Здравейте колеги пускам една тема с въпроси за двигатели и електроника на Вр6 концепцията на Фолксваген.
Има много добре запознати с редовните болешки или дефекти на тея двигатели или електроника.Пускам я тая тема за да помогнем на колегите, който си търсят такива коли и да знаят какво да се гледа по двигателите най-вече.Въпросите се отнасят за всички разновидносте: 2.8, 2.9, 3.2, 3.6 ... и т.н.
Въпросите ми са следните:
-има две електроники ОБД-1 и ОБД-2 за 2,8 кубиковите.Едната е с делко, а втората е с бобини коя е по-добра и защо?
-при двигателите какви са редовните проблеми или дефекти (ако има)?
Четох някаде, че кривели клапани защото вървели по топли.Така ли е?
Не се претеснявайте да казвате и за дуги проблеми за който не съм питал.
Търсих такава тема, но не намерих с търсачката.
П.п.: имах и други въпроси, но ги забрайх.
П.п2.: до моделаторите ако съм объркал раздела да се премести в правелния.
VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Последна промяна от golfer на Сря 20 юни 2012 8:46, променено общо 2 пъти.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Вр6 дефекти или редовните проблеми по двигатели или електро
само погледни обявите в Германски сайтове колко много обяви има с капут мотор
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Карам 3.6 от 2008 година, 260-коньовия вариант, и вече над 235 000км не съм имал никакви проблеми, само в началото имах с максидот-а и с горивомера, но нищо друго. Двигателя е вечен, върви много, има потенциал за чиптунинг, като след него направо започва да лети. Разхода на гориво е напълно нормален за такъв тип двигател, звука е много по-добър от на всеки V6 със заводски изпускателни системи, а по клипове в тубата, след пипване, започва да ръмжи зловещо, по-добре (според мен) дори и от RS4 V8. На дълъг път е достатъчно тих, не се напряга изобщо, въртящият момент идва рано от 2500 об/мин нагоре при стоков софтуер, а със чип още от 2200об/мин е на разположение повече от 2/3 от него, а след 3000 е стихията му и чак до към 6000 набира доволно. Ако някой има въпроси относно тази моторизация, ще се опитам да отговоря.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
така зададен въпроса, имам чувството че се говори за някакъв особен род двигател,нещо уникално като ванкеловия на мазда примерно...
Нормален бензинов мотор, не е нищо особено като мощност или кубатура, на фона на топ двигателите на другите марки. Имайки в предвид че масово се слагат по 10-12 цилиндрови, този е като детска играчка. Просто е най-големия фолксвагеновски, толкова.
Има някои конструктивни особености, но нищо, което да оправдане пускане на такава тема. Слаби места- нищо специално. Като на всеки бензинов мотор.
Какво значи по-топъл???
Поддръжа една и съща темепратура на маслото, да не кажа че и при ръчки държи по-ниска от 4 цилиндров, термостатът му е фабрично 87 градусов като на всеки фв, перките му сработват при същите градуси.
Тия глупости с прегряването ги остави, стоков мотор се турбинира на 400 и отгоре коне и няма проблем с греенето, а какво остава на атмосферен.
Писал съм достатъчно по такива теми, голям смисъл не виждам, хората които си карат коли с тия двигатели прекрасно знаят за какво става въпрос, останалите се филмират яко за някакви разходи, ултраскъпи поддръжки и т.н.
Наскоро имаше някаква глупост(на базата на велики сметки и изчисления) за това че вр6-цата като поддръжка излизала по 15ст/на всеки км (ако не бъркам числата), тъй че, за какво говорим...
Та едни хора си пишем, другите казват - "неможе да бъде" и само си чешем езиците.
Ако вр6-ца се счупи, веднага прави впечатление, моментално ще се намери някой да го заклейми, ако е 1.8 моно няма проблем ,никой няма да каже ебах ти скапания мотор...
Ако те интересува нещо конкретно, имаш нещо в предвид, съм сигурен че ще ти се отговори, тема с такъв формат или ще доведе до изпокарване, или просто до нищо.
Нормален бензинов мотор, не е нищо особено като мощност или кубатура, на фона на топ двигателите на другите марки. Имайки в предвид че масово се слагат по 10-12 цилиндрови, този е като детска играчка. Просто е най-големия фолксвагеновски, толкова.
Има някои конструктивни особености, но нищо, което да оправдане пускане на такава тема. Слаби места- нищо специално. Като на всеки бензинов мотор.
Какво значи по-топъл???
Поддръжа една и съща темепратура на маслото, да не кажа че и при ръчки държи по-ниска от 4 цилиндров, термостатът му е фабрично 87 градусов като на всеки фв, перките му сработват при същите градуси.
Тия глупости с прегряването ги остави, стоков мотор се турбинира на 400 и отгоре коне и няма проблем с греенето, а какво остава на атмосферен.
Писал съм достатъчно по такива теми, голям смисъл не виждам, хората които си карат коли с тия двигатели прекрасно знаят за какво става въпрос, останалите се филмират яко за някакви разходи, ултраскъпи поддръжки и т.н.
Наскоро имаше някаква глупост(на базата на велики сметки и изчисления) за това че вр6-цата като поддръжка излизала по 15ст/на всеки км (ако не бъркам числата), тъй че, за какво говорим...
Та едни хора си пишем, другите казват - "неможе да бъде" и само си чешем езиците.
Ако вр6-ца се счупи, веднага прави впечатление, моментално ще се намери някой да го заклейми, ако е 1.8 моно няма проблем ,никой няма да каже ебах ти скапания мотор...
Ако те интересува нещо конкретно, имаш нещо в предвид, съм сигурен че ще ти се отговори, тема с такъв формат или ще доведе до изпокарване, или просто до нищо.
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Не искам да се карат хората в тая тема!
Пусната е тая тема понеже нямаше такава.Интересно ми беше дали имат малки или по-фрапиращи проблеми.Ако може да се запази темата чиста и полезна за вр-маняците.
Ако може да се обясни коя електроника е по-добре и защо?
П.п: ако може да не се спами в темата, а да се дават конкретни примери от собственици и момчета който редовно си цапат ръцете с тях, мАстори и разбирачи, но не и псевдо разбирачи.
Пусната е тая тема понеже нямаше такава.Интересно ми беше дали имат малки или по-фрапиращи проблеми.Ако може да се запази темата чиста и полезна за вр-маняците.
Ако може да се обясни коя електроника е по-добре и защо?
П.п: ако може да не се спами в темата, а да се дават конкретни примери от собственици и момчета който редовно си цапат ръцете с тях, мАстори и разбирачи, но не и псевдо разбирачи.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Емо Йорданов написа:Ако може да се обясни коя електроника е по-добре и защо
Модела без делкото е по-съвременен.Проблем е като изгърми бобината , че е скъпа, но пък и бобините на 4 цилиндровите пукат от старост.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
с нищо не е по сложен от един 16v мотор,даже на фона на 1.8т е по елементарен и евтин за подръжка,няма проблеми,малко датчици има дори
и да тоя с бобината е по съвременен
и да тоя с бобината е по съвременен
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Явно с бобините е по добър заради, че може да се закачи на коп. и да му се изкарат грешките.
П.п.: пишете и за другите модели двигатели от Вр категорията на Фолксваген.
П.п.: пишете и за другите модели двигатели от Вр категорията на Фолксваген.
- GALIANO
- Мнения: 642
- Регистриран на: Нед 16 апр 2006 19:39
- Автомобил: Cupra 300
- Двигател:
- Местоположение: Germany
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
При ВР6 3.2 моторите между 2003 и 2004 се среща дефект във веригите(разпъване),произведени от фирма Sachs и задължително се подменят с нови от Iwis.
Инфото е на Немски.
Тук(немско)ремонат на двигателя при оторизиран сервиз излиза 2500€,вкл.частите.
http://www.a3quattro.de/pdf/Bericht_VR6_3-2_Kettentrieb_onlineVers.pdf
Инфото е на Немски.
Тук(немско)ремонат на двигателя при оторизиран сервиз излиза 2500€,вкл.частите.
http://www.a3quattro.de/pdf/Bericht_VR6_3-2_Kettentrieb_onlineVers.pdf
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Емо Йорданов написа:Явно с бобините е по добър заради, че може да се закачи на коп. и да му се изкарат грешките.
.
Нищо подобно. И двата се закачат и се вади една и съща информация
Под ремонт какво се включва?
- izzo
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
- Автомобил: 96 Puntamera
- Двигател: diesel
- Местоположение: Kвартала на обречените
- Контакти:
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
ОБД1 (до 1994) са с дистрибутор, на тия по шибано се прави ангренаж и има доста по малко опции за чип тунинг.
ОБД2 (от 1995) са с бобини, пукат се от жега ама със епоксидна смола се оправят на пушка, поне мойта така я карах сума си години.
ОБД2 има доста повече опции за чип тунинг.
Интересното е че 1995 е сплит година за някои модели, по-подробно - има ОБД1 ВР6 със ОБД2 конектор за диагностика.
Моя Пасат беше Б3 със 12 клапанов ВР6, ОБД1, със бобина (coilpack), на втората година му сложих GIAC чип
и над 3000 оборота отвърташе като алтав, имаше само валове сменени (ТТ 260/264), конусовиден К§N филтър и 2.9 всмукателен колектор.
Единствените проблеми които съм имал - водна помпа, прави се лесно, охладителя на масло и двете гумени гарнитури,
също лесно, термостат, предни лагери сума си докато не смених шенкелите, е такива.
Купих го на 120 хиляди, на 180 хиляди един кретен ме изтреска отзад и го тотализира.
ОБД2 (от 1995) са с бобини, пукат се от жега ама със епоксидна смола се оправят на пушка, поне мойта така я карах сума си години.
ОБД2 има доста повече опции за чип тунинг.
Интересното е че 1995 е сплит година за някои модели, по-подробно - има ОБД1 ВР6 със ОБД2 конектор за диагностика.
Моя Пасат беше Б3 със 12 клапанов ВР6, ОБД1, със бобина (coilpack), на втората година му сложих GIAC чип
и над 3000 оборота отвърташе като алтав, имаше само валове сменени (ТТ 260/264), конусовиден К§N филтър и 2.9 всмукателен колектор.
Единствените проблеми които съм имал - водна помпа, прави се лесно, охладителя на масло и двете гумени гарнитури,
също лесно, термостат, предни лагери сума си докато не смених шенкелите, е такива.
Купих го на 120 хиляди, на 180 хиляди един кретен ме изтреска отзад и го тотализира.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
няма никаква, ама абсолютно никаква разлика в правенето на ангренаж, каквото и да означава...
обд1 може да бъде както с бобини, така и с делко. Навсякъде се упоменава- OBD1 with coilpack или - distributor
обд2 тръгва от септември 95 нагоре
никакъв проблем и с флашването на еппрома както при едните, така и при другите
обд1 може да бъде както с бобини, така и с делко. Навсякъде се упоменава- OBD1 with coilpack или - distributor
обд2 тръгва от септември 95 нагоре
никакъв проблем и с флашването на еппрома както при едните, така и при другите
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
GALIANO написа:При ВР6 3.2 моторите между 2003 и 2004 се среща дефект във веригите(разпъване),произведени от фирма Sachs и задължително се подменят с нови от Iwis.
Инфото е на Немски.
To хубаво...ама в инфото пише, че подмяната на веригите не е довела до положителен резултат...
- izzo
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
- Автомобил: 96 Puntamera
- Двигател: diesel
- Местоположение: Kвартала на обречените
- Контакти:
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Никаква разлика между веригите на моя като ги смених на 155 хиляди мили и сложих чисто нови.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: VR6 проблемите, дефектите по двигатели и електроника
Моите лични впечатления за почти две години и почти 20хил.км. са без забележка
Колата ми е на 220хил.км. и на 17г.
Вярно не съм пестил средства да я приведа във вида в който е и освен обслужване на двигателя не съм имал с него никакви проблеми, засега.
Дори бих казал, че е голямо куче, понеже при разглобяването за обслужване се оказа, че е каран неизвестни километри с изпочупени банани /успокоители на веригите - на горната снимка се виждат/. Това беше на 202хил.км., което е доказателство за реален пробег, понеже извадихме всичко оригинал, а производителя предписва смяна на комплект вериги и т.н. на 200 000 км.
Веригите дрънчаха, бяха оригиналните, смених всичко и готово.
До сега не съм сменял свещи и кабели /седят нови в мазето/ , бобината се държи.
Електрониката ми е ОБД1 с новата букса и съм с бобина, както казах. Вярно, че ОБД2 е за предпочитане, понеже дава повече опции, но пък всяко зло за добро, с по-непретенциозен дросел съм /стъпково моторче/.
Наистина някои неща са доста по-скъпи по подръжката в сравнение с другите бензинови мотори на ФВ от тези години, но пък ВР6 е все пак, заслужава си..
Моята равносметка е, че си заслужава всяка стотинка, която съм дал за него до момента. /стотинките са поне милион..../
Колата ми е на 220хил.км. и на 17г.
Вярно не съм пестил средства да я приведа във вида в който е и освен обслужване на двигателя не съм имал с него никакви проблеми, засега.
Дори бих казал, че е голямо куче, понеже при разглобяването за обслужване се оказа, че е каран неизвестни километри с изпочупени банани /успокоители на веригите - на горната снимка се виждат/. Това беше на 202хил.км., което е доказателство за реален пробег, понеже извадихме всичко оригинал, а производителя предписва смяна на комплект вериги и т.н. на 200 000 км.
Веригите дрънчаха, бяха оригиналните, смених всичко и готово.
До сега не съм сменял свещи и кабели /седят нови в мазето/ , бобината се държи.
Електрониката ми е ОБД1 с новата букса и съм с бобина, както казах. Вярно, че ОБД2 е за предпочитане, понеже дава повече опции, но пък всяко зло за добро, с по-непретенциозен дросел съм /стъпково моторче/.
Наистина някои неща са доста по-скъпи по подръжката в сравнение с другите бензинови мотори на ФВ от тези години, но пък ВР6 е все пак, заслужава си..
Моята равносметка е, че си заслужава всяка стотинка, която съм дал за него до момента. /стотинките са поне милион..../
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта