Помощ относно смяна на предавки..

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Помощ относно смяна на предавки..

Мнениеот Tishku » Пет 23 мар 2007 21:02


От много време се чудя, ма ме е срам да питам ама .... айде дойде му времето :oops: Начи учили са ме като спирам да ползвам до колкото мога предавките и чак тогава спирачките ( е понякога няма време )... Мисълта ми е , мога ли по някакъв начин да навредя на съединителя или на ск.кутия като връщам предавки,и как да го правя? Със или без междинна газ, и каква е разликата. Нека любителите на спортното каране или на спирането с предавки да споделят мнението си, за да се изясня най-после със сесбе си кое е правилното и кое не! Мерси предаврително




Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Пет 23 мар 2007 21:07


Няма нито един път дето да спирам без една по долу с междинна газ :wink:


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пет 23 мар 2007 21:10


По принцип при минаване на по ниска предавка предавка винаги трябва да е с междинна газ. Това важи особенно много за хлъзгав терен за да няма рязко придърпване на гумите. Също така си щадиш съединителя.


Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Пет 23 мар 2007 21:12


vw_golf_2_Memphis написа:Няма нито един път дето да спирам без една по долу с междинна газ :wink:



:да:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 23 мар 2007 21:13


и синхронизаторите (т.е. скоростната кутия). Разбира се, при правилно подадена междинна газ - нито повече, нито по-малко.


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пет 23 мар 2007 21:52


Е, добре де, аз още се водя млад шофер (2 години стаж) как да разбера дали сам подал колкото трябва газ, а не повече или по-малко?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 23 мар 2007 21:55


Автомобилът трябва да се усеща, двигателят също. Според мен след подаването на междинната газ и включването на по-ниската предавка, не трябва да има осезаема разлика в оборотите...


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пет 23 мар 2007 21:58


dobrinb написа:Автомобилът трябва да се усеща, двигателят също. Според мен след подаването на междинната газ и включването на по-ниската предавка, не трябва да има осезаема разлика в оборотите...

Ми то няма, не тресе , не придърпва ... аз свикнах отдавна с колата, ма въпроса ми беше как да го правя това че да не я съсипвам :) Щом с междинната няма проблеми сичко е наред 8)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 23 мар 2007 22:01


Не говоря за тресене, то и без междинна газ да сменяш предавките, пак няма да тресе, ама въпроса е слухово да не е голяма разликата, или иначе казано около 1000 оборота. А пък аз да ти кажа, почти никога не ползвам междинна газ, а сега изобщо, ама това е заради скоростната ми кутия :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пет 23 мар 2007 22:02


dobrinb написа:Не говоря за тресене, то и без междинна газ да сменяш предавките, пак няма да тресе, ама въпроса е слухово да не е голяма разликата, или иначе казано около 1000 оборота. А пък аз да ти кажа, почти никога не ползвам междинна газ, а сега изобщо, ама това е заради скоростната ми кутия :Mr Green Fun

Ти ся си автоматичен :) там е друга работата!!
Добре, мерси за всички за отговорите! Вече мога спокойно да си джиткам колицата...А при по-скоростните изпреварвания пак с междинна газ нали?:)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 23 мар 2007 22:04


Tishku написа:Е, добре де, аз още се водя млад шофер (2 години стаж) как да разбера дали сам подал колкото трябва газ, а не повече или по-малко?


dobrinb е прав, че трябва да го усещаш това, а не да мислиш "сега ли е време да превключа" - но това си идва с времето и опита.

Тук говоря с примерни стойности, за да обясня по-лесно:
Примерно, движиш се със 100км/ч на 5-та с 2000 борота и искаш да включиш 4-та скорост. Тогава вдигаш оборотите до стойността при която се движиш на 4-та със 100 км/ч -да кажем 2500. При този вариант няма да има ниакаво придърпване при смяната. Това правило е особенно важно при движение с високи обороти и връщане на предавки, където ако не изравниш с междинна газ, може да блокираш предните колела и ако си в завой, става сакътлък :idea: Трябва да се внимава особенно на сняг и мокро.

Последна промяна от musura на Пет 23 мар 2007 22:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пет 23 мар 2007 22:05


Ахам:) Стана ми ясно, а само за протокола... ако вдигна прекалено много оборотите какво може да стане :?: :roll:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 23 мар 2007 22:09


Tishku написа:Ахам:) Стана ми ясно, а само за протокола... ако вдигна прекалено много оборотите какво може да стане :?: :roll:


Ами нищо специално - най-вече вместо да спираш, ще ускориш след смяна на предавката :wink: Принципно, ако целта е да намаляш скоростта, трябва да сменяш на малко по-ниски обороти, от горния пример, примерно на 4-та ако ти трябват 2500 за да се движиш със 100, ти сменяш на 2400 за да се засили ефекта на моторната спирачка при смяната. Повече газ подаваш, когато целта е да изпревариш и да добуташ мотора до максимален въртящ момент - примерно от 5-та с 2000, дигаш до 3500-4000 и слагаш 3-та и се изстрелваш


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Пет 23 мар 2007 22:12


musura написа:
Tishku написа:Ахам:) Стана ми ясно, а само за протокола... ако вдигна прекалено много оборотите какво може да стане :?: :roll:


Ами нищо специално - най-вече вместо да спираш, ще ускориш след смяна на предавката :wink: Принципно, ако целта е да намаляш скоростта, трябва да сменяш на малко по-ниски обороти, от горния пример, примерно на 4-та ако ти трябват 2500 за да се движиш със 100, ти сменяш на 2400 за да се засили ефекта на моторната спирачка при смяната. Повече газ подаваш, когато целта е да изпревариш и да добуташ мотора до максимален въртящ момент - примерно от 5-та с 2000, дигаш до 3500-4000 и слагаш 3-та и се изстрелваш

Ясно! Мерси мусурски :)

Мерси на всички за съветите. Темата може да се заключи, освен ако някой няма да добави нещо :D


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 23 мар 2007 22:13


Tishku написа:А при по-скоростните изпреварвания пак с междинна газ нали?:)

Внимателно със скоростните изпреварвания!!! Основно правило е да си уверен, че можеш да завършиш на време изпреварването, без да създаваш опасност за теб или останалите участници в движението. Най-добре е по време на изпреварване да не се превключват предавки, защото се намалява ускорението. Трябва много добре да си запознат с ускорението на автомобила си и да имаш предвид колко е натоварен. :wink:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта