http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/share.html
VW на 10 април 253 евро, днес 22 септември 106 евро
Акциите на Порше днес паднаха с 17% до 41 евро
Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Тайната на екологичните дизели
Малиии какъв резил Не го очаквах от тази компания
Всичко започва ,след едно разследване на Питер Мок директор на европейската секция на International Council on Clean Transportation (ICCT)-организация отговорна за чистотата на емисиите на превозните средства.
Получени са сигнали от частни изследвания на автомобилисти които са представли доказателства за вредните емисии на автомобилите на Фослваген!
Трима автомобилни ентусиасти- не случайни хора, са направили изследвания със модерна апаратура за наличнието на вредни емисии на автомобилите Пасат ,Джетта и БМВX5.
Тръгнали са от мексиканската граница и са стигнали до канадската.
Изминатото разстояние е било 1300 мили.
По странно стечение на съдбата единият от автомобилистите се казва Джон Джерман.
Той и неговите приятели са били сътрудници на Института във Вирджиния за
изследванията за алтернативни горива,двигатели и емисии.
За целта института е създал портативно устройство за отчитане на емисиите на автомобил по време на движение,който се нарича Pems (Portable Emission Measurement System).
Уредът отчита реалните емисии по време на път ,а не лабораторните по време на тест върху въртящи се цилиндри.
Резултатите на емисиите при прехода на 1300-те мили от Сан Диего до Сиатъл са били убийственни за Фолксваген!!!
Оказало се ,че Пасата надминавал разрешените норми за продукта -NOx между 5 и 20 ПЪТИ над нормалнитте разрешени!
А Джетата е превишила нормите между 15 и 35 пъти.Единствено БМВ-то е било във нормите!
След подадените сигнали през месец март 2014 година,американската федерална агенция за защита на околната среда започва раследване срещу Фослваген!
Разкритията стават ясни едва днес!
Re: Тайната на екологичните дизели
Какво значи, ако е истина? Истина е, признаха си...
Няма значение защо американците сега са го направили, има значение, че това е огромен фейл и само показва в каква световна действителност живеем. Това е голям срам за VW и честно казано мен лично ме отблъсна от марката много. Няма значение дали е лъжа само на високо ниво или не, то решенията и нещата идват от горе. Надявам се яко да ги удари теслата по всички параграфи, надявам се и в европа ЕУ да не седят като мишки, ами и тук да има санкции. А дано и други подобни ги хващат, не че промени нещо, но рано или късно всички трябва да си платят...
Няма значение защо американците сега са го направили, има значение, че това е огромен фейл и само показва в каква световна действителност живеем. Това е голям срам за VW и честно казано мен лично ме отблъсна от марката много. Няма значение дали е лъжа само на високо ниво или не, то решенията и нещата идват от горе. Надявам се яко да ги удари теслата по всички параграфи, надявам се и в европа ЕУ да не седят като мишки, ами и тук да има санкции. А дано и други подобни ги хващат, не че промени нещо, но рано или късно всички трябва да си платят...
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
И според мен леко понасмръдва на постановчица, но е факт, че са се оакали и то здраво - емисиите са 25-35 пъти над нормите, не е няколко процента, да кажеш как да е.
Проблемът е подкопаното доверие - щом лъжат за вредните емисии и пестят от катализатори, то какво ли се случва с останалите части от колата - дали и там не е спестено до под санитарния минимум?
ФВ отдавна не са надеждната марка, която бяха преди 15-20-25 години - прекалено много технически "фейлове" им се насъбраха напоследък, сега и това...
http://www.handelsblatt.com/my/unternehmen/industrie/martin-winterkorn-kaempft-vw-versinkt-im-chaos/12355498.html
Извинява се чичкото, ама е късно, либе, за китка - 11 000 000 двигателя са произведени от тази серия...
Сега е време да се купуват акции може би - зависи до какво ниво ще паднат де, но умен спекулант може да изкара много милиони в мътните води.
Проблемът е подкопаното доверие - щом лъжат за вредните емисии и пестят от катализатори, то какво ли се случва с останалите части от колата - дали и там не е спестено до под санитарния минимум?
ФВ отдавна не са надеждната марка, която бяха преди 15-20-25 години - прекалено много технически "фейлове" им се насъбраха напоследък, сега и това...
http://www.handelsblatt.com/my/unternehmen/industrie/martin-winterkorn-kaempft-vw-versinkt-im-chaos/12355498.html
Извинява се чичкото, ама е късно, либе, за китка - 11 000 000 двигателя са произведени от тази серия...
Сега е време да се купуват акции може би - зависи до какво ниво ще паднат де, но умен спекулант може да изкара много милиони в мътните води.
- Piqndurnik
- Мнения: 561
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Тайната на екологичните дизели
Това определено не мога да го разбера. Аз да направя нещо такова на моята кола и само аз да си зная - няма проблем, никой няма да го усети.
Но във фирма като VW, дето работят толкова хора... За тази манипулация със сигурност са знаели не един или двама. Глупаво е да разчиташ че всички ще си траят. Все някога някой ще пропее - дали за пари, дали недоволен...
Но във фирма като VW, дето работят толкова хора... За тази манипулация със сигурност са знаели не един или двама. Глупаво е да разчиташ че всички ще си траят. Все някога някой ще пропее - дали за пари, дали недоволен...
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
connor cane написа:И според мен леко понасмръдва на постановчица, но е факт, че са се оакали и то здраво - емисиите са 25-35 пъти над нормите, не е няколко процента, да кажеш как да е.
Колко ли пък вредни газове може да изпуска американската джета дето минава 55 мили с един галон нафта (4.3 л/100 км)? Разбирам, че може да не отговаря на някакви изсмукани от пръстите хамерикански стандарти за екология (между другото, американци и екология звучи почти като виц), но все пак колко може да цапа една кола дето гори 4,3/100? Нещо гнило има в Дания, не мислите ли?
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
Kaталожните разходи са винаги много занижени - 4.3/100 е разход за рекламен клип - не реален.
Какво значи "цапа" - има норми, на които трябва да отговаря- най-вече за въглероден двуокис и въглероден оксид.
Ако не отговаря - не получава одобрение за продажба в САЩ.
На Джетата е трябвало да слoжат по-голям катализатор, който да не се самопочиства толкова често и това е - кратко и ясно.
За Пасата е трябвало да направят катализатора с повече adblue и толкова. Може да се пооскъпи катализатора или разходите за adblue.
Защо лъжат с данните, които посочват - и то разлика в десетки пъти?
Защо манипулират софтуера, а не оправят катализаторите?
Възможно е да има постановка, но са ги хванали със свалени гащи - ако всичко им е ОК, за какво ще ги заловят?
Какво значи "цапа" - има норми, на които трябва да отговаря- най-вече за въглероден двуокис и въглероден оксид.
Ако не отговаря - не получава одобрение за продажба в САЩ.
На Джетата е трябвало да слoжат по-голям катализатор, който да не се самопочиства толкова често и това е - кратко и ясно.
За Пасата е трябвало да направят катализатора с повече adblue и толкова. Може да се пооскъпи катализатора или разходите за adblue.
Защо лъжат с данните, които посочват - и то разлика в десетки пъти?
Защо манипулират софтуера, а не оправят катализаторите?
Възможно е да има постановка, но са ги хванали със свалени гащи - ако всичко им е ОК, за какво ще ги заловят?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тайната на екологичните дизели
Няколко мои лични наблюдения:
VW+Audi+Porsche имат общо 3.5% пазарен дял в щатите;
VW е на 14-то място по продажби в щатите;
Въпросните 480 хиляди автомобила за последните 6 години на фона на 80 милиона общо продадени в САЩ са малко над половин процент;
Изследването, според което има нарушение на еко нормите е от март 2014 г., а излиза 18 месеца по-късно през септември 2015 г.;
Всичко настъпва в момент, когато САЩ и Германия са в преговори за TTIP, които течат вече 3-та година и се очаква да се финализират през 2016 г.;
Скандалът се раздухва с огромна сила, въпреки че няма животозастрашаващи бъгове, а броят засегнати автомобили на фона на огромния американски пазар е доста малък;
Благодарение на този скандал акциите на концерна днес са 104 Е при 170 Е преди началото на истерията;
Ето как се развива друг подобен случай с Тойота, която има много по-голям пазарен дял от VW и е на 5-то място на американския пазар с над 15% пазарен дял:
През 2009-2010 г. се установява, че Toyota има проблем с автоматично ускоряване на автомобилите си, което се дължи на стелките, които се заклещват под педала на газта. В последствие се оказва, че проблемът не е само в стелките, а се дължи и на електронен модул за управление на газта (gas by wire), който има прекалено опростена структура, която не покрива изискванията за подсигуряване и лесно може да дефектира;
В следствие на това има множество катастрофи и 37 загинали;
Засегнати са 5.2 милиона автомобила в щатите и още 4 милона в света;
Toyota достига до споразумение с правителството на САЩ и плаща $1.2 милиарда глоба;
Акциите на Toyota падат с 15%;
Сами можем да си направим изводите за аршина, с който се мерят нещата - в единия случай животозастрашаващ дефект, който засяга над 5 милиона автомобила, а в другия екологичен проблем за под половин милион автомобила има много по-сериозно отражение.
Екологията ми се струва, че е последната дупка на кавала в цялата история... Днес има среща на някои от акционерите на концерна, а в петък ще има заседание на всички от борда. Ще видим какво ще решат и каква позиция ще заеме VW.
VW+Audi+Porsche имат общо 3.5% пазарен дял в щатите;
VW е на 14-то място по продажби в щатите;
Въпросните 480 хиляди автомобила за последните 6 години на фона на 80 милиона общо продадени в САЩ са малко над половин процент;
Изследването, според което има нарушение на еко нормите е от март 2014 г., а излиза 18 месеца по-късно през септември 2015 г.;
Всичко настъпва в момент, когато САЩ и Германия са в преговори за TTIP, които течат вече 3-та година и се очаква да се финализират през 2016 г.;
Скандалът се раздухва с огромна сила, въпреки че няма животозастрашаващи бъгове, а броят засегнати автомобили на фона на огромния американски пазар е доста малък;
Благодарение на този скандал акциите на концерна днес са 104 Е при 170 Е преди началото на истерията;
Ето как се развива друг подобен случай с Тойота, която има много по-голям пазарен дял от VW и е на 5-то място на американския пазар с над 15% пазарен дял:
През 2009-2010 г. се установява, че Toyota има проблем с автоматично ускоряване на автомобилите си, което се дължи на стелките, които се заклещват под педала на газта. В последствие се оказва, че проблемът не е само в стелките, а се дължи и на електронен модул за управление на газта (gas by wire), който има прекалено опростена структура, която не покрива изискванията за подсигуряване и лесно може да дефектира;
В следствие на това има множество катастрофи и 37 загинали;
Засегнати са 5.2 милиона автомобила в щатите и още 4 милона в света;
Toyota достига до споразумение с правителството на САЩ и плаща $1.2 милиарда глоба;
Акциите на Toyota падат с 15%;
Сами можем да си направим изводите за аршина, с който се мерят нещата - в единия случай животозастрашаващ дефект, който засяга над 5 милиона автомобила, а в другия екологичен проблем за под половин милион автомобила има много по-сериозно отражение.
Екологията ми се струва, че е последната дупка на кавала в цялата история... Днес има среща на някои от акционерите на концерна, а в петък ще има заседание на всички от борда. Ще видим какво ще решат и каква позиция ще заеме VW.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
connor cane написа:Kaталожните разходи са винаги много занижени - 4.3/100 е разход за рекламен клип - не реален.
YouTube е пълен с ревюта от собственици, например като това. Сам си сметни колко са 60 мили за един американски галон нафта. Или сигурно VW и разходомера са подправили, за да лъже? Да, ама хората засичат и на бензиноколонката и са доста доволни от разхода. Тогава?
Последна промяна от НарКол на Сря 23 сеп 2015 10:20, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
Разликата е че единия случай е непредумишлен дефект, а другия - умишлено съзнателно решение за измама.
Преди 6 месеца в процеса на разследването е имало официално запитване до ФВ - и официално е било отговорено че "нема такова нещо"
В щатите се почва тотална акция по проверка на дизелите, очаква се да има други изгърмели (Фиат и Мерцедес) също да изгърмят.
Не се сещам вече точно къде четох, май caranddriver или подобен сайт към списание, при замервания от сайта, проверили лимузини на Ауди, БМВ и Мерцедес , БМВ била в норми, Аудито е Мерцедеса "отхвърчали нагоре".
И се намекваше, че в безмилостната борба за най-добра луксозна марка, една от невските марки била недоволна че другите минават тънка лайсна и ги топнала (един вид че БМВ са намекнали какво да се провери, целейки се в Ауди и Мерцедес)
Преди 6 месеца в процеса на разследването е имало официално запитване до ФВ - и официално е било отговорено че "нема такова нещо"
В щатите се почва тотална акция по проверка на дизелите, очаква се да има други изгърмели (Фиат и Мерцедес) също да изгърмят.
Не се сещам вече точно къде четох, май caranddriver или подобен сайт към списание, при замервания от сайта, проверили лимузини на Ауди, БМВ и Мерцедес , БМВ била в норми, Аудито е Мерцедеса "отхвърчали нагоре".
И се намекваше, че в безмилостната борба за най-добра луксозна марка, една от невските марки била недоволна че другите минават тънка лайсна и ги топнала (един вид че БМВ са намекнали какво да се провери, целейки се в Ауди и Мерцедес)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тайната на екологичните дизели
Според уикипедия и в случая с Toyota има умишлени действия. От една страна изискванията за безопасност са пренебрегнати с цел икономия, а от друга компанията умишлено е прикривала проблема с цел запазване на репутацията си:
The penalty ended a four-year investigation in which the Justice Department concluded that Toyota had intentionally hid information about safety defects from the public and had made deceptive statements to protect its brand image.
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
Като са се оАкали - да си носят последствията.
Кофтито е, че ще пострадат невинни работници, които много вероятно ще загубят работата си.
Това си е измама отвсякъде - постановка или не - много нагло са постъпили, лъжейки със софтуер.
Сами си го докараха - според мен ще платят известна сума, ще си дооборудват дизелите, ще понесат загуби и ще продължат напред.
ФВ си е ФВ.
Ако трябва аз лично днес да избирам нова кола, тия скандали изобщо няма да ми повлияят - даже напротив, ще се опитам да изкрънкам отстъпка от дилъра.
Кофтито е, че ще пострадат невинни работници, които много вероятно ще загубят работата си.
Това си е измама отвсякъде - постановка или не - много нагло са постъпили, лъжейки със софтуер.
Сами си го докараха - според мен ще платят известна сума, ще си дооборудват дизелите, ще понесат загуби и ще продължат напред.
ФВ си е ФВ.
Ако трябва аз лично днес да избирам нова кола, тия скандали изобщо няма да ми повлияят - даже напротив, ще се опитам да изкрънкам отстъпка от дилъра.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
За екологията пак плаща крайния клиент като купува клас 5 автомобил. Ама в случая получава сирене расло на дърво. А ми е интересно последната S класа като я изкараха по-чиста от Приус какво става там...
- connor cane
- Мнения: 1281
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
ФВ си е ФВ.
Всяко чудо за 3 дни.
Ще сменят Винтеркорн, Пийх ще си върне властта и това е.
Ако някой си мисли, че ще почнат да дават Пасатите по 2 за лев - лъже се доста.
Аз лично сега бих си купил акции на ФВ.
Всяко чудо за 3 дни.
Ще сменят Винтеркорн, Пийх ще си върне властта и това е.
Ако някой си мисли, че ще почнат да дават Пасатите по 2 за лев - лъже се доста.
Аз лично сега бих си купил акции на ФВ.
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тайната на екологичните дизели
http://www.miamiherald.com/news/business/article36203946.html
хубава кръгла сума :O
PS: почти ми се иска да имах нов пасат дизел и да заведа дело за понесени морални щети
Lisa Lowrance seeks $5 million in damages over emissions scandal
хубава кръгла сума :O
PS: почти ми се иска да имах нов пасат дизел и да заведа дело за понесени морални щети
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта