 2006 12:59


Искам да си сменя горивния филтър и попаднах на две теми във форума. В едната ( http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... B%F2%FA%F0) колегата nikolay е написал, че трябва да се свали предпазителя или релето на помпата и заварти стартера 5 сек. за да падне налягането после да се сменя филтъра. В другата ( http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... F0&start=0 ) колегата buFka е написал как се сменя филтъра, но не се споменава за сваляне на въпросния предпазител.
Въпроса ми е трябва ли да махна предпазителя и след това да сменявам филтъра или може без това ?

Последна промяна от vwmotor на Сря 29 ное 2006 13:02, променено общо 1 път.




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 29 ное 2006 13:01


В системата при изгасен двигател остава някакво налягане.С цел безопасно да откачиш маркучите и да се изпрази филтъра (щото в него има 300-400 мл бензин) е махането на бушона :wink: .


Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mustang GT-R » Сря 29 ное 2006 13:34


:roll:
Не виждам логика в свалянето на бушон, реле и т.н....
Просто влизаш в канала разхлабваш скобите на маркучите към филтъра, изтича някакво количество бензин от маркучите и филтъра (гледай да не се изкъпеш :lol: ), слагаш новия филтър, стягаш скобите и газ. :wink:

Последна промяна от Mustang GT-R на Сря 29 ное 2006 14:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 29 ное 2006 14:11


andro_v написа:В системата при изгасен двигател остава някакво налягане.С цел безопасно да откачиш маркучите и да се изпрази филтъра (щото в него има 300-400 мл бензин) е махането на бушона :wink: .


Е-еее просто да не е на контакт : най много 200-300 мл да загубиш..


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 29 ное 2006 14:16


По Л.С. на един колега пратих как съм си сменял аз горивният филтър на Поло 90-94 г:

Сред българските майстори е разпространено твърдението ,че издържа 50 000 км , но е добре да се сменя на 20 000 км. То в книжката на полото пише и ,че маслото ( минерално ) се сменя на 15 000 км.
Та-а... по същество : в системата има налягане, но не е голямо. Горивният филтър е хванат с една голяма скоба с болт. Разбира се този болт едва ли ще можеш да го развиеш. Аз одрязах скобата и новият филтър го хванах с по дебела тел ( и с въженче да го вържиш няма да подне :lol: ). На него е обозначена посоката на движение на бензина ( трябва да го сложиш така както и старият). Първо развиваш от страната на помпата и запушваш с нещо отвора към нея.От филтара няма да изтече повече от 200-300 грама ( добре е да го събереш в съд ,та да се види какво още има в резервоара + бензина :lol: ). Сваляш старият и по обратен ред слагаш новия и готово. Връжваш го с телта и това е. Не си играй да сваляш цялата стойка дето е там на едни тампончета!!!

Така направих аз първият път като го сменях.

При втората смяна ( след 12 000 км на бензин) вече направих и нещо като промивка на горивната система защото подозирах ,че имам нещо в бензина и колата не можеше да запали на бензин дори. Ако искаш виж през какви мъки минах тук : http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=26258

Оставих малко бензин в резервоара. Паркирах колата под наклон (дори ползвах крик) за да отиде бензина по близо до помпата и гърловината на резервоара. С помпочка източих колкото се може повече бензин. След това легнах под колата и демонтирах горивният филтър. Сложих един леген под отвора към бензиновата помпа и го насочих на долу. Баща ми дава контакт - помпата изхвирля 100-200 грама ( аз придържах маркъча на долу) ,поле връща ключа и повторихме това 20-на пъти до като от помпата не започна да излиза почти само въздух ( събра се около 1-литър течност дето не може да се нарече бензин). После махнах кутията на въздушният филър и развих болта ( в края на маркуча) чрез който влиза бензина в моноинжекзията ( беше стегнат здраво но все пак от човек де :D ). Като го развиваш по полека ,че има две шайби които ще паднат накрая и после трудно се вадят от тоя наблъскан с части двигателен отсек. Маркуча завършва с куха метална съчма с два долеми отвора за болта ( не е много издържано обяснението ,ама ...)Запушихме с пръст единият отвор а през другият ,който намалихме с дебела навита хартия ,за да се оплътни накрайника на помпата ( де да имахме компресор), одарихме няколко помпи и също изтекоха боклуци.

Според мен ако не ти харесва това което намериш в горивният си филтър при възможност пристапи към вторият начин.

А после от първият път няма да запали защото има въздух в системата , но вторият път вече е "чакмак". От време на време проверявай да не би да има теч. Като таи не се вижда защото бензина се изпарява ,но следи от теч по маркучите има.


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Сря 29 ное 2006 14:21


Описанието което съм дал не съм си го измислял, превеждал съм от дебелите книги кво пишат немците...до тука квото съм чел и правил по техните упътвания не ме е подвело ни най-малко. Щом не съм писал, че трябва да правиш друго - значи няма смисъл.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 29 ное 2006 14:33


Остатъчно налягане практически няма - бензина е несвиваем като всички течности, а няма какво друго да акумулира налягане.
Просто подложи някакво легенче, че бензина във филтъра и маркучите не е малко. После този бензин може да ползваш за миене на ръце, четки и др. под. цели. :-)


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 29 ное 2006 14:39


Да.ама на моноинжекция налягането е по-ниско (към 1.5бара е работното ако не се бъркам),докато на пълния инжекцион може и до 3 бара да се задържи в системата.Немците го описват така за да е безопасно,не че няма други начини,които да не са безопасни.Просто не искат да се заливат с бензин самите те или сервиза или самата кола,щото после тряя да се чисти и т.н.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 29 ное 2006 15:12


buFka написа: Щом не съм писал, че трябва да правиш друго - значи няма смисъл.


Съжалявам ако съм те разбрал погрешно ,но ако се отнася за моят пост видя ли линка в него... :?


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Сря 29 ное 2006 15:38


нямах тебе в предвид и не съм гледал поста ти.... :-D


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 29 ное 2006 15:39


Анбух, за времето което си писал, аз си смених филтъра :wink:
Що усложнявате такава елементарна процедура.Филтъра трябва да се сменя на 10 000км пробег.Явно двигателите на VW са по- капризни...


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 29 ное 2006 15:42


kaloyan22 написа:Анбух, за времето което си писал, аз си смених филтъра :wink:
Що усложнявате такава елементарна процедура.Филтъра трябва да се сменя на 10 000км пробег.Явно двигателите на VW са по- капризни...


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=26258


чакала
Мнения: 445
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот чакала » Сря 29 ное 2006 17:03


Sorry за спама, но като се зачетох за този филтър, се сетих че моя не е сменян от както е станала колата сигурно. Та въпроса ми е на Г2 1.3 1988 г. пак ли е пред задна дясна гума или?! :?


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Сря 29 ное 2006 17:26


чакала написа:Sorry за спама, но като се зачетох за този филтър, се сетих че моя не е сменян от както е станала колата сигурно. Та въпроса ми е на Г2 1.3 1988 г. пак ли е пред задна дясна гума или?! :?


Изчакай за двайсет годишнината да закичиш голфето си с нов филтър! :lol: /шегувам се/
Има някои неща, които трябва да се сменят регулярно!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 29 ное 2006 17:31


чакала написа:Sorry за спама, но като се зачетох за този филтър, се сетих че моя не е сменян от както е станала колата сигурно. Та въпроса ми е на Г2 1.3 1988 г. пак ли е пред задна дясна гума или?! :?

По ми се вярва да се с карбуратор (там няма такъв филър) - иначе сменяй .. :wink:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 38 госта