Нов революционен дизелов двигател от VW

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 608
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот cecoa1 » Чет 20 фев 2020 11:59


Не че нещо, ама при комерсиалните превозни средства се получава... Карат си дълго и безпроблемно разни автобуси и камиони... Явно когато искат, могат.




Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот PzKpfW » Пет 21 фев 2020 0:07


cecoa1 написа:Не че нещо, ама при комерсиалните превозни средства се получава... Карат си дълго и безпроблемно разни автобуси и камиони... Явно когато искат, могат.


Абе не е съвсем така :wink
При камионите с двигатели Euro 6C с които се занимавам аз се използват две турбини една след друга, като след всяка от тях има воден интеркулер, като от своя страна водните интеркулери имат собствени термостатчета, свой собствен воден радиатор и електрически клапан, който управлява цялата работа. Освен това има и един огромен и сложен EGR охладител, който е дълъг колкото цялата цилиндрова глава. В гърнето имаме Oxi-kat, DPF, смесител за Adblue и след него SCR-кат. И естествено всеки ден виждаме затлачени или пробити EGR-охладители, пробити водни интеркулери, проблемни EGR-клапи, проблеми с вакуумното управление на турбината за високо налягане, задръстени SCR-катализатори и за капак разцепени глави, бутала и ризи :scare3
Най-интересното е, че все още нямаме сменен DPF :wink

И явно господата в Германия са седнали, помислили и... измислили добре забравеното старо :smile За новия стандарт Euro-6D имаме отново една турбина, отново класическия въздушен интеркулер, силно намален EGR-охладител с отделна клапа, но пък имаме ново EDC и напълно нова Adblue система. Като архитектура двигателя е почти идентичен с последните Euro-5/EEV, и е тотално различен от шестиците, които заменя. И сега се кълнат, че няма да се чупи през първите милион и двеста, пък и разхода ще е много надолу спрямо 6С и то при повишиние на мощността и на въртящия момент :c020 Като знам какви корави животни бяха петиците съм склонен да им вярвам.

Според мен в последните години има страшно голям напредък в горивните системи и в катализаторните технологии, което позволява с много по-прости в механическо отношение двигатели да се постигат много високи екологични стандарти. Трябва да отбележа и друго: със всеки следващ след Евро-3 стандарт проблемите със системите Common rail намаляват и в момента имаме двигатели евро-6, наближаващи милион километра пробег без никакви проблеми със горивната система.

Така че уважаеми съфорумци чисто технологически пред дизеловите двигатели има още страшно много живот, но проблема е, че разни хорица като Илън Мъск, както и някои автопроизводители, които доскоро не можеха да конкурират VW технологично вече са инвестирали милиарди в разработка на електромобили и на тях дизела им пречи да си възвърнат инвестициите. Без държавна намеса никой няма да си купи електромобил :exclaim

Съвсем скоро може да очакваме медийни кампании против дизела, както и "будни граждани", които да започнат кампания за неговата забрана. И в един момент политиците ще се вслушат във вече сформираното от медиите обществено мнение и нещата може и да станат. При разните промити мозъци в Скандинавия извращенията вече са започнали.

При превозите на дълги разстояния обаче дизелът ще царува още много десетилетия, което означава, че ще се развива още и това ме прави оптимист и за дизеловите леки коли, поне там, където има здравомислещи хора :smile


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 769
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: AFB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Контакти:

Re: Нов революционен дизелов двигател от VW

Мнениеот lokva » Пет 21 фев 2020 11:15


Един дизел замърсява в момента много по малко от един електромобил, не само като производство но и като вредни емисии. Колата не ги отделя, но тока с които се движи идва от замърсяващ източник. Във Фирмата в която работя имаме 4 бр. е6 и 4 бр. е5 волва. Определено е6 е много по надежден но..... Нямат интерес да бъде надежден. Всяко посещение в сервиза е .... за добър ден 500 евро. Като иномичност н не мога да кажа дали се справя по добре. При нашата работа.
Никои не мисли за екология, а търси начин да си продава продукцията и да спечели от внедряването на нови технологии.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта