Вече и "умни" светофари :)

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dimitkoto
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 18 май 2006 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Вече и "умни" светофари :)

Мнениеот dimitkoto » Пет 19 яну 2007 17:20


Вече са пренастроени няколко възлови светофарни уредби на централни кръстовища - стадион “Варна”, стадион “Черно море”, пазар “Чаталджа”.
Според кмета “зелената вълна” ще отприщи трафика, което ще надмине ефекта на въведеното през миналата година еднопосочно движение по ключови улици. Вече има нова организация на светофарите на ул. “Шипка” и Матроски клуб, от петък техническите екипи работят до Полиграфията. “Зелената вълна” е съобразена с максимално допустимата в градски условия скорост. За да се ползват от предимствата на новата организация на движение, водачите не трябва да превишават 50 км в час, поясни Йорданов. Светофарните уредби ще бъдат оборудвани със светодиодни секции, които ще информират шофьорите за препоръчителната скорост, както и за времето, което остава за зелен сигнал. До 1 юни трябва да се въведе и автоматизирана информационна система. Измервателни уреди ще броят автомобилите по кръстовищата. От постъпилата информация, компютър ще определя продължителността на смяна на зелената с червена светлина.

Източник : http://dnes.dir.bg/2007/01/19/news1207218.html




Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Пет 19 яну 2007 20:13


Заглавието е малко тъпичко, но какво да се прави - журналисти (в случая хора нямащи ни най-малка представа как работи системата)


В почти всяко кръстовище може да се реализират тия "екстри", стига да се оборудва с необходимите датчици. Чудеса с трафика няма да станат , нямаме достатъчно широки улици и не на последно място , нямаме и култура на шофиране. Така , че исказванията на кмета са малко пресилени , но това му е работата на човека.

Ще видим , до месец трябва да има ефект, но ще има донастройки на системата.


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Пет 19 яну 2007 22:28


Колега извинявай ама къде живееш и на кого вярваш? По маршрута който пътувам ежедневно има светофар, дето за мен се чака от 6 коли до 14 минути в моята посока, а в другата НЯМА чакащи най-често! Само че тая другата е от към Бояна и т.н., пък моята некъв си Панорамен път. Сещаш се защо го направиха и кога го пускат. Отделно от два месеца всяка сутрин на една прасечка малко преди чешмата на Горна баня дежурят двама полицаи и щом се появи лимузина от там, спират движението да я пуснат. Е това е светофар според мен, с ръчно ама мнооого сигурно действие. Кой ли големец се е заселил там да не е ББ, то и пешеходна пътека направиха. :lol:


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Съб 20 яну 2007 13:57


4ep написа:...Колега извинявай ама къде живееш и на кого вярваш?....


Това не го схванах.
Между другото тази статия е за Варна!!!!! :roll:


President
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 23 авг 2006 0:28
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот President » Съб 20 яну 2007 17:00


Аз лично разлика в трафика не забелязвам след слагането на "умните" светофари


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Съб 20 яну 2007 17:15


Идеята е да няма задръствания по светофарите. Трафика си е трафик, в смисъл, че може да се дефинира като брой МПСта за единица време (час). Тенденцията е трафика да се увеличава. Тука идеята е да не се чака по три / четири "светофара", а да се минава по - лесно.
Но основния приоритет е безопасността, пропускателната способност е на второ място!!


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Съб 20 яну 2007 19:23


naka_76 написа:Заглавието е малко тъпичко, но какво да се прави - журналисти (в случая хора нямащи ни най-малка представа как работи системата)


:D често срещано явление!


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Съб 20 яну 2007 19:41


На споменатите кръстовища е въведен , експериментално засега, т.нар. турбинен принцип. Четирите входящи платна се пускат по отделно, или двете главни поотделно , а второстепенното ( това без предимство) се пуска на третия път за двете направления заедно ( светофара на Чаталджа). На Общината се пуска на 4 пъти , като четвъртия е само за пешеходци, т.е. всички автомобили са спрени.

Промяната е от около 10 дни, но поради някой медиини свободни съчинения, се появи и това исказване на кмета на Варна, за малко яснота по въпроса.

Ако всичко върви добре, ще останем на този принцип на регулиране (турбинния), ако ли не , за няколко дни минаваме на старата схема. В момента постоянно правим обиколки на направлението, с цел доуточняване на подробностите.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Нед 21 яну 2007 10:17


видимо си наясно .. я кажи кой смята това, кога да се пускат светофарите .. има ли си софтуер или по стар български обичай на проба/грешка?
Винаги съм се чудел по големите кръстовища в София как действа ..


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 21 яну 2007 11:19


Светофарните уредби ще бъдат оборудвани със светодиодни секции, които ще информират шофьорите за препоръчителната скорост, както и за времето, което остава за зелен сигнал

представям си как остават 4 сек до превключване и препоръчителната скорост става 120км/ч :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Нед 21 яну 2007 12:49


Да наясно съм. Почти всичко минава и през моите ръце и глава.

Правят се преброявания на потока коли за всяка една входяща лента на кръстовището за един час и на тая база се смята чистото зелено време.

Има си и няколко определения, например време на цикъла на светофара - времето от момента на светване на зелено в едно направление до момента на следващото му светване. Има и брой фази. Обикновенните кръстовища са с две фази. Ако има стрелки за ляв завой в едното направление вече е три фазно регулиране. Ако има леви завои и по двете направления става 4 фази. Ако е с 4 фази и има още една само за пешеходци е 5 фазно и т.н.

Повечето са три фазни, т.е. с по една лява стрелка. Във Варна от десетина дни експериментираме с въпросния турбинен принцип и като , че ли ефект има. Зелената вълна вече е факт , но за съжаление в час пик положението е неспасяемо.

Само във Варна имаме централизирана система. Има връзка със всички светофари по GPRS модеми, могат да им се променят параметри по всяко време. От централен компютър /сървърна система/ се задава и отместването м/у отделните светофари за да се получи зелена вълна. Скоро ще може и да се събират данни за броя коли в реално време и динамично да се коригират времената на всяко кръстовище.

Само пари да има :evil:


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Пон 22 яну 2007 22:12


naka_76 написа:Между другото тази статия е за Варна!!!!! :roll:

:oops: :oops: :oops:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 22 яну 2007 22:23


naka_76 написа:...


Имам френд в чужбинско, който работи в някакъв институт свързан нещо с транспорта и точно правят "умни светофари", та той ми е разправял, че навън почти всеки светофар вече е умен, под платното има датчици за преминаващите автомобили и самите уретби си променят параметрите в реално време, в зависимост от трафика и трафика на околните кръстовища. Примерно, това съм го виждал с очите си, приближаваш нощем към кръстовище и всички светофари светят червено и няма пукната кола. Като се доближиш на 20-30 метра, само твоята посока светва зелено и минаваш. Също така, автобусите на градския транспорт се движеха в средата на пътя (като на трамвай имаха отделно платно по-високо от останалия път) и са винаги със зелено. Просто, като наближи автобуса, светофара директно спира тези които му пречат и той минава. Затова примерно в големите градове с градски транспорт е по-бързо да стигнеш до централната част, отколкото с кола в пиков час. Същата екстра имат полицаите, линейките и пожарната, която също се движи по тази бус лента.

Другия готин начин за избягване на ПТП-та и изнервени шофьори е с кръгови кръстовища, а по-натоварените са и със светофар.

Абе това си е цяла наука.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта