Много ми хареса предишната тема за сравнението между АБФ и ВР6, която обаче за съжаление беше заключена. Искаше ми се и аз да се впиша в мненията, тъй като от 8 месеца карам ВР6, при това 2.9 мотора, за който в предишната тема не беше споменато нищо.
И така...дойде ми налудничавата идея, че мога да дам продължение на предишната тема, но по нов начин - без излишни "спамове" - коя кола харчи повече и коя - по-малко. Иска ми се наистина този път всеки да мисли преди да пише - ясно ми е, че всеки си хвали своята "стока" и изтъква предимствата на машината, която кара. И все пак призовавам всички за разумна, смислена и балансирана дискусия, основана на лични впечатления, наблюдения и изводи. Моля да се избягват крайностите и личните нападки.
Колкото до мен - аз съм изключително доволен притежател на ВР6! Пръв собственик в България, нов внос от Швейцария, отличен вид и състояние. Колата е изцяло в заводски вид с изключение на джантите, които са от Ауди А3 - телефонната щайба, които са по-леки от оригиналните.
И само за информация - раходът зависи много от задкормилното устройство.

При мен стойностите са:
извънградско - разход 10-12л/100км натоварена (когато е на дълъг път при умерено до агресивно каране)
градско - разход 9 - 18л/100км(дори 8/100 веднъж) (когато се кара от "мушица" до "оса" като зимата е по-нисък)
Толкова за това.
Това, което повече ме впечатли при ВР-а е работата на двигателя. Преди да купя колата
карах няколко АБФ-а, понеже идеята ми отначало беше да взема АБФ. Какво да ви кажа -
в момента, в който се качих на ВР-а, повярвайте ми, забравих за АБФ-а. Ето защо:
Първо, моторът работи много по-плавно и сякаш е по-тиха колата - можеш да шепнеш в купето дори при 120км/ч и да се разбереш с някого нормално.
Второ, ВР6-ицата ускорява осезаемо по-бързо, особено в ниските обороти (освен във високите)и за мен е изключително пъргав автомобил, способен да те изведе от доста ситуации.
Трето, усещането при каране и управление е коренно различно - като при по-голям автомобил, може би защото автомобилът е по-тежък - 1300кг по книжка. Усеща се едно спокойствие и плавност, които ги няма при АБФ-а. Както спомена колегата pe6kata в предишната тема, по-друго е всичко, различно, все едно не караш Голф 3-ка, а по-голяма кола. Особено е чувството наистина.
Четвърто, понеже колата е Синкро, усещането за стабилност и най-вече в завоите е несравнимо с това на автомобил с предно(или задно) задвижване - невероятна стабилност в завоите със заводското окачване - все едно е със спортно окачване и същевременно вози меко, без да се клатушка или накланя много в завоя, като неравностите по пътя почти не се усещат. Особено подчертана е тази стабилност при дъжд и сняг.
Пето, прословутия звук на 6-те цилиндъра - наистина е уникален - всеки един миг разбираш и усещаш, че това е друг вид мотор, съвсем друга бира.
Шесто, но не и по значимост, комфортът като цяло е на най-високо ниво за класа си отвсякъде - интериор, седалки(като дълбокото Рекаро, но по-меки), екстри(пълен ел.пакет, климатроник и др.), безопасност(4 еърбега(АБФ има 2), ABS+EBD), визия.
Седмо, при високите обороти, особено при дълго извънградско пътуване, двигателя не се мъчи и определно може да издържи много километри без особени проблеми - все пак е 6 цилиндъра.
Осмо, при определени модове - знаещите знаят какви - автомобилът става доста вървежен - най-силен сред събратята си 3-ки и може "да бръкне в здравето" на доста бързи колици.

В заключение ще добавя, че цялостното ми впечатление от автомобила е повече от отлично.
Невероятен автомобил за времето си, който е радвал и все още радва хора като мен.
Горещо го препоръчвам на всеки, който се чуди дали си струва да опита този модел.
Усещането е страхотно и по ускорение донякъде се доближава до това на супер колите,
струва ми се, макар и да не съм карал още супер кола. Но поне открехва завесата към тях.

Аз лично едва ли вече бих се качил на 4-цилиндров автомобил оттук нататък, що се отнася до старите мотори.
Нека сега и други колеги споделят своите мисли и впечатления за двата сравнявани мотора -
АБФ и ВР6. Благодаря!
