Невероятно,но дали е факт-Поло'99 на 37000км!?Да го купя ли?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
green
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Невероятно,но дали е факт-Поло'99 на 37000км!?Да го купя ли?

Мнениеот green » Сря 22 ное 2006 21:00


Първо, искам да благодаря на създателите на този форум и на всички, които участват в него. След като реших, че ще си купя VW и изчетох почти всичко тук вече знам коя е моята кола. ПОЛО 1.4/98-99г или ПОЛО 1.9SDI/97/98г. като повече ми се искаше дизелчето, по "икономични" причини, но така като гледам много не ги предлагат.

По същество: мернах една обява от родния ми край за Поло 1.4/99г-такси. Мой роднина кара такси в същия град и го помолих да й хвърли един поглед, макар че цената беше доста дебела. Естествено в малкия град няма скрито-покрито, та бързичко разбрахме това онова.
Внесена в БГ незнайно откъде, през юли т.г. и веднага станала собственост на някаква госпожа, която я треснала в един бордюр, изкривила джанта и носач, шашнала се и я продала на настоящия й собственик. Той пък чевръсто я боядисал в златист металик и я накичил с разните му там таксиметрови апаратури, боднал една обикновена газова (която, ако купя с колата ще изтръгна тутакси по известни на всички причини) и за два месеца навъртял 10000 км.

След оглед от страна на моят близък, установихме следното : по външи белези колата е като излязла от магазина- никакви следи от износване по местата дето се гледат - волан, ск.лост, педали тапицерия, багажник и всякакви други - дори разните лепенки залепени тук и там са като нови. По двигателя, който не бил измит, никакви течове и др.такива, които се виждат с просто око. Както обичат да казват търговците - без забележки.
Собственикът ми даде номерата на рамата и двигателя - проверих по VIN и заводската окомплектовка - всичките екстри, които са отбелязани са си на място и работят. Колата я е проверявал в няколко сервиза, но не е правил диагностика в спец.сервиз, даже не знаеше, че е с компютър и че по номера на рамата може да се провери двигателя и екстрите. Твърди, че е боядисана добре и преди това е обработена само с водна шкурка. Моят близък потвърди, че е виждал колата преди да я боядисат - смята, че не е удряна и боичката й била в добро състояние).
Полото е с двигател APQ ,1.4л/44квт MPI /юни, 1999г. климатик, предни ел.стъкла, 2бр. предни възд. възглавници.
Като цена беше обявена за 8500лв, но в крайна сметка той предложи 7000лв + моя дърт и нещастен ситроенАХ/87г (който купува за да го потроши жена му докато се учи да кара кола, а аз пък щях да го давам за скраб, защото въпреки че върви добре и е технически изправен, купето тотално се скапа и проби на сто места). Разбира се тази цена е без таксиметърските джунджурии и газовата (макар, че защо така се отказваме то тази уредба - те всички таксита там карали с такива и само един форд изгърмял :) )

Та, голямата загадка са километрите на колата - 37 000км. като 10 000 от тях са навъртяни последните два месеца. Излиза, че 7 годишна кола е била на 27 000км! Много се изкушавам да си помисля, че имам късмет, ама пусто като живеем в тази сбъркана държава си казвам: Къде е уловката?
Всички хора, които са гледали автомобила, казва собственикът, дигат рамене, цъкат с език, но казват,че всичките й чарколяци изглеждат на толкова км, колкото показва километража. Всъщност и на него му звучи толкова невероятно, но е убеден,че колата е в перфектно състояние и е на тези километри. Изключвам "далаверата" от негова страна, защото продава колата заради това, че е малка ( в обявата пишеше, че я заменя за по-голяма).
Разбира се ако реша да ходя до там ( след като чуя вашите мнения) ще я закарам до Ст.Загора или Бургас за диагностика.
Преди това реших да пусна тази тема, защото се надявам да ме насочите към нещо, на което да обърна внимание специално. Все си мисля че 100 глави мислят по-добре от една. Проблемът е, че нищо в цялата тази работа не ми прилича на партенка за да я подмина. Аз не разбирам от автомобили и доста се притеснявам да не купя някое голямо дръвце, още повече, че стотинките ще ги взема от банката а и не са малко. Освен това след моя ситроен всяка по-запазена и по-нова кола ще ми се види като Ролс Ройс. Затова приемам всякакви мнения - дори да са от рода "Само идиот би се вързал!"

Благодаря предварително на всички, които имат търпение да прочетат и желание да се включат!




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 22 ное 2006 21:12


Много трудно да е под 100 х. км.
Също така на 100х. пак си изглежда като нова колата, а на 200 като малко употребявана :twisted:
Аз лично ако си купя стара кола до 100 хиляди бая време няма да я продавам 8)

Последна промяна от L&R на Сря 22 ное 2006 21:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 22 ное 2006 21:13


Първо добре дошъл във форума.
Второ - колата откъде е внесена - Италия или ... ?
И трето - какво очакваш от нея - да я товариш, да се возиш или друго?
Моя съвет е, след като парите не ти текат из крачолите, да се огледаш за нещо по-старо, но по-евтино /и сравнително запазено естествено/.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Сря 22 ное 2006 21:20


1. Кола, която е била такси аз не бих си купил (ако ще и само за ден да е била)
2. Кола пребоядисана в друг от оригиналния си цвят не бих си взел.
3. Кола на тези километри и на повече от година е мираж, ако ще и само до кварталния магазин за покупки да е ходила.
4. Парите ми се струват множко.
5. Ако въпреки предните 4 точки колата е читава и ти е легнала на сърце, я взимай


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Сря 22 ное 2006 21:34


37 000 след основен ремонт ли...?! Шегувам се :lol:
Силно ме съмнява да е на реални км.
Поне на 120 - 130 000 е по вероятно да е,но това не пречи.
Прегледай я основно,ако можеш закачи я на комп. , смени масло и т.н.
Изобщо провери състоянието на колата,а не се мятай на километрите..
Естествено всичко това преди покупката. :D
Успех!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20265
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Сря 22 ное 2006 21:35


Аз имам едно много просто правило за определяне на състоянието на колата, което и неспециалист може да използва.

Иди при някой познат който има нов автомобил. Влез вътре и го разгледай внимателно. Табло, волан, педали, дръжки на вратите, тапицерия, пепелник, седалки.

След това иди и разгледай колата, която ще купуваш.

Вътре трябва всичко да е в перфектно състояние - без петна, изгорено от цигара, чисто, незахабено и приветливо, без счупени копчета, скъсано, стъращо, мърляво. Като нова да е!

Ако това е така - взимай я! Няма човек който да се е грижил толкова добре за вътрешността на колата и да не я е поддържал технически, както си пише по дебелите книги - с оригинални части и навреме!

Ако отвътре е кочина - то бъди сигурен - тази кола не е за тебе!

Успех! :!:

П.П. Друг е въпроса ако я купуваш от някой автоджамбазин и той предварително я е лъснал. Но и там колкото и да е лъскаво пак може да се намерят забележките.


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Сря 22 ное 2006 22:05


Имах същата дилема преди 8 месеца. Действително 99% от хората във форума ще ти отговорят както във предните коментари. Това е на база техният опит, презастраховка а понякога и раздразнение да речем, я пък тоя намерил си кола върхът. На мен лично цената ми се вижда доооста висока. Така както обясняваш и за бартер не бих дал повече от 5000, даже са много. Иначе въпреки че е мит има и запазени и малко карани коли и в добро състояние и на малко километри и най вече от този клас който си избрал. Това че всички на запад си строшват колите от карани си е нашенска стил на мислене. Видите ли аз съм компетентен и западняците ги познавам като ... То като се замислиш те едва ли не живеят в колите си при техният трафик. Истината е че и там се продават запазени коли и то на добра цена. Въпроса е филтъра през който минават. Но все пак добрите са малък процент. Дано си късметлия. :lol: А защо не почакаш за началото на 97г. :wink:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 22 ное 2006 22:09


караш я в свестен сервиз, гледаш коомпресия, гледаш дали гърнетата са оригинални, гледаш дали всеки чарк е оригинален...
ако е на 37 000км задните нкаладки ще са с логото на фауве и ще са като нови, предните може би също, спирачни дискове също, ангренажа погледни трябва и той да е оригиналния с логото, всички крушки вероятно трябва да са от един производител (примерно осрам или нарва).
демек всичко по нея освен масления и въздушния филтри трябва да са оригиналдъ с логото фауве-ауди.
толкоз от мен...


Потребителски аватар
green
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот green » Сря 22 ное 2006 22:41


Много благодаря на всички за бързите отговори!
МIKI - това, за което не ми достигнаха връзките е да проверя от къде е внесена колата. Собственикът й не знаеше нищо по въпроса - даже кога е била внесена.
Иначе колата си я ползвам най вече тук,в София да си върша работата (която не е свързана с товарене) и на месец се събират около 1000км. Два - три пъти в годината до източна България и обратно.
А колкото до по-стария автомобил - честно да кажа дошло ми е до гуша, не, ами отатък даже от стара кола. Този ситроен го карам от 6 години и повече към френска кола няма да посегна. Не че е лош (невероятно пъргава колица за дребния си двигател), ама тъй не се намери в цяла София един майстор дето да не каза "Ей,ама тя френска и малка - ся тряа да свалям сичко за да го сменя тоя маркуч!". Тя като започна да се разпада - копчета, врати и други такива - на никой не му се занимава защото е старичка и няма фасон. Иначе здрав двигател, ама какво от това като всичко останало се разпадна. Затова се лепнах за младо Поло -защото колите произведени през периода 1997-1999 по световните статистики са най-здрави в класа си а и всичко дето го изчетох тук във форума потвърди мнението ми.
Колкото до цената - да, висока е ( на мен така или иначе ще ми дойде нанагорно), но не си ли струва, ако е в много добро състояние колата? А иначе СДИ - та са долу горе на тези цени - само дето няма избор от тях. Целта на занятието е да не се ремонтира всеки месец, щото нещо е сдало багажа тотално от старост.
Това, че е пребоядисана не ме притеснява, все си мисля,че някой ден ще се наложи така или иначе да се боядисва.
Това, което не ми дава мира, е кой нормален човек тук или някъде по света ще превърти километража на такива невероятни километри.


Потребителски аватар
green
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот green » Сря 22 ное 2006 23:00


4ep ,
не мога да чакам до 2007 година, защото моята таратайка харчи като Камаз, от скоро вече в нея се влиза само през една врата, в багажника има две голееми дупки, от които влиза вода и мокри задната седалка - като стане под нулата отзад ще прилича на трона на ледената кралица.
Nii,
благодаря - ще проверя всичко както казваш - това пък въобще не ми доиде наум. Вярно, че ако е толкоз нова на колкото се представя всичко трябва да е с щампа.


prasky
Мнения: 178
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот prasky » Чет 23 ное 2006 0:02


моето поло е 1.7 диzел,98 година....46 000 км. при мен,волана е иzносен,тавана е в петна, има следи и от цигари.Но въпреки това е сервиzирана и вси4ко и е сменяно на време.
Така 4е всякакви куриоzи са въzможни :D
nii написа:караш я в свестен сервиз, гледаш коомпресия, гледаш дали гърнетата са оригинални, гледаш дали всеки чарк е оригинален...
ако е на 37 000км задните нкаладки ще са с логото на фауве и ще са като нови, предните може би също, спирачни дискове също, ангренажа погледни трябва и той да е оригиналния с логото, всички крушки вероятно трябва да са от един производител (примерно осрам или нарва).
демек всичко по нея освен масления и въздушния филтри трябва да са оригиналдъ с логото фауве-ауди.
толкоз от мен...

не е 100% zадължително вси4ко да е zаводско.Колата е все пак на 8 или 9 години и някои 4асти може би е нужно да бъдат сменени от старост.Примерно ангренажа ... някои кру6ки може да са били дефектни и тн.Така 4е и тоzи критерии не е 100% ов но все пак може да даде доста солидна представа zа колата
конкретно по слу4ая... иzглежда ми съмнително.За всеки слу4ай потърси алтернатива,не раz4итай само на това поло

Последна промяна от prasky на Чет 23 ное 2006 0:14, променено общо 1 път.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 23 ное 2006 0:12


Колега много намирисва туй поло... 27 000 км от чужбина и 10000 в БГ. Абе цялата тази работа не ми изглежда читава. А и L&R ти написа ако наистина колата е на тези километри то кой балък ще я продава?! Но така през клавиатурите нищо не можем да кажем, съществува вариант колицата наистина да е на толко км (макар че трудно бих повярвал)
Ако имаш снимки ги пусни да я видим :)


Потребителски аватар
green
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот green » Чет 23 ное 2006 0:44


Нямам снимки на колата. А отида ли до там трябва да се уверя, че си струва камарата пари и да реша дали я взимам.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 23 ное 2006 0:46


ми действай..
кво ще загубиш ако е менте.. 30 кинта за гориво.. или за билети..

скачай бе момче.. хем свет ша видиш...

разберете се с търговеца.. ако иска да ти я даде с него да я карате до СФ..
тука до Ваското или до Никси, и после в юнитрейд..
и нещата ще се наредят...


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 23 ное 2006 0:59


А и защо не кажеш от кой град е колата, така някой колега ако иска може да се разходи да я види, и да даде обективно мнение :wink:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта