разпределител за спирачките на задните колела

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

разпределител за спирачките на задните колела

Мнениеот satansho » Нед 08 апр 2007 5:31


скоро открих и този възел от автомобила
някой може ли да обясни каква му е ролята в спирачната система?
това което виждам е че при натоварване или наклон увеличава спирачното действие на задните колела .
иначе просто не блокират заедно с предните




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: разпределител за спирачките на задните колела

Мнениеот vasstop » Нед 08 апр 2007 8:58


satansho написа:някой може ли да обясни каква му е ролята в спирачната система?

Разпределя налягането между предните и задните колела в определено съотношение в зависимост от натовареността на колата.
А ако те интересуват точно цифри ще трябва да се гледат ТТ данни...


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 08 апр 2007 10:13


satansho написа:скоро открих и този възел от автомобила
някой може ли да обясни каква му е ролята в спирачната система?
това което виждам е че при натоварване или наклон увеличава спирачното действие на задните колела .
иначе просто не блокират заедно с предните

Мисля че не увеличава, а намалява намалява спирачното усилие на задните колела. Ако го увеличава, те още по-лесно (по-бързо) ще блокират. Най-просто обяснено действието му :
При спиране задницата се надига - "олеква", за сметка на натоварването на предницата. За да не се получи блокиране на "олекналите" колела, спирачното усилие към тях се намалява. С колко - ами зависи колко са "олекнали" - т.е. колко рязко е спирането, и колко е натоварена колата. Ето това нещо го "преценява" и регулира въпросния регулатор - чрез оценяване на положението на задния мост спрямо купето.
В доста остарели коли този регулатор го елиминират - за да не създава проблеми. Но според Закона за движение по пътищата (или Правилника - не съм сигурен) превозно средство с неизправен ткъв регулатор се счита за неизправно, и трябва да се спре от движение до отстраняването му, и имаше мисля някакви санкции.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот satansho » Нед 08 апр 2007 11:30


благодаря за отговорите ,нещо друго обаче наблюдавах -в резултат от дейсвието му когато се натисне спирачка задните колела се превъртат с ръка ,е вярно не лесно но не и с усилие ,питам е ли е нужен и как ще мине през валците на "любимия" на цял един народ КАТ след като на запесачен път видимо не спират задните колела.
Тоава горното е след смяна на спирачна помпа и накладки и разбира се обезвъздушаване !
изглежда нещо се е поповредил ,мисля да подложа нещо на пружините така щото поне да спират колелата.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 08 апр 2007 11:39


Ти да не си вдигнал задницата във въздуха и тогава да си пробвал да въртиш колелата :).
Ако е така - тогава това е нормално.. просто когато задния мост ти е по-далече от купето ( или например колелата във въздуха ) тогава най-малко спирачно усилие се предава отзад :).


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 08 апр 2007 11:56


Мога ли да попитам колко са "нормалните" стойности на спирачното усилие на спирачките на Голф-четата в kN?
Моя на валците показа 2.6 kN предни и 1.6 kN задни (дискове).
Ако е дискутирано,не ми се карайте :lol: .


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Сря 11 апр 2007 9:49


Предният път на прегледа човека ме накара да си помогна с ръчната и ме пусна... Сигурен съм, че са ми в ред спирачките, но като гледам във форума колко колеги са имали проблем с т.нар. "кантарче" - сигурно и мен ме чакат "забавления"... До тогава обаче какво следва - да се ходи на преглед с 2-3 торби цимент в багажника?!?



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта