Грижи за гумите и джантите

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Грижи за гумите и джантите

Мнениеот tyo » Вто 22 мар 2005 21:27


Грижи за гумите и джантите

Когато новите гуми и джанти са монтирани, отдръпнете се и ги огледайте. Бляскавият, нов вид акцентира и придава разкош на колата. Е, те изглеждат чудесно сега, но за нещастие джантите са често най-мръсната част от колата Ви, защото те са постоянно изложени на лоши влияния - уличен прах, камъчета, пепел, сгурия, сол, лепкава кал.

Ето няколко съвета как да запазите оригиналния блясък на джантите:
- преди монтажа, един слой восък ще помогне за предпазването на джантите и ше ги направи по-лесни за почистване
- третирайте лака на джантите като лак на колата. Повечето съвременни сплави за джанти има бояджийско или грундово покритие. Най-доброто решение за почистване на джантите без да се уврежда лака им е често миене с разтвор от вода и мек сапун.
Периодичното намазване с восък ще запази лака от замърсители.
- никога не използвайте абразивни средства за почистване или полиращи съставки
- пазете се от автоматични апарати за миене на коли. Някои автомивки използват киселинни съставки за преди или по време на миенето за премахване на кал и мърсотии. Други използват твърди четки за почистване на джантите и гумите. И двете могат да навредят на лака на джантите. Поговорете с началника на автомивката за техните инструменти и процедури, преди да влезете в автомивката.
- не позволявайте гумите и джантите Ви да се почистват с пара. Горещата пара
помътнява лека и боята на джантите.- не почиствайте джантите, докато са топли, изчакайте първо да истинат. Водата изсъхва по-бързо при по-висока температура. Така, ако почиствате джантите докато са топли, разтворът Ви от вода и мек сапун може да изсухне прекалено бързо и да остави петна или слой от сапун върху джантите.
- мийте първо гумите и джантите - една по една. Гумите и джантите са най-мръсните места и имат много повърхности за чистене. Изпозлвайте пълната сила на водата от маркуча за да изплакнете по-едрите части, а след това нанесете и изплакнете разтвора от вода и сапун.
Ако миете джантите и гумите в началото ще избегнете цапането на чистата кола с пръски от джантите. А мийте джантите една по една за да се фокусирате и да сте сигурни цхе сапуна не засъхва по джантите. Използвайте различни гъби за джантите и за останалата част от колата за да избегнете надраскване на боята с твърди частици, които са попаднали в гъбата по време на чистенето на джантите.

Резюме:
Мийте джантите си редовно. Помнете, че те са най-мръсните части от колата. Новите Ви гуми и джанти са като останалите Ви ценни инвестиции - трябва да си ги пазите. Не ги пропускайте при миене на колата - грижете се за тях както и за останалата част от колата.

Оргиналът на текста е ТУК

Влияние на времето и температурите върху налягането в гумите

Налягането в гумите се променя от времето и температурите. Гумата губи приблизително 1 psi на месец поради изтичане на въздух през каучука, докато гумата се разтяга. Ако проверявате налягането в гумите си веднъж на половин година, сигурно сте забелязали как налягането е паднало с 6 psi.

Налягането също варира в зависимост от външната температура. Това спадане на налягането е приблизително 1 psi на всеки 10 градуса по Фаренхайт (плюс или минус) (1 psi = 0.068046 от 1 атмосфера) Така ако сте напомпали гумите правилно при температура на въздуха 26 градуса Целзий, при 6 градуса Целзий налягането ще е намаляло с 6 psi, т.е. 0,4 атмосфери.

И ако съберете вариациите в налягането по причина на времето и на температурата, ще разберете защо налягането в гумите трябва да се проверява често. Неправилното налягане ще причини неравномерно износване на гумите и може да наруши гаранцията на производителя. Друго предимство на честата провера на налягането е, че малки течове в гумата могат да се открият и отстраняват своевременно, преди да е унищожена гумата. Налягането в гумите е препоръчително да се мери веднъж в седмицата, преди да е карана колата. Така за 2 минути седмично ще можете да се наслаждавате на оптималната производителност на Вашите гуми.

Оргиналът на текста е ТУК

"Период на наместване" на новите гуми

Гумите са съставени от много пластове каучук, стомана и тъкани. Поради наличието на тези различни компоненти, новите Ви гуми имат нужда от т.нар. "период на наместване" за да бъдете сигурни, че те ще имат заложеното качество и максимална работоспособност.

В процеса на производство на гумата се използва смазка, наречена "освобождаващ лубрикант", за да не се слепват гумите за калъпа си. Част от този лубрикант остава на повърхността на гумите, докато се изтрие. След 500-700 км в процеса на ускоряване, завиване и спиране тази смазка се изтрива от гумата и това позволява на останалите компоненти да сработят заедно.

Има още нещо, което е важно е също да знаете. Старите Ви гуми вероятно са с много малки грайфери по повърхността и затова вероятно сте почувствали нуждата от смяна на гумите. А както всеки състезател ще Ви каже: "Гумите с по-малки грайфери реагират по-бързо". Затова не се учудвайте, ако новите Ви гуми реагират по-бавно от старите, въпреки че използвате абсолютно същата гума както преди. Нужно е само малко време да се износи грайфера.

Важно: Внимавайте когато изпитвате възможностите на новите си гуми. Помнете, че е нужно да мине "периодът на наместване" за да се постигне оптимална работоспособност.

Оргиналът на текста е ТУК

Ротация на гумите за равномерно износване

Ротацията на гумите може да бъде има няколко аспекта. Когато се прави правилно и своевременно, тя балансира триенето и износването на гумите. Дори може да помогне за подобряване на работоспособността. Много от производителите имат ротацията като задължително условие за валидност на гаранцията на гумата.

Кога трябва да се ротират (разменят местата) на гумите?

Препоръчително е това да става на всеки 5000 до 8000 км пробег, дори и гумите да не показват видими признаци на износване. Ротацията често може да се извършва заедно със смяната на маслото. (Тогава също е и удобен момент за ре-баланс на гумите) Ротацията на гумите помага за равномерното износване на гумите, като позволява на всяка гума да работи на колкото е възможно повече колела.
Запомнете, обаче, че ротацията не може да корегира проблеми, причинени от механични увреждания или неправилно налягане в гумите. Обикновено предните гуми изпълняват доста по-различни задачи от задните.
Също разлика има и в зависимост от това дали колата е с предно или задно задвижване. Всяка позиция може да предизвика различно износване.

Методи за ротация:
Каква ротация трябва да се приложи?

Има три основни вида традиционни ротационни модела:

Изображение

Модела от фигура В може да се използва като алтернатива на другите два.

Съвременните тенденции в производството и монтажа на гуми водят до появата на два допълнителни модела за ротация:
- моделът от фиг. D се използва за автомобили с еднакви по размери дирекционални джанти и/или гуми.
- моделът от фиг. Е се използва за автомобили, на които са монтирани различни по размери не-дирекционални гуми и джанти на предната ос, сравнени с тези на задната.

Ако последните два метода не дават като резултат еднакво износване на гумите, налага се демонтаж и ре-баланс на гумите.

Желателно е гумите да се износват равномерно, защото това им дава по-дълъг живот и Ви позволява да сменяте гумите по четворки, а не по двойки, което пък от своя страна означава, че сменяйки гумите по четворки Вие ще запазите оригиналният им баланс. В допълнение - нашите доставчици постоянно разработват нови модели гуми, основани на последни технически достижения и на опита, придобит в експлоатацията на по-старите модели, като новите модели съвсем естествено имат и по-добра надеждност и работоспособност. Смяната на гумите по четворки Ви дава възможност да изпитате днешната технология, вместо да се задоволявате с вчерашната.

Оргиналът на текста е ТУК

Последна промяна от tyo на Вто 22 мар 2005 21:43, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Pav4o
Мнения: 205
Регистриран на: Чет 18 ное 2004 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pav4o » Вто 22 мар 2005 21:37


Че аз за мойте джанти се грижа като за малко дете :lol:


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Сря 23 мар 2005 2:25


bowdown bowdown bowdown



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта