Искам да си сменя горивния филтър и попаднах на две теми във форума. В едната ( http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... B%F2%FA%F0) колегата nikolay е написал, че трябва да се свали предпазителя или релето на помпата и заварти стартера 5 сек. за да падне налягането после да се сменя филтъра. В другата ( http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... F0&start=0 ) колегата buFka е написал как се сменя филтъра, но не се споменава за сваляне на въпросния предпазител.
Въпроса ми е трябва ли да махна предпазителя и след това да сменявам филтъра или може без това ?
Как е правилния начин за смяна на горивен филтър ?
- vwmotor
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пет 17 ное 2006 11:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Банско
Как е правилния начин за смяна на горивен филтър ?
Последна промяна от vwmotor на Сря 29 ное 2006 13:02, променено общо 1 път.
- Mustang GT-R
- Мнения: 462
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Не виждам логика в свалянето на бушон, реле и т.н....
Просто влизаш в канала разхлабваш скобите на маркучите към филтъра, изтича някакво количество бензин от маркучите и филтъра (гледай да не се изкъпеш
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Последна промяна от Mustang GT-R на Сря 29 ное 2006 14:15, променено общо 1 път.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
По Л.С. на един колега пратих как съм си сменял аз горивният филтър на Поло 90-94 г:
Сред българските майстори е разпространено твърдението ,че издържа 50 000 км , но е добре да се сменя на 20 000 км. То в книжката на полото пише и ,че маслото ( минерално ) се сменя на 15 000 км.
Та-а... по същество : в системата има налягане, но не е голямо. Горивният филтър е хванат с една голяма скоба с болт. Разбира се този болт едва ли ще можеш да го развиеш. Аз одрязах скобата и новият филтър го хванах с по дебела тел ( и с въженче да го вържиш няма да подне
). На него е обозначена посоката на движение на бензина ( трябва да го сложиш така както и старият). Първо развиваш от страната на помпата и запушваш с нещо отвора към нея.От филтара няма да изтече повече от 200-300 грама ( добре е да го събереш в съд ,та да се види какво още има в резервоара + бензина
). Сваляш старият и по обратен ред слагаш новия и готово. Връжваш го с телта и това е. Не си играй да сваляш цялата стойка дето е там на едни тампончета!!!
Така направих аз първият път като го сменях.
При втората смяна ( след 12 000 км на бензин) вече направих и нещо като промивка на горивната система защото подозирах ,че имам нещо в бензина и колата не можеше да запали на бензин дори. Ако искаш виж през какви мъки минах тук : http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=26258
Оставих малко бензин в резервоара. Паркирах колата под наклон (дори ползвах крик) за да отиде бензина по близо до помпата и гърловината на резервоара. С помпочка източих колкото се може повече бензин. След това легнах под колата и демонтирах горивният филтър. Сложих един леген под отвора към бензиновата помпа и го насочих на долу. Баща ми дава контакт - помпата изхвирля 100-200 грама ( аз придържах маркъча на долу) ,поле връща ключа и повторихме това 20-на пъти до като от помпата не започна да излиза почти само въздух ( събра се около 1-литър течност дето не може да се нарече бензин). После махнах кутията на въздушният филър и развих болта ( в края на маркуча) чрез който влиза бензина в моноинжекзията ( беше стегнат здраво но все пак от човек де
). Като го развиваш по полека ,че има две шайби които ще паднат накрая и после трудно се вадят от тоя наблъскан с части двигателен отсек. Маркуча завършва с куха метална съчма с два долеми отвора за болта ( не е много издържано обяснението ,ама ...)Запушихме с пръст единият отвор а през другият ,който намалихме с дебела навита хартия ,за да се оплътни накрайника на помпата ( де да имахме компресор), одарихме няколко помпи и също изтекоха боклуци.
Според мен ако не ти харесва това което намериш в горивният си филтър при възможност пристапи към вторият начин.
А после от първият път няма да запали защото има въздух в системата , но вторият път вече е "чакмак". От време на време проверявай да не би да има теч. Като таи не се вижда защото бензина се изпарява ,но следи от теч по маркучите има.
Сред българските майстори е разпространено твърдението ,че издържа 50 000 км , но е добре да се сменя на 20 000 км. То в книжката на полото пише и ,че маслото ( минерално ) се сменя на 15 000 км.
Та-а... по същество : в системата има налягане, но не е голямо. Горивният филтър е хванат с една голяма скоба с болт. Разбира се този болт едва ли ще можеш да го развиеш. Аз одрязах скобата и новият филтър го хванах с по дебела тел ( и с въженче да го вържиш няма да подне
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Така направих аз първият път като го сменях.
При втората смяна ( след 12 000 км на бензин) вече направих и нещо като промивка на горивната система защото подозирах ,че имам нещо в бензина и колата не можеше да запали на бензин дори. Ако искаш виж през какви мъки минах тук : http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=26258
Оставих малко бензин в резервоара. Паркирах колата под наклон (дори ползвах крик) за да отиде бензина по близо до помпата и гърловината на резервоара. С помпочка източих колкото се може повече бензин. След това легнах под колата и демонтирах горивният филтър. Сложих един леген под отвора към бензиновата помпа и го насочих на долу. Баща ми дава контакт - помпата изхвирля 100-200 грама ( аз придържах маркъча на долу) ,поле връща ключа и повторихме това 20-на пъти до като от помпата не започна да излиза почти само въздух ( събра се около 1-литър течност дето не може да се нарече бензин). После махнах кутията на въздушният филър и развих болта ( в края на маркуча) чрез който влиза бензина в моноинжекзията ( беше стегнат здраво но все пак от човек де
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Според мен ако не ти харесва това което намериш в горивният си филтър при възможност пристапи към вторият начин.
А после от първият път няма да запали защото има въздух в системата , но вторият път вече е "чакмак". От време на време проверявай да не би да има теч. Като таи не се вижда защото бензина се изпарява ,но следи от теч по маркучите има.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Да.ама на моноинжекция налягането е по-ниско (към 1.5бара е работното ако не се бъркам),докато на пълния инжекцион може и до 3 бара да се задържи в системата.Немците го описват така за да е безопасно,не че няма други начини,които да не са безопасни.Просто не искат да се заливат с бензин самите те или сервиза или самата кола,щото после тряя да се чисти и т.н.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
kaloyan22 написа:Анбух, за времето което си писал, аз си смених филтъра![]()
Що усложнявате такава елементарна процедура.Филтъра трябва да се сменя на 10 000км пробег.Явно двигателите на VW са по- капризни...
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=26258
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
чакала написа:Sorry за спама, но като се зачетох за този филтър, се сетих че моя не е сменян от както е станала колата сигурно. Та въпроса ми е на Г2 1.3 1988 г. пак ли е пред задна дясна гума или?!
Изчакай за двайсет годишнината да закичиш голфето си с нов филтър!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Има някои неща, които трябва да се сменят регулярно!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 38 госта