проектозакона за движение по пътищата - нямам думи

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

проектозакона за движение по пътищата - нямам думи

Мнениеот kristian112 » Чет 18 яну 2007 17:28


Р Е П У Б Л И К А Б Ъ Л Г А Р И Я
НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Проект


З А К О Н

за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата

(Обн., ДВ, бр. 20 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 1 от 2000 г., бр. 43 и 76 от 2002 г.,
бр. 16 и 22 от 2003 г., бр. 6, 70, 85 и 115 от 2004 г., бр. 79, 92, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г. и бр. 30, 34, 61 и 64 от 2006 г.)

§ 1. В чл. 3 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2 думите “по ал. 3” се заменят с “по ал. 5” и се създава изречение второ:
„Светлинните сигнали, пътните знаци и пътната маркировка върху платното за движение и крайпътните съоръжения представляват единна система и се изготвят и поставят така, че да бъдат лесно разпознавани.”
2. Създава се нова ал. 3:
“(3) Забранено е:
1. върху пътните знаци, светофарите и върху другите средства за сигнализиране, както и върху конструкциите за закрепването им да се поставят каквито и да са предмети или устройства, нямащи отношение към тях и към целта, за която се използват;
2. поставянето на устройства и оборудване, които биха затруднили движението на пешеходците, особено на възрастните хора и хората с увреждания.”
3. Създава се ал. 4:
“(4) Плакати, агитационни материали, светещи тела, както и други средства за привличане на вниманието се поставят само на местата, определени от собствениците или администрацията, управляваща пътя, съгласувано с органите на Министерството на вътрешните работи. Тези материали трябва:
1. да не наподобяват пътни знаци или други средства за регулиране на движението;
2. да не намаляват видимостта или ефективността на пътните знаци и на другите средства за регулиране на движението;
3. да не заслепяват участниците в движението.”
4. Досегашната ал. 3 става ал. 5.
§ 2. В чл. 5, ал. 2, т. 3 думите “с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда” се заличават.
§ 3. В чл. 7 се създава ал. 5:
“(5) Когато има несъответствие между постоянната пътна маркировка и временна пътна маркировка, положена с цел организация на движението за определен период от време, участниците в движението трябва да се съобразяват с временната пътна маркировка.”
§ 4. В чл. 9 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 2:
“(2) Движението на верижни машини и машини с гуми с шипове от въоръжените сили се определя с наредба на министъра на отбраната и министъра на регионалното развитие и благоустройството.”
2. Досегашната ал. 2 става ал. 3.
§ 5. В чл. 10, ал. 2 се правят следните изменения:
1. В т. 2, буква “а” се създава изречение второ: “водачите на ППС, завиващи надясно, отстъпват предимство за преминаване на пешеходците;”.
2. В т. 3, буква “а” се създава изречение второ: “пешеходците имат предимство за преминаване пред завиващите пътни превозни средства;”.
§ 6. Член 11 се изменя така:
“Чл. 11. (1) На железопътен прелез движението може да се регулира от железопътен служител, а при строително-ремонтни работи на пътя - от упълномощено лице.
(2) На железопътен прелез и при строително-ремонтни работи сигналът за спиране на пътните превозни средства през деня е изпъната хоризонтално напред и напречно на оста на пътя дясна ръка с червен флаг, а през нощта - червена светлина, описваща полукръг срещу посоката на движението.

(3) Сигналите, подавани от служителите пред железопътния прелез или при строително-ремонтни работи, са задължителни за всички участници в движението.”
§ 7. В чл. 15 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2, т. 2 след думите “пътна маркировка” текстът до края за заличава.
2. Създава се ал. 6:
“(6) По специално означените “BUS” ленти е забранено движението на пътни превозни средства с изключение на тези, които осъществяват обществен превоз на пътници в населеното място.”
§ 8. В чл. 16, ал. 1, т. 1 и 2 накрая се поставя запетая и се добавя “ако е изключено всякакво възпрепятстване на насрещното движение”.
§ 9. В чл. 20 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя “да следят внимателно обстановката на пътя, така че да са в състояние да извършат безопасно всяка маневра, която им се налага да изпълнят”.
2. Алинея 2 се изменя така:
“(2) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, със своето състояние и способности така, че да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие и с всички други обстоятелства, които имат значение за безопасността на движението. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат всеки път, когато възникне опасност за движението, особено когато видимостта е недостатъчна.”
3. Създава се ал. 3:
“(3) На път, който е толкова тесен, че не могат да се разминат две превозни средства, водачът е длъжен да се движи със скорост, която да гарантира спиране на превозното средство на разстояние два пъти по-малко от дължината на видимата отсечка пред него.”

§ 10. Създава се чл. 24а:
“Чл. 24а. (1) За намаляване скоростта на движение върху платното за движение се изграждат изкуствени неравности или други средства за успокояване на движението.
(2) Министърът на регионалното развитие и благоустройството и министърът на вътрешните работи определят с наредба условията, реда и техническите изисквания за използване на изкуствени неравности върху пътното платно за намаляване скоростта на пътните превозни средства.
(3) Не се допуска изграждане на изкуствени неравности на пътното платно по републиканските пътища извън населените места.”
§ 11. В чл. 40 се създава ал. 3:
“(3) Забранено е движението назад на автомагистрала, кръстовище, пешеходна пътека, железопътен прелез, мост, надлез, подлез, в тунел, при ограничена видимост или при намалена под 50 метра видимост.”
§ 12. В чл. 43 т. 5 се изменя така:
“5. пред и върху пешеходна пътека.”
§ 13. Създава се чл. 43а:
“Чл. 43а. Забранено е изпреварването на релсово превозно средство от лявата страна.”
§ 14. Член 46 се отменя.
§ 15. Създава се чл. 50а:
“Чл. 50а. Забранено е навлизането в кръстовище дори и при разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение.”
§ 16. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
“(3) Моторните превозни средства през светлата част на деня се движат с включени къси или дневни светлини.”
§ 17. Създава се чл. 74а:
“Чл. 74а. Аварийният сигнал може да бъда включван за предупреждаване на останалите участници в движението за различни опасности:
1. когато моторното превозно средство е спряло поради повреда или има участие в пътнотранспортно произшествие и не може да бъде отстранено веднага и се явява препятствие за другите участници в движението;
2. за предупреждаване на другите участници в движението за сериозни опасности.”
§ 18. В чл. 75 след думата “мотоциклетите” се добавя
“и мотопедите”.
§ 19. В чл. 91, ал. 3 се правят следните изменения:
1. Думите “Национална служба "Пожарна и аварийна безопасност” се заменят с “Национална служба “Пожарна безопасност и защита на населението”.
2. След думите “към министъра на отбраната” се поставя запетая и се добавя “пътно-комендантските подразделения от Българската армия”.
§ 20. В чл. 94, ал. 3, изречение второ след думите “върху тротоарите” се добавя “само на определените от собствениците или администрацията, управляваща пътя, места.”
§ 21. В чл. 95 се правят следните изменения и допълнения:
1. Досегашният текст става ал. 1.
2. Създава се ал. 2:
“(2) Слизането и качването на деца до 12 години от и във автомобил, спрял на пътя, се извършва само откъм страната на тротоара или банкета.”
§ 22. В чл. 97 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 4 думите “100 км/ч” се заменят с “90 км/ч”.
2. Създава се ал. 7:
“(7) При извършване на пожарогасителни, аварийни и спасителни действия на пътното платно водачите на пътни превозни средства със специален режим на движение обозначават допълнително мястото със светлоотразителни конуси.”
§ 23. В чл. 98, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 1 думата “училища” се заличава.
2. Създава се т. 6:
“6. Пред входовете и прилежащите тротоари на детските заведения и училищата.”
§ 24. В чл. 100 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1:
а) в т. 1 накрая се добавя “и контролния талон към него”;
б) в т. 2 накрая се добавя “и тегленото от него ремарке”;
в) в т. 3 накрая се добавя “и тегленото от него ремарке”;
г) създават се т. 5 и 6:
“5. при напускане на територията на страната - валиден международен сертификат за гражданска отговорност за чужбина (Зелена карта);
6. при превоз на организирани групи деца на видно място, на предното стъкло на МПС - долу вдясно, и на задното стъкло - долу вляво, се поставя знак “Внимание! Деца!”.”
2. Създават се ал. 3 и 4:
“(3) Водачът на моторно превозно средство, което не е било спряно от движение, е длъжен да постави в долния ляв ъгъл на предното стъкло на моторното превозно средство валиден стикер на знак за сключена задължителна застраховка ”Гражданска отговорност” на автомобилистите и да носи контролен талон към знака. Когато моторното превозно средство технологично не разполага с предно стъкло и е невъзможно стикерът на знака да бъде залепен на указаното място, същият стикер на знака се залепва на застрахователната полица, която се носи от водача на МПС, и при проверка се представя заедно с контролния талон.
(4) Водачът на моторното превозно средство е длъжен:
1. да поддържа табелите с регистрационния номер чисти и читаеми;
2. да поддържа устройствата за осветяване и светлинна сигнализация при маневри чисти, видими, регулирани и в изправност;
3. да поддържа стъклата и огледалата чисти.”
§ 25. Член 102 се изменя така:
“Чл. 102. На водача, собственика или упълномощения ползвател на МПС е забранено да предоставя МПС на водач, който е употребил алкохол или упойващи средства, или на неправоспособен водач.”
§ 26. В чл. 104 ал. 2 се изменя така:
“(2) Забранено е на водачите на пътни превозни средства да се движат непосредствено зад превозните средства със специален режим на движение и да навлизат в колоната на придружаваните от тях автомобили.”
§ 27. В чл. 111, ал. 1 думите “военна колона” се заменя с “организирана група от военнослужещи”.
§ 28. В чл. 112, ал. 1 след думите “по тротоара или банкета” се поставя запетая, добавя се “като първото и последното дете носят светлоотразителна жилетка” и се поставя запетая.
§ 29. В чл. 113 се правят следните изменения и допълнения:
1. Точка 1 се изменя така:
“1. да пресичат платното на движение на очертаните пешеходни пътеки; когато няма очертани пешеходни пътеки, пресичането да се извършва по продължение на тротоара или банкета;”.
2. Създават се т. 4, 5 и 6:
“4. да спазват светлинните сигнали и сигналите на регулировчика;
5. да не преминават през ограждения от парапети или вериги;
6. преди преминаване през платното за движение извън определените за това преходи трябва да се убедят, че могат да пресекат, без да затруднят движението на пътните превозни средства.”
§ 30. В чл. 119 се създава ал. 4:
“(4) Ако на платното за движение няма пешеходна пътека, означена като такава с пътен знак или с пътна маркировка, водачът на нерелсово пътно превозно средство, завиващ от другия път, е длъжен да пропусне стъпилите на платното за движение пешеходци, като намали скоростта или спре на безопасно разстояние от тях.”
§ 31. В чл. 132 се създава т. 5:
“5. водачите на автомобили, превозващи пътници по градски допълнителни линии, спират за качване и слизане на пътници само на определените за това места.”
§ 32. В чл. 133 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 изречение второ се заличава.
2. В ал. 2 числото “10” се заменя с “12”.
§ 33. Член 136 се отменя.
§ 34. Създава се раздел ХХV:
“Раздел ХХV
Обезопасителни колани, защитни каски, детски обезопасителни системи
Чл. 137а. (1) Водачите на автомобили, оборудвани с обезопасителни колани, са длъжни да ги ползват.
(2) Водачите на автомобили, оборудвани с обезопасителни колани, са длъжни да превозват пътниците с поставени колани.
(3) Пътниците в автомобили, оборудвани с обезопасителни колани, са длъжни да ги ползват.
(4) Могат да не ползват обезопасителни колани:
1. бременни жени;
2. лица, чието физическо състояние не позволява използването на обезопасителен колан.
(5) Водачите на двуколесни моторни превозни средства са длъжни:
1. да поставят на главата си защитна каска;
2. да не превозват пътници без защитна каска.
(6) Пътници на двуколесни МПС са длъжни да ползват защитни каски.
(7) Деца под 12 години или които са по-ниски от 150 см могат да бъдат превозвани в моторни превозни средства, ако се използват детски обезопасителни системи, които са официално разрешени и подходящи за децата. Разпоредбите на тази алинея не важат при предоставяне на таксиметрови услуги.
(8) Водачите на велосипеди задължително ползват обезопасителни каски.”
§ 35. В чл. 138 се правят следните изменения:
1. В ал. 2 думата “пътни” се заличава.
2. Алинея 3 се изменя така:
“(3) Пускането на пазара на нови компоненти или отделни технически възли за превозни средства, за които се изисква одобряване на типа, се извършва с нанесени обозначения в съответствие с изискванията на приложима наредба по ал. 4 или по приложимо Правило на ООН/ИКЕ.”
§ 36. В чл. 139, ал. 1 се създава т. 4:
“4. Снабдени със следното оборудване:
а) обезопасителен триъгълник;
б) аптечка;
в) пожарогасител;
г) светлоотразителна жилетка;
д) резервен комплект сменяеми лампи за устройствата за осветяване и светлинна сигнализация;
е) стандартно резервно колело или резервно колело/гума за временно ползване, когато превозното средство е оборудвано с тях от производителя.”
§ 37. В чл. 140 се създава ал. 5:
“(5) Пътни превозни средства с регистрация извън националния регистър се регистрират в националния регистър на пътните превозни средства след предоставяне на документи за регистрация и техническа изправност от страната, в която са регистрирани.”
§ 38. В чл. 141 се създава ал. 3:
“(3) Не се издава свидетелство за регистрация или негов дубликат на лице, на което е наложено наказание по чл. 176а, до заплащане изцяло на дължимите от лицето глоби.”
§ 39. В чл. 143 се създава ал. 9:
“(9) Промяна в регистрацията на превозни средства с наложен запор или друго законово ограничение се извършва след отмяна или писмено разрешение на органа, постановил обезпечението, или на друг компетентен орган.”
§ 40. В чл. 147 се правят следните изменения:
1. В ал. 1 след думите “с изключение на” се добавя “мотопедите, самоходните машини и”.
2. Алинея 2 се изменя така:
“(2) Леките автомобили за обществен превоз на пътници и автобусите подлежат на задължителен преглед за проверка на техническата им изправност на всеки 6 месеца.”
3. В ал. 3 след думата “товари” се добавя “с изключение на ремаркета категория О1”.
§ 41. В чл. 148 се правят следните допълнения:
1. В ал. 2 след думите “нестопанска цел” се добавя „както и на лица, регистрирани по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство” и се поставя запетая.
2. В ал. 3, т. 1 след думите „нестопанска цел" се добавя „или от документ, удостоверяващ регистрация по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство” и се поставя запетая.
§ 42. В чл. 148б се правят следните допълнения:
1. В ал. 1 след думите „с нестопанска цел” се добавя „както и от лица, регистрирани по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство” и се поставя запетая.
2. В ал. 2 след думите „с нестопанска цел” се добавя „или от документ, удостоверяващ регистрация по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство” и се поставя запетая.
§ 43. В чл. 151 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2 след думите “на лице” се добавя “завършило основно образование” и се поставя запетая.
2. Създава се нова ал. 3:
“(3) Свидетелство за правоспособност за работа със самоходните машини от Българската армия и за тяхното управление се издава при условия и по ред, определени от министъра на отбраната.”
3. Досегашните ал. 3 и 4 стават съответно ал. 4 и 5.
4. Създава се ал. 6:
“(6) Водач, който управлява МПС след употреба на алкохол, наказан с влязло в сила наказателно постановление или присъда, не може да придобие правоспособност от по-горна категория в продължение на една година от влизането в сила на наказателното постановление или на присъдата.”
§ 44. В чл. 152 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1, т. 2 се създават букви “в” и “г”:
“в) водачите, които са лишени от право да управляват моторно превозно средство на основание чл. 174, ал. 2 от този закон, както и на водачите, които са лишени от право да управляват моторно превозно средство на основание чл. 343г от Наказателния кодекс;
г) изследвания за психологическа годност на водачи на МПС могат да се извършват и извън случаите по тази алинея при постъпване на работа или при други случаи по искане на държавни, общински, обществени и частни организации, сдружения и търговци.”
2. В ал. 2 след думите “регистрирани по Търговския закон” се поставя запетая и се добавя “или лица, регистрирани по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство, както и на професионални училища, професионални гимназии, професионални колежи, средни образователни училища с професионални паралелки и акредитирани по реда на Закона за висшето образование висши училища.”
3. В ал. 3, т. 2 накрая се добавя „или документ, удостоверяващ регистрация по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство”.
4. В ал. 4 се създава т. 3:
“3. преподавателите по теоретично и практическо обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС са длъжни на всеки 5 години да поддържат и повишават своята квалификация чрез обучение в курсове, организирани от висши училища, акредитирани по реда на Закона за висшето образование.”
5. В ал. 15 думите “Средните професионални училища” се заменят с “Професионалните училища, професионалните гимназии, професионалните колежи”.
§ 45. В чл. 157 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 6 се изменя така:
“(6) При съставяне на акт за нарушение по този закон контролният талон се отнема и се връща на водача след изпълнение на задължението по чл. 190, ал. 3. През този период актът за нарушението заменя контролния талон за срок един месец след влизането в сила на наказателното постановление, съответно на решението или определението на съда при обжалване.”
2. Създават се ал. 7 и 8:
“(7) При връчване на наказателното постановление и доброволно заплащане на наложената глоба контролният талон се връща незабавно.
(8) Контролният талон се връща на водача след изпълнение на задължението по чл. 190, ал. 3. Наказателното постановление заменя контролния талон за период един месец след влизането му в сила.”
§ 46. В чл. 158 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1, т. 1 накрая се поставя запетая и се добавя “при условие че водачът е изпълнил задълженията си по чл. 190, ал. 3, което удостоверява със съответните платежни документи”.
2. В ал. 1 т. 2 се изменя така:
“2. служебно, до максималния размер, след изтичане на две години, считано от датата, на която е влязло в сила последното наказателно постановление, с което на водача са отнети контролни точки.”
§ 47. В чл. 159 се правят следните изменения и допълнения:
1. Досегашният текст става ал. 1.
2. Създава се ал. 2:
“(2) Не се издава свидетелство за управление на моторно превозно средство или негов дубликат, както и отнето свидетелство не се връща, ако на лицето е наложено наказание по чл. 176а, до заплащане изцяло на дължимите от него глоби.”
§ 48. В чл. 165, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
1. Точка 3 се изменя така:
“3. следят за състоянието на пътя и пътните принадлежности и издават писмени предупреждения, сигнални писма или разпореждания до собствениците или до администрацията, управляваща пътя, и до фирмата, поддържаща пътния участък, за отстраняване на установени неизправности по тях;”.
2. Създава се т. 12:
“12. предотвратяват и разкриват престъпления и нарушения, свързани с опазването на пътя, на пътните съоръжения и пътните принадлежности.”
§ 49. В чл. 166, ал. 2 се създава т. 8:
“8. имат право да ползват технически средства за установяване натоварването на ос или масата на превозните средства, съдържанието на вредни емисии в отработилите газове, тахографите и данните от тахографските записи, както и устройствата за ограничаване на скоростта.”
§ 50. В чл. 167 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2, т. 1 след думите “контролират в населените места” се добавя “изправността и състоянието на пътната настилка, пътните съоръжения, пътната маркировка, средствата за организация и регулиране”.
2. Създава се нова ал. 3:
“(3) Службите за контрол, определени от собствениците или администрацията, управляваща пътя извън населените места, контролират състоянието и изправността на пътната настилка, пътните съоръжения, средствата за сигнализация и маркировка.”
3. Досегашната ал. 3 става ал. 4.
§ 51. В чл. 169, ал. 3 думите “войскови колони” се заменят с “военни колони”.
§ 52. Създават се чл. 170а, 170б и 170в:
“Чл. 170а. (1) Лицата или администрацията, управляващи пътя, са длъжни:
1. да поддържат в изправност пътя, пътните съоръжения и средствата за организация и регулиране на движението;
2. да внедряват и поддържат технически средства и системи за регулиране и управление на движението;
3. ежегодно да извършват оценка и да приемат мерки за ограничаване на пътнотранспортните произшествия и намаляване на жертвите от тях, дължащи се на техническото състояние на пътя.
(2) Администрацията, управляваща железния път, е длъжна да поддържа железопътните прелези и техните съоръжения в изправност.
Чл. 170б. Министърът на транспорта и министърът на вътрешните работи с наредба определят реда за служебно обследване на тежките пътнотранспортни произшествия, допуснати от водачи с правоспособност за управление на МПС до две години и водачи на МПС за обществен превоз или за собствена сметка на пътници и товари, и набелязване на мерки за тяхното ограничаване.
Чл. 170в. Министърът на вътрешните работи и министърът на образованието и науката с наредба определят реда на взаимодействие по обмен на информация, анализиране на пътнотранспортните произшествия с участие на деца и набелязване мерки за тяхното ограничаване и намаляване на последствията.”
§ 53. В чл. 171 се правят следните изменения и допълнения:
1. В основния текст думите “могат да” се заличават.
2. В т. 1 се правят следните изменения и допълнения:
а) буква “б” се изменя така:
“б) който управлява МПС с концентрация (съдържание) на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда, а за водачите със стаж до две години и водачите на МПС за обществен превоз на пътници и опасни товари с концентрация на алкохол в кръвта 0,2 на хиляда, установена с медицинско изследване или с техническо средство, определящо съдържанието на алкохол в кръвта чрез измерването му в издишания въздух, или е под въздействието на друго упойващо вещество, както и при отказ да бъде изпробван с техническо средство или да даде кръв за медицинско изследване - до решаване на въпроса за отговорността му, но за не повече от 6 месеца;”
б) създават се букви “д” и “е”:
“д) който управлява МПС без контролен талон в нарушение на разпоредбата на чл. 157, ал. 8 - до заплащане на дължимата глоба;
е) който управлява моторно превозно средство без застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите - до предоставяне на сключена валидна застраховка.”
3. В т. 5, буква “б” думите “като в този случай на нарушителя се съставя акт” и запетаята след тях се заличават.
§ 54. В чл. 172 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се ал. 3:
“(3) В случаите по чл. 171, т. 1, буква “б” свидетелството за управление на моторно превозно средство на водача се изземва със съставянето на акта за установяване на административното нарушение.”
2. Досегашните ал. 3 и 4 стават съответно ал. 4 и 5.
§ 55. В чл. 174 се правят следните изменения:
1. Алинеи 1 и 2 се изменят така:
“(1) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство, трамвай или самоходна машина за срок от 1 до 12 месеца и глоба от 200 до 500 лв., който управлява моторно превозно средство, трамвай или самоходна машина с концентрация на алкохол в кръвта над
0,5 на хиляда до 1,5 на хиляда включително, а за водачите със стаж до
2 години, водачите на двуколесни моторни превозни средства, водачите на МПС за обществен превоз на хора и опасни товари - при концентрация на алкохол в кръвта от 0,2 на хиляда до 1,5 на хиляда включително, установена с медицинско изследване и/или с техническо средство, определящо съдържанието на алкохол в кръвта чрез измерването му в издишвания въздух.
(2) Когато нарушението по ал. 1 е извършено повторно, наказанието е лишаване от право да управлява моторно превозно средство, трамвай или самоходна машина за срок от една до 3 години и глоба от 1000 до 2000 лв.”
2. В ал. 3 след думите “употреба на алкохол” се добавя “или упойващо вещество”, а думите “за срок от 6 месеца до две години и глоба от 200 до 500 лв.” се заменят със “за срок 18 месеца и глоба 1000 лв.”.
§ 56. В чл. 175, ал. 1 се създава т. 7:
“7. при покана за вземане на отношение по констатирано нарушение не се яви без основателни причини.”
§ 57. Създава се чл. 176а:
“Чл. 176а. (1) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок до 3 месеца водач, който в срока по
чл. 190, ал. 3 не заплати наложената му глоба или имуществена санкция по повече от едно влязло в сила наказателно постановление. При повторно нарушение наказанието лишаване от право да управлява моторно превозно средство се налага за срок до 6 месеца.
(2) Наказанието по ал. 1 не се налага или изпълнението му се прекратява, ако бъде доказано, че наложените глоби са заплатени изцяло.
(3) В случаите на налагане на административно наказание по ал. 1 се налага и принудителна административна мярка отнемане на свидетелството за правоуправление.
(4) В случаите по ал. 2 при прекратяване изпълнението на адми-нистративното наказание се връща свидетелството за правоуправление.”
§ 58. В чл. 178, ал. 1 се създават т. 8 и 9:
“8. който променя въведената организация на движение без съгласуване с органите на МВР и администрацията, стопанисваща пътя;
9. който не изпълни дадено му по реда на чл. 165, ал. 1, т. 3 разпореждане.”
§ 59. В чл. 179 се създава ал. 4:
“(4) Водач, който управлява моторно превозно средство, което не е било спряно от движение и на което не е поставен валиден стикер съгласно чл. 100, ал. 3, и не носи валиден контролен талон от знака, издаден от Гаранционен фонд, за задължителна застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилистите по чл. 261, ал. 1 от Кодекса за застраховането, се наказва с глоба 50 лв.”
§ 60. В чл. 180, ал. 1, т. 1 след думите “наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство” се поставя запетая.
§ 61. В чл. 181 се създава т. 7:
“7. водач на моторно превозно средство, който превозва пътници над определените норми.”
§ 62. Член 182 се изменя така:
“Чл. 182. (1) Водач, който превиши разрешената максимална скорост в населено място, се наказва, както следва:
1. за превишаване до 10 км/час - с глоба 10 лв.;
2. за превишаване от 11 до 20 км/час - с глоба 30 лв.;
3. за превишаване от 21 до 25 км/час - с глоба 50 лв.;
4. за превишаване от 26 до 30 км/час - с глоба 100 лв. и един месец лишаване от правоуправление;
5. за превишаване от 31 до 40 км/час - с глоба 150 лв. и един месец лишаване от правоуправление;
6. за превишаване над 41 км/час - с глоба 200 лв. и два месеца лишаване от правоуправление;
7. за превишаване над 51 км/час - с глоба 250 лв. и 3 месеца лишаване от правоуправление.
(2) Водач, който превиши разрешената скорост извън населено място, се наказва, както следва:
1. за превишаване до 10 км/час - с глоба 10 лв.;
2. за превишаване от 11 до 20 км/час - с глоба 30 лв.;
3. за превишаване от 21 до 30 км/час - с глоба 50 лв.;
4. за превишаване от 31 до 40 км/час - с глоба 100 лв. и един месец лишаване от правоуправление;
5. за превишаване от 41 до 50 км/час - с глоба 150 лв. и два месеца лишаване от правоуправление;
6. за превишаване над 51 км/час - с глоба 200 лв. и 3 месеца лишаване от правоуправление.
(3) Водач на МПС за превоз на хора и опасни товари, който превиши разрешената скорост, се наказва, както следва:
1. за превишаване до 10 км/час - с глоба 10 лв.;
2. за превишаване от 11 до 20 км/час - с глоба 30 лв.;
3. за превишаване от 21 до 25 км/час - с глоба 50 лв.;
4. за превишаване от 26 до 30 км/час - с глоба 100 лв. и един месец лишаване от правоуправление;
5. за превишаване от 31 до 40 км/час - с глоба 200 лв. и два месеца лишаване от правоуправление;
6. за превишаване от 41 до 50 км/час - с глоба 300 лв. и 3 месеца лишаване от правоуправление;
7. за превишаване над 51 км/час - с глоба 400 лв. и 3 месеца лишаване от правоуправление.
(4) Водач, който повторно превиши скоростта на движение с над
31 км/час, се наказва с глоба 300 лв. и лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок 3 месеца.”


§ 63. В чл. 183 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1, т. 1 след думите “свидетелство за управление” се добавя “контролен талон и”, а думите “документ за сключена задължителна застраховка “Гражданска отговорност на автомобилите” се заличават.
2. Създава се нова т. 2:
“2. не носи документ за сключена задължителна застраховка “Гражданска отговорност”, ако водачът е изпълнил задължението си по
чл. 100, ал. 3 и поставения от него стикер е валиден към датата на установяване на нарушението.”
3. Досегашните т. 2 и 3 стават съответно т. 3 и 4.
4. В ал. 2, т. 3 думите “неправилно изпреварва” се заличават.
5. Създават се т. 10 и 11:
“10. управлява моторно превозно средство по “ВUS” лента, без да има право на това;
11. нарушава правилата за движение назад.”
6. В ал. 4 числото “40” се заменя с “50”.
§ 64. В чл. 184 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 се създава т. 6:
“6. пешеходец, който преминава през огражденията от парапети или вериги.”
2. В ал. 3 числото “20” се заменя с “50”.
§ 65. В чл. 186 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
“(1) При маловажни случаи на нарушения, които са установени в момента на извършването им, на мястото на нарушението може да бъде наложена глоба с фиш в размер до 50 лв. Издаденият за наложената глоба фиш трябва да съдържа данни: за самоличността на служителя, наложил глобата; за самоличността на нарушителя; за мястото и времето на нарушението; за нарушените разпоредби, за размера на глобата, която следва да се заплати. Фишът се подписва от служителя, наложил глобата, и от нарушителя. Глобата се заплаща доброволно на място от нарушителя, след което му се дава екземпляр от фиша. В този случай не се отнемат контролни точки. Събраните суми от наложените глоби с фиш се отчитат ежедневно в съответните структурни звена към областните дирекции “Полиция”.”
2. Създава се нова ал. 4:
“(4) При маловажни случаи на нарушения, установени с техническо средство или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на МПС, за които е предвидена глоба в размер до 50 лв. включително, на собственика, на когото е регистрирано превозното средство, а когато то е собственост на юридическо лице - на управителя му, се изпраща покана с препоръчано писмо с обратна разписка да се яви в съответната служба за контрол в едномесечен срок от получаването й, за да му бъде издаден фиш или за да посочи лицето, на което е предоставило управлението на МПС, с което е извършено нарушението. При неявяване в определения срок или при непосочване писмено на лицето, на което е предоставено управлението на МПС, на собственика или на управителя на юридическото лице - собственик на МПС, се издава фиш в негово отсъствие, който се счита за връчен от датата на издаване на фиша.”
3. Създават се ал. 5 и 6:
“ (5) На лице, посочено с декларация от собственика на МПС, с което е извършено нарушението, или от управителя на юридическото лице, когато МПС е собственост на юридическо лице, че му е предоставено управлението на МПС, се издава фиш по реда на ал. 4.
(6) Издаденият фиш съдържа данни: за самоличността на служителя, наложил глобата; за лицето, на което се налага глобата; за МПС, с което е извършено нарушението; за мястото и времето на нарушението; за нарушените разпоредби; за размера на глобата, срока и сметката или мястото за доброволното й заплащане. Фишът се подписва от служителя, наложил глобата, като първият екземпляр се връчва на лицето, а при негово отсъствие се изпраща по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка.”
4. Досегашната ал. 4 става ал. 7 и в нея думите “и се изпраща за събиране на публичния изпълнител” се заличават.
§ 66. В чл. 189 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 4 след думите “от министъра на вътрешните работи” се добавя “от министъра на отбраната” и се поставя запетая.
2. Създава се нова ал. 5:
“(5) Не подлежат на обжалване наказателни постановления, с които е наложена глоба до 50 лв. включително.”
3. Създават се ал. 7 и 8:
“(7) Изготвените с технически средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство, снимки, видеозаписи и разпечатки са веществени доказателствени средства в административнонаказателния процес.
(8) При връчване на наказателното постановление водачът задължително представя валидно свидетелство за управление на моторно превозно средство.”
§ 67. В чл. 190 се създават ал. 3, 4 и 5:
“(3) Наложеното наказание “глоба” се заплаща в едномесечен срок от влизането в сила на наказателното постановление или съдебното решение или определение на съда при обжалване.
(4) При неизпълнение на задължението по ал. 3 в едногодишен срок от влизането в сила на наказателното постановление, независимо от налагането на друго наказание, задължението се заплаща в двоен размер.
(5) Сумите по наложеното наказание “глоба” могат да се заплащат и чрез пощенски записи в пощенските станции в страната. Пощенските записи съдържат освен всички реквизити, посочени в ал. 1, и сметката, по която да се внесе глобата, и мястото, където тя да бъде изплатена.”
§ 68. В Допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. В § 1а:
а) досегашният текст става ал. 1;
б) създават се ал. 2 и 3:
“(2) Към областните управители и кметовете на общини се създават областни и общински комисии по безопасност на движението.
(3) Областните и общинските комисии по безопасност на движението по пътищата координират и контролират проблемите по безопасността на движението, изготвят ежегоден доклад за състоянието на безопасността на движението и приемат мерки за нейното подобряване.”
2. В § 6:
а) в т. 16, изречение второ след думите “строителните машини” се поставя запетая и се добавя “верижните специални и верижните бронирани от Българската армия и МВР”;
б) създават се т. 46 - 65:
“46. “Обезопасителен колан” е система от колани със заключващи и регулиращи устройства, чиято цел е да намали риска от наранявания за лицето, което я използва, в случай на сблъсък или рязко намаляване на скоростта на превозни средства чрез ограничаване подвижността на тялото на лицето, което я използва.
47. “Детска обезопасителна система” се състои от специална седалка, към която може да са прикрепени обезопасителни колани. Тази система не е неразделна част от конструкцията на автомобила.
48. “Населено място” е застроена със сгради територия, при която началото и краят са обозначени със съответни пътни знаци.
49. “Железопътен прелез” е пресичане на едно ниво на път с железопътна линия.
50. “Охраняем железопътен прелез” е прелезът, който е снабден с бариери. Светлините на прелезите са сигнали, а не белег за охраняемост.
51. “Автомагистрала” е автомобилен път, който не обслужва пряко прилежащата територия, предназначен е за високи скорости при специални правила за движение, с разделени платна за движение в двете посоки, не пресича пътища, железопътни и трамвайни линии и пешеходни пътеки на едно ниво и е обозначен със знаци за автомагистрала.
52. “Съчленено превозно средство” е комбинация от превозни средства, състояща се от моторно превозно средство и свързано с него полуремарке.
53. “Пешеходна пътека” е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
54. “Намалена видимост” - при здрач, мъгла, валеж, запрашеност, задименост и други подобни.
55. “Ограничена видимост” - при стръмнини, завои и други препятствия, които пречат на видимостта.
56. “Маса в натоварено състояние“ е действителната маса на превозното средство, когато е натоварено, заедно с екипажа и пътниците.
57. “Маса в ненатоварено състояние“ е масата на превозното средство без екипаж, пътници или товар, но с пълен резервоар с гориво и с инструментите, които превозното средство по принцип превозва на борда си.
58. “Тахограф” е средство за измерване по смисъла на Закона за измерванията, предназначено да бъде монтирано в моторно превозно средство, за да регистрира или показва в автоматичен или полуавтоматичен режим данни за движението на автомобила и за определените периоди на управление, прекъсване и почивка на водачите.
59. “Спирачен път” е пътят, изминат от превозното средство от момента на реагиране на неговия водач за аварийно спиране в случай на опасност или при подаване на сигнал за спиране до окончателното установяване на превозното средство на място.
60. “Изкуствена неравност” е повдигната повърхност над нивото на пътя, предназначена за намаляване скоростта на пътното превозно средство.
61. “Велосипедна лента” е част от пътното платно, предназначена за велосипеди. Велосипедната лента е отделена от останалата част на пътното платно чрез надлъжна маркировка.
62. “Велосипедна алея” е отделен път или част от път, предназначен за велосипеди и обозначен като такъв. Велосипедната алея е отделена от другия път или от другите части на същия път чрез структурни средства.
63. “Дневни светлини” означават светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.
64. “Военна колона” е група от пътни превозни средства, които се придвижват под ръководството на старши на колоната по един и същ маршрут в една и съща посока.
65. “Пътно-комендантски подразделения” са специални военни подразделения от Българската армия, отговорни за регулиране придвижването на войскови колони и единични машини независимо от тяхната националност.”
§ 69. В Преходните и заключителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. В § 6а думите “министъра на образованието и науката” се заличават.
2. В § 11:
а) в ал. 1 накрая се добавя “и енергетиката, министъра на правосъдието, министъра на финансите, министъра на околната среда и водите, областните управители и кметовете на общини”;
б) създава се ал. 3:
“(3) В рамките на своите компетенции органите по ал. 1 ежегодно разработват и изпълняват мерки за прилагане на Закона за движението по пътищата и ограничаване на жертвите от пътнотранспортните произшествия.”

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 70. Навсякъде в закона думите “Министерството на транспорта и съобщенията”, “министърът на транспорта и съобщенията” и “министъра на транспорта и съобщенията” се заменят съответно с “Министерството на транспорта”, “министърът на транспорта” и “министъра на транспорта”.
§ 71. Параграфи 41, 42 и § 44, т. 2 и 3 влизат в сила от датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз.
§ 72. Параграф 32, т. 1, както и § 34 относно чл. 137а, ал. 7 и 8 влизат в сила от 1 януари 2008 г.
§ 73. В чл. 343б, ал. 1 от Наказателния кодекс (обн., ДВ, бр. 26 от 1968 г.; попр., бр. 29 от 1968 г.; изм. и доп., бр. 92 от 1969 г., бр. 26 и 27 от 1973 г., бр. 89 от 1974 г., бр. 95 от 1975 г., бр. 3 от 1977 г., бр. 54 от 1978 г., бр. 89 от
1979 г., бр. 28 от 1982 г.; попр., бр. 31 от 1982 г.; изм. и доп., бр. 44 от 1984 г.,
бр. 41 и 79 от 1985 г.; попр., бр. 80 от 1985 г.; изм. и доп., бр. 89 от 1986 г.; попр., бр. 90 от 1986 г.; изм. и доп., бр. 37, 91 и 99 от 1989 г., бр. 10, 31 и 81 от 1990 г., бр. 1 и 86 от 1991 г.; попр., бр. 90 от 1991 г.; изм. и доп., бр. 105 от 1991 г., бр. 54 от 1992 г., бр. 10 от 1993 г., бр. 50 от 1995 г.; Решение № 19 на Конституционния съд от 1995 г. - бр. 97 от 1995 г.; изм. и доп., бр. 102 от 1995 г., бр. 107 от 1996 г., бр. 62 и 85 от 1997 г.; Решение № 19 на Конституционния съд от 1997 г. - бр. 120 от 1997 г.; изм. и доп., бр. 83, 85, 132, 133 и 153 от 1998 г., бр. 7, 51 и 81 от 1999 г., бр. 21 и 51 от 2000 г.; Решение № 14 на Конституционния съд от 2000 г. - бр. 98 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 41 и 101 от 2001 г., бр. 45 и 92 от 2002 г., бр. 26 и 103 от 2004 г. и бр. 24, 43, 76, 86 и 88 от 2005 г.) числото “1,2” се заменя с “1,5”.
§ 74. В чл. 30 от Закона за железопътния транспорт (обн., ДВ,
бр. 97 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 47 и 96 от 2002 г., бр. 70 и 115 от 2004 г., бр. 77 и 88 от 2005 г. и бр. 36 и 37 от 2006 г.) ал. 5 се изменя така:
“(5) Поддържането и експлоатацията на железопътните прелези се извършва при условия и по ред, определени от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на транспорта, и се финансира от републиканския бюджет.”
§ 75. В чл. 49, т. 4 от Закона за пътищата (обн., ДВ, бр. 26 от 2000 г.; изм., бр. 88 от 2000 г., бр. 111 от 2001 г., бр. 47 и 118 от 2002 г., бр. 9 и 112 от
2003 г., бр. 6 и 14 от 2004 г., бр. 88 и 105 от 2005 г. и бр. 30 и 36 от 2006 г.) след думите “изграждане, ремонт и поддържане на републиканските пътища” думите “и на железопътната инфраструктура” се заличават.
§ 76. В Закона за административните нарушения и наказания (обн., ДВ, бр. 92 от 1969 г.; изм. и доп., бр. 54 от 1978 г., бр. 28 от 1982 г., бр. 28 и 101 от 1983 г., бр. 89 от 1986 г., бр. 24 от 1987 г., бр. 94 от 1990 г., бр. 105 от 1991 г., бр. 59 от 1992 г., бр. 102 от 1995 г., бр. 12 и 110 от 1996 г., бр. 11, 15, 59, 85 и 89 от 1998 г., бр. 51, 67 и 114 от 1999 г., бр. 92 от 2000 г., бр. 25, 61 и 101 от 2002 г.,
бр. 96 от 2004 г., бр. 39 и 79 от 2005 г. и бр. 30 и 33 от 2006 г.) се правят следните допълнения:
1. В чл. 44 се създава ал. 4:
“(4) Когато нарушителят няма постоянен адрес в Република България, съставеният акт се предоставя незабавно на наказващия орган. Писмени обяснения или възражения на водача се прилагат към акта.”
2. В чл. 52, ал. 1 се създава изречение второ:
“В случаите по чл. 44, ал. 4 наказващият орган се произнася в деня на получаване на административнонаказателната преписка.”
3. Създава се чл. 77а:
“Чл. 77а. Когато с наказателното постановление е наложена глоба на нарушител без постоянен адрес в Република България, нарушителят внася сумата по сметка, посочена в наказателното постановление.”
§ 77. Параграф 76 влиза в сила от 1 януари 2007 г.



Законът е приет от XL Народно събрание на …………………… 2006 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.


ПРЕДСЕДАТЕЛ НА
НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ:

(Георги Пирински)




М О Т И В И

към проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата



Конкретната пътнотранспортна обстановка в Република България недвусмислено показва, че в действащата нормативна база съществуват редица пропуски. Това обстоятелство, както и изпълнението на задачите, поставени в Програмата на Европейския съюз за подобряване състоянието на безопасността на движението и намаляване на жертвите от пътнотранспортните произшествия по пътищата на Европа с 50 на сто към 2010 г., безспорно налагат своевременно приемане на изменения и допълнения на Закона за движението по пътищата. Настоящите предложения за изменение и допълнение на този закон произтичат от положителните практики в страните - членки на Европейския съюз, от новите моменти в решенията на работната група по безопасност на движението към Европейската икономическа комисия на ООН и от характерните особености на пътнотранспортната обстановка в нашата страна.
Проектът на Закон за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата съдържа предложения за промени в следните основни насоки:
Предлага се повишаване размера на глобите за някои груби нарушения на правилата за движение, водещи до тежки пътнотранспортни произшествия. Законопроектът съдържа разпоредби, които целят повишаване събираемостта на наложените глоби. Предвидена е възможност за лишаване от правоуправление на водачи при неплащане на глобата в определен срок.
Въвежда се използването на детските обезопасителни седалки. Премахва се и възможността на задните седалки в автомобилите да се превозват допълнително две деца до 7 г. или едно до 14 г., тъй като за тях няма задържащи устройства.
Превозването на деца без задържащи устройства застрашава техния живот и здраве и при най-леки инциденти. За последните 5 години при пътнотранспортни произшествия като пътници са пострадали 2464 деца, от които 169 са загинали.


Предвидена е отговорност за водачите, които превозват в моторно превозно средство необезопасени с колани пътници.
Ползването на обезопасителен колан води до съществено намаляване броя на загиналите и ранените вследствие на пътнотранспортни произшествия.
Определят се задълженията и отговорностите на отделните министерства, областни управи, агенции, общини и др. по безопасността на движението.
В сега съществуващите текстове на закона отговорностите са насочени предимно към участниците в движението.
Конкретизират се задълженията и отговорностите по отношение на изправността на пътищата, организацията на движението, управление на движението, изправността на пътната сигнализация и маркировка и др. във и извън населените места.
Поради липса на конкретни нормативни задължения и отговорности за изправността на пътната мрежа и съоръженията към нея по пътищата и улиците на страната съществуват неизправности, пропуски в сигнализацията и маркировката, в организацията на движението и др., които създават опасности за живота и здравето на участниците в движението.
Създават се нормативни предпоставки за изграждане на комисии по проблемите на безопасността на движението към областните управители и общините с оглед координиране на дейността по осигуряване безопасността на движението на територията.
Редица въпроси, свързани с безопасността на движението, се решават на национално ниво. Приемат се решения, провеждат се кампании, но в същото време няма организация, която да мобилизира усилията на местните структури за решаване на конкретните проблеми по безопасността на движението на конкретната територия.
Предлага се и прецизиране на нормативните текстове за правилата и задълженията на пешеходците и велосипедистите.
Пешеходната аварийност в нашата страна е една от най-високите в Европа. През последните години постоянно нараства броят на блъснатите велосипедисти и тази тенденция ще продължи и в бъдеще.


В законопроекта са въведени новите наименования на служби в Министерството на вътрешните работи, съдържащи се в Закона за Министерството на вътрешните работи, който влезе в сила от 1 май 2006 г.
Въз основа на изложеното Министерският съвет предлага на Народното събрание да разгледа и приеме внесения законопроект.



МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ:

(Сергей Станишев)




Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Чет 18 яну 2007 17:42


яко вдигат глобите :roll:
кой кара с превишена скорост... :deal :smackbum


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 18 яну 2007 17:45


santo_trafficante написа:кой кара с превишена скорост... :deal :smackbum


Демек - всички!


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 18 яну 2007 17:47


абе няма ли няква кратка версия....тва ще отнеме много време :)


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Чет 18 яну 2007 17:50


buFka написа:абе няма ли няква кратка версия....тва ще отнеме много време :)
чети чети интересно е :wink: аз го изетох :wink:


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Чет 18 яну 2007 17:59


Ей това кърти:

§ 10. Създава се чл. 24а:
“Чл. 24а. (1) За намаляване скоростта на движение върху платното за движение се изграждат изкуствени неравности или други средства за успокояване на движението.


Горкото движение - такова едно неспокойно... :roll: Ще трябва да се грижим вече и за неговото спокойствие. mhihi


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16283
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 18 яну 2007 18:15


интересное с връщането на талона


Потребителски аватар
Ninja
Мнения: 318
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ninja » Чет 18 яну 2007 20:16


честито на всички!!!
А иначе с приоритет се борим срещу корупцията! Как? Като вдигат глобите за населението? Къде им е контрола? Кога ще спрат да казват какво трябва и какво ще правят? Кога ще започнат да действат с еднакви мерки към всички нарушители? Всички знаем, че проблемите по пътищата ни са комплексни и едва ли по-високите санкции на хартия ще ги решат - или за пореден път излизват нечий западно-европейски задник. Не искат да сложат камери в полицейските коли, не искат GPRS системи в полицейските коли, покриват се взаимно на най-високо ниво отричайки некадърността си и някакви писарушки ни замазват очите с псевдо активност.
Мога да пиша още доста, както предполагам и всеки от вас...
Живи и здрави, другото ще си го купим :D

Последна промяна от Ninja на Чет 18 яну 2007 20:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Чет 18 яну 2007 20:43


Не мога да си обясня оня момент с глобата при превишена скорост. В "Труд" четох, че, глобата е ....., ако се превиши ограничението от 50 км/ч в населено място с повече от 51 км/ч... Т.е., ако карам с 101 км/ч ли? :shock


KENTAWAR
Мнения: 433
Регистриран на: Съб 19 мар 2005 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот KENTAWAR » Чет 18 яну 2007 21:08


Не мога да си обясня оня момент с глобата при превишена скорост. В "Труд" четох, че, глобата е ....., ако се превиши ограничението от 50 км/ч в населено място с повече от 51 км/ч... Т.е., ако карам с 101 км/ч ли? Shocked

ДА


Потребителски аватар
jafara
Мнения: 949
Регистриран на: Нед 14 май 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jafara » Чет 18 яну 2007 21:45


е постара ли са се, престарали са се даже бих казал тцтцтцтц :)
а много ми е чудно, значи до колкото рабирам и допустимата досега 0.5промила май отпада, т.е. никакъв алкохол или съм се объркал :?:


wotson
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 13:35
Автомобил: vw touran
Двигател: BKD 2006
Контакти:

Мнениеот wotson » Чет 18 яну 2007 22:10


са си много добри не4е някои ги плаща, мо както и да е
Ninja спокойно вси4ко по реда си в полицеиските коли 6те има камери а за сега ве4е има GPS , незнам защо според тебе им трябва GPRS , маи просто оби4аш да критикуваш и все другите да сати виновни ти си пазваи знаците и сфетофарите бък другите си имат глава на раменете. кота кара както си иска кат се блусне се изаснява кои как е мина и на какво.
по хубаво предлойение е да се направи авто каското да не покрива на 100% щетите ако си виновен за ТПТ -то 6те се замислят кои как да кара ако 6те трябжа да вади кинти.
а за малката корупция която говориш
и тя 6те се управи но едва когато вдигнат заплатите на полицаите
кои6те се занимава да си рискува работата за 5-10-20 лева :wink:
Кога ще започнат да действат с еднакви мерки към всички нарушителиглобите
и тук мисля 4е говориш за полицаите 4е си позволяват да карат я подпили или с превисена скорост на 4ервено и т.н. ти си караи как то трябва всеки си има глава на раменете като се блусне и е с алкохол си заминава от работа(уволнен по бързия на4ин)
хаиде със здраве 4е много се разписах :lol:


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Чет 18 яну 2007 22:14


Pichaga написа:интересное с връщането на талона


Аз така като го чета и ми изглежда доста двусмислено и неразбираемо :x

п.п. винаги съм бил на принципа - обжалване до дупка :D

Последна промяна от tyo на Чет 18 яну 2007 22:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Чет 18 яну 2007 22:19


wotson написа:...


Естественно, че визира полицаите! Щото обикновеният гражданин може и да збърка но полицаят няма право на грешка
Защото хората виждат пиян полицай зад волана, виждат полицай без колан, виждат полицай да кара като "джигит" и си казват "Абе аз най последния балама ли съм - ченгето прави така пак после идва и на мен ми казва какво да правя!!!


wotson
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 13:35
Автомобил: vw touran
Двигател: BKD 2006
Контакти:

Мнениеот wotson » Чет 18 яну 2007 22:26


Естественно, че визира полицаите! Щото обикновеният гражданин може и да збърка но полицаят няма право на грешка
Защото хората виждат пиян полицай зад волана, виждат полицай без колан, виждат полицай да кара като "джигит" и си казват "Абе аз най последния балама ли съм - ченгето прави така пак после идва и на мен ми казва какво да правя!!!

пак казвам всеки си носи последствията сам
а полицая нети казва какво да правиш а ти казва какво не правиш
да не мислиш 4е на поаите не им пишат актове ?
несе слу4ва 4есто но се слу4ва
при катастрофа ако има неизрядни документи визирам грайданска дупе да му е яко така 4е вси4ко само веременно е отложено



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта