:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Питане за климатик

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Наско
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Питане за климатик

Мнениеот Наско » Пет 01 дек 2006 18:28


Прочетох в сервизна книжка за Ford, че ако климатикът не се ползва
често, трябвало 1 път в месеца да се включва за по 30 мин.
Това дали важи за всички климатици и как ще стане тая работа
през зимата - знае ли някой?




Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Пет 01 дек 2006 18:36


Един приятел на баща ми с пасат Б4 всяка сутрин като запали колата пускаше и климатика за да му загрее по-бързо колата. Ок палеше си пича бързо му идваше толпо... дойде лято и стана топло пуска климата и не работи :x после ходи да му го пълнят и се оправи... така че едва ли е добре :roll:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 01 дек 2006 18:40


Интересна тема,я да се изкажат специалистите че да знаем как да си пазим екстрите !


Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Пет 01 дек 2006 18:42


Stivi написа:Интересна тема,я да се изкажат специалистите че да знаем как да си пазим екстрите !


Да няма да е зле да знаеме какво да правиме зимата. Да го пускаме по малко веднъж на месец или да не го пипаме.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 01 дек 2006 18:44


На мен на всяко 3-4 то палене климатроника(по принцип го държа изключен) се включва сам на AUTO режим,едва ли е случайно.


Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Пет 01 дек 2006 18:46


andro_v написа:На мен на всяко 3-4 то палене климатроника(по принцип го държа изключен) се включва сам на AUTO режим,едва ли е случайно.


Да но може да има разлика м/у климатика и климатроника(т.е. дали да се пусна или не. Ясно е че попринцип има разлика :lol: )


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 01 дек 2006 18:48


Определено трябва да се пуска климатика и през зимата - на месеца веднъж /лично на мен 30 мин. ми се струва много/ - да се пораздвижи хладилният агент, и да не се окаже че някое уплътнение /семеринг/ вече не уплътнява. Има 1 важен момент - мисля, че и климатиците, и климатрониците имат температурен датчик - и при температура под +5 градуса Целзий не позволяват включване. И още нещо - според мен /а и някои ръководства/ не е хубаво климатик, климатроник, че и други устройства да се включват веднага при паленето - добре е двигателя поне малко да влезе в някакъв режим. Иначе на повечето сервизи за автоклиматици ще ви кажат /на които им се приказва де/, че след неизползване зимата се налага ремонт /пълнене/.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 01 дек 2006 18:49


Разлика няма в компресора и устройството на системата :wink: Просто троника си избира откъде да духа и дали да дърпа въздух отвън или отвътре.Другото е едно и също според мен.


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пет 01 дек 2006 22:11


Хубаво е да се пуска климатика (климатроника, то и на двете компресорите са еднакви), понеже осевото уплътнение на вала започва да пропуска когато дълго време не се ползва компресора. Няма да обяснявам сега защо така се получава. Аз лично го правя това ама на загрят двигател вече, щото самия компресор, от топлината на двигателя, е малко затоплен и не тръгва на студено.


Потребителски аватар
Svetilio
Мнения: 376
Регистриран на: Чет 04 май 2006 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Svetilio » Пет 01 дек 2006 22:20


andro_v написа:На мен на всяко 3-4 то палене климатроника(по принцип го държа изключен) се включва сам на AUTO режим,едва ли е случайно.

При мен е същото, и дори ме дразнеше докато свикна, че почва яко да духа студено.После осъзнах че духа повече на стъклата...явно за да премахне изпотяване - но и аз си го пускам да поработва от време на време....


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Пет 01 дек 2006 22:32


ще трябва и аз да го пусна да по духа малко че от почти месец не е пускан.а когато стане студено (минусови температури) как го пускате климатика?


Потребителски аватар
Svetilio
Мнения: 376
Регистриран на: Чет 04 май 2006 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Svetilio » Пет 01 дек 2006 22:35


парното на макс и после температурата на мин :wink: ...ама като застудее още не знам вече :dontknow:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 01 дек 2006 23:58


Пускайте ги !!!Климатика е направен за да работи.Най-голямата му полза през зимата (според мен ) е, че премахва изпотяването на предния джам за секунди.Напълно изправен климатик не трябва да губи почти никакво количество фреон за една година ( максимум 50 грама ).Главните течове при авто климатиците идват от снадките на мъркучите и от самите мъркучи.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта