БЕНЗИН или ДИЗЕЛ

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

БЕНЗИН или ДИЗЕЛ

Мнениеот madcap » Съб 02 апр 2005 1:20


а сега ми кажете кой какво предпочита.......

щото аз карам сега дизел (служебното де), ама бензина си е бензин, (нема пушене, особенно прословутото тракане)
а и нали все пишем за горивата, та кажете кой за какво се бори




Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 02 апр 2005 8:01


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 10:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 02 апр 2005 14:31


новите дизели са си яки, но от случките които имам с "качествена" нафта, предпочитам бензин.

Дизела е за хора които пътуват минимум 30 000 км на година, иначе реално няма икономия.

Миналата година при един проливен дъжд се наводнихме с един приятел - той с фиеста 1.8Д, аз със Голф2 1.6 бензин :) На него му смениха полвината двигател, а аз се разминах с "додсушаване" :)


Потребителски аватар
Кольо
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Кольо » Съб 02 апр 2005 15:32


Ами аз пък съм на дизел - 1.9 TD (AAZ). Това, че дизелите пушели, направо го забрави. Може да пуши някой издухал и неподдържан двигател (снощи една такава червена Астра комби караше пред мен - димът се стелеше просто на талази :shock:), но читав такъв не пропушва. Мога да ти покажа моя, ако не вярваш - на 163,000 км. е (има сервизна книжка) и такова нещо просто няма. Газовете са безцветни (само при запалване в студено време (< -15° C), ако не пусна обогатителя (смукача) и трябва да подам газ с педала изпушва бяло, ако прекаля, но то това е недоизгоряла нафта и е нормално). За "тракането" - въпрос на вкус. На мен ми харесва и по скоро ми прилича на мъркане :D отколкото на тракане и е само докато влезе в обороти.
Това с наводняването не го разбрах много, но пък при един проливен дъжд преди 2-3 седмици един бензинов Нисан Микра пред мен внезапно загасна в една огромна локва (предполагам, че му се намокриха свещите?), а моята "печка" я преджапа без проблем, така че... :)
За горивата - понеже съм нов шофьор и нямах определено мнение по въпроса сипвах откъде ли не, но вече сипвам само от OMV, не за друго, но просто на моето Голфе явно най му допада тамошната "бъркоч". Може и да си въобразявам де, но поне на мен така ми се струва. През зимата нямах никакви проблеми и винаги съм палил от раз (2 подгрявания и чаках да щракне релето, а сега вече само с по едно) и стана редовна практика да давам ток на съседи или пък да ги дърпам да запалят.
Та така. Наистина е въпрос на вкус. На мен моята "печка" ми допада, защото е някак по-уравновесена, за по спокойни хора, а аз съм такъв. Харчи ми по 7/100 градско (вече по 6.5, откак се позатопли), а на извънградско сваля до коло 5.5/100. Двигателя дърпа прилично още в ниските обороти (макар и да е само 75 к.с.) и трябва доста по рядко да сменям предавки, защото мога да тръгна и от предавката на която съм, вместо да превключвам надолу. Единственият недостатък е късата първа скорост - не знам защо така са я направили швабите - много е досадно, :( но сигурно има някакво логично обяснение.
Аааа-а! Най-важното - зимата пуска парно след точно 2-3 км. - нека някой с бензин да сподели как стоят при него нещата! :wink:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 02 апр 2005 17:38


наводняването - "глътна" вода през въздушния филтър и му се случиха някакви неприятни неща с биели, глава и т.н (не ги разбирам) - 800 лв. ремонт


Потребителски аватар
Кольо
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Кольо » Съб 02 апр 2005 18:39


Аха. Ами то и аз не разбирам, но не ми се вижда възможно примерно моят Голф 3 да "глътне" вода през въздушния филтър, просто защото той седи в една пластмасова джвъчка и ми се струва (когато гледах докато ми сменяха маслото и филтрите преди няколко месеца), че имаше гумено уплътнение по края. Какви са тия Фиести, дето така лесно гълтат вода? Да не сте правили off road през някоя река случайно? Ама 'айде по-добре да не разводняваме :wink: темата на човека.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 04 апр 2005 12:57


мотора е ДИЗЕЛ от TDI от 90к.с. нагоре.Абе TDI да е!
1.9ТД AAZ не е лош - има много къде да му се вдига мощността.Просто плаче за тази работа :D
Другаде им е кофтито на тези мотори както и по-мощните бензини- окомплектовани са с къси скорости.Реве бе,реват.3000 rpm при 120км/ч.
Докато новите скоростни кутии или поне тези които ги слагат на TDi-та са ве4е при 3000rpm с 140 или 150км/ч в зависимост от скоростната кутия.Тва е.
VW катерят добре но пък наравно пове4е реват.
Докато доста модели Астри 1.7Д примерно 60к.с. ги правят на 3000 с 130км/ч.
Тва е.
Само ТДИ и нагоре


Потребителски аватар
FLY
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 17 юни 2004 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софето

Мнениеот FLY » Пон 04 апр 2005 15:15


vw_golf_2_Memphis написа:бензин...
а ако е след 2000г-ТДИ


подкрепям...ама споделям и мнението, че трябва много километри да въртиш, за да има смисъл от дизела


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Пон 04 апр 2005 15:21


Аре и аз да кажа, въпреки че съм пристрастен!
ТДИ, има една приказка, че който е карал комби не иска друга кола, така е и с дизела, особенно ТДИ!


Потребителски аватар
Lorinser
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 13:09
Автомобил: GOLF VI
Двигател: CAYC 2012
Местоположение: Германия

Мнениеот Lorinser » Пон 04 апр 2005 23:42


Напълно споделям мнението на Колю , защото карам Г3 4+1 врати със същия двигател и съм много доволен от двигателя като , само проблем с ГНП-то имах , но го смених взех втора употреба..


Потребителски аватар
guard
Мнения: 975
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Silicon Valley, CA

Re: БЕНЗИН или ДИЗЕЛ

Мнениеот guard » Вто 05 апр 2005 8:53


Щом дизелите са по-скъпи, са и по-добри, сигорно спор няма.

Лично аз обаче от както се помня карам бензинови коли........и традицията ми повелява да си карам пак такава, от дизелите ме е страх.................а от новите с турбо още повече...............защото все си спомням случаите как хора олекват с по 4-5 хилядарки за турбинка и т.н.........но моето сигорно си се нарича БГ манталитет. :lol:


Потребителски аватар
T_D_I
Мнения: 114
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SF

Мнениеот T_D_I » Вто 05 апр 2005 11:08


:mrgreen:


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Вто 05 апр 2005 11:14


По принцип съм за дизела но нафтата тук е ужасна. В сервиза ми казват че съм за дюзи а едната струва 1060лв :cry:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 05 апр 2005 11:20


И аз съм много доволен от моята 2-ка 1.6 ТД. Въпреки, че е от старото поколение дизели, нито пуши, нито имах проблеми с паленето през зимата. При положение, че акумулатора ми е само 45Аh, и трябва да захранва и буфер с усилвател...
Супер икономичен, а върви повече от 1.6 бензин. Предишните ми 2 коли бяха на бензин, така че има с какво да сравнявам.
Инрересно, че най-често тези, които плюят дизелите, не са имали такъв, а тези, които са имали и бензин, и дизел, почти винаги предпочитат дизела :roll:


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Вто 05 апр 2005 14:01


musura написа:новите дизели са си яки, но от случките които имам с "качествена" нафта, предпочитам бензин.

Дизела е за хора които пътуват минимум 30 000 км на година, иначе реално няма икономия.

Миналата година при един проливен дъжд се наводнихме с един приятел - той с фиеста 1.8Д, аз със Голф2 1.6 бензин :) На него му смениха полвината двигател, а аз се разминах с "додсушаване" :)


Извинете ме, но аз все още не мога да разбера как бензинов мотор, който харчи 12, 13...15 л на 100 км се сравнява по икономичност с дизелов с 6/100 разход. Дори да вземете лятно време, когато разхода на бензин може да падне примерно до 8/100, дизелът пада на 4.5 - 5/100. За какви 30 000 км говорите? 10 км да мина пак съм в икономия с дизела!! Карам и двата вида мотори в момента и усещам на гърба си и по джоба си как стоят нещата.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта