скоро открих и този възел от автомобила
някой може ли да обясни каква му е ролята в спирачната система?
това което виждам е че при натоварване или наклон увеличава спирачното действие на задните колела .
иначе просто не блокират заедно с предните
разпределител за спирачките на задните колела
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: разпределител за спирачките на задните колела
satansho написа:някой може ли да обясни каква му е ролята в спирачната система?
Разпределя налягането между предните и задните колела в определено съотношение в зависимост от натовареността на колата.
А ако те интересуват точно цифри ще трябва да се гледат ТТ данни...
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
satansho написа:скоро открих и този възел от автомобила
някой може ли да обясни каква му е ролята в спирачната система?
това което виждам е че при натоварване или наклон увеличава спирачното действие на задните колела .
иначе просто не блокират заедно с предните
Мисля че не увеличава, а намалява намалява спирачното усилие на задните колела. Ако го увеличава, те още по-лесно (по-бързо) ще блокират. Най-просто обяснено действието му :
При спиране задницата се надига - "олеква", за сметка на натоварването на предницата. За да не се получи блокиране на "олекналите" колела, спирачното усилие към тях се намалява. С колко - ами зависи колко са "олекнали" - т.е. колко рязко е спирането, и колко е натоварена колата. Ето това нещо го "преценява" и регулира въпросния регулатор - чрез оценяване на положението на задния мост спрямо купето.
В доста остарели коли този регулатор го елиминират - за да не създава проблеми. Но според Закона за движение по пътищата (или Правилника - не съм сигурен) превозно средство с неизправен ткъв регулатор се счита за неизправно, и трябва да се спре от движение до отстраняването му, и имаше мисля някакви санкции.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
благодаря за отговорите ,нещо друго обаче наблюдавах -в резултат от дейсвието му когато се натисне спирачка задните колела се превъртат с ръка ,е вярно не лесно но не и с усилие ,питам е ли е нужен и как ще мине през валците на "любимия" на цял един народ КАТ след като на запесачен път видимо не спират задните колела.
Тоава горното е след смяна на спирачна помпа и накладки и разбира се обезвъздушаване !
изглежда нещо се е поповредил ,мисля да подложа нещо на пружините така щото поне да спират колелата.
Тоава горното е след смяна на спирачна помпа и накладки и разбира се обезвъздушаване !
изглежда нещо се е поповредил ,мисля да подложа нещо на пружините така щото поне да спират колелата.
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Предният път на прегледа човека ме накара да си помогна с ръчната и ме пусна... Сигурен съм, че са ми в ред спирачките, но като гледам във форума колко колеги са имали проблем с т.нар. "кантарче" - сигурно и мен ме чакат "забавления"... До тогава обаче какво следва - да се ходи на преглед с 2-3 торби цимент в багажника?!?
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта