Вече са пренастроени няколко възлови светофарни уредби на централни кръстовища - стадион “Варна”, стадион “Черно море”, пазар “Чаталджа”.
Според кмета “зелената вълна” ще отприщи трафика, което ще надмине ефекта на въведеното през миналата година еднопосочно движение по ключови улици. Вече има нова организация на светофарите на ул. “Шипка” и Матроски клуб, от петък техническите екипи работят до Полиграфията. “Зелената вълна” е съобразена с максимално допустимата в градски условия скорост. За да се ползват от предимствата на новата организация на движение, водачите не трябва да превишават 50 км в час, поясни Йорданов. Светофарните уредби ще бъдат оборудвани със светодиодни секции, които ще информират шофьорите за препоръчителната скорост, както и за времето, което остава за зелен сигнал. До 1 юни трябва да се въведе и автоматизирана информационна система. Измервателни уреди ще броят автомобилите по кръстовищата. От постъпилата информация, компютър ще определя продължителността на смяна на зелената с червена светлина.
Източник : http://dnes.dir.bg/2007/01/19/news1207218.html
Вече и "умни" светофари :)
- naka_76
- Мнения: 107
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Заглавието е малко тъпичко, но какво да се прави - журналисти (в случая хора нямащи ни най-малка представа как работи системата)
В почти всяко кръстовище може да се реализират тия "екстри", стига да се оборудва с необходимите датчици. Чудеса с трафика няма да станат , нямаме достатъчно широки улици и не на последно място , нямаме и култура на шофиране. Така , че исказванията на кмета са малко пресилени , но това му е работата на човека.
Ще видим , до месец трябва да има ефект, но ще има донастройки на системата.
В почти всяко кръстовище може да се реализират тия "екстри", стига да се оборудва с необходимите датчици. Чудеса с трафика няма да станат , нямаме достатъчно широки улици и не на последно място , нямаме и култура на шофиране. Така , че исказванията на кмета са малко пресилени , но това му е работата на човека.
Ще видим , до месец трябва да има ефект, но ще има донастройки на системата.
Колега извинявай ама къде живееш и на кого вярваш? По маршрута който пътувам ежедневно има светофар, дето за мен се чака от 6 коли до 14 минути в моята посока, а в другата НЯМА чакащи най-често! Само че тая другата е от към Бояна и т.н., пък моята некъв си Панорамен път. Сещаш се защо го направиха и кога го пускат. Отделно от два месеца всяка сутрин на една прасечка малко преди чешмата на Горна баня дежурят двама полицаи и щом се появи лимузина от там, спират движението да я пуснат. Е това е светофар според мен, с ръчно ама мнооого сигурно действие. Кой ли големец се е заселил там да не е ББ, то и пешеходна пътека направиха. 

- naka_76
- Мнения: 107
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Идеята е да няма задръствания по светофарите. Трафика си е трафик, в смисъл, че може да се дефинира като брой МПСта за единица време (час). Тенденцията е трафика да се увеличава. Тука идеята е да не се чака по три / четири "светофара", а да се минава по - лесно.
Но основния приоритет е безопасността, пропускателната способност е на второ място!!
Но основния приоритет е безопасността, пропускателната способност е на второ място!!
- naka_76
- Мнения: 107
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
На споменатите кръстовища е въведен , експериментално засега, т.нар. турбинен принцип. Четирите входящи платна се пускат по отделно, или двете главни поотделно , а второстепенното ( това без предимство) се пуска на третия път за двете направления заедно ( светофара на Чаталджа). На Общината се пуска на 4 пъти , като четвъртия е само за пешеходци, т.е. всички автомобили са спрени.
Промяната е от около 10 дни, но поради някой медиини свободни съчинения, се появи и това исказване на кмета на Варна, за малко яснота по въпроса.
Ако всичко върви добре, ще останем на този принцип на регулиране (турбинния), ако ли не , за няколко дни минаваме на старата схема. В момента постоянно правим обиколки на направлението, с цел доуточняване на подробностите.
Промяната е от около 10 дни, но поради някой медиини свободни съчинения, се появи и това исказване на кмета на Варна, за малко яснота по въпроса.
Ако всичко върви добре, ще останем на този принцип на регулиране (турбинния), ако ли не , за няколко дни минаваме на старата схема. В момента постоянно правим обиколки на направлението, с цел доуточняване на подробностите.
- naka_76
- Мнения: 107
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Да наясно съм. Почти всичко минава и през моите ръце и глава.
Правят се преброявания на потока коли за всяка една входяща лента на кръстовището за един час и на тая база се смята чистото зелено време.
Има си и няколко определения, например време на цикъла на светофара - времето от момента на светване на зелено в едно направление до момента на следващото му светване. Има и брой фази. Обикновенните кръстовища са с две фази. Ако има стрелки за ляв завой в едното направление вече е три фазно регулиране. Ако има леви завои и по двете направления става 4 фази. Ако е с 4 фази и има още една само за пешеходци е 5 фазно и т.н.
Повечето са три фазни, т.е. с по една лява стрелка. Във Варна от десетина дни експериментираме с въпросния турбинен принцип и като , че ли ефект има. Зелената вълна вече е факт , но за съжаление в час пик положението е неспасяемо.
Само във Варна имаме централизирана система. Има връзка със всички светофари по GPRS модеми, могат да им се променят параметри по всяко време. От централен компютър /сървърна система/ се задава и отместването м/у отделните светофари за да се получи зелена вълна. Скоро ще може и да се събират данни за броя коли в реално време и динамично да се коригират времената на всяко кръстовище.
Само пари да има
Правят се преброявания на потока коли за всяка една входяща лента на кръстовището за един час и на тая база се смята чистото зелено време.
Има си и няколко определения, например време на цикъла на светофара - времето от момента на светване на зелено в едно направление до момента на следващото му светване. Има и брой фази. Обикновенните кръстовища са с две фази. Ако има стрелки за ляв завой в едното направление вече е три фазно регулиране. Ако има леви завои и по двете направления става 4 фази. Ако е с 4 фази и има още една само за пешеходци е 5 фазно и т.н.
Повечето са три фазни, т.е. с по една лява стрелка. Във Варна от десетина дни експериментираме с въпросния турбинен принцип и като , че ли ефект има. Зелената вълна вече е факт , но за съжаление в час пик положението е неспасяемо.
Само във Варна имаме централизирана система. Има връзка със всички светофари по GPRS модеми, могат да им се променят параметри по всяко време. От централен компютър /сървърна система/ се задава и отместването м/у отделните светофари за да се получи зелена вълна. Скоро ще може и да се събират данни за броя коли в реално време и динамично да се коригират времената на всяко кръстовище.
Само пари да има

- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
naka_76 написа:...
Имам френд в чужбинско, който работи в някакъв институт свързан нещо с транспорта и точно правят "умни светофари", та той ми е разправял, че навън почти всеки светофар вече е умен, под платното има датчици за преминаващите автомобили и самите уретби си променят параметрите в реално време, в зависимост от трафика и трафика на околните кръстовища. Примерно, това съм го виждал с очите си, приближаваш нощем към кръстовище и всички светофари светят червено и няма пукната кола. Като се доближиш на 20-30 метра, само твоята посока светва зелено и минаваш. Също така, автобусите на градския транспорт се движеха в средата на пътя (като на трамвай имаха отделно платно по-високо от останалия път) и са винаги със зелено. Просто, като наближи автобуса, светофара директно спира тези които му пречат и той минава. Затова примерно в големите градове с градски транспорт е по-бързо да стигнеш до централната част, отколкото с кола в пиков час. Същата екстра имат полицаите, линейките и пожарната, която също се движи по тази бус лента.
Другия готин начин за избягване на ПТП-та и изнервени шофьори е с кръгови кръстовища, а по-натоварените са и със светофар.
Абе това си е цяла наука.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта